Vanha foorumi

Takaisin

Gloranthan ihmeet ja salaisuudet.

Yleinen Glorantha-keskustelu
Vesa 1. huhtikuuta 2002 kello 17.47
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 29. maaliskuuta 2002 kello 16.28
Vesa 29. maaliskuuta 2002 kello 16.28 linkki Tänne nyt tällaisen aiheen pistin, kun sitä ei tuolla Glorantha sarakkeessa ollut. Tässä olen pohtinut hieman tuota Gloranthan Hirviöt ja Salaisuudet(noinko se nyt meni, muisti kun pätkii nyt hieman) kirjassa mainitaan tämä Erastos Karastombarin(tuostakaan ei mennä 100% varmuuteen) muna, eli olen alkanut hieman pohtia että mikä se nyt sitten oikein on, ja olen tätä pähkäillyt jonkin verran. Siihen tulokseen tulin, että siitä saattaisi kenties kuoriutua uusi tosilohikäärme, vai mitä mieltä te olette? Onkos kyseisestä ihmeestä kenties missään muussa kirjassa/tai netissä, mainittu asiasta enempää?
Nysalor linkki 29. maaliskuuta 2002 kello 19.25
Nysalor 29. maaliskuuta 2002 kello 19.25 linkki Vesa: [i:5e4be7b196]Tässä olen pohtinut hieman tuota Gloranthan Hirviöt ja Salaisuudet(noinko se nyt meni, muisti kun pätkii nyt hieman)[/i:5e4be7b196] Se on itse asiassa Gloranthan olennot ja salaisuudet. :smile: [i:5e4be7b196]kirjassa mainitaan tämä Erastos Karastombarin(tuostakaan ei mennä 100% varmuuteen) muna, eli olen alkanut hieman pohtia että mikä se nyt sitten oikein on, ja olen tätä pähkäillyt jonkin verran. Siihen tulokseen tulin, että siitä saattaisi kenties kuoriutua uusi tosilohikäärme, vai mitä mieltä te olette? Onkos kyseisestä ihmeestä kenties missään muussa kirjassa/tai netissä, mainittu asiasta enempää?[/i:5e4be7b196] Erangalos Karastomaborin muna. Minun tietääkseni tästä ei ole juurikaan tietoa tai ainakaan minä en ole sellaiseen törmännyt. Vanhoista Digesteistäkään ei löytynyt ainoatakaan mainintaa kyseisestä ihmeellisestä ilmiöstä. Selityksiä sille, mikä Erangalos Karastomaborin muna todellisuudessa on, voi keksiä melkoisen monia, mutta ainakin sen voisi arvata, että EK:n munalla voisi olla jotakin osuutta tulevissa sankarien sodissa. Itselläni ei ole mitään erityisen hyviä perusteluja suuntaan tai toiseen, mutta ehkä tulevat julkaisut valottavat asiaa tarkemmin.
GEAS linkki 29. maaliskuuta 2002 kello 20.14
GEAS 29. maaliskuuta 2002 kello 20.14 linkki Gloranthan olennot ja salaisuudet antaa hyviä vaihtoehtoja sille mikä Eragalos minkälien muna on esim:kääpiöden vakoilu laite tai outo viesti.
Vaakkujaakko linkki 1. huhtikuuta 2002 kello 9.21
Vaakkujaakko 1. huhtikuuta 2002 kello 9.21 linkki [quote:2fd3bcef59] Vanhoista Digesteistäkään ei löytynyt ainoatakaan mainintaa kyseisestä ihmeellisestä ilmiöstä. Selityksiä sille, mikä Erangalos Karastomaborin muna todellisuudessa on, voi keksiä melkoisen monia [/quote:2fd3bcef59] ...ja jos Kalikoksen tietäjät eivät voi asiassa auttaa, ja spekulointi Munan todellisesta kiinnostaa, ainahan voit tiedustella asiaa Digestistä - tällöin uusiin Digesteihin ilmestynee arvailuja aiheesta, ja jos oikein tuuri käy, Greg itse antaa "autoritäärisen vastauksen" tai ainakin vihjailuja siitä mikä se hänen mielestään voisi olla. Eikös pisin viestiketju Digestissä kautta aikojen ollut jokin "Mihin kaikkeen voi käyttää peikkolaisten virtsaa" vai muistanko aivan väärin? Tietääkö joku (Nysalor?) onko olemassa muita webbipohjaisia keskustelufoorumeita Gloranthasta/RQ:sta/HW:sta/HQ:sta?
Nysalor linkki 1. huhtikuuta 2002 kello 13.35
Nysalor 1. huhtikuuta 2002 kello 13.35 linkki Vaakkujaakko: [i:46c2585d6c]...ja jos Kalikoksen tietäjät eivät voi asiassa auttaa, ja spekulointi Munan todellisesta kiinnostaa, ainahan voit tiedustella asiaa Digestistä - tällöin uusiin Digesteihin ilmestynee arvailuja aiheesta, ja jos oikein tuuri käy, Greg itse antaa "autoritäärisen vastauksen" tai ainakin vihjailuja siitä mikä se hänen mielestään voisi olla.[/i:46c2585d6c] Voi täällä foorumillakin esittää arvailuja aiheesta perusteluineen. Minulla ei ole aiheesta tietoa, mutta voihan sitä spekuloida. Minulle tuli mieleen tässä Erangalos Karastomaborin munan kuvausta katsellessani, ettei olisi ehkä ihan kamalan kaukaa haettua liittää se Uleriaan, koska munan "koskettaminen tuntuu miellyttävältä: sen kuori on lämmin ja värisee hienokseltaan kutittavalla, hyvin eroottisella tavalla". Eiköhän tämä siis sopisi muiden selitysten joukkoon, vaikkei ole mitenkään muita parempi. [i:46c2585d6c]Tietääkö joku (Nysalor?) onko olemassa muita webbipohjaisia keskustelufoorumeita Gloranthasta/RQ:sta/HW:sta/HQ:sta?[/i:46c2585d6c] Ainakin yksi [url=http://www.alkhemia.net/herowars/forum/default.asp]ranskankielinen foorumi[/url] on olemassa, mutta ranskantaitoni on kyllä RuneQuestin termein suunnilleen 1 %. :smile: Näyttäisi kyllä olevan aika samanlainen paikka kuin meidänkin foorumimme, mutta vain Hero Warsiin keskittynyt ja suppeampi. Muita en nyt tähän hätään keksi, mutta postituslistoja on kyllä aika monenlaisia.
Guzmo linkki 1. huhtikuuta 2002 kello 17.47
Guzmo 1. huhtikuuta 2002 kello 17.47 linkki Ehkä se on kosmisen munan "isoveli", joten siitä voi sopivilla resepteillä keittää uuden Nysalorin :smile: