Vanha foorumi

Takaisin

Käyttäjätunnuksen vaihtaminen

Yleinen keskustelu
Vash the Stampede 6. kesäkuuta 2002 kello 9.05
Kirjoittaja Viesti
Vash the Stampede linkki 6. kesäkuuta 2002 kello 9.05
Vash the Stampede 6. kesäkuuta 2002 kello 9.05 linkki Voinko mä vaihtaa tuota nickiä ilman että rekisteröidyn täysin uusiksi? Koetin tuolta käyttäjätiedot/profile -paikasta vaihtaa sitä, ja se sano että kaikki hyvin. Mutta kun sitten yritin kirjautua sisään sillä uudella käyttäjänimellä niin ei meinannukaan onnistua... Prkl
Tero Kaija linkki 6. kesäkuuta 2002 kello 14.00
Tero Kaija 6. kesäkuuta 2002 kello 14.00 linkki Käyttäjätunnuksen vaihto on estetty (on lukuisia syitä, miksi se estetään), joten sen vaihtaminen tuolta käyttäjätiedoista ei (pitäisi) onnistua. Jos kuitenkin tuntuu siltä, että käyttäjätunnus pitää saada vaihdettua, pommita humis vaikka yksityisviestillä ja kerro uusi käyttäjätunnus. Eiköhän sitten asialle jotain tapahdu..
Marcus Maximus linkki 6. kesäkuuta 2002 kello 15.19
Marcus Maximus 6. kesäkuuta 2002 kello 15.19 linkki Ei niin että minulla asian kanssa mitään ongelmaa olisi, mutta olen jo pitempään ihmetellyt eri foorumeilla miksi nickinvaihto ei onnistu. Ehditkö viisastaa datamaallikkoa?
Vash the Stampede linkki 6. kesäkuuta 2002 kello 16.25
Vash the Stampede 6. kesäkuuta 2002 kello 16.25 linkki Pistin humikselle viestiä. Saa nähä mitä siitä seuraa.
Guzmo linkki 6. kesäkuuta 2002 kello 22.05
Guzmo 6. kesäkuuta 2002 kello 22.05 linkki [i:900bf0b872] Ei niin että minulla asian kanssa mitään ongelmaa olisi, mutta olen jo pitempään ihmetellyt eri foorumeilla miksi nickinvaihto ei onnistu. Ehditkö viisastaa datamaallikkoa? [/i:900bf0b872] Veikkaukseni on se, että sillä estetään kaaoksen muodostumista kun kaikki alkavat vaihtamaan nickkejään viikon välein :) Väärinkäyttötapauksissa taitaa olla myös helpompaa jos nimeä ei pysty muuttamaan.
humis linkki 9. kesäkuuta 2002 kello 19.26
humis 9. kesäkuuta 2002 kello 19.26 linkki [quote:9c8aad839d="Guzmo"][i:9c8aad839d] Ei niin että minulla asian kanssa mitään ongelmaa olisi, mutta olen jo pitempään ihmetellyt eri foorumeilla miksi nickinvaihto ei onnistu. Ehditkö viisastaa datamaallikkoa? [/i:9c8aad839d] Veikkaukseni on se, että sillä estetään kaaoksen muodostumista kun kaikki alkavat vaihtamaan nickkejään viikon välein :) Väärinkäyttötapauksissa taitaa olla myös helpompaa jos nimeä ei pysty muuttamaan.[/quote:9c8aad839d] No, tässä foorumisoftassa on kyllä ominaisuus nimen vaihtamiseen, se vain oli oletuksena pois päältä. Itse asiassa se on kyllä nytkin pois päältä, siksi, että kun kokeilin sitä, huomasin koodissa bugin. Nimi kyllä vaihtuu, mutta nimeen liittyvä 'yksilöryhmä' ei. Tämä aiheuttaa ainakin sen, että nimeä ei voi enää vaihtaa takaisin, ehkä jotain muutakin häikkää. Hetken mietin homman korjaamista omin käsin, mutten sitten jaksanut ruveta vääntämään kun homman hoitamiseksi oikein tarvitstaisiin useita ristikyselyitä tietokantaan ja muuta sälää. Toivotaan, että bugi on korjattu seuraavassa päivityksessä, sitten ei ainakaan minun puolestani ole mitään estettä käyttäjätunnuksenvaihdolle, väärinkäytöksiä se ei lisää, numeraalinen käyttäjä-ID pysyy yhä samana. (kunhan ette sitten vaihda sitä hiton tunnusta viikon välein;)
Tero Kaija linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 11.06
Tero Kaija 10. kesäkuuta 2002 kello 11.06 linkki [quote:defa63a8a0="humis"]Toivotaan, että bugi on korjattu seuraavassa päivityksessä, sitten ei ainakaan minun puolestani ole mitään estettä käyttäjätunnuksenvaihdolle, väärinkäytöksiä se ei lisää, numeraalinen käyttäjä-ID pysyy yhä samana. (kunhan ette sitten vaihda sitä hiton tunnusta viikon välein;)[/quote:defa63a8a0] Itse taas kyllä olen ehdottomasti vastaan käyttäjätunnuksen vaihtamista omin päin. Vaihtamisen salliminen johtaa kuitenkin jossain vaiheessa pelleilyyn, jossa sitä nimeä sitten vaihdetaan koko ajan, milloin minkäkin syyn takia. Vaihtamisen estäminen pakottaa myös (toivottavasti) harkitsemaan ennen rekisteröitymistä, minkä nimen itselleen valitsee. Muuten täällä taas vilistää ajoittain 'Homoaivoja' tai mitä-lie 'Paskaperseitä'. Sanokaa muut mitä sanotte, mutta kokemus on osoittanut, että näin käy kuitenkin jossain vaiheessa. Eli en siis ole sen kannalla, että nimimerkkiä voi itse vaihtaa.
Marcus Maximus linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 13.17
Marcus Maximus 10. kesäkuuta 2002 kello 13.17 linkki Allekirjoittaneelle siis aiivan sama. Kunhan kysyin kun utelutti.
Tupew linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 7.51
Tupew 13. kesäkuuta 2002 kello 7.51 linkki Kyllä sen pystyy vaihtamaan vaikka ei kirjautuisi kokonaan uusiksi. Kaverini vaihtoi sen ja toinen ajatteli.En ole täysin varma mistä sen pystyy vaihtamaan mutta näin kun kaverini meni valikkoon josta sen pystyy vaihtamaan :lol:
Tupew linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 8.00
Tupew 13. kesäkuuta 2002 kello 8.00 linkki Unohdin äsken sanoa että olen itse sitä vastaan koska suurin osa vaihtaisi sen koko ajan ja alkaisi haukkumaan muita ja kun viestimäärä pysyy samana kaikki ihmettelevät "miten tolla voi olla noin paljon viestejä vaikka se on uusi täällä". Ja sen lisäksi täällä on jotarpeeksi pilailijoita ja kun kaikki alkaisivat harrastaa sitä täällä ei saisi rauhaa. :cry:
Guzmo linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 9.19
Guzmo 13. kesäkuuta 2002 kello 9.19 linkki [quote:20ee3532de="Tupew"]Ja sen lisäksi täällä on jotarpeeksi pilailijoita ja kun kaikki alkaisivat harrastaa sitä täällä ei saisi rauhaa. :cry:[/quote:20ee3532de] Pilailijoita, missä muka? :roll: