Vanha foorumi

Takaisin

King of Sartar ja Trollpak

Yleinen keskustelu
Vaakkujaakko 31. toukokuuta 2002 kello 19.04
Kirjoittaja Viesti
Vaakkujaakko linkki 31. toukokuuta 2002 kello 8.19
Vaakkujaakko 31. toukokuuta 2002 kello 8.19 linkki Minulle tarjoutui mahdollisuus saada hankittua alkuperäinen King of Sartar. Huomasin, että saman teoksen saa ilmeisesti myös reprint-uusinta-HW-painoksena http://www.glorantha.comin kautta. Onko noissa painoksissa eroa, kumpi kannattaisi hankkia? Mitä vanha KoS alunperin maksoi, paljon käytetystä kannattaisi tarjota? Ilmeisesti teos on niin tiukkaa faktaa, että ehdottomasti hankinnan arvoinen ostos? Entäs kiinnostaisiko jotakuta kenties Trollpak? Itselläni tuo on jo, mutta tietäisin jonkun, joka olisi myymässä omaansa...
Guzmo linkki 31. toukokuuta 2002 kello 9.59
Guzmo 31. toukokuuta 2002 kello 9.59 linkki Mitäs trollipakissa olikaan? Saattaisi ehkä kiinnostaa.
Juha R linkki 31. toukokuuta 2002 kello 12.54
Juha R 31. toukokuuta 2002 kello 12.54 linkki KoS on must jos Sartarin seutu kiinnostaa...ja oikeastaan muutenkin. Onhan se raskas ja sekava kokoelma tekstejä, mutta silti. Käsittääkseni painosten välillä ei ole eroja. Joskus olen tuon uudemmankin kaupassa nähnyt ja semmoiseen käsitykseen olen jäänyt. Hinta riippuu tietty kunnosta. Eikös sitä uuttakin ole myyty F:ssa noin 25 eurolla? Ei varmaan paljoa kannata maksaa ellei sitten kuvittele että sillä olisi joskus vuonna 2050 kova keräilyarvo... Omastani maksoin ehkä jotain 130 mk mutta siitä on kohta kymmenen vuotta. TrollPak kiinnostaisi myös. [ Tätä viestiä on muokannut: Juha R 2002-05-31 15:55 ]
Nysalor linkki 31. toukokuuta 2002 kello 15.13
Nysalor 31. toukokuuta 2002 kello 15.13 linkki Vaakkujaakko: [i:bd2a3bdbc2]Ilmeisesti teos on niin tiukkaa faktaa, että ehdottomasti hankinnan arvoinen ostos?[/i:bd2a3bdbc2] Pikemminkin teos tarjoaa fiktiota ja kulttuurillisia näkökulmia ja myyttejä. :smile: Joka tapauksessa King of Sartar on hyvä ostos, jos haluaa perehtyä orlanthien juttuihin, Argrathin saagaan ja sellaiseen. Report On The Orlanthi kelvannee myös ihan faktatiedoksi, vaikka se onkin kirjoitettu tutkielman muotoon. [i:bd2a3bdbc2]Entäs kiinnostaisiko jotakuta kenties Trollpak? Itselläni tuo on jo, mutta tietäisin jonkun, joka olisi myymässä omaansa...[/i:bd2a3bdbc2] Jos kyseessä on todella Trollpak, niin olen kiinnostunut siitä. Trollpak on niitä muutamia RuneQuestin kirjoja, joiden puuttuminen harmittaa minua kovasti, ja olisin innokas hankkimaan sen kokoelmiini.
Guzmo linkki 31. toukokuuta 2002 kello 19.04
Guzmo 31. toukokuuta 2002 kello 19.04 linkki Kerro Trollipakin kunto ja onko kaikki tallella niin pistetään huutokauppa pystyyn :smile:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 5. kesäkuuta 2002 kello 14.37
Topi Hiski Viljami Salmi 5. kesäkuuta 2002 kello 14.37 linkki Here Here! Kyllä se Trollpack kiinostaisi tosiaan. Minulla vain tällähetkellä on tuo rahatilanne aika heikko... Mutta katsotaan miten innostutaan. Vanha Trollpack on aika hyvä. Se vanha KoS on tosiaan aivan identtinen uuteen nähden, eli kannattaa ehkä hankkia uusi jos hintaa on paljon. Omassa vanhassa kirjassani on aika kovat sidonnat, mutta uudessa on pehmyemmät. 8o Mutta eipä niillä paljon eroa ole.
Marcus Maximus linkki 5. kesäkuuta 2002 kello 16.33
Marcus Maximus 5. kesäkuuta 2002 kello 16.33 linkki Myös allekirjoittanut suosittelee molempia. Peikkopaketissa on oleellisia määriä kamaa jota en ole muualla missään nähnyt, ainakin hauskaa tavaraa vaikkei välttämättä ihan pakollista. Tyyliin peikkojen ruuansulatuksesta ja muusta vastaavasta -- peikkojen pelaamiselle oleellista, mutta muuten ehkä ei. Kuten muistamme, Aldrya on peikoille hyvän ruuan jumala, jonka antimilla palkitaan vain taitavimmat uzit -- Aldrya kun on suojannut herkkunsa terävillä piikeillä ja piilottanut ne metsien latvustoihin. Mostalit puolestaan ovat peikkojen ruuansulatukselle herkkua, ne kun ajautuvat lajittelujärjestelmässä kivimahaan joka on tarkoitettu mineraalien sulattamiseen. Kivimahan valtaville lihaksille pehmeän kääpiönkallon jauhaminen on juhlaa. (Muistaakseni tällaista kamaa on aika hyvin Book of Uzissa). Samoin KoS on must. Siitä on paha sanoa muuta; tärkeimpiä kirjoja Sartarin alueen peliin, elleipä peräti tärkein.
epaz linkki 10. kesäkuuta 2002 kello 11.27
epaz 10. kesäkuuta 2002 kello 11.27 linkki Minäkin olisin kiinnostunut Trollpakista. Ohjaa lähteesi tänne :) -Sampo