Vanha foorumi

Takaisin

Olen menettänyt pelinjohtotaitoni

Roolipelikeskustelu
Gilgames 8. kesäkuuta 2010 kello 13.41
Kirjoittaja Viesti
Gilgames linkki 8. kesäkuuta 2010 kello 13.41
Gilgames 8. kesäkuuta 2010 kello 13.41 linkki Otsikko kertoo kaiken. Viimeaikoina en ole oikein kyennyt saamaan aikaiseksi sujuvaa pelinjohtamista, ja kaikkein pahinta on, etten tarkalleen tiedä miksi. Improvisaatiokaan ei ole kuin ennen, rajoitan ja raiteellistan pelejä liikaa. Olen ajatellut vetäytyä pelinjohtamisesta ja keskittyä vaihteeksi taas pelaamiseen (jota en ole kunnolla harrastanut aikoihin), jos se sieltä taas lähtisi liikkeelle. Kysyisin kuitenkin, että onko kellään muulla ollut vastaavanlaisia kokemuksia ja miten niistä ovat selvinneet. Homma ärsyttää minua suurehkosti, koskapa ideoita ja intoa kyllä piisaisi, mutta joku mättää ja pahasti.
Kreifi linkki 13. kesäkuuta 2010 kello 19.07
Kreifi 13. kesäkuuta 2010 kello 19.07 linkki Samanlaiset fiilikset. Pitkän tauon jälkeen tuntuu, etten saa peleihini sitä samaa henkeä kuin ennen. Tarinat ovat eheämpiä ja maailma ainakin paperilla toimivampi, mutta itse pelit tuntuvat jotenkin kuivilta ja sekavilta. Ent osiaan tiedä mistä tuo johtuu. Osa siitä on toki pelaamattomuutta. Ei ole sellaista rauhalölisuutta ja rutiinia, tulee tehtyä liian nopeasti asioita ja sitten huomaa, että taas on sählätty. Maailman olen kirjoittanut paljon tarkemmin kuin koskaan ja siitä pelaajilta on tullt kehuja. Kuulma eka maailma, joka tuntuu ihan oikeasti aidolta maailmalta. Toki osittain kiitos siitä, että maailma on toistaiseksi ollut (pelaajille) pieni. Mutt ayhden kuningaskunnan hallitseminen ei siltäkään ole mikään pieni tehtävä ja sitä on huomannut kuinka paljon sieltä puuttuu kaikkea ja kuinka kaiken pitää mennä yks yhteen. Ehkä olen hermoillut maailmankin takia niin paljon, että se on vaikuttaanut pelinjohtamiseeni. :/