Vanha foorumi

Takaisin

Käyttäjätunnistuksesta

Yleinen keskustelu
Vaakkujaakko 22. maaliskuuta 2002 kello 8.31
Kirjoittaja Viesti
Vaakkujaakko linkki 21. maaliskuuta 2002 kello 14.48
Vaakkujaakko 21. maaliskuuta 2002 kello 14.48 linkki Terve, Toisin kuin aikaisempi Tero Kaijan sivuilla ollut -, tämä foorumi ei tunnista automaattisesti ainakaan minua saapuessani foorumille, vaan joka kerta täytyy erikseen kirjautua sisään. Tuo ei ole iso vaiva tietenkään, mutta onko kyseessä tekninen muutos aikaisempaan foorumiin verrattuna, vai saako selainasetuksia viilaamalla foorumin tunnistamaan automaattisesti? Kirjautumisen jälkeen foorumi toimii hienosti, eli lukemattomat viestit näkyvät oikein jne. Selaimeni on säädetty hyväksymään keksit.
AeA linkki 21. maaliskuuta 2002 kello 16.03
AeA 21. maaliskuuta 2002 kello 16.03 linkki Juu, EzBoardilla tosiaan riitti kun kerran oli autentikointikeksin itselleen ottanut ja sen jälkeen blokannut sisäänpäin tulevat keksit. Tällä foorumilla puolestaan itse säädin puolisen tuntia enkä nähnyt ensimmäisen keksin puolikastakaan, joten ilmeisesti tuo UKK:n väite foorumin keksienkäytöstä on huuhaata. :-| Noh, toimiihan tämä silti, joutuu vain kirjoittamaan käyttäjätunnuksen ja salasanan joka kerta kun kirjoittaa viestiä.
Nysalor linkki 21. maaliskuuta 2002 kello 16.50
Nysalor 21. maaliskuuta 2002 kello 16.50 linkki AeA: [i:a7c08b5964]Tällä foorumilla puolestaan itse säädin puolisen tuntia enkä nähnyt ensimmäisen keksin puolikastakaan, joten ilmeisesti tuo UKK:n väite foorumin keksienkäytöstä on huuhaata. :-|[/i:a7c08b5964] Minulla ainakin systeemi käyttää keksejä ja se näkyy ihan konkreettisesti Cookies-hakemistostakin, jonne kyseinen keksitiedosto on tallentunut. [i:a7c08b5964]Noh, toimiihan tämä silti, joutuu vain kirjoittamaan käyttäjätunnuksen ja salasanan joka kerta kun kirjoittaa viestiä.[/i:a7c08b5964] Kannattaa ehkä tarkistaa asetuksista, onko muistanut valita kohdan "Tallenna käyttäjätunnus ja salasana cookieksi yhdeksi vuodeksi." Tällöin käyttäjätunnus kaiketi näkyy aina automaattisesti foorumille tultaessa. Salasana ei ilmeisesti turvallisuussyistä pysy yhtä kauan, mutta senkin pitäisi kestää yhdellä kirjautumisella puolen tunnin ajan.
AeA linkki 21. maaliskuuta 2002 kello 17.15
AeA 21. maaliskuuta 2002 kello 17.15 linkki [quote:8d830b4476] AeA: [i:8d830b4476]Tällä foorumilla puolestaan itse säädin puolisen tuntia enkä nähnyt ensimmäisen keksin puolikastakaan, joten ilmeisesti tuo UKK:n väite foorumin keksienkäytöstä on huuhaata. :-|[/i:8d830b4476] Minulla ainakin systeemi käyttää keksejä ja se näkyy ihan konkreettisesti Cookies-hakemistostakin, jonne kyseinen keksitiedosto on tallentunut. [/quote:8d830b4476] Mystistä. Minä tosiaan en saanut yhtään mitään vaikka miten ohitin Junkbusterin, säädin Mozillasta keksipolitiikkaa avoimemmaksi, yritin kirjautua sisään ja rastittelin käyttäjätunnuscookie-optioita. Ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun aateekoo kettuilee minulle. <g> Ihan akateemisessa mielessä olisi tietty kiva selvittää mikä mättää mutta kun se kerran toimii jotenkuten niin eipä tuolla ihmeemmin väliä.
humis linkki 21. maaliskuuta 2002 kello 18.35
humis 21. maaliskuuta 2002 kello 18.35 linkki [quote:3f2c982287] Mystistä. Minä tosiaan en saanut yhtään mitään vaikka miten ohitin Junkbusterin, säädin Mozillasta keksipolitiikkaa avoimemmaksi, yritin kirjautua sisään ja rastittelin käyttäjätunnuscookie-optioita. Ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun aateekoo kettuilee minulle. <g> Ihan akateemisessa mielessä olisi tietty kiva selvittää mikä mättää mutta kun se kerran toimii jotenkuten niin eipä tuolla ihmeemmin väliä. [/quote:3f2c982287] Eipä tuo mullakaan aina toimi oikein, mutta en kyllä nopealla koodin selailulla saa päähäni yhtään miksi. Periaatteessa se käyttäjätunnuksen ID tallennetaan phpBB -muuttujaan, ja ok, näin tapahtuukin, mutta sitten se ei missään onnistu lataamaan sitä, vaikka koodi näyttää ihan hyvältä. No, softasta on joka tapauksessa pian valmistumassa 2.0 -versio, joka toivottavasti korjaa tämänkin bugin (ainakin se korjaa tuon ärsyttävän lastread-pointer -ongelman ja lisää monta hyödyllistä ominaisuutta)
Tero Kaija linkki 21. maaliskuuta 2002 kello 18.45
Tero Kaija 21. maaliskuuta 2002 kello 18.45 linkki Salasana ja käyttäjätunnus pysyvät foorumin muistissa kaiketi sen puoli tuntia siitä, kun olet kirjautunut sisälle. Tämän jälkeen foorumi kyllä tunnistaa minut, eli jos käyn kirjoittamaan uutta viestiä, Käyttäjätunnus-kenttään tulee oma käyttäjätunnukseni, mutta salasana täytyy syöttää. Mutta kuten humis totesi, katsellaan, mitä uusi versio phpBB:stä tuo tullessaan.. PS. Siirsin ketjun muuten Yleinen keskustelu -alueelle, koska viesti ei ole uutinen saati tiedoite.
Vaakkujaakko linkki 22. maaliskuuta 2002 kello 8.31
Vaakkujaakko 22. maaliskuuta 2002 kello 8.31 linkki [quote:42bf9b0bf2] PS. Siirsin ketjun muuten Yleinen keskustelu -alueelle, koska viesti ei ole uutinen saati tiedoite. [/quote:42bf9b0bf2] Ehdinkin jo ajatella, että kävikö Annilla kadottamassa viestini... Laitoin vanhasta tottumuksesta viestin keskusteluryhmään "uutisia ja tiedotuksia" koska vanhalla foorumillahan foorumia koskevat kysymykset sai laittaa sinne. Ratkaisuhan löytyi foorumin asetuksista; en ollut määritellyt foorumia tallettamaan keksiä vuodeksi - etsin "vikaa" omista selaimen asetuksistani. Kiitoksia neuvoista, nyt pitäisi alkaa toimimaan halutulla tavalla.