Vanha foorumi

Takaisin

Seqrilanto, uusi manner, sekä siellä eloa.

Roolipelikeskustelu
Sir Potato 30. joulukuuta 2009 kello 11.25
Kirjoittaja Viesti
Sir Potato linkki 30. joulukuuta 2009 kello 11.25
Sir Potato 30. joulukuuta 2009 kello 11.25 linkki Moi! Eräässä aiemmassa ketjussa puhuin oman "D&D"-pelin maailmastamme, jonka olen itse kehitellyt ja kehitän vielä pitkään. :wink: . Minua pyydettiin kirjoittamaan siitä jotakin ja kerron samalla mitä hahmoillemme on tapahtunut. Ihan näin aluksi vinkiksi; oman maailman rakentaminen roolipeliin ei ole vaikeaa ja sitä voi muokata haluamallansa tavalla. Tämä on jopa suositeltavaa, mikäli on luova tyyppi, eikä jostain syystä halua/pysty käyttää valmiiksi tehtyä maailmaa. Tällä tavalla ei tarvitse välttämättä hankkia niin paljoa kirjoja pelin pelaamisen avuksi. Samalla (mikäli PJ on suunnitellut ko. maailman) PJ:n rooli saa lisäharjoitusta pelinkerrontaan yms. No, kyseessä on nuorempana paperille piirtämäni kuvitteellinen kartta, jota aioin tarvita pikku kirjoitelmassa, joka jäi lopulta kesken (niin kuin arvata saatoin). Heti karttaa piirrettäessä suunnittelin alueita kääpiöille, haltioille, jättiläisille, goblineille ja muille ökkömööliäisille. A4-paperille tuhraantui lopulta merien ympäröimä leveä manner, jonka lähistöllä, merissä oli satunnaisia saariryhmiä. Mantereelle ei unohdettu jokia, järviä, vuoria, aavikoita tai metsiä. Eli melko monipuolisia alueita syntyi. Lopuksi piirsin ja nimesin suurimmat kaupungit. Siihen se sitten jäikin, tai ei oikeastaan siihen, vaan lipastoon muiden piirustuksien sekaan. Tässä muutama kuukausi sitten innostuin roolipeleistä (olin pelannut RQ:ta satunnaisina kertoina tuttujen kanssa). Eräs tuttu toi minulle sitten alkuperäiset punaiset D&D-kirjat. Luin ne innostuksissani pikaisesti ja niin... kyllähän se D&D aika karulta vaikutti RQ:hun verrattuna. Päätimme aloittaa kahden kaverini kanssa kuitenkin pelaamisen, kunhan olimme muokanneet sääntöjä itsemme mieleisiksi. Minä päätin ryhtyä luolamestariksi ja kaksi muuta sitten luonnollisesti pelaajiksi. Siinä samassa muistin kartan ja otin sen innoissani mukaan peliin. Se sopisi mainiosti tähän. Lyhyesti hahmoista ja heidän maailmastaan: 1. kaverin hahmo, [i:d02030edb8]Ivaz Wern[/i:d02030edb8] on kuninkaallisen vartiokaartin sotilas, joka lähti saattamaan kuninkaan lipasta, jonka ko. iso kiho oli lähettänyt suurella purjelaivalla tuntemattomasta syystä ystävälleen. 2. kaverin hahmo, [i:d02030edb8]Merrel[/i:d02030edb8], etsintäkuulutettu rosvo päättää lähteä maanpakoon ja hyppää summamutikassa satamasta lähtevään purjelaivaan. Kyseessä oli vartiokaartin saattolaiva, jossa siis [i:d02030edb8]Wern[/i:d02030edb8] on myös. Hahmot eivät tunne toisiaan. He ovat kotoisin [i:d02030edb8]Melrjnan[/i:d02030edb8] ihmisvaltaiselta mantereelta, jossa haltiat yms. ovat tunnettuja lähinnä lastensaduista. Seikkailu alkaa: Laiva joutuu yöllä pikku onnettomuuteen (Kraken iskee laivan kahtia), mutta [i:d02030edb8]Wern[/i:d02030edb8], sekä [i:d02030edb8]Merrel[/i:d02030edb8] pelastuvat yllättävästi ja ajautuvat rannalle. Herättyään päättävät lähteä yhdessä matkaamaan rantaa pitkin etsien kaupunkia. He eivät paljasta omia henkilöllisyyksiään toisilleen. Pikku seikkailuiden, mutkien ja umpikujien jälkeen kaksikko löytää tien pieneen muureilla ympäröityyn kaupunkiin, [i:d02030edb8]Conhandra[/i:d02030edb8]an. Kaupunki on pieni ja asukkaita on melko vähän. Peruspalvelut, sekä pieni akatemia löytyy kuitenkin kyseisestä kaupungista. Kaksikko tutustuu pian kaupungin erikoisuuteen: Conhandrain lakikirjaan, joka tuntuu hallitsevan asukkaiden elämää täysin. Kaupungin virkavalta, varmistaa jokaisen tekemisen laillisuuden mielettömän kokoisesta lakikirjasta. Kaupungilla oli satoja vuosia sitten oma hallitsija, mutta tämän suvun kuoltua, valtaan "nousi" lakikirja. Kaksikko päättää, etteivät ole kotimaassaan ja kaikki tähän asti vastaan tulleet ovat olleet täysiä kahjopäitä. Päättävät lyöttäytyä toistaiseksi yhteen ja häipyvät kaupungista, kun (osittain heidän aiheuttama :lol: ) kaupunki syttyy palamaan. Kaksikko lähtee kulkemaan rantatietä pitkin, nähden maahisrinteen ym. ja tulevat ryöstetyksi metsässä pixieiden toimesta. Löytävät asutusta ja suorittavat pienen omakehittelemäni tehtävän samalla, kun selvittävät sijaintiaan (joka ei heille täysin selviä). Saavat kuitenkin tietää tien lähimpään kaupunkiin. Matkalla sinne [i:d02030edb8]Merrel[/i:d02030edb8] sairastuu vakavasti rotanpuremaan ja hänet on vietävä pian [i:d02030edb8]Tanrol[/i:d02030edb8]in satamakaupunkiin parannettavaksi. Tässä vaiheessa [i:d02030edb8]Merrel[/i:d02030edb8]in pelaaja tulee kokeilemaan minun tilalleni PJ:nä olemista ja minä liityn seurueeseen barbaari [i:d02030edb8]Arn[/i:d02030edb8]ina, joka myös etsii tietä kotiinsa. Huh, jopas Sir alkoi kirjoittamaan. :-o Ehkä tuosta jotain saa irti, mutta en ole vielä kertonut paljoakaan tästä [i:d02030edb8]Seqrilanto[/i:d02030edb8]sta, uudesta mantereesta, jossa siis hahmot ovat seikkaileet. Seqrilantosta: Karttaa olen pitänyt selkäni takana, eivätkä pelaajat tiedä itsekään, missä maailmassa liikkuvat (vielä). Hahmot ovat seikkailleet tällä hetkellä mantereen pohjoisrannikolla, joka on metsäinen, mutta melko autio alue. Mantereen olen jakanut valtakuntiin lähinnä maantieteellisesti. Ihmisasutusta on eniten mantereen keski- ja eteläosissa. Läntisissä metsissä on huonosti tunnetut haltia-alueet ja luoteessa Peikkoalue. Itä on suurelta osin aroa ja aavikkoa. Merialueilla eteläpuolella on aiemmin mainittuja saariryhmiä. Valtakunnat kehitän pelin kulun edetessä. Tällä hetkellä kaksikko on liikkunut [i:d02030edb8]Conhandran[/i:d02030edb8] pienessä lakivaltiossa (jossa OLI yksi kaupunki), sekä [i:d02030edb8]Samiel[/i:d02030edb8]in keisarikunnassa, jossa kaksi kaupunkia, [i:d02030edb8]Samiel[/i:d02030edb8] ja [i:d02030edb8]Tanrol[/i:d02030edb8]. Näistä valtakunnista olen tehnyt melko tarkat kartat Paintilla. Enempää en nyt tällä kertaa osaa kertoa. Vastaan mielelläni kysymyksiin ja kerron lisää, kun ajatukset ovat taas kasassa ja aikaa riittää. Sir
To_The_Hats linkki 1. tammikuuta 2010 kello 14.07
To_The_Hats 1. tammikuuta 2010 kello 14.07 linkki Aika klassinen aloitus :-D Heitin ite tässä toissapäivänä uuden pelin käyntiin, ja kappas, sankarimme heräsivät rannalta, jokin valtava otus oli repinyt laivan syvyyksiin ja ainoat eloonjääneet olivat pelihahmot. Ja kummasti kaikkien muisti reistaili eikä muistoja ennen onnettomuutta ollut jäljellä... Hyvältä kuulostaa toi sun maailma, jatka van samaan malliin. Ite oon semmonen saamarin perfektionisti, että kaikkien poliittisten suhteiden, kaupankäynnin ja maantieteelisten seikkojen pitää olla tasan oikein. Siksi en olekaan jaksanut alkaa vääntämään mitään vähään aikaan, helpompi heittää lonkalta.