Vanha foorumi

Takaisin

Apuohjelmia

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Vash the Stampede 26. toukokuuta 2002 kello 21.02
Kirjoittaja Viesti
Vash the Stampede linkki 26. toukokuuta 2002 kello 15.41
Vash the Stampede 26. toukokuuta 2002 kello 15.41 linkki Onko teillä käytössä minkäänlaisia ohjelmia? Esim nopeuttamaan nopanheittoa tai jolla voisi nopeasti tehdä jotain eph:ita? [ Tätä viestiä on muokannut: Lazzie 2002-05-26 18:41 ]
late linkki 26. toukokuuta 2002 kello 16.41
late 26. toukokuuta 2002 kello 16.41 linkki Tero Kaija on tehnyt aika näppärän ohjelman jolla voi tehdä tykinruokaa. Ohjelma löytyy seuraavan sivuston kätköistä: [url=http://koti.mbnet.fi/~terokaij/runequest/]Tero Kaijan RuneQuest-sivu[/url] Lisäksi käytän itsetekemääni Excel-pohjaa tehdessäni tärkeämpiä ep-hahmoja. Se laskee arvottuihin/syötettyihin ominaisuuksiin kykylajibonukset, kestopisteet, iskunopeudet, vahinkomuutokset ja muut vastaavat mitä nyt hahmoa tehdessä yleensä pitää laskea. Voin laittaa nettiin jos kiinnostaa.
Nysalor linkki 26. toukokuuta 2002 kello 20.59
Nysalor 26. toukokuuta 2002 kello 20.59 linkki Lazzie: [i:e33aa89156]Onko teillä käytössä minkäänlaisia ohjelmia? Esim nopeuttamaan nopanheittoa tai jolla voisi nopeasti tehdä jotain eph:ita?[/i:e33aa89156] Irkkipeleissä laitan pelaajat heittelemään noppia noppakoodin välityksellä. Se estää aika tehokkaasti huijaamisen ja on todella näppärää irkissä pelattaessa. Itse toki silloinkin käytän tavallisia noppia, jotta voin pelinjohtajana tarvittaessa huiputtaa. :wink: Lomakkeiden suhteen sain juuri vähän aikaa sitten eräältä pelaajalta aika näppärän Excel-lomakkeen, joka kykylajimuutosten ja muiden tietojen lisäksi ilmoittaa myös osumapaikkojen tilan ja kaikkea muuta mukavaa. Pelihahmoja tai ei-pelihahmoja tehdessäni käytän yleensä Excel-tiedostoa kykylajimuutosten laskemiseen ja siten ne on helppo vain kopioida itselleen. Olen tehnyt myös [url=http://personal.inet.fi/koti/matti.jarvinen/runequest/generaat.html]hahmogeneraattorin[/url], jolla voi arpoa satunnaisia hahmoja, mutta en sitä ihmeemmin hahmonluontiin käytä. Ehkä hienoin näkemäni pelihahmojen luomiseen tarkoitettu ohjelma on Kevin Spencerin RQ3 Character Generator, joka löytyy [url=http://www.senet.com.au/%7Ekspencer/rq3.htm]täältä[/url]. Ohjelma osaa automaattisesti laskea jopa ammateista kykykertoimia ja se on kohtuullisen joustavakin. Hahmolomakkeet kääntyvät jopa suoraan html:ksi ja niitä voi tulostaa ja tallentaa. Lomake on tietysti englanniksi, mutta yhtä kaikki se on aika hieno apuväline numerotietojen käsittelyyn ja lomakkeen täyttämiseen elektronisesti. Kaikkiaan minulla taitaa olla varastossa ainakin viisi kappaletta erilaisia hahmonluontiohjelmia, joita olen keräillyt huvikseni varastoon, vaikken niitä käytäkään. Lisäksi on erinäinen määrä kaikenlaisia muita apuohjelmia, mutta olen todennut hahmonluonnin sujuvan parhaiten ilman ihmeellisempiä ohjelmia.
Guzmo linkki 26. toukokuuta 2002 kello 21.02
Guzmo 26. toukokuuta 2002 kello 21.02 linkki Teron ohjelma on timangia ja spencerinkin softalle on käyttönsä.
Larppa linkki 7. kesäkuuta 2002 kello 8.33
Larppa 7. kesäkuuta 2002 kello 8.33 linkki Kannatta käydä kattoo Tero Kaijan, Matti Järvisen ja Kevin Spencerin kotisivut!!! Sieltä mä ainakin oon saanut riittävästi apua!!! :rollin: