Vanha foorumi

Takaisin

The Forgen kiinnostava HeroWars -foorumi

Yleinen HeroQuest -keskustelu
humis 28. huhtikuuta 2002 kello 2.22
Kirjoittaja Viesti
humis linkki 26. huhtikuuta 2002 kello 11.58
humis 26. huhtikuuta 2002 kello 11.58 linkki Päädyin paria hw-rules -listan mainintaa seuraamalla osoitteesssa [url]http://www.indie-rpgs.com/forum/viewforum.php?f=13 [/url]sijaitsevalle HeroWars-foorumille, jonka sisältö oli todella mieltäavartava. Saitti yleensä käsittelee riippumattomien julkaisijoiden roolipelejä ja varsinkin Robin D. Laws (mm. HeroWarsin kehittäjä) ja tämän ajama narrativistinen roolipelaaminen tuntuvat olevan suuressa suosiossa. Saitin käyttäjillä ja varsinkin ylläpitäjä Ron Edwarsilla tuntuu olevan varsin paljon kokemusta narrativismista, mikä heijastuu erittäin positiivsesti myös HeroWarsista käytävään keskusteluun - vasta tuon foorumin koluttuani ymmärsin, millaiseksi peliksi HeroWars oikeasti on suunniteltu ja miksi se on niin loistava. Vaikka olen pitänyt paljon siitäkin miten olen HeroWarsia tähän asti vetänyt (hyvin paljon sääntöjä soveltavana ja huomiotta jättävänä simulationalistisena pelinä), foorumin keskustelut avasivat mun silmät Oikean Tien(tm) ihanuudelle niin, että nyt haluaisin heti kokeilla vetää täysin HeroWarsin sääntöjä toteuttavan narrativistisen pelin. Samalla saitilla oleva [url=http://www.indie-rpgs.com/articles/gns/gns_introduction.html]pelaaja/pelityyppiteoria[/url] on myös huomattavan kiintoisaa luettavaa ja esittelee tuossa edellä käyttämäni gamer/narrativist/simulationist -terminologian
Plentonius linkki 27. huhtikuuta 2002 kello 2.21
Plentonius 27. huhtikuuta 2002 kello 2.21 linkki Ei aukea meikäläiselle saitti. Täytynee yrittää joskus toiste, jotta näen että kuinka mun tulkinta poikkeaa miehen tyylistä. Kiitos linkistä joka tapauksessa.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 27. huhtikuuta 2002 kello 15.24
Topi Hiski Viljami Salmi 27. huhtikuuta 2002 kello 15.24 linkki Wau.. Nyt on lukemista ensi kuukaudeksi.. Todella mielenkiintoista.
Plentonius linkki 28. huhtikuuta 2002 kello 2.22
Plentonius 28. huhtikuuta 2002 kello 2.22 linkki Nyt aukes. Mielenkiintoista... Kyllä siellä paljon asiaa on. Täytyy sanoa, että... hitto vieköön. Mies ymmärtää jopa Marvel superheroesin päälle! Tunnustaudun ehdottomasti narrativismin kannattajaksi, vaikka ultrakonservatiivit pelaajat yleensä haluavatkin latistaa tunnelmaa simulationismillansa. Narrativismi ja kirjallisuus, siinä kaksi elementtiä, millä on paljon annettavaa roolipelaamiselle. Mutta pääpointti on erityisen hyvä, eli koko GNS syndrooman murtaminen. [ Tätä viestiä on muokannut: Plentonius 2002-04-28 05:30 ]