Vanha foorumi

Takaisin

Kertokaa Paviksen hienous

Gloranthan alueet ja mantereet
Kasila 13. kesäkuuta 2002 kello 6.23
Kirjoittaja Viesti
Kasila linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 6.23
Kasila 13. kesäkuuta 2002 kello 6.23 linkki Sain tossa viikko sitten jonkun Legends of the pavis VOL III Tentakles judanssin... Mulla on kasa paviksesta kertovia kirjoja ja ne ei oo vakuuttanut mua... Itte asiassa mua pännii kun tuntuu olevan sinne päin aika paljon rompetta (mulla) ja en oo vetänyt yhtään mitään siellä... no yksi visiitti oli ... Portilla säpinää lupien kanssa,,, Miten se teidän mielestä liittyy BIGPICTUREEN....eli siis gloranthan tulevaisuuteen... PRAX, Pavis ja Japsit : :( Pyhä-maa,lunari,fronela,ralios ;)
Guzmo linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 7.41
Guzmo 13. kesäkuuta 2002 kello 7.41 linkki [quote:f9724a8e13="Kasila"]Sain tossa viikko sitten jonkun Legends of the pavis VOL III Tentakles judanssin... Mulla on kasa paviksesta kertovia kirjoja ja ne ei oo vakuuttanut mua... Itte asiassa mua pännii kun tuntuu olevan sinne päin aika paljon rompetta (mulla) ja en oo vetänyt yhtään mitään siellä... no yksi visiitti oli ... Portilla säpinää lupien kanssa,,,[/quote:f9724a8e13] Pavis on iloinen, siellä viihtyy kaikki. Iso kasa valmismateriaalia tarjoaa sen mahdollisuuden, että PJ voi vetää peliä useammankin vuoden tekemättä itse yhtään mitään :) [quote:f9724a8e13] Miten se teidän mielestä liittyy BIGPICTUREEN....eli siis gloranthan tulevaisuuteen... [/quote:f9724a8e13] Aika keskeisesti. Siellä rytisee ja lujasti.
Nysalor linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 13.57
Nysalor 13. kesäkuuta 2002 kello 13.57 linkki Kasila: [i:9ef88c5ea5]Sain tossa viikko sitten jonkun Legends of the pavis VOL III Tentakles judanssin... Mulla on kasa paviksesta kertovia kirjoja ja ne ei oo vakuuttanut mua... Itte asiassa mua pännii kun tuntuu olevan sinne päin aika paljon rompetta (mulla) ja en oo vetänyt yhtään mitään siellä...[/i:9ef88c5ea5] Minulla on vähän samanlainen tilanne, sillä kirjoja Paviksen ympäristöstä on paljon, mutta aika vähän olen siellä peluuttanut. No, oma kiinnostukseni ehkä suuntautuu enemmän länteen,. Teshnokseen ja Dorastorin suunnalle. Pavis on silti aina kiva vaihtoehto takataskussa, jos muut paikat alkavat tympimään. Valmista materiaalia on valtaisa määrä ja lisää on koko ajan tulossa, joten itse ainakin pääsisi Paviksessa peluuttamisessa helpolla.. [i:9ef88c5ea5]Miten se teidän mielestä liittyy BIGPICTUREEN....eli siis gloranthan tulevaisuuteen...[/i:9ef88c5ea5] Jos tarkoitat sankarien sotia, niin kehtoepisodi on ainakin todella tärkeä tapahtuma sankarien sotien kannalta. Toisaalta joillakin porukoilla taitaa olla kiinnostusta herättää Pavis entiseen loistoonsa ja jotkut varmaan haluaisivat laajemminkin palauttaa Autiomaan takaisin Genertin viheriöiväksi puutarhaksi. Praxin paimentolaiset ovat ihan merkittävä voima, mikäli he sankarien sodissa asettuvat yhden johtajan ympärille. Jotakin tällaista varmaan tulevaisuudessa, joskaan en muista varmaan läheskään kaikkia niitä ajatuksia, joita Paviksessa voisi sankarien sotien aikaan tapahtua. Mahdollisuuksia ja erilaisia sankarien sotiin liittyviä poppoita on Paviksessa niin runsaasti.
Dovas linkki 18. kesäkuuta 2002 kello 14.16
Dovas 18. kesäkuuta 2002 kello 14.16 linkki Sinähän taidat, Kasila, olla itse Praxin vaeltavia kun et tykkää Pavisista? :wink: Aiheesi kysymys ei ole mitenkään yllättävä ottaen huomioon että ns. ensituntumalla Pavis tuntuu varmasti hyvin poikkeavalta, ikään kuin toiselta maailmalta, Gloranthan sisällä. Kaikille se ei varmasti ole mieleen. Jotkut ovat sanoneet Pavisin olleen jonkinlainen, kokeilu, vitsi, jotenkin teennäinen tjms "kaupallinen" temppu, joka ei ikään kuin kestäisi kriittistä analysointia miten niinkin monet erilaiset kansat, ryhmät, rodut, kultit ym voi sopia samaan pieneen(?) kaupunkiin muurien sisälle. No, itse asiassa Masks of Pavisissa Ian Thomson on hiukan laajentanut Pavisin kokoa, muistaakseni 6 km halkaisijasta 8 km:iin... Ajan myötä uudempia Pavis julkaisuja lukiessa alkoi valkenemaan kuitenkin pointti että jokaikinen paikka, ryhmä, rotu jne on tarkalleen harkittu ja perusteltavissa oleva syilleen, miksi he/ne ovat siellä. Lopulta tulee kokonaisuudesta tunne jostakin todella suuresta juonesta! (Peikkojen alkuperäiset syyt tulla sinne ja näkemykset/kunnioitus Pavisin kultin päämääriä kohtaan ja mahd. Genertin puutarhan uudelleenkasvatukseen/Green Ageen on minulle kyllä vielä hitusen mysteeri. Legacyssa tosin taitaa olla aivan omat osionsa Pavisin peikoille...) Itse olen ihastunut Pavisiin nykyisin aivan totaalisesti. Nysalor mainitsikin jo Pavisin "pantheonin" mahdollisesta päämääristä erittäin merkittävän asian joka todella varmasti tulee vaikuttamaan hyvin voimakkaasti muidenkin kuin Pavislaisten elämään, jos he siinä tulisivat onnistumaan: Genertin puutarha. Kannattaa ottaa huomioon, että Pohjoisemmasta Gloranthasta (Genertela) suuri osa on aika karua aluetta ja metsät ovat aika harvassa sen takia koska historiassa Kaaos tuhosi Genertin ja Puutarhan, joka aiheutti ns. Vihreän ajan lopun. River of Cradlesissa kerrottu alueen historia, joka ulottuu laajemmallekin kuin pelkkään Pavisin maakuntaan on monelta osin hyvin asioita valaiseva. Sitä kautta ymmärtää keitä vastaan ja miksi esim. Praxin vaeltavat ja nomadit vihaavat Pavisia (jumalaa), sekä hänen rakennuttamaansa kaupunkia, ja uhka heidän julistamasta suuresta sodasta Pavisia vastaan on aina todellinen uhka.
Larppa linkki 7. heinäkuuta 2002 kello 13.22
Larppa 7. heinäkuuta 2002 kello 13.22 linkki No siellä ainakin pääsee tappelee kunnolla peikkojen, salamurhaajien, varkaiden ja kaiken maailman veijjareitten kanssa. Siellä on kova meno päällä koko ajan!
kamara linkki 29. elokuuta 2002 kello 17.54
kamara 29. elokuuta 2002 kello 17.54 linkki Pavis&big rubble toi kunnon naurun ja kammotuksen äänen huuliltani kun luin kohdan missä kerrottiin kaupunkiin pääsemisen sietämättömästä keveydestä lupineen kaikkineen... jos haluaa kunnon Fantastista kaupunkia pitää siirtyä Glorathan paviksesta Kuolevan maan Kaiinin kaupunkiin (ala jack vance,dying earh). Paviksen kirjassa voitaisiin vain yksinkertaisesti ilmoittaa kaupungin olevan sotilasvallan alla eikä kirjoitella kuinka "adventurer" hahmot otetaan vastaan majataloissa. Adventurer kuulahtaa liikaa OUTOFCHARACTER linjoille menemisestä peli kirjojen sivuilta luettuina. paranoia huumori ei oikein toimi Gloranthan muiden elementtien kanssa yhteen. no olen koko illan opiskellut runequestin sääntöjä ja pavis&big rubblea+internettiä. ARG. Pistän barbaarini luultavasti kiertämään pavisin ja matkaamaan kohti erämaita varmaan kuol..seikkailuun. :-o
Vaakkujaakko linkki 30. elokuuta 2002 kello 10.19
Vaakkujaakko 30. elokuuta 2002 kello 10.19 linkki [quote:3508ce7740="kamara"]Adventurer kuulahtaa liikaa OUTOFCHARACTER linjoille menemisestä peli kirjojen sivuilta luettuina. paranoia huumori ei oikein toimi Gloranthan muiden elementtien kanssa yhteen. [/quote:3508ce7740] Eri mieltä. Pidän Gloranthasta koska mytologia on tiukasti sidoksissa nykyhetkeen; Gloranthan myytit ja historia eivät ole jotain nykyhetkestä irrallista, jotka on kirjoitettu vain "koska kaikilla fantasiamaailmoilla kuuluu olla historia ja mytologia". Pavis taas on historiansa ja nykyisin Murskan vuoksi aina ollut kohtaamispaikka, ja seikkailijat ovat aina olleet osa kaupunkikuvaa - toisin kuin vaikkapa Sartarissa, jossa suhtautuminen muukalaisiin on epäilevää, kohtaamisia vieraiden kanssa ohjaavat perinteiset vieraanvaraisuuden normit, mutta periaatteessa muukalaiset, etenkin tuntemattomia jumalia palvovat ulkomaalaiset ovat periaatteessa aina vihollisia kunnes he osoittavat olevansa luottamuksen, vieraanvaraisuuden, jopa ystävyyden arvoisia. Pavis muuttuu paljon eläväisemmäksi paikaksi, jos tutustuu vaikkapa Oliver Dickinsonin Griselda -novelleihin.
kamara linkki 31. elokuuta 2002 kello 13.59
kamara 31. elokuuta 2002 kello 13.59 linkki Lainataan: "Pavis taas on historiansa ja nykyisin Murskan vuoksi aina ollut kohtaamispaikka, ja seikkailijat ovat aina olleet osa kaupunkikuvaa - toisin kuin vaikkapa Sartarissa, jossa suhtautuminen muukalaisiin on epäilevää, kohtaamisia vieraiden kanssa ohjaavat perinteiset vieraanvaraisuuden normit, mutta periaatteessa muukalaiset, etenkin tuntemattomia jumalia palvovat ulkomaalaiset ovat periaatteessa aina vihollisia kunnes he osoittavat olevansa luottamuksen, vieraanvaraisuuden, jopa ystävyyden arvoisia. Pavis muuttuu paljon eläväisemmäksi paikaksi, jos tutustuu vaikkapa Oliver Dickinsonin Griselda -novelleihin." Lainausta kommentoiden: Jatkaessani Pavis&big rubble tutkimista huomasin tosiaan että kaupungilla on mielenkiintoinen historia ja siitä pystyy lypsämään vaikka millaisia ideoita pelaajien päänmenoksi. Huomasin tosin että menneisyys on nykyistä pavisia mielenkiintoisempi ja tämä lunareitten roomalais matkija poppoo on vähän liikaa. tosin ilmeisesti suuri osa nykyistä gloranhtaa. Kritiikkini vieläkin kopsuu tätä koko "Adventurer" tai "Seikkailija" termiä kohtaan, on aika kornia jos roomalaiset sotilaat olisivat tervehtineet jokaista kapunkiin tulijaa seikkailijana. Tämä on tietenkin luolastojen ja lohikäärmeiden jättämä leima roolipeleihin ja kirjallisuuteen... kornit ideat tietenkin ovat joskus vallan hyviäkin mutta Paviksen seikkailijan rekisteröimis kaavakkeet olisivat voineet jättää pois ja keksiä niille parille sivulle jotain järkevää sanottavaa paikan sosiologisista rakenteista tai antropologian mysteereistä mitä joen varrella varmasti on.
Dovas linkki 1. syyskuuta 2002 kello 13.11
Dovas 1. syyskuuta 2002 kello 13.11 linkki Pavisin (sekä Praxin & Wastesin) historiassa on paljon asioita, jotka myös voivat valaista, mitä Praxin tulevaisuudessa ehkä joskus voi kuvitella tapahtuvan. Meinaan että historian tapahtumilla on ollut hyvin voimakas impakti koko Pavisin "pantheoniin" sen lähes tuhouduttua, ja sadan - kahden sadan vuoden takaiset vaiheet ovat vaikuttaneet paljolti ihmisten asenteisiin tiettyjä kulttuureja kohtaan (ja joitain kohtaan heidän asenteensa pysyen täysin samoina, vrt. nomadit ja peikot). V. 1610 Praxiin saapuneiden lunareiden varalle on jo varmasti opittu monennäköistä kaikenlaisista valtaajista. Heidän "pois siivoamis"-taktiikka tuntuukin olevan [i:228dc41c32]pirun ovelaa[/i:228dc41c32], vaikka pelokkaita huhuja liikkuu, että he haluaisivat naittaa itse Paviksen jollekin lunar-jumalattarelle. Monet puhuvat siitä Pavisin kaupungin suvaitsevaisuus-ilmiöstä... Itse asiassa mietin usein miten monet mahtavat nähdä sen suvaitsevaisuuden ilmenevän siellä? Olisi kiva kuulla siitä jotenkin syvällisemmin kuin tyyliin "siellä on niin monenlaisia kulttuureja ja rotuja samassa kaupungissa." Uudessa vai vanhassa kaupungissa, keiden taholta ja keitä kohtaan? Itse näen Pavisin historian lukuisten vaiheiden jälkeen kehittyneen muinaiseksi kaupungiksi hyvin vanhoilla traditioilla jossa on ollut perustajien Pavisin unelmilla (jonka alkuperäisistä päämääristä voidaan spekuloida kaikenlaista jumaltietäjien ja EWF:n intresseistä Genertin puutarhaan ja Golden Ageen) ja Flintnailin kanssa tehdyllä yhteistyöllä ja ystävyydellä ainutlaatuinen vaikutus haltioiden ja ihmisten kanssakäymiseen. Sitä myöten [i:228dc41c32]prosessiin[/i:228dc41c32] liittyi heti alkuvaiheesta lähtien esimerkiksi Pure Horse people, nomadit jotka saapuivat eteläisestä Pentistä Praxiin. He joutuivat jatkuvasti sotaan ja konflikteihin kaikkien muiden paikallisten nomadien kanssa johtuen heidän hevosistaan, joka on paikallisille heimoille tabu. EWF:n aikoina Joraz Kyrem liittyi Pavisin joukkoihin ja heidän avullaan sai paikan ja tilan jossa elää kun kaupunkia alettiin rakentamaan. (Myöhemminhän he kehittyivät Zebra ridereiksi, joita itse en juurikaan kovinkaan mielelläni laske edes vaeltaviksi. Heidät kyllä lasketaan esim. Praxin & Wastesin pienempiin heimoihin [vrt. BoDR vol. Prax], mutta he eivät palvo mm. Wahaa laisinkaan ja ovat hyvin merkittävä ja kiinteä osa Pavisin armeijaa. Heidän yksi primäärejä uskontojaan on Pavis (sekä Joraz Kyrem) ja mm. Opili Wallmaker oli itse Zebra rider ja hänen militantti kulttinsa lasketaan Pavisin alakultiksi.) Dorasar, sartarilainen kulttuurisankari saapui n. 80 vuotta sitten joukkoineen (vanhaan) Pavisiin ja ystävystyi Pavisin kultin johtajien ja kääpiöjohtaja Ginkizzien kanssa ja uutta Pavisia alettiin [i:228dc41c32]vasta[/i:228dc41c32] rakentamaan. Nykyisin pakassa on ihmisiä erilaisista kulttuuritaustoista, mutta jokaisella heillä on historian vaiheiden takia jokin tietty selitys läsnäololleen Pavisissa. On Sun countylaista Yelmalion palvojaa ja Dorasarin myötä tulleita sartarilaisia heortlingejä joiden kulttuuri on modernisoitunut... ja heidät lasketaan ns. pavisin pantheonissa liittolaisiksi jotka auttavat ja tukevat prosessia. Sitten on tietysti väkeä jotka ovat asettuneet vanhaan kaupunkiin jo ajat sitten kaupunkia perustettaessa, tai jopa sitä ennen kuten alkukantainen keidas-kansa Mani tribe, jotka ovat asustaneet alueella heidän väittämiensä mukaan jo Genertin puutarhasta saakka. Nomadit ja peikot käsitetään Pavisissa ehdottomasti vihollisina, jotka on sodissa heitä vastaan joko tapettu, tai heitetty aina ulos Pavisista. (Nomadit voitaisiin laskea ensisijaisemmin tähän koska Pavisin ja jumaltietäjien nomadi-vastainen sota alkoi jo ennen kuin vanhaa kaupunkia rakennettiin ja perustuu uskontojen myyttisiin syihin.) Kun nomadi-hero [i:228dc41c32]Jaldon Goldentooth[/i:228dc41c32] hyökkäsi muutamia satoja vuosia sitten massiivisen armeijan kanssa Pavisiin, kärsi Pavis aivan käsittämättömän tappion jolloin nomadit pääsivät sisään alistaen, orjuuttaen ja tappaen 25 000 ihmistä. Maagisia suojauksia ylläpitäneet tornit kaatuivat ja kaupunki menetti osan maagisesta suojauskyvystään. Teurastukselle ja ryöstelylle ei näkynyt loppua ja niinpä eräs ryhmä ihmisiä, joka teki kokeita Pimeydellä ja Helvetin voimilla löysi erikoisia ja mielenkiintoisia keinoja pyytää apua. He olivat menettäneet suhteellisuustajun monien vaarojen suhteen ja kokeiden tuloksena Pavisiin saapui Dagori Inkarthista :) uz-hero ja Karrgin Poika [i:228dc41c32]Gerak Kag[/i:228dc41c32], johtaen hirvittävää ja suurta armeijaa, joka hell-houndien saattelemana kykeni jopa päivällä taistelemaan pimeyden magiansa avulla. Nämä sitten murskasivat, söivät ja tappoivat joka-ikisen löytämänsä ihmisen, oli se sitten nomadi tai pavislainen. He myös rikkoivat monia Pavisin kultin pyhimpiä paikkoja ja hallitsivat parisataa vuotta. Jäljelle jääneet ihmiset joko pakenivat, tai elivät maan alla piilossa Flintnailin kääpiöiden avustamana... Nykyisin lunarit ovat olleet varmaan jonkinlainen piste iin päälle ja heitä ei selvästikään aiota adoptoida Pavisin pantheonin liittolaisiin, toivottavasti... Uusi Pavis olisi varmaan ollut hyvin erilainen paikka elää Dorasarin aikoina, kun lunareita ei vielä ollut tullut. No, jos joku näin pitkälle jaksoi lukea, niin eiköhän olisi aika tehdä yhteenvetokin: Pavis ei mielestäni kuuluta tai toivota ulkopuolisille mitenkään sen kummemmin tervetulleeksi ketään. On tahoja jotka ovat osoittaneet halunsa ja kykynsä auttaa heitä ja liittyneet mukaan, mutta sen suurempiin mytologisiin saloihin ja aarteisiin heillä ei ole mahdollisuuksia, koska Pavisin kultti itse monien kanaviensa kautta etsii itse maan alle hävinneet aarteet yms. ja toimii siinä todella tehokkaasti Flintnailin kääpiöiden avustamana. Uusi seikkailija, joka tupsahtaa intoa täynnä vanhaan kaupunkiin lapio olalla on niin auttamattoman lapsen kengissä pavis-tietoudessaan, että saa aika uskomaton tuuri olla että se löytäisi jotain huippu-arvokasta, jota expertit eivät sitten olisi jo löytäneet ja pysyisi vielä hengissä (Ok, no tietysti pelaajille on hyvä luoda jotain innostavia seikkailun alkuja.) Pavisin kultilla on myös huippusalaista tietoa, jota Lhankor Mhy ei itse ole saanut käsiinsä, tosin vaikka LM:n tietäjiä on jonkin verran mukana reclaim the Pavis/rubble toiminnassa ja auttavat usein sekä puolin että toisin toisiaan. Pavis on vain [i:228dc41c32]kerran[/i:228dc41c32] kertonut julkisesti kaupungin ulkopuolisille tavoitteistaan ja minkälaista elämää he haluavat elää, mitä kaupungille on tehtävä ja mihin sääntöihin ihmisten on suostuttava. Tämä tapahtui Dorasarin saavuttua vähän sen jälkeen peikkojen aika ("troll incursion") loppui. Luulen että vanhan kaupungin asukkaat eivät sen koommin välitä ja ole edes kovin kiinnostuita ulkopuolisesta elämästä, vaan nimenomaan valvovat tarkkaan ketä sinne edes päästetään, :-? vai päästetäänkö lainkaan. Se on mielestäni aika patrioottinen kaupunki tietyssä mielessä. Erilailla kuitenkin kuin esimerkiksi sartarilaiset yhteisöt (joista Vaakkujaakko tuossa osuvasti kuvaili). Lunarit sekoittavat pakkaa tietty kaiken imperiumiinsa sisällyttämisellä. Taisi olla vähän vanhan kertausta :-? ja historian läpikäymistä, mutta siinä oli mielestäni perusteita aika lailla näkemykselleni.
Sivulan Poika linkki 10. lokakuuta 2002 kello 15.58
Sivulan Poika 10. lokakuuta 2002 kello 15.58 linkki Kuten minun pelaajani sen yksinkertaisesti toteavat: "Sieltä saa expaa"
Larppa linkki 11. lokakuuta 2002 kello 19.57
Larppa 11. lokakuuta 2002 kello 19.57 linkki hahahah... Mit sie tarkoitaat tuolla expaalla??? Runessa ei oo semmosta tietaakeseni... mutta kokemusmerkinnät on :-?
Sivulan Poika linkki 13. lokakuuta 2002 kello 7.14
Sivulan Poika 13. lokakuuta 2002 kello 7.14 linkki Pelaajien mielestä se vaan paremminm sopii suuhun. Kokeile kokeeksi huuttaa miehekkäästi "expaa!" ja sitten yritä huutaa yhtä miehekkäästi "kokemusmerkintöjä!" btw, turha luulla, että sanoisin mitään itse aiheeseen littyvää.
Kasila linkki 15. heinäkuuta 2004 kello 7.08
Kasila 15. heinäkuuta 2004 kello 7.08 linkki Joo... Eli taas tuli yksi opus lisää... joku paviksen takana... siis englannitkaa tosta. Lukaisin Dovaksen tekstit uudelleen (taas) tästä keijusta ja totesin, että pelaajien olisi syytä mennä siellä käymään... Juups.. seuraa ongelma. Miten saada pelaajat "kiinnostumaan" paviksesta niin että he sinne menevät ? Meinaa ilman mitään ******-raiteita ;)
newsalor linkki 15. heinäkuuta 2004 kello 13.05
newsalor 15. heinäkuuta 2004 kello 13.05 linkki [list:443bb32c67][*:443bb32c67]Hahmot saavat vihjeen salaisuudesta. Vastaus voi löytyä ainoastaa Paviksesta. [*:443bb32c67]Hahmojen hyvä ystävä joutuu vaihtamaan maisemaa paineiden takia. Hän jättää sanan hahmoille, että hänet löytää Paviksesta. [*:443bb32c67]Paviseen kätkeytyy muinaisia maagisia salaisuuksia. Hahmojen omien tutkimuksien avaimet voisivat löytyä Paviksesta. [*:443bb32c67]Sukulainen/ystävä/tuttava kutsuu kylään Pavikseen [*:443bb32c67]Sukulainen/ystävä/tuttava lähettää hahmoille viestin unissa/kirjekyyhkyllä/sanansaattajalla/telepatialla, että on vaarassa ja pyytää hahmoja etsimään häntä Paviksesta. [*:443bb32c67]Hahmoilla on kalavelkoja maksettavana. Kohde löytyy Paviksesta. [*:443bb32c67]Hahmot kuulevat että kunnon orlanthit / lunarit / biisoniratsastajat ovat ahtaalla Paviksessa. Sinnehän pitää lähteä apuun. Varsinkin kun se paikka on sen verran eristyksissä, että siellä voisi todella tehdä vaikutuksen. [*:443bb32c67]Hahmon kultti lähettää hahmon Pavikseen etsimään pyhäinjäännöstä / kostamaan toisen kultin loukkaus / kostamaan jonkun puolesta / etsimään jonkun tuetyn henkilön. . . [*:443bb32c67]Hahmojen pitäisi tehdä sopimus peikkojen/haltioiden/kääpiöiden kanssa. Noiden rotujen paikallisia edustajia on hankala lähestyä. Hahmot kuulevat, että sellaisia peikkoja/haltioita/kääpiöitä, jotka ovat olleet ihmisten kanssa tekemisissä jo vuosia. Heiltä opittua voi soveltaa ongelmallisempiin edustajiin. [*:443bb32c67]Paviksesta pitäisi löytyä kokoonsa nähden suhteettoman paljon aarteita. Kukapa ei rahaa tarvisi? [*:443bb32c67]Paviksessa ei ole kuultu työttömyydestä. Aina on joku tarjoamassa hommia epätoivoisille. [*:443bb32c67]Paviksessa voisi aloittaa elämän uudestaan puhtaalta pöydältä. [*:443bb32c67]Pavis on niitä harvoja paikkoja Gloranthassa, joissa juurettomia "seikkailijoita" ei kohdella maantierosvoina, murhamiehinä, varkaina, haudanryöstäjin ja muuna pohjasakkana. [*:443bb32c67]Hahmot ovat kuulleet kaikenmaailman juttuja ja legendoja Paviksesta ja haluavat käydä katsastamassa ovatko nämä totta. [*:443bb32c67]Pavis voisi olla tuottoisa määränpää tai väliasema kauppakaravaanille. [*:443bb32c67]Hahmot ovat menossa Kralorelaan. Pavis olisi hyvä välietappi, jossa voisi tiedustella miten sen matkan voisi toteuttaa. [*:443bb32c67]Joku henkilö, jonka luokse pelaajat haluavat on jossain Praxissa tai Erämaassa. Miten löytää neulan heinäsuovasta? No Paviksessa käy paljon paimentolaisia ja he voisivat tietää jotain. [*:443bb32c67]Paviksessa on muutama lunari, jotka pitäisi viedä saunan taakse. [*:443bb32c67]Pelaajat tarvitsevat erikoisia kauppatavaroita johonkin tärkeään hommaan. Paviksen peikoilta löydyy peikkojen tavaroita. Haltioilta löytyy myrkkykasveja, taikayrttejä ja muuta kivaa. Kääpiöt myyvät räjähteitä ja muita alkemian tuotoksia! [*:443bb32c67]Paviksessa tuntuu tapahtuvan paljon. Kannattaa mennä sinne, ettei vaivu tylsyyteen. [/list:u:443bb32c67] Noita yhdistelemällä ja muokkaamalla hahmojen henkilökohtaisten historiikkien ja luonteenpiirteiden mukaan vois ehkä löytyä pelaajille intoa lähteä Pavikseen. Railroadauksen välttää sillä, että muistaa, että valinta lähteä Pavikseen ei saa olla mitenkään pakollinen. Aina on oltava vaihtoehto.
Ugly Psycho linkki 15. heinäkuuta 2004 kello 15.15
Ugly Psycho 15. heinäkuuta 2004 kello 15.15 linkki Hm... kai se on otettava P&BR kouraan ja tutustuttava paikkaan, vaikkei ensivaikutelma minuakaan onnistunut Pavis-faniksi käännyttämään...
Olorin linkki 16. heinäkuuta 2004 kello 10.39
Olorin 16. heinäkuuta 2004 kello 10.39 linkki Pavis & Big Rubble vahvistettuna Auringon Kreivikunnalla=Melkoinen tappokampanja. Varsinkin murskaan sijoittuvat seikkailut ovat melkein silkkaa (pelaajien)lahtausta, ja kyllä sieltä Kreivikunnastakin löytyy tekemistä vaikkapa Kanihattulan suunnalta. Mutta joo, kyllä tuonne voisi saada ihan mielenkiintoisetkin kampanjat pystyyn vaikkapa Sartarin pakolaisille.
Chividal linkki 20. heinäkuuta 2004 kello 10.05
Chividal 20. heinäkuuta 2004 kello 10.05 linkki Olipas Newsalor kattava lista. Itse asiassa siinä oli uusiakin ideoita vanhalle Pavisin tallaajalle. Oma kampanjamme on siis jo vuosia tutkinut Pavisin hienouksia. Aluksi oltiin vain noita pahaisia maantierosvoja, mutta sanon, että Pavisilla on myös todella hieno syvempikin puoli mikäli haluaa koko kampanjansa sinne asettaa.
Dovas linkki 28. heinäkuuta 2004 kello 11.32
Dovas 28. heinäkuuta 2004 kello 11.32 linkki Kesälomilta palanneena kiva huomata vooruminkin olevan melkoisessa käytössä. Beyond Pavis tuli täällä kanssa hankittua ja vähän sitä on selailtukin. Jotenkin ei ihan heti jaksa oikein kunnolla uppoutua tuohon pakettiin, mutta ihan taatulta tavaralta taas näyttää. Mm. morokantheista kertova iso artikkeli näyttää sisältävän paljon hyvää sellaista, mitä aiemmin ei ole painettu. Newsalorin heittämät skenuideat ovat hyviä. Niistä punoisi vaikka mitä suurempienkin kiemuroiden juoniksi, tai niiden alkajaisiksi. Yksi nopeasti mieleen tulleista ideoista voisi olla myös sellainen, jossa joku pelaajan, mahdollisesti tuntematon sukulainen olisi historiassa ollut Dorasarin mukana tulleissa Sartarin muuttajien ja pakolaisten joukossa. Sartarista muuttaneita heortlingejähän tuli useammista klaaneista ja heimoista. Kaveri voisi tulla kiertoteiden kautta ilmi ja hänellä voisi olla tietoa, tai ratkaisu johonkin pelaajahahmoa vaivanneeseen asiaan, omistaisi ehkä jokin suvussa kiertäneen arvokkaan tavaran tms.
armak linkki 30. heinäkuuta 2004 kello 18.17
armak 30. heinäkuuta 2004 kello 18.17 linkki Pavis on mielenkiintoinen mm koska siellä on runsaasti ristikkäisiä intressejä. Liikaa matkustamatta pääsee käsiksi moneen erilaiseen asiaan/juoneen. Voit pelata kauppakampanjaa, dekkarijuttuja, luolamättöä, tietäjäkampanjaa, paimentolainen isossa kylässä, lunarilaista tuomassa sivistystä barbaareille, normaaleja juonittelukuvioita eri kulttien, kansallisuuksien, salaseurojen välillä, pelata jokikampanjaa, paimentolaiskampanjaa joka vain viistää tätä kaupunkia, keinuttaa kehtoa jne jne. YMMV mutta kyllä se ympäristöineen on kiehtonut jo vuodesta 1982. Mutta tokihan niitä on muitakin paikkoja. --h
KingofSartar linkki 21. elokuuta 2004 kello 1.57
KingofSartar 21. elokuuta 2004 kello 1.57 linkki Itsekin aloin pelauttamaan Paviksessa vasta keväällä kampanjan siirtyessä sinne ja kokemukset ovat olleet varovaisen positiivisia. Lähdemateriaalia on toki runsaasti mutta kun poimii sieltä itselleen sopivat elementit ja sivuttaa ainakin tilapäisesti ei-sopivat niin saa hyvää soppaa aikaiseksi. Ja ainakin itselleni parhaiten Pavikseen sopii analogia "Gloranthan Babylon 5". Tuolla kuvauksellla olen valmis eksymään sinne koska tahansa.
newsalor linkki 24. elokuuta 2004 kello 22.53
newsalor 24. elokuuta 2004 kello 22.53 linkki Tulipa tuossa vastaani linkki, jota voisi pitää [url=http://www.geocities.com/Area51/Rampart/1481/pavis01.html]aika hyvänä syynä peluuttaa Praxissa[/url]. Kuten Simon Phippsin sivuilla sanotaankin "[i:10ff727466]Never Mind The Quality, Feel The Width[/i:10ff727466]"
Dovas linkki 25. elokuuta 2004 kello 7.38
Dovas 25. elokuuta 2004 kello 7.38 linkki Hyvä Newsalor. Noin pintapuoliin kävin tsekkaamassa. "Aika" kattavasti olivat kasanneet lähdemateriaalin. Phippin sivujen valikoima on kyllä muutenkin niin uber-kattava ja hyödyllinen, että... Tuli noista alkusepustuksista mieleen, että onhan onneksi nyt tämä rämäpäinen Chrin Lemensin & co. poppoo jotka pitävät harteillaan Praxin "siirtämistä" HQ-aikaan ihkauusien julkaisujen suhteen. Saa nähdä kauan tuon Prax-packin ulostumiseen vielä aikaakin menee. Tulipahan muuten Stafford sivulauseessaan paljastaneeksi Digestillä aika (no, jo odotetunkin) timanttijutun sankarien sotien etenemisen vaiheesta, mitä Hyena-keskusteluun tuli. [i:e44894e80f]"Mielikuva tuhansista hyeenoista oksentamassa jättimäiseen astiaan rakentaakseen ja herättääkseen Genertin uudelleen eloon, on aivan liian hyvä vastustaa sitä"[/i:e44894e80f]. Kautta Tadan(!) alkkareiden! :smokin: