Vanha foorumi

Takaisin

UW2 Ilmestynyt

Yleinen Glorantha-keskustelu
Guzmo 11. kesäkuuta 2002 kello 7.05
Kirjoittaja Viesti
humis linkki 9. kesäkuuta 2002 kello 17.10
humis 9. kesäkuuta 2002 kello 17.10 linkki Luin juuri viikonloppuna UW2: The Thieves Armin ja täytyy sanoa, että olin varsin vakuuttunut. Harvoin jaksan lukea roolipelilaajennuksen melkein yhdeltä istumalta läpi. Materiaali keskittyy siis lähinnä varkaisiin, mutta mukaan mahtuu myös kaikenlaisia vähän hämärämpiä kannibaaleja, langenneita vapaustaistelijoita, kaaosta, heittiöhaltijoita ja vaikka mitä muuta. Lehdykällä on useita kirjoittajia ja sen mukaan artikkelitkin ovat välillä aika eri luonteisia. Minua tämä ei ollenkaan häirinnyt, pikemminkin vain jaksoi pitää mielenkiintonsa yllä kun raudankovan taustatietoartikkelin jälkeen sai eteensä jotain puolihupaisaa ja sen jälkeen taas jotain vähän oudompaa. Heroquestejakin julkaistiin jopa kaksi kappaletta! Vielä kun lehti on ottanut HW/HQ:n sydämeensä niin uusi materiaali ilmentää tätä minun mielestäni loistavaa "vapaampaa" suuntausta - uusia meheviä sankarikultteja, voimia ja pikkuvarasjumalia ei olla pelätty keksiä ja joissain episodeissa on vinkkejä niiden vetämisestä narrativistiseen malliin. Vielä kun varkaista ja muista pimeämmän puolen kulkijoista Gloranthassa ei aikaisemmin ole vielä paljon kerrottu (Paviksen alamaailmaa lukuunottamatta), soi kokonaisuus mulle kokonaan uuden hienon näkökulman koko maailmaan. Kuvitustakin on paljon ja suurin osa siitä on todella laadukasta. Välillä kyllä ovat änkeneet liian erityylisiä kuvia aukeamalle, mutta se on pieni moka. Kokonaisuutena mielestäni UW-sarjan paras teos tähän mennessä, aika samaa tasoa kuin Issariesin Barbarian Adventures, välillä jopa päihittää julkaisun (ehkä juuri vaihtelevuuden ja "uskalluksen" takia).
Kasila linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 5.23
Kasila 10. kesäkuuta 2002 kello 5.23 linkki Joo Sain juhalta sen UW 2 tossa viikonloppuna... Ihan jees... mutta tyyris on... Jotta jos ei sais ilmasiks niin ei(kai) kyllä tulis ostettua... Mikäs se toinen uus oli joku PAVIS juttu se oli... tentakles meininki (samaa materiaalia kannet) heh... Paviksesta en juuri tykkää--- Ja noista kuvaista.... Kumpi on parempi... hieno kuva jossa on taiteilian omaa näkemystä vai vitun ruma kuva jossa on riimut ja aseet "oikein". Mielestäni kauneus on katsojan silmässä, mutta rumuus on universaalia...
Guzmo linkki 11. kesäkuuta 2002 kello 7.05
Guzmo 11. kesäkuuta 2002 kello 7.05 linkki Fantsussa saatavilla Unspoken Word 2, Thieve's Arm. Hintaa vain 16.20 € Kansi on komea. Takakannen renderöinnit tökeröitä. Taitto vähän sekavaa (odottakaa vaan Kalikoksen ensimmäistä julkaisua... :)), mutta kuvitus ihan mukiinmenevää. Pari suomalaistakin kuvittajaa taas mukana. Sisällöstä en osaa vielä sanoa, kun olen lukenut lehdykkää vasta sivun verran :)
Nysalor linkki 11. kesäkuuta 2002 kello 13.56
Nysalor 11. kesäkuuta 2002 kello 13.56 linkki Guzmo: [i:5ca0d34a61]Fantsussa saatavilla Unspoken Word 2, Thieve's Arm. Hintaa vain 16.20 €[/i:5ca0d34a61] Totta, ja minä satuin juuri tänään hankkimaan tuon lehtisen. Selailin sisällön vasta lävitse, mutta siellä näyttää olevan ihan kiinnostavaa asiaa, jopa pieni Teshnokseen liittyvä juttukin. Lehdessä on ihan sinänsä pelaamiseen sopivaa materiaaliakin, vaikka erilaiset epämääräiset jengit vievät suunnilleen puolet lehdestä. Erikoisuuksia ei ainakaan puutu, sillä hahmoja kuvaillaan aina keetistä kraloriin saakka. Kuvitusta on mukavasti ja minusta se näyttäisi kohtuullisen laadukkaalta. No toivottavasti tämän jälkeen kukaan ei enää väitä, etteikö Lohikäärmesolasta löytyisi rosvoja. ;) Fantasiapeleihin on muuten saapunut myös The Legacy of Pavis, The Pavis and Bigg Rubble Companion: Volume III, jota en osannut odottaakaan vielä löytäväni. No, mukaanhan se tietysti lähti UW 2:n ohella. :) The Legacy of Pavista en ole ehtinyt vielä kuin aivan ylimalkaisesti, mutta se näyttäisi olevan jokseenkin samanlaista tavaraa kuin aikaisempikin kirjanen. Eli Pavista koskevasta materiaalista ei tule helpolla pula. Hinta on Fantsussa 15 euroa ja sillä saa suunnilleen 130 sivua kiinnostavaa asiaa ja seikkailuja. [i:5ca0d34a61]odottakaa vaan Kalikoksen ensimmäistä julkaisua...[/i:5ca0d34a61] Joo, Kalikoksen lehdykäistä kannattaa myös innolla odottaa ja Guzmon taittotyö tulee varmasti olemaan hienoa. :) Lehteen on tulossa sitten näillä näkymin pätkä Teshnoksen historiaa Teshnoksen kulttuuriartikkelin lisäksi, mihin minä olen syyllinen. :)
Vaakkujaakko linkki 11. kesäkuuta 2002 kello 17.24
Vaakkujaakko 11. kesäkuuta 2002 kello 17.24 linkki ...ja ovat varmasti juuri saapuneet Fantasiapeleihin, sillä kun eilen kävin paikalla, ei siellä ollut yllämainituista kumpaakaan. Täytyypä käydä huomenna poistamassa, kun käyn Portsussa ilmoittautumassa kesätenttiin.
Marcus Maximus linkki 12. kesäkuuta 2002 kello 0.35
Marcus Maximus 12. kesäkuuta 2002 kello 0.35 linkki Vaikutti minustakin ensivilkaisulla oikein hyvältä teokselta. Tavaraa niin maan perkeleesti ja laadukkaaltakin vaikutti. Miinuspuolena vain nihkeilen sille, että sankariretkiä (Valindin kesyttäminen, tällä kertaa) runtataan suoraan seikkailuformaattiin tyylillä "Hahmo ottelee Humaktia vastaan lakitiedossa, paiskokaa noppaa". Mutta tämähän ei ole yksin Thieves' Armin vika, vaan yleisempikin ilmiö. Aiheeseen täysin liittymättä, mitäs Vaakkis tentit?
Vaakkujaakko linkki 12. kesäkuuta 2002 kello 11.48
Vaakkujaakko 12. kesäkuuta 2002 kello 11.48 linkki No nyt on molemmat kirjaset, UW2 ja Legacy of Pavis. Vaikuttaa mainiolta, tosin vielä on vanhaakin matskua lukematta... Tenttini aihe on oikeustaloustiede, tiedekuntani majailee Porthanian viidennessä. Tentin ei pitäisi olla paha, kun olen siihen jo kertaalleen kuukausi sitten lukenut mutta, nukuin tenttiaamuna pommiin, enkä selviytynyt paikalle.. :P PS: Kannattaa vilkaista myös mainiota sarjakuvastrippiä Legacy of Paviksen viimeisellä sivulla. Koko Paviksen historia yhteen sivuun tiivistettynä :lol:
Dovas linkki 12. kesäkuuta 2002 kello 14.03
Dovas 12. kesäkuuta 2002 kello 14.03 linkki AAAAAAHHH!!! Vihdoin Pavis-trilogiaan lisää jatkoa! Montakohan kappaletta niitä uusia julkaisuja siellä oli? Palkkapäivä VASTA ylihuomenna. Hampaat k-k-kalisee...
Vaakkujaakko linkki 12. kesäkuuta 2002 kello 14.19
Vaakkujaakko 12. kesäkuuta 2002 kello 14.19 linkki [quote:10e8dbe394="Dovas"]AAAAAAHHH!!! Vihdoin Pavis-trilogiaan lisää jatkoa! Montakohan kappaletta niitä uusia julkaisuja siellä oli? Palkkapäivä VASTA ylihuomenna. Hampaat k-k-kalisee...[/quote:10e8dbe394] Uutuuspöydällä oli ehkä neljä, viisi. Hyllyssä ei (enää) yhtään. Pikaisen vilkuilun jälkeen uusi kirjanen menee aika syvälle Paviksen alle, karttoja katakombeista jos jonkinlaisista oli vaikka kuinka.
Juha R linkki 12. kesäkuuta 2002 kello 20.21
Juha R 12. kesäkuuta 2002 kello 20.21 linkki [i:9d0ab6003c]Miinuspuolena vain nihkeilen sille, että sankariretkiä (Valindin kesyttäminen, tällä kertaa) runtataan suoraan seikkailuformaattiin tyylillä "Hahmo ottelee Humaktia vastaan lakitiedossa, paiskokaa noppaa". Mutta tämähän ei ole yksin Thieves' Armin vika, vaan yleisempikin ilmiö. [/i:9d0ab6003c] Indeed. Ei ihme, jos hq:staamisesta tulee vähän simppeli kuva. (Mutta lisää tästä huomenna eräässä toisessa ketjussa jos on aikaa...) Toinen vähän hölmö piirre minusta on tämä uusien kulttien ja pikkujumaluuksien tulva. Periaatteessa se on hyvä ja Gloranthan hengen mukainen, mutta jossain on raja ja osa oli aika väkisin tehtyjä. 'Oikeamielisen kapinoinnin sankarikultti' Orlanthille tuntuu aika turhalta. Eikö Orlanth itse ole nimenomaan tätä? Mutta on se laadukas ja täyteen pakattu lehti silti. Ja vadelien kopromantia rulettaa.
Guzmo linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 7.45
Guzmo 13. kesäkuuta 2002 kello 7.45 linkki Mitä ihmettä, Pavis kirja III:kin! Mä syydin jo rahani UW2:seen. Täytyykö vielä kantaa rahaa Fantsulaan. Näköjään. Voisin heittää Dorastor kampanjani Kharstin tunneleita pitkin vaikka Pavikseen, niin saisi noillekkin kirjoille käyttöä.
Tupew linkki 19. kesäkuuta 2002 kello 8.03
Tupew 19. kesäkuuta 2002 kello 8.03 linkki Harmi että rahatilanne on näin huono minua kiinnostaisi juuri tuollaiset alamaailma jutut mutta ne ovat varmasti jo ostettu kaikki.
Vaakkujaakko linkki 21. heinäkuuta 2002 kello 17.03
Vaakkujaakko 21. heinäkuuta 2002 kello 17.03 linkki Nyt luettuani UW2:n läpi kannesta kanteen eikä vain täsmäselaillen, voin todeta teoksen olevan todella mielenkiintoinen. Thieves Arm -kampanjajuonessa on tosin pari kohtaa, jotka eivät omille pelaajilleni menisi läpi; Kanihattulan jälkeen pelaajat ovat tunnistaneet Krarshtin tunnelit jo kaukaa... Maan pimeät aspektit vaikuttavat kiinnostavilta, sääli etten omista UW1:stä eikä sitä mistään enää saa. Huomasitteko Jaxarte-tarinan lopussa olevan viittauksen "Jaxarte and the Cradle" -tarinaan Tales of the Reaching Moon # 20:ssä... Saisimmekohan joskus sen kahdennenkymmenennen numeron kyseistä julkaisua...?
Guzmo linkki 21. heinäkuuta 2002 kello 22.36
Guzmo 21. heinäkuuta 2002 kello 22.36 linkki Koko lehdykän luettuani voi kyllä sanoa, että oli se kelpo tavaraa. Ehkä vähän häiritsi se yksi typerä robin hood viittaus ja turhankin eeppinen pääjuoni. En tiennytkään, että Jar-Eel on kynsiään lakkaava hupakko. Kovin inhimillistä demigoddesilta 8-) Ja tartteeko siihen Jar-Eeliä että pistää muutamaa Kharstkidiä dunkkuun?