Vanha foorumi

Takaisin

Agimorien suhteet muihin heimoihin

Zin Letters -tekijäfoorumi
Vesa 29. toukokuuta 2010 kello 12.09
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 29. toukokuuta 2010 kello 12.09
Vesa 29. toukokuuta 2010 kello 12.09 linkki Tästä aiheesta on ollut niin monasti puhetta. Lähinnä että se on yksi oleellisimmista jutuista jotka vielä uupuvat agimorimatskuista. Tässä olen parin päivän aikana pyöritellyt mielessäni Agimorien ja Sarvikuonoratsastajien suhdetta, johon sain ideanpoikasta Eternal Conin Prax at War freeformista. Keskeisin idea näiden kahden heimon välisissä suhteissa omasta mielestäni voisi olla jonkin asteinen kunnioitus toisiaan kohtaan. Lähinnä koska molemmat ovat Praxin vähäisempiä heimoja (muistaakseni sarvikuonoratsastajat eivät olleet yksi suurista heimoista), kohtaamiset ovat ehkä harvemmassa. Molemmat kuitenkin tiedostavat toistensa "kovuuden", sillä koska sarvikuonoratsastajat ovat Praxin ja Autiomaan kovinta ratsuväkeä, suhtautuvat Agimorit tähän tietyllä kunnioituksella koska kyseessä on varmasti yksi kovimpia vastustajia joita he mahdollisesti saattavat kohdata taistelutilanteissa. Saman moinen kunnioitus Agimoreja kohtaan vallitsisi sitten sarvikuonoratsastajien keskuudessa koska kyseessä lienee ainoa jalan liikkuva poppoo joka kykenee ottamaan vastaan sarvikuonojen täysmittaisen rynnäkön. Tuo on lähinnä tuollaista ideointia, eikä vielä mitään konkreettista. Postasinkin sen tänne lähinnä siinä toivossa, että porukka mahdollisesti inspiroituisi ja että saataisiin tätä kautta sitten keskustelua agimorien suhteista muihinkin heimoihin.
Garrik linkki 7. kesäkuuta 2010 kello 12.21
Garrik 7. kesäkuuta 2010 kello 12.21 linkki Mun mielestäni hyvä idea. Tosta sais lyhyen osion laajempaan agimorien ja muiden heimojen välisiä suhteita puntaroivaan katsaukseen, tai sitten boksin agimorien sotakuntoa käsittelevän osion yhteyteen. Eli yksi kappale tai puoli sivua, ellei tule inspistä kirjoittaa tarinaa tosta. Ainakin kuvitusinspistä toi antaa. :) -G
Vesa linkki 7. kesäkuuta 2010 kello 16.40
Vesa 7. kesäkuuta 2010 kello 16.40 linkki Yksittäistä artikkelia mielestäni tästä ei kannata välttämättä ryhtyä vääntämään. Ajattelin nimenomaan että tämän kirjoittaisi niin, että sen voi liittää isompaan artikkelikokonaisuuteen joka käsittelisi Agimorien ja muiden heimojen suhteita. Itse artikkelin voisi ehkäpä työstää [b:4f02310026][i:4f02310026]"Mitä isäni minulle kertoi"[/i:4f02310026][/b:4f02310026] tyylisesti. Esimerkiksi taas Thalos Yksisilmän muistiinpanojen tapaan johono hän on tallentanut Agimori -lapsen ja äidin tai isän välisen keskustelun jossa lapsi kyselee vanhemmaltaan Praxin heimoista ja isä tai äiti ohjeistaa ja kertoo näistä. Voisin melkein itse yrittää tässä kesän aikana väsäillä kyseisenlaisen artikkelin raakileen. Koska olen huomannut että jollakin muotoa valmis teksti herättää varmasti enemmän keskustelua kuin tällaiset ideoinnit (toivottavasti). Sitä on sitten helpompi lähteä muokkaamaan kun siitä saadaan aikaan keskustelua.