Vanha foorumi

Takaisin

Griffin mountainin riimutaikuus?

RuneQuestin säännöt
Guzmo 10. kesäkuuta 2002 kello 8.57
Kirjoittaja Viesti
Guzmo linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 8.57
Guzmo 10. kesäkuuta 2002 kello 8.57 linkki Selailin eilen kirjaa kuumehöyryissä ja huomasin, että kirjan NPC:ltä puuttuu riimutaikuus oikeastaan kokonaan. Kaikilta riimulorditason hahmoilta puuttuu riimutaikuutta n. 20 pistettä? Johtunee varmaan RQ2:sen vanhoista sääntökommervenkeistä? Mikäs muuten on suomeksi Xenohealing? Ei löytynyt edes Nysalorin käännöstaulukosta.
Nysalor linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 13.23
Nysalor 10. kesäkuuta 2002 kello 13.23 linkki Guzmo: [i:221def0288]Selailin eilen kirjaa kuumehöyryissä ja huomasin, että kirjan NPC:ltä puuttuu riimutaikuus oikeastaan kokonaan. Kaikilta riimulorditason hahmoilta puuttuu riimutaikuutta n. 20 pistettä?[/i:221def0288] Osaltaan tämä saattaa ehkä johtua siitä, ettei riimutason hahmoilla taida olla GM:ssa ollenkaan kolmosversion papilliseen ammattiin liittyviä loitsuja kuin Palvo (jumalaa), Pyhitys, Käske kulttihenkeä, jne. Vaikka onhan joillakin GM:n hahmoilla aika reilustikin riimutaikuutta. [i:221def0288]Johtunee varmaan RQ2:sen vanhoista sääntökommervenkeistä?[/i:221def0288] Todennäköisesti, vaikka harva täällä foorumilla taitaa tietää paljonkaan kakkosversion säännöistä ihan tarkalleen. [i:221def0288]Mikäs muuten on suomeksi Xenohealing? Ei löytynyt edes Nysalorin käännöstaulukosta.[/i:221def0288] Eipä minun käännöstaulukoissani ole RuneQuestin kakkosversion loitsuja, kun en ole niiden kuvauksia koskaan nähnyt, enkä ole kuullut niitä edes käännellyn suomeksi. Itselläni ei ole tietoa, mikä Xenohealing on, mutta sananmukaisesti se varmaan kääntyisi muukalais- tai vierasparannukseksi. Minulle tulisi heti sellainen kuvitelma mieleen, että jos kakkosversiossa kolmosversion tapaan tavallinen Parannus parantaa vieraita rotuja vain puolella loitsun pisteistä, saattaisi Xenohealing ehkä parantaa nimenomaan vieraita rotuja täysillä pisteillä. Tai sitten tavallinen Healing parantaa vain omaa rotua ja Xenohealing vieraita rotuja. Tai jotakin sellaista. Itse tosin olen päättänyt, ettei minun peleissäni Parannus erottele lainkaan lajeja ja varmaan GM:ssa korvaisin Xenohealingin vain Parannuksella.
Vaakkujaakko linkki 9. helmikuuta 2003 kello 14.01
Vaakkujaakko 9. helmikuuta 2003 kello 14.01 linkki [quote:24ffba7de6="Guzmo ja Nysalor kirjoittivat vuosi sitten"] [i:24ffba7de6]Mikäs muuten on suomeksi Xenohealing? Ei löytynyt edes Nysalorin käännöstaulukosta.[/i:24ffba7de6] Eipä minun käännöstaulukoissani ole RuneQuestin kakkosversion loitsuja, kun en ole niiden kuvauksia koskaan nähnyt, enkä ole kuullut niitä edes käännellyn suomeksi. Itselläni ei ole tietoa, mikä Xenohealing on, mutta sananmukaisesti se varmaan kääntyisi muukalais- tai vierasparannukseksi. Minulle tulisi heti sellainen kuvitelma mieleen, että jos kakkosversiossa kolmosversion tapaan tavallinen Parannus parantaa vieraita rotuja vain puolella loitsun pisteistä, saattaisi Xenohealing ehkä parantaa nimenomaan vieraita rotuja täysillä pisteillä. Tai sitten tavallinen Healing parantaa vain omaa rotua ja Xenohealing vieraita rotuja. Tai jotakin sellaista. Itse tosin olen päättänyt, ettei minun peleissäni Parannus erottele lainkaan lajeja ja varmaan GM:ssa korvaisin Xenohealingin vain Parannuksella.[/quote:24ffba7de6] Confirmed. RQ-Rules -listalla kerrottiin allaolevaa, ja muistin asiasta aikanaan keskustellun myös täällä foorumilla: [i:24ffba7de6]Under the old rules Healing was only 1/2 effective on members of species different from the caster and Xenohealing was 100% effective on all creatures no matter the races involved.[/i:24ffba7de6] --- [i:24ffba7de6]Vaakkujaakko[/i:24ffba7de6], arkistojen kätköistä