Vanha foorumi

Takaisin

Uz: the Trolls of Glorantha, pikaesittely

Yleinen HeroQuest -keskustelu
Juha R 13. helmikuuta 2002 kello 11.43
Kirjoittaja Viesti
Juha R linkki 1. helmikuuta 2002 kello 14.47
Juha R 1. helmikuuta 2002 kello 14.47 linkki Tämä tipahti postiluukusta tällä viikolla ja päätin pistää lyhyen esittelyn niitä varten, jotka eivät ole kirjasta kuulleet tai jotka miettivät kannattaako hankkia. Uz:tToG käsittelee tietenkin peikkoja, meidän kaikkien suosikkirakkareita. Kirjassa (lehdessä) on 64 sivua ja se jakautuu neljään osaan: Uz is What Uz is (n. 10 s.) - yleistä esittelyä, enimmäkseen tuttua juttua Playing Uz (18 sivua) - hyvä esittely peikkoelämän eri puolista ja Hero Wars - keywordit Powers of the Underworld (21 sivua) - tiiviissä (ei juurikaan myyttejä tai muita löpinöitä) peikkokultteja. HW-avainsanat kaikista. Narrating Uz (13 s.) - Pari sivua Dagori Inkarthista, kartta, NPC:tä, peikkopallosta, parin sivun skenaariohahmotelma jne. Suurin osa tämän kirjan materiaalista löytyy varmasti vanhoista RQ-peikkokirjoista, mutta osan materiaalista sanotaan olevan uutta. Kuinka paljon - en tiedä, koska en omista TrollPakia tai Troll Godsia. Luulisin kuitenkin, että suurin osa uudesta materiaalista liittyy peikkokultteihin. Alun peikkokeskeinen historiakatsaus taas puolestaan lienee aika suora tiivistelmä TrollPakista. Voinee suositella kaikille, joilla ei ole RQ:n peikko-osia tai jotka haluavat käyttää peikkoja paljon (Hero Wars) pelissään eivätkä halua luoda kultteja tyhjästä. Kirjassa on Hero Warsille tyypillisesti keskitytty hahmottelemaan elävästi sitä, miten Uz elää - vertaa Thunder Rebels - joten luulen, että siitä saa ainakin tuoretta näkökulmaa, vaikka asia tuttua olisikin. Kirjaa saa suoraan Unspoken Wordilta (http://www.celtic-webs.com/theunspokenword/), Leisuge Gamesista ja eiköhän sitä Fantasiapeliinkin tule, ellei vielä ole. Siinä se, lyhesti. Annan mielelläni lisätietoja :smile: [ Tätä viestiä on muokannut: Juha R 2002-02-01 16:47 ] [ Tätä viestiä on muokannut: Juha R 2002-02-01 16:48 ]
Plentonius linkki 1. helmikuuta 2002 kello 14.49
Plentonius 1. helmikuuta 2002 kello 14.49 linkki Uuuh, olen kateudesta vihreä. Peikot on kunkkuja. Kiitos. Fantasiapeleihin liikettä.
Nysalor linkki 1. helmikuuta 2002 kello 16.36
Nysalor 1. helmikuuta 2002 kello 16.36 linkki Kiitos vaan kivasta esittelystä, Juha! Aion kyllä hankkia tuon heti, kunhan se vain saapuu Fantasiapeleihin asti. Minulta puuttuu ikävä kyllä koko Trollpak, joten minulta on varmasti jäänyt paitsi jotakin kivaa tietoa peikoista. :sad: Peikkojen kulteista sentään riittää asiaa Kauhun ja pimeyden kulteissa ja Troll Godsissa. Eli Plenton tavoin toivon Fantasiapeleihin vipinää!
Juha R linkki 1. helmikuuta 2002 kello 22.11
Juha R 1. helmikuuta 2002 kello 22.11 linkki [quote:e8c5a9795f] Uuuh, olen kateudesta vihreä. [/quote:e8c5a9795f] Jaa, sitten pitää varmaan mainita että Sartar Rising tullee maanantai-tiistaina. Koetan pistää myös siitä jotain tänne. [ Tätä viestiä on muokannut: Juha R 2002-02-02 00:13 ]
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 4. helmikuuta 2002 kello 0.39
Topi Hiski Viljami Salmi 4. helmikuuta 2002 kello 0.39 linkki Tuota, tässä inhottava pyyntö jälleen kerran, mutta jos joku helsingistä voisi tiedotella kun kyseinen kirja ilmestyy fantsuihin! Viime unspokenin menetin, kun en Hesassa asu ja sitä virhettä en enää tee!
humis linkki 4. helmikuuta 2002 kello 8.43
humis 4. helmikuuta 2002 kello 8.43 linkki [quote:d71fc8abcb] Viime unspokenin menetin, kun en Hesassa asu ja sitä virhettä en enää tee! [/quote:d71fc8abcb] Mulla on yksi ylimääränen Unspoken Word 1, jos kiinnostaa..
Plentonius linkki 6. helmikuuta 2002 kello 10.56
Plentonius 6. helmikuuta 2002 kello 10.56 linkki Tiedotellaan vaan, mutta eivät ketkut edes tienneet millon on tulossa kun eilen kävin...
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 6. helmikuuta 2002 kello 12.35
Topi Hiski Viljami Salmi 6. helmikuuta 2002 kello 12.35 linkki Humis: Lähetin sinulle yksityisviestin. Mutta siis tuosta unspoken#1 numerosta tosiaan! wow !!
petteri linkki 7. helmikuuta 2002 kello 11.30
petteri 7. helmikuuta 2002 kello 11.30 linkki Kun itse en pääse kovinkaan usein käymään Fantasiapeleissä niin olen aina välillä katellut tota listaa mikä niillä on sivuillaan, siis uudet tuotteet. Se ei ilmeisestikään pidä täysin paikkaansa, joten täällä päin oltaisiin myös kiitollisia jos joku vaikka informoisi, kun paikalle saapuu Grorantha-tuotteita.
Guzmo linkki 7. helmikuuta 2002 kello 12.25
Guzmo 7. helmikuuta 2002 kello 12.25 linkki Foorumilla kyllä informoidaan yleensä kaikista uusista Glorantha tuotteista. Täytyisi kai raahautua fantsulaan nuuskuttamaan tuota peikkokirjaa. Saattaa olla, että säästän rahani kuitenkin aluksi Barbarian Adventuresiin. Mutta missä viipyy Lunskukirjat...
Guzmo linkki 13. helmikuuta 2002 kello 8.04
Guzmo 13. helmikuuta 2002 kello 8.04 linkki Ulkoasusta en tykkää kaikilta osin. Epäluettavat otsikkofontit, suttuinen kansi jne. mutta sisältö taitaa olla ehtaa tavaraa.
humis linkki 13. helmikuuta 2002 kello 11.14
humis 13. helmikuuta 2002 kello 11.14 linkki [quote:c916e4e8be] 13.02.2002 klo 10:04, Guzmo kirjoitti: Ulkoasusta en tykkää kaikilta osin. Epäluettavat otsikkofontit, suttuinen kansi jne. mutta sisältö taitaa olla ehtaa tavaraa. [/quote:c916e4e8be] Juu, otsikoista en minäkään pitänyt, ja kannen suttuisuus on todella valitettavaa (olivat mokanneet ja lähettivät kannen painoon jpg -muodossa tarkemman tiffin sijasta) Sisältö sen sijaan on todella kiinnostavaa, mitä nyt olen ehtinyt noin puoleen väliin lukea. Alkuvaikutelmana parempi tuote kuin Barbarian Adventures, tosin BA on selkeästi tarkoitettu aloittamaan kampanja, eikä siitä sen takia ollut mulle niin paljoa hyötyä. Gloranthassa seikkailua vasta aloittavalle peliporukalle/pelinjohtajalle BA varmaan tarjoaa kyllä paljonkin. [niin siis, ainakin Uz: The Trolls of Glorantha on saapunut jo fantsuun, BA:ta siellä ei vielä pari päivää sitten ollut, mun kopio on GTA-lähetys]
Plentonius linkki 13. helmikuuta 2002 kello 11.43
Plentonius 13. helmikuuta 2002 kello 11.43 linkki [i:81c58cceb9]Alkuvaikutelmana parempi tuote kuin Barbarian Adventures, tosin BA on selkeästi tarkoitettu aloittamaan kampanja, eikä siitä sen takia ollut mulle niin paljoa hyötyä. [/i:81c58cceb9] Onko noin? Musta taas BAssa on paljon elementtejä, mitkä on hyödyllisiä mun kampanjaan. Jos ei nyt muuta niin ainakin suht kovia NPC hahmoja (uusi formaatti on suht kiva). Sen lisäksi armeija-osastot on käyttökelpoisia (vaikkakin lievää inflaatiota on havaittavissa - normaali heortling soturi CC = 6w). Ja luulen, että ne skenaariotkin on ihan pelattavia, sekä jotkut klaanin elämään liittyvät selvennykset on mukavia. [i:81c58cceb9]Gloranthassa seikkailua vasta aloittavalle peliporukalle/pelinjohtajalle BA varmaan tarjoaa kyllä paljonkin. [/i:81c58cceb9] Paljon hyödyllistä pelisysteemistä riippumatta, menkää kaikki RQ ihmiset ostamaan se kanssa.