Vanha foorumi

Takaisin

Barbarian Adventures

Yleinen HeroQuest -keskustelu
Guzmo 2. maaliskuuta 2002 kello 17.31
Kirjoittaja Viesti
Guzmo linkki 12. helmikuuta 2002 kello 21.25
Guzmo 12. helmikuuta 2002 kello 21.25 linkki Helsingin Fantasiapeleistä hintaan 18.80€ 71 sivua tiukkaa tavaraa. Alkupaloiksi sopii Uz kirjanen. Hintaa 19€ Menkää, ostakaa ja pelatkaa. Aamen ja kiitos :smile: [ Tätä viestiä on muokannut: Guzmo 2002-02-13 00:06 ]
Nysalor linkki 12. helmikuuta 2002 kello 21.35
Nysalor 12. helmikuuta 2002 kello 21.35 linkki Ovatpas ripeästi tulleet. Täytyykin käydä heti ostamassa heti huomenna, jos en vain unohda asiaa, jotta pääsen tarkastelemaan, millaista tavaraa nyt on tarjolla. Lukemista taitaa siis kyllä riittää, kun piakkoin pitäisi kai yhteistilauksen saapua.
petteri linkki 13. helmikuuta 2002 kello 12.57
petteri 13. helmikuuta 2002 kello 12.57 linkki Onkos kukaan vielä kerennyt tota selailemaan, eli kommentteja odottelen. Maailmalla taidettiin tyrmätä, mutta entä täällä päässä?
Juha R linkki 13. helmikuuta 2002 kello 13.28
Juha R 13. helmikuuta 2002 kello 13.28 linkki Lukuunottamatta yhtä tunnettua häirikköä HeroWars-listalla ei sitä mitenkään tyrmätty ole. Rutinaa on ollut listoilla stattien arvoista (klaanitasolla on BA:n mukaan paljon w2-tason hahmoja), joka häiritsee minuakin hiukan mutta ei ole vaikeaa korjata, jos se itseä kiusaa. Skenaariot eivät ole kovin yksityiskohtaisia vaan enemmänkin hahmotelmia - mutta tällä laille ne on paremmin sovitettavissa omiin kuvioihin, ja vastapainoksi kirjassa on kymmeniä ideoita tapahtumiksi. Kaikkinensa kirjan voisi mielestäni tiivistää niin, että se helpottaa King of Dragon Pass-tyylistä klaanielämä-keskeistä pelaamista selvästi - ei enempää, ei vähempää. Suuri Hero Wars - kampanja ja sen salaisuudet eivät vielä tästä kirjasta paljastu mutta ei ollut tarkoituskaan.
Nysalor linkki 13. helmikuuta 2002 kello 14.48
Nysalor 13. helmikuuta 2002 kello 14.48 linkki Nyt löytyy Uz-kirjanenkin minulta, mutta Barbarian Adventures jäi puuttumaan. :sad: Sitä ei nimittäin näkynyt lainkaan hyllyssä ja myyjä väitti, ettei sitä olisi vielä tullutkaan. :???: Aika outo juttu. 0] Kenties BA oli sitten jo loppunut, eikä myyjä ollut oikein asioista perillä, ja Uz-kirjanenkin, jonka ostin, oli viimeinen hyllyssä oleva. Uz-kirjasta olen vasta vilkuillut vähän päällisin puolin. Sisältö vaikuttaisi ihan kiinnostavalta, eikä jumaliakaan näyttäisi olevan mieletöntä määrää uusia. Vähän vain ihmetyttää, miksi Aranealle on tungettu nimi Orani Mor. Kuvitus on kyllä oikein peikkomaisen mukavaa ja peikkoheimojen asuinsijat ovat ihan kiinnostava tieto, vaikka kartta lieneekin aikalailla sama kuin suomenkielinen Kampanjakartta, joskin karsittuna. Peikkopalloporukoiden kuvaukset ovat hauska yksityiskohta kirjassa. :smile: No, noin yleisesti ottaen kirjaan vielä kovin syvällisesti paneutumatta se miellytti minua kovasti. Toivottavasti se Barbarian Adventures olisi yhtä kiinnostava kirja, kunhan sen saan ostettua.
Guzmo linkki 13. helmikuuta 2002 kello 15.16
Guzmo 13. helmikuuta 2002 kello 15.16 linkki [i:bbe8ce247f][b:bbe8ce247f]JuhaR[/b:bbe8ce247f] Skenaariot eivät ole kovin yksityiskohtaisia vaan enemmänkin hahmotelmia - mutta tällä laille ne on paremmin sovitettavissa omiin kuvioihin, ja vastapainoksi kirjassa on kymmeniä ideoita tapahtumiksi. Kaikkinensa kirjan voisi mielestäni tiivistää niin, että se helpottaa King of Dragon Pass-tyylistä klaanielämä-keskeistä pelaamista selvästi - ei enempää, ei vähempää [/i:bbe8ce247f] Ideat ovat arvokkaita ja niistä voi RQ pelaajat vääntää suht helposti omaan kampanjaansa skenaarioita. Juuri tuosta jokapäiväisestä klaanielämästä onkin kaivattu materiaalia. [i:bbe8ce247f][b:bbe8ce247f]Nysalor[/b:bbe8ce247f] Nyt löytyy Uz-kirjanenkin minulta, mutta Barbarian Adventures jäi puuttumaan. Sitä ei nimittäin näkynyt lainkaan hyllyssä ja myyjä väitti, ettei sitä olisi vielä tullutkaan. [/i:bbe8ce247f] Tyhmä myyjä. Kirjaa oli eilen vielä siinä pöydällä joku 5 kappaletta. Kai ne sitten on tänään mennyt kaikki? _________________ -=Guzm0=- [ Tätä viestiä on muokannut: Guzmo 2002-02-13 17:16 ]
humis linkki 13. helmikuuta 2002 kello 15.20
humis 13. helmikuuta 2002 kello 15.20 linkki [toisen threadin puolelta plento] [i:bb88aa9aa0]Onko noin? Musta taas BAssa on paljon elementtejä, mitkä on hyödyllisiä mun kampanjaan. Jos ei nyt muuta niin ainakin suht kovia NPC hahmoja (uusi formaatti on suht kiva). Sen lisäksi armeija-osastot on käyttökelpoisia (vaikkakin lievää inflaatiota on havaittavissa - normaali heortling soturi CC = 6w). [/i:bb88aa9aa0] No, totta, kyllä mä niistä NPC:stä ainakin paria ajattelin käyttää. Lunarisoturit ei niin innostanut, kun ei niillä ollut tarpeeksi kivoja maagisia kikkoja ja muita erikoisuuksia :smile:. Niitä taitaa saada vasta ILH:ssa. Tai siis, kun kyllä mä nyt CC-statteja lunarijoukkioille väännän itsekin, olisivat edes previewanneet paria uutta lunarijumalaa (enemmän) magioineen. Mastery Inflation ei ole mua koskaan haitannut, ei ne taidot ole niin paljoa kuitenkaan ylöspäin hypänneet, ehkä sen +10 pistettä mitä ehdotettiin korjaukseksi Anaxialsinkin öttiäisiin.. [i:bb88aa9aa0]Ja luulen, että ne skenaariotkin on ihan pelattavia, sekä jotkut klaanin elämään liittyvät selvennykset on mukavia. [/i:bb88aa9aa0] Joo, varsinkin vasta seikkailuja aloitteleville porukoille. Mun ongelma vaan on se, että mä oon jo johtanu yhden lehmänvarastusretken klaaniin, jonka kanssa meillä on veriviha, parantajien roudaaminen ympäri koko sartaria (siis mitä ihmettä ne muiden heimojen ihmisiä edes haluaa parantaa:) ei innosta, samoin kaaoksen haluan usuttaa kampanjaani ihan itse, paljon hirveämmin ja pelottavammin, kuin mitä BA:sta huokui. Niin - ei kirja siis ole huono, se ei vaan sovi mulle ja mun kampanjaan, ja sekin johtuu varmaan siitä että olen jo viimesen n+1 vuotta ahminut kaikkea Glorantha-tietoa, eli siinä ei ollut mulle niin paljon uutta mitä en olisi jo tiennyt tai itse keksinyt - kampanjamateriaalinakaan
Plentonius linkki 13. helmikuuta 2002 kello 16.57
Plentonius 13. helmikuuta 2002 kello 16.57 linkki Aluksi, aika mielenkiintoista, että G sai vielä eilen BAn, mutta Nysselle ei myyty. Obskurantismia... Humis: [i:075d5e23a5]No, totta, kyllä mä niistä NPC:stä ainakin paria ajattelin käyttää. Lunarisoturit ei niin innostanut, kun ei niillä ollut tarpeeksi kivoja maagisia kikkoja ja muita erikoisuuksia . Niitä taitaa saada vasta ILH:ssa.[/i:075d5e23a5] Ei kauheasti epäilisin... Se on kovin ylimalkainen kirja kaiken kaikkiaan. [i:075d5e23a5]Tai siis, kun kyllä mä nyt CC-statteja lunarijoukkioille väännän itsekin, olisivat edes previewanneet paria uutta lunarijumalaa (enemmän) magioineen. Mastery Inflation ei ole mua koskaan haitannut, ei ne taidot ole niin paljoa kuitenkaan ylöspäin hypänneet, ehkä sen +10 pistettä mitä ehdotettiin korjaukseksi Anaxialsinkin öttiäisiin.. [/i:075d5e23a5] Kenties joo, mua vähän häiritsee se, että ekassa kirjassa heortlingin CC on tasoa 15 ja nyt se on 6w. Olisiko tässä se +10 inflaatio sitten käynyt? [i:075d5e23a5]Joo, varsinkin vasta seikkailuja aloitteleville porukoille. Mun ongelma vaan on se, että mä oon jo johtanu yhden lehmänvarastusretken klaaniin, jonka kanssa meillä on veriviha, parantajien roudaaminen ympäri koko sartaria (siis mitä ihmettä ne muiden heimojen ihmisiä edes haluaa parantaa:) ei innosta, samoin kaaoksen haluan usuttaa kampanjaani ihan itse, paljon hirveämmin ja pelottavammin, kuin mitä BA:sta huokui. Niin - ei kirja siis ole huono, se ei vaan sovi mulle ja mun kampanjaan, ja sekin johtuu varmaan siitä että olen jo viimesen n+1 vuotta ahminut kaikkea Glorantha-tietoa, eli siinä ei ollut mulle niin paljon uutta mitä en olisi jo tiennyt tai itse keksinyt - kampanjamateriaalinakaan[/i:075d5e23a5] Aamen veli. On kuitenkin kiva kun on jonkinasteinen runko olemassa. Ei se mullekaan kauheasti uutta tuonut, ei siinä mitään. Mutta on siinä joitain vihdoin viralliseksi saatettuja puolitotuuksia esimerkiksi heimoista, mitä on odottanut kieli pitkällä. Nyt on paljon varmempi (niin varmaan) pohja, mille rakentaa omaa gloranthaansa. Epäilisin.
Juha R linkki 13. helmikuuta 2002 kello 19.28
Juha R 13. helmikuuta 2002 kello 19.28 linkki [i:c01b6615f5]Kenties joo, mua vähän häiritsee se, että ekassa kirjassa heortlingin CC on tasoa 15 ja nyt se on 6w. Olisiko tässä se +10 inflaatio sitten käynyt?[/i:c01b6615f5] Pahin on clan championin CC 10w3 joka on kyllä minusta painovirhe kunnes toisin todistetaan.
petteri linkki 13. helmikuuta 2002 kello 21.49
petteri 13. helmikuuta 2002 kello 21.49 linkki Argh... joko se kerkesi loppua? Tässähän menee sitten taas vaikka kuinka kauan ennen kuin uusi erä saapuu :sad:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 13. helmikuuta 2002 kello 23.59
Topi Hiski Viljami Salmi 13. helmikuuta 2002 kello 23.59 linkki Tekisipä mieleni puhua, sepittää sana jos toinenkin, kaikista maailman vääryksistä, kohtalosta kovasta miesten. [ Tätä viestiä on muokannut: Topi Hiski Viljami Salmi 2002-02-14 02:00 ]
Plentonius linkki 14. helmikuuta 2002 kello 12.10
Plentonius 14. helmikuuta 2002 kello 12.10 linkki Tuon Topi Jyväskylään viikon päästä, niin saat edes lukasta.
Argenteus linkki 14. helmikuuta 2002 kello 15.45
Argenteus 14. helmikuuta 2002 kello 15.45 linkki Kipaisin tänään fantsulassa ja kyllä siellä oli pinkka BAata pöydällä. Dracoliskoineen päivineen. Sieltä vaan hakemaan, Uzejakin näytti vielä olevan.
Nysalor linkki 14. helmikuuta 2002 kello 15.53
Nysalor 14. helmikuuta 2002 kello 15.53 linkki Argenteus: [i:872e7b3d23]Kipaisin tänään fantsulassa ja kyllä siellä oli pinkka BAata pöydällä. Dracoliskoineen päivineen. Sieltä vaan hakemaan, Uzejakin näytti vielä olevan.[/i:872e7b3d23] Hmm. Eipä ollut vaan hyllyssä silloin, kun kävisin katsomassa. Vai onko BA sijoitettu jonnekin muualle kuin normaaliin Hero Warsin paikkaan hyllyssä? No, jospa pistäydyn Fantsussa huomenna ja hankin BA:n. Jos ei vielä sittenkään löydy, niin sitten ovat jo pahat voimat liikkeellä. :smile: Täytyypä raportoida huomenna sitten tilanteesta uudelleen.
Argenteus linkki 14. helmikuuta 2002 kello 17.15
Argenteus 14. helmikuuta 2002 kello 17.15 linkki [i:8033c12ac1]Vai onko BA sijoitettu jonnekin muualle kuin normaaliin Hero Warsin paikkaan hyllyssä?[/i:8033c12ac1] En kattonut löytyykö sitä normaalista paikasta, mutta uutuuspöydällä ainakin komeili...
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 14. helmikuuta 2002 kello 22.35
Topi Hiski Viljami Salmi 14. helmikuuta 2002 kello 22.35 linkki Tuota Jos niitä Unspoken word #1, ja barbarian adventuresia tosiaan vielä olisi Fantsuissa! Niin jos Helsingistä löytyisin joku todella lempeämielinen, joka ostaisi ne ja toisi kahden viikon päästä jyväskylään, jossa kyllä varmasti maksaisin niistä ilomielin! Nimittäin kun fantsujen kotisivuilla molempia opuksia ei näy(BA näkyy, mutta lukee "ei saapunut"), enkä ole varma miten tilaus menee perille. Ilmoittautuneita?? Auttakaa miestä hädässä! :smile: Nysalor?, Plento?, Guzmo? [ Tätä viestiä on muokannut: Topi Hiski Viljami Salmi 2002-02-15 00:39 ]
Guzmo linkki 15. helmikuuta 2002 kello 7.34
Guzmo 15. helmikuuta 2002 kello 7.34 linkki Fantsussa uutuudet on aina yleensä siinä pöydällä. Hyllyssä on ehkä vain 1-2 kopiota uutuudesta. (siis RPG kirjojen suhteen) Kannattaa rohkeasti kysyä myyjiltä, kyllä ne nykyään tietää ja auttaakin :smile:
Plentonius linkki 15. helmikuuta 2002 kello 12.14
Plentonius 15. helmikuuta 2002 kello 12.14 linkki Mä voin käydä ostamassa, UW1stä ei enää kyllä ole luulen. Jos maanantaina on vielä kaupassa, niin käyn ostamassa.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 15. helmikuuta 2002 kello 15.05
Topi Hiski Viljami Salmi 15. helmikuuta 2002 kello 15.05 linkki Mahtavaa Plento!!! Praise the reaching moon! Postiini näköjään pääsi pahemmanlaatuinen kirjoitusvirhe. Nimittäin tarkoitin Unspoken Wordin PEIKKO numeroa!! Sitä varmaan toivottavasti fantsuissa vielä on. Unspoken #Tarshin saatan saada ostettua Grammundilta. Nöyrimmät kiitokseni jälleen kerran Plento. [ Tätä viestiä on muokannut: Topi Hiski Viljami Salmi 2002-02-15 17:12 ]
Plentonius linkki 15. helmikuuta 2002 kello 15.40
Plentonius 15. helmikuuta 2002 kello 15.40 linkki Grammund ei varmasti myy sulle mitään, se on pihi mies :wink:. Tarkoitit varmaan humista joka muistaakseni tän suuntasta lupaili. Otetaan Meitsit (näppärä käännös Uz-sanasta) myös mukaan sikäli kuin kaupasta saa. Oliko vielä muuta? Tarviiko kukaan muu provinsseista kamaa?
Nysalor linkki 15. helmikuuta 2002 kello 17.17
Nysalor 15. helmikuuta 2002 kello 17.17 linkki Guzmo: [i:49f25898af]Fantsussa uutuudet on aina yleensä siinä pöydällä. Hyllyssä on ehkä vain 1-2 kopiota uutuudesta. (siis RPG kirjojen suhteen)[/i:49f25898af] Joo, tämä oli minulle aivan uutta, sillä aina aikaisemmin olen poiminut tuotteet hyllystä, joka olisi jotenkin loogisempi paikka Hero Wars -tavaralle. Mutta nyt siis olen ostanut Barbarian Adventuresin, eikä se lainkaan huonolta vaikuttanut, mitä nyt vähän olen vilkuillut sitä. Koko on vihdoinkin sopiva, joskin kirjan ohuus oli aika hämmästyttävä juttu. Sivujahan on vain vähän päälle 70 ja tuntui melkein kuin jonkin lehden olisi ottanut. Heimoinformaatio on ainakin kiinnostavaa ja vähän muitakin juttuja jo luin. Tosin kirjassa on toki minun makuuni liikaa Hero Wars -juttuja, mutta kyllähän sitä lukee. :smile: [i:49f25898af]Kannattaa rohkeasti kysyä myyjiltä, kyllä ne nykyään tietää ja auttaakin[/i:49f25898af] Eipä se aikaisempi myyjä tiennyt oikein mitään, eikä osannut edes ohjata uutuustiskille. :smile: No, nyt sitten kuitenkin sain tämän kirjan ja tajuan vastaisuudessa etsiä uutuuspöydältä juuri tulleita tuotteita. :smile: Topi: [i:49f25898af]Postiini näköjään pääsi pahemmanlaatuinen kirjoitusvirhe. Nimittäin tarkoitin Unspoken Wordin PEIKKO numeroa!![/i:49f25898af] Jos saan vielä hiukan korjata, niin Uz ei tainnut olla ollenkaan Unspoken Wordin numero, vaan ihan erillinen julkaisu. UW:n kakkosnumerohan tullee olemaan rosvoista ja lainsuojattomista. Ihan vain noin selvyyden vuoksi siis. :smile: [i:49f25898af]Sitä varmaan toivottavasti fantsuissa vielä on.[/i:49f25898af] Näytti sitä Uzia tänään ainakin vielä olevan siinä uutuuspöydällä. Hero Wars -kirjaset oli muuten siirretty hyllyssä RuneQuest-kaman alle. Enteellistäkö? :wink:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 16. helmikuuta 2002 kello 11.32
Topi Hiski Viljami Salmi 16. helmikuuta 2002 kello 11.32 linkki Plento:"Grammund ei varmasti myy sulle mitään, se on pihi mies . Tarkoitit varmaan humista joka muistaakseni tän suuntasta lupaili. " Hihih... no mikä ihmeen Boggle nyt mun posteihin sekaantuu, kun kokoajan sekoilen? Humis indeed, not Grammund.. :smile: Sori sekaanuksesta. Nysse:"Sivujahan on vain vähän päälle 70 ja tuntui melkein kuin jonkin lehden olisi ottanut. " No ei ihme kaikkien niitten säätöjuttujen jälkeen, mitä Issaries on näissä lehdysköissä käynyt läpi. Siis niiiiin sekavaa. :smile: Mutta mahtavaa, että ilmestyi viimein. [ Tätä viestiä on muokannut: Topi Hiski Viljami Salmi 2002-02-16 13:34 ]
petteri linkki 20. helmikuuta 2002 kello 19.11
petteri 20. helmikuuta 2002 kello 19.11 linkki Sain vihdoin ton Barbaarian Advetures kirjasen ja hyvältähän se vaikuttaa. Vaikka olin aluksi vastaan tota tyylin muunnosta, niin täytyy sanoa, että on paljon paremman ja selvemmän näköinen isommassa koossa. Sisältö on kanssa hyvä. Esim. kartta sivulla 5 on mainio. Täytyy hieman ihmetellä miksi julkaisu on saannut niin paljon kohua aikaan, sillä ainakin näin äkkiseltään vaikuttaa Issarieksen laadukkaimmalta roolipelituotteelta.
newsalor linkki 2. maaliskuuta 2002 kello 17.31
newsalor 2. maaliskuuta 2002 kello 17.31 linkki Tässähän tukahtuu, jos ei pian fantsuun pääse. Kirja kuulostaa todella mainiolta. Nimittäin aiemmatkin olivat niin hyviä ja jos tämän pitäisi olla edellisiä parempi, niin huh huh.