Vanha foorumi

Takaisin

Eurmalin keittokirja

Päivitykset
Guzmo 20. maaliskuuta 2002 kello 19.45
Kirjoittaja Viesti
Guzmo linkki 18. maaliskuuta 2002 kello 23.02
Guzmo 18. maaliskuuta 2002 kello 23.02 linkki RQ sivuni vihdoin "valmiit". [url=http://www.kolumbus.fi/marko.saari/Glorantha/Eurmal.htm]Eurmalin keittokirja[/url] Kaikki kommentit, bugilöydöt ja parannusehdotukset tervetulleita. Älkää välittäkö jos jotkut jutut ovat hieman hmm.. "outoja", mitä muutakaan voi Eurmalilta odottaa :grin: Nysalorin muutamia "juttuja" on käytetty sivuilla lähteinä jne. Asiasta on kyllä sivuilla/dokumenteissa annetut referenssit oikeille tahoille. Jos Argenteus tai Nysalor haluaa, että poistan jotain kyseistä materiaalia sivuilta niin no-problemo. Joidenkin EPH:n kykylajimuutokset ynm. on saatettu ns. "vetää hatusta". Mielipiteeni onkin että liika sääntöjen noudattaminen on välillä pahasta. Harrekki ynm. megahero keskustelun jälkeen päätin tehdä Sky Terrorin RQ statit loppuun. Ehkä siitä tuli liian kesy, ehkä ei. Hauskaa sen tekeminen ainakin oli :smile:
Arkat linkki 18. maaliskuuta 2002 kello 23.43
Arkat 18. maaliskuuta 2002 kello 23.43 linkki Sky Terror vaikuttaa kerrassaan erinomaiselta :wink: ja site on muutenkin varsin timantin oloinen. Pikku huomautus... tuo vahinkobonus on kylläkin 39d6... eli keskiarvona (3.5 per d6) 136-137 (keskiarvot pitävät harvinaisen hyvin kutinsa näin monella nopalla kun tulokset tasapainottavat toisiaan). Suosittelisin että se yksinkertaistetaan muotoon +135 pistettä. :wink: [ Tätä viestiä on muokannut: Arkat 2002-03-19 02:32 ]
GEAS linkki 19. maaliskuuta 2002 kello 7.10
GEAS 19. maaliskuuta 2002 kello 7.10 linkki Hyvät sivut ei voi muuta sanos.
Guzmo linkki 19. maaliskuuta 2002 kello 7.28
Guzmo 19. maaliskuuta 2002 kello 7.28 linkki [quote:dad78ef0ab] 19.03.2002 klo 01:43, Arkat kirjoitti: Pikku huomautus... tuo vahinkobonus on kylläkin 39d6... eli keskiarvona (3.5 per d6) 136-137 (keskiarvot pitävät harvinaisen hyvin kutinsa näin monella nopalla kun tulokset tasapainottavat toisiaan). Suosittelisin että se yksinkertaistetaan muotoon +135 pistettä. :wink: [/quote:dad78ef0ab] Kiitos vinkistä. Ajattelin aluksi että laittaisin olennon vahinkomuutokseksi 66d6 :grin: No täytyy joka tapauksessa vähän boostailla sitä.
Nysalor linkki 19. maaliskuuta 2002 kello 17.02
Nysalor 19. maaliskuuta 2002 kello 17.02 linkki Guzmo: [i:c52d9268c6]RQ sivuni vihdoin "valmiit".[/i:c52d9268c6] Upea juttu! Ja hieno kamaa näyttää olevan ja varsin paljon vasta avatuiksi sivuiksi. Sallinet kai minun linkittää sivusi? Voin samalla heittää linkin Kalikoksen linkkilistaankin. [i:c52d9268c6]Kaikki kommentit, bugilöydöt ja parannusehdotukset tervetulleita.[/i:c52d9268c6] Anglismit toki kiusasivat minua suomen kielen opiskelijaa :smile:, mutta eipä sen niin suuresti väliä. Sky Terror olisi kyllä kauniimpi Taivaskauhuna. Jotenkin se jopa kuulostaa minun korvassani sujuvammalta ka soinnikkaammalta. Johtuneeko siitä, että minulle on kehno sävelkorva? :wink: Hieno otus joka tapauksessa. PDF:t ovat vähän ikäviä sivuilla, mutta ne lienevät helpompia laittaa. No, joka tapauksessa todella hienot sivut, joilla on runsaasti sisältöä. Loistava alku, Guzmo! [i:c52d9268c6]Nysalorin muutamia "juttuja" on käytetty sivuilla lähteinä jne. Asiasta on kyllä sivuilla/dokumenteissa annetut referenssit oikeille tahoille. Jos Argenteus tai Nysalor haluaa, että poistan jotain kyseistä materiaalia sivuilta niin no-problemo.[/i:c52d9268c6] Hieno vaan, jos höpinöistäni on ollut iloa eli pidä vaan ihmeessä tekstit sivuilla. Mukavaa, että olit laittanut oikein viitteetkin. :smile:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 19. maaliskuuta 2002 kello 19.26
Topi Hiski Viljami Salmi 19. maaliskuuta 2002 kello 19.26 linkki Megahyvat sivustot. Harmi että meillä ei ole aikaa/intoo tehrä tollasia. Hienoo.
Guzmo linkki 20. maaliskuuta 2002 kello 8.03
Guzmo 20. maaliskuuta 2002 kello 8.03 linkki [quote:c41556f134] 19.03.2002 klo 19:02, Nysalor kirjoitti: Sallinet kai minun linkittää sivusi? Voin samalla heittää linkin Kalikoksen linkkilistaankin.[/quote:c41556f134] Sopii. [quote:c41556f134] Anglismit toki kiusasivat minua suomen kielen opiskelijaa. Sky Terror olisi kyllä kauniimpi Taivaskauhuna. Jotenkin se jopa kuulostaa minun korvassani sujuvammalta ka soinnikkaammalta. Johtuneeko siitä, että minulle on kehno sävelkorva? Hieno otus joka tapauksessa. PDF:t ovat vähän ikäviä sivuilla, mutta ne lienevät helpompia laittaa. ![/quote:c41556f134] Korjailen kirjoitusvirheitä sitä mukaa kun niitä tajuan :smile: Voisin päivittää Sky Terrorin dokumenttiin myös "Taivaskauhu" nimen. Jutut on muutamasta syystä PDF:nä. Sivuilla ne olisivat nykyisellä layoutilla vieneet turhan paljon tilaa. Web sivuja on myös melko hankala printailla ja itse arvostan PJ:nä webbimateriaalia, jonka saa kopioitua itselle yhtenä tiedostona webistä. PDF:nä saan myös tarvittaessa sisällytettyä juttuun kuvitusta ja erikoisempia fontteja niin, että ne näkyvät lukijallekkin samanlaisina.
Nysalor linkki 20. maaliskuuta 2002 kello 14.15
Nysalor 20. maaliskuuta 2002 kello 14.15 linkki Guzmo: [i:64e8cb1cf7]Sopii.[/i:64e8cb1cf7] Kiitos luvasta! Laitoinkin nyt sivusi linkkilistaani, kuten myös Kalikoksen linkkilistaan. [i:64e8cb1cf7]Jutut on muutamasta syystä PDF:nä. Sivuilla ne olisivat nykyisellä layoutilla vieneet turhan paljon tilaa. Web sivuja on myös melko hankala printailla ja itse arvostan PJ:nä webbimateriaalia, jonka saa kopioitua itselle yhtenä tiedostona webistä.[/i:64e8cb1cf7] Joo, onhan se noinkin. Itsekin käytän muiden iloksi tarkoitetuissa seikkailuissa ja muissa saman muodon kaikilla säilyttävää tyyppiä. Hahmojen kuvauksia lukiessa PDF:t ovat vähän häiritseviä, mutta kyllähän niihin tottuu ja liian tilan vieminen on tietysti ihan hyvä syy käyttää PDF:iä. Eipä sitten muuta kuin intoa sivujen ylläpitoon! [ Tätä viestiä on muokannut: Nysalor 2002-03-20 16:44 ]
AeA linkki 20. maaliskuuta 2002 kello 15.42
AeA 20. maaliskuuta 2002 kello 15.42 linkki [quote:3a7d954ae8] liian tilan vieminen on tietysti ihan hyvä syy käyttää PDF:iä. [/quote:3a7d954ae8] Erittäin hyvin sanottu siellä takana, PDF:t todellakin lähinnä tuhlaavat tilaa.
Tero Kaija linkki 20. maaliskuuta 2002 kello 16.37
Tero Kaija 20. maaliskuuta 2002 kello 16.37 linkki Minäkin liityn kyllä pdf:ien vastaiseen joukkoon. Ainakin Acrobat Readerilla pdf:ien selailu on melko tuskaista, ja kyseinen ohjelma syö muistiakin melko mukavasti. Hitaammalla koneella ainakin pdf:ien selailu on silkkaa tuskaa. Siksi niitä tuleekin vältettyä aina kun mahdollista. Itse olen sitä mieltä, että jos vain mahdollista ja jaksaa nähdä vaivaa, kannattaisi netissä oleva materiaali vääntää myös html-muotoon, vaikka muotoilujen kärsiessä. Näin hieman saisi tuntumaa, mitä on tiedossa, ja jos kiinnostus on vielä hengissä, sitä saattaa vaikka tarttua siihen pdf-tiedostoon.. Mitä sivuihin tulee, niin oikein hienot. Pitääkin lisäillä linkkiä myös omille sivuille.
Guzmo linkki 20. maaliskuuta 2002 kello 19.45
Guzmo 20. maaliskuuta 2002 kello 19.45 linkki Ihan hyvää keskustelua PDF formaatista, mutta pistetään vielä lisää omaa kommenttiani myllyyn. 1: Minua on monta kertaa ärsyttänyt webissä olleet materiaalit, joita ei olla muokattu tulostettavaan muotoon. Ainut tapa millä olen kopioinut muitten Glorantha juttuja HTML muodosta on lähinnä ollut Word dokumenttiin copy-pasteaminen. Tietysti voin tallentaa sivun kovolle suoraan HTML:nä mutta sitten tulee mukana myös yleensä kansio taustakuville ja muille törkylle -> kovalevyn tiedostoviidakko vain pahenee. Tämän takia pidän aina parempana yhtä PDF tai doc tiedostoa. 2: Web päivitettävyys. En erityisemmin pidä webbi sivujen päivittämisestä enkä tekemisestä. Jos materiaalini olisi osa webbisivun perus leipätekstiä niiden päivittäminen olisi paljon työläämpää kuin uuden PDF version heittäminen serverille. Yhden tiedoston kopioiminen vastaan käsin HTML:n muokkaaminen siis. Aika selkeä valinta ainakin minulle. Tietysti tähän olisi ratkaisuja dynaamisen sisällönhallinan puolelta, mutta sitähän ISP:ni ei tarjoa, ainakaan ilmaiseksi. Jutut voisivat olla avattavissa myös puhtaana HTML:nä käyttäjän niin halutessa ja sitä voisinkin miettiä vaihtoehtoiseksi "julkaisukanavaksi". 3: En tiedä millä laitteilla ja selaimilla surffaatte, mutta kyllä minunkin kolme vuotta vanha nuhapumppu PC:ni jaksaa availla PDF-dokumentit kiltisti. Toki jollain PDA:lla surffatessani en menisi hibelöimään PDF linkkejä, mutta joo.. 4: Tykkään visuaalisista jutuista. Wordi on suoraan sanottuna rektaalista sen suhteen. PDF:n kanssa voin taas tehdä käytännössä minkälaista layouttia tahansa. PDF on kuitenkin osa tulevaisuuden monimediaviestintää ja kyllä sitä tekstin uudelleenjuoksutusta tapaa jo aika monista dokumenteista. Itse tulostan myös tarvittavat dokumentit paperille sillä en oikein pidä lukea pitkiä tekstejä ruudulta, missään formaatissa. Tulostukseen Hötömölö on välillä mitä on. Mutta kukin hablaa tyylillään niinkuin jotkut sanovat :smile: