Vanha foorumi

Takaisin

Fantasiasarjakuvat

Yleinen keskustelu
Anonymous 18. maaliskuuta 2002 kello 7.40
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 25. kesäkuuta 2001 kello 14.39
Anonymous 25. kesäkuuta 2001 kello 14.39 linkki Niin, mitäs tiedätte näistä? Yksi hyvä on ainakin 5 albumillisen verran suomeksi käännetty Elf Quest, joka kertoo metsähaltiaheimon vaelluksesta palaneesta metsästä kohti kuumaa erämaata sekä heidän yhteiselostaan aavikkohaltioiden kanssa. Samoin myös suomalainen Petri Hiltunen on piirtänyt Magukseen sarjiksia sekä tehnyt sarjisalbumeja, ainakin Ontot Kukkulat ja Harmaan Jumalan Hetki. Tiedättekö lisää?
Anonymous linkki 25. kesäkuuta 2001 kello 9.53
Anonymous 25. kesäkuuta 2001 kello 9.53 linkki No ainakin tulee mieleen CONAN sarjikset... Eikös nekin ole fantasiaa.. Siellähän on kaikenlaisia mömmöjä...
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 10.23
Topi Hiski Viljami Salmi 26. kesäkuuta 2001 kello 10.23 linkki hehheh.... Tuota Elfquestia miulla on kaikki ns. "alkuperäiset" kirjat. Eli 1 , 2,3,4,5,6,7,8 ... Ja sitten on pari uudempaa elfquest maailmaan sijoittuvaa sarjakirjaa kanssa. Ja ne kolme sarjakuvaa jotka oli suomennettu on vasta tuo ensimmäisen eli 1 osan osa! Ne on niin suuria ne kirjat. En muista mistä ostin.. Taisi olla hesasta osan ja loput englannista. ElfQuest on m-a-h-t-a-v-a.. Oletteko muuten pelanneet Elfquest roolipeliä joka on Chaosiumin aikoinaan jukaisema.. Eli siinä on RQ systeema. Se on hyvä kanssa :b Ja Conania olen keräillyt jo kauan.. Aina olen ostanut kun on vain Conan sarjis kauppoihin tullut. Siis vuodelta miekka ja kilpi --- nykypäivään. Juuri ostin Conan barbaari novelli kokoelman jonka oli kuvittanut Petri Hiltunen. Se kun tuli uudessa painoksessa. Ja uusi Conan sarjakuvakin ilmestyi taas ja ostin senkin.. Jebs.. Ja tietysti ei voi unohtaa aivan lumoavaa sarjakuvakirjasarjaa nimeltä: Luupäät. Siis aivan mahtavaa kirjoitusta ja kuvitusta! niitä on ilmestynyt kai albumeita jo viisi suomeen.. milloinhan loput tulee.. ei ole pitkään aikaan näkynyt.. Haluaisin tietää miten saaga päätty.. Muistatteko muuten sellaisen disneyn sarjakuvan kuin Hornan kattila tai joku.. se oli kanssa hyvää.. Ja slainen seikkailut on hyviä.. Sellanen aika karski sarjakuvaalbumi jossa on keltti verenhimoinen "sankari" ja paljon hurjia juttuja. keksin varmaan heti lisää, kun postitan.. :smile:
Guzmo linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 9.11
Guzmo 26. kesäkuuta 2001 kello 9.11 linkki ElfGuest ei ole oikein uponnut, mutta Conanissa on sitä jotakin. Lattialuukusta löytyy aina joko a) lonkeroita b) demoni. Yksi AD&D sarjis tuli aikoinaan ostettua, mutta se oli aikamoista höttöä. Slaine ja luupäät on tullut myös luettua. ------------------------------------- - Guzmo
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 26. kesäkuuta 2001 kello 10.38
Topi Hiski Viljami Salmi 26. kesäkuuta 2001 kello 10.38 linkki Muistin juuri sellaiset VALHALLA sarjakuva albumit joita luin kirjastossa aina lukion välitunneilla. Erinomainen tarinankerronta ja kuvitus ja juonet perustuu Norjalaisiin myytteihin.. Kuten Torin vasaran menetys ja muut.. Hyvää ideaa seko seikkailuihin.
Anonymous linkki 27. kesäkuuta 2001 kello 20.59
Anonymous 27. kesäkuuta 2001 kello 20.59 linkki Sääli ettei Elf Questia ole suomennettu sen enempää kuin ne 5 albumia. Oon kuullu, että se on aika mahtava sarja. Sääli, että Jalava on kääntänyt sitä suomeksi niin vähän, olisin kiinnostunut saamaan lisää. Uusimman kioskeissa myytävän Conanin ja nyt ilmestyneen Conan Cimmerialainen novellikokoelman olen myöskin ostanut. Muistan myös VALHALLA-albumit, niisähän oli pääosassa Odin, Tor ja Loki. VALHALLA-sarja oli yksi ensimmäisiä lukemiani fantasiasarjiksia. Ainakin se osa, jossa Odin vaeltaa pois Valhallasta etsiäkseen tarpeeksi urheita sotureita voittaakseen muistaakseeni jonkinlaisen vedon. Myös muita albumeja olen lukenut, mutta ainakin se on upea! Ja taisihan niillä Utgårdin peikoillakin jonkinlainen rooli tarinassa olla *muistelee* |I:/ --> Hornan kattilasta on myös jonkinlaisia lapsuuden muistoja. Tarinaa en muista tarkkaan, paitsi että sankarina oli jonkinlainen sikopaimen, sekä pääpahiksena luurankomainen manalainen. Slaine on mulle tuntematon, ehkä sitä saisi jostain? Luupäistä olen kuullut, ne jonkinlaisia seikkailevia valkoisia lutuisia elukkoja..? :D
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 29. kesäkuuta 2001 kello 7.30
Topi Hiski Viljami Salmi 29. kesäkuuta 2001 kello 7.30 linkki [quote:b2a04484a5] Sääli ettei Elf Questia ole suomennettu sen enempää kuin ne 5 albumia. Oon kuullu, että se on aika mahtava sarja. Sääli, että Jalava on kääntänyt sitä suomeksi niin vähän, olisin kiinnostunut saamaan lisää.[/quote:b2a04484a5] Kyl niitä englannin kielisinä saa Suomestakin kai. En oo kyllä ihan varma, mutta jos Tampereen kukunorista kyselis tai jostain kirjakaupoista. Mutta kannattaa hankkia, suosittelen lämpimästi. Sellaista quest meininkiä ja pitkän ajan juonikuvioita ja rakkaus plääsää.. Tosi hyvää ja tytöt ihastuu sarjaan varmasti.
Guzmo linkki 29. kesäkuuta 2001 kello 20.50
Guzmo 29. kesäkuuta 2001 kello 20.50 linkki Kyllä niitä enkku versioita (esim. Elf Guestit) saa kun kävelee kunnolliseen sarjakuviin erikoistuneeseen kauppaan. Valhallaa löytyy itseltänikin yksi albumi. Kerrassaan upeaa sarjakuvaa sekin. ----------- - Guzmo
Anonymous linkki 29. kesäkuuta 2001 kello 17.08
Anonymous 29. kesäkuuta 2001 kello 17.08 linkki Topi Hiski Viljami Salmi: Sellaista quest meininkiä ja pitkän ajan juonikuvioita ja rakkaus plääsää.. Tosi hyvää ja tytöt ihastuu sarjaan varmasti. Hihiii.... Toi muuten pitää paikkansa! Pikkusisko ja muut naiset ihastui aikoinaan sarjaan nähtyään Leetahin ja Terän rakkauden puhkeamisen. Ei silti, nauttiihan niiden seikkailuista muutenkin. Jotenkin oon saanu vähän sellaistakin käsitystä, että Elf Questista on helppo kaiken ikäisten nauttia. Äiteenkin sormiin sarjis jotenkin eksyi ja se kehui sitä hyväksi, erilaiseksi sarjikseksi!!! :D
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 29. kesäkuuta 2001 kello 4.15
Topi Hiski Viljami Salmi 29. kesäkuuta 2001 kello 4.15 linkki heh! Sen takia miullakin elfQuestia on niin paljon kun äiti, pikkusisko ja pikkuveli rupesi keräileen kanssa. :smile:
Mostal linkki 15. maaliskuuta 2002 kello 20.41
Mostal 15. maaliskuuta 2002 kello 20.41 linkki [quote:5928e34842] 25.06.2001 klo 17:39, Karazamara kirjoitti: Niin, mitäs tiedätte näistä? Yksi hyvä on ainakin 5 albumillisen verran suomeksi käännetty Elf Quest, joka kertoo metsähaltiaheimon vaelluksesta palaneesta metsästä kohti kuumaa erämaata sekä heidän yhteiselostaan aavikkohaltioiden kanssa. [/quote:5928e34842] Minustakin Elf Quest on erittäin hyvä fantasiasarakuva. ps. En ole muita lukenutkaan. pss. Huumorin kukka on kaunein kukka.(tietäkää se!)
Arkat linkki 15. maaliskuuta 2002 kello 23.07
Arkat 15. maaliskuuta 2002 kello 23.07 linkki Aah... ElfQuest... en olekaan sitä lukenut varmaan vuoteen. :smile: Huippusarja. Valhallasta muuten sen verran, että sen lisäksi että se on varsin viihdyttävä sarjakuva, se on tarkka. Olen lukenut täsmälleen samoja myyttejä (Thor Jotenheimissa, Mjolnerin varkaus) henkilöineen ja yksityiskohtineen kuivalla akateemisella tyylillä kirjoitettuna... kumpikohan viehättää enemmän? :smile:
GEAS linkki 16. maaliskuuta 2002 kello 11.36
GEAS 16. maaliskuuta 2002 kello 11.36 linkki Elf quest on erittäin hyvä sarjakuva.Noin muuten kävi meilläkin en päässyt edes palauttamaan sarjiksia kirjastoon kun pikkusisko halus lukee niitä.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 16. maaliskuuta 2002 kello 15.25
Topi Hiski Viljami Salmi 16. maaliskuuta 2002 kello 15.25 linkki Elfquest on sellasta klassista sankari tarinaa, jossa kuitenkin uskalletaan jonkun verran käsitellä vähän rankempiakin aiheita. Tietysti kaikki mahtipontiset sankari meininngit ja muut siellä kanssa on mukana, kuten sankaruuden kohtalo, suuret sankarimatkat, uuden löytämien, rakkaus, kuolema. Kaikki tämä niitten haltijoiden täydellisen ihanan yhteiskunnan sisällä. Se on kyllä niin täydellinen, että hohhoh.Ei ketään vammautunutta tai epätoivoista varsinaisesti. Mutta kivaa inspistä roolipelien pelaajille. Just tollanen tarina uppoo ainakin muhun kuin veitsi voihin. Tai ainakin upposi vielä jokunen vuosi sitten. Hieno sarjakuva-albumi sarja.
petteri linkki 18. maaliskuuta 2002 kello 7.40
petteri 18. maaliskuuta 2002 kello 7.40 linkki Valhallaa olen minäkin lukenut monia vuosia sitten. Oli kyllä todella hyvä. Nyt en ole nähnyt kyseistä sarjakuvaa enään missään, harmi :sad:
Tupew linkki 6. elokuuta 2002 kello 9.53
Tupew 6. elokuuta 2002 kello 9.53 linkki Minä lukisin jotain fantasia sarjakuvaa mutta en ole löytänyt niitä en pidä pahemmin conanista mutta mikä on elf Questin kirjoittaja tai jokin minkä avulla voisin etsiä sen kirjastosta.
Sampi linkki 6. elokuuta 2002 kello 10.42
Sampi 6. elokuuta 2002 kello 10.42 linkki Elfquestit ovat kirjoittaneet ja piirtäneet Wendy ja Richard Pini. Fantasiasarjakuvan saralla löytyy kyllä monta hyvää tekijää, varsinkin jos siirtyy muutaman aikavyöhykkeen verran itään. Hiltusen fantasiasta pidän eniten Harmaan Jumalan Hetkestä, mutta myös Praedorit ja muut menevät hyvin alas. Ontot kukkulat oli mielestäni hiukan hömppää. Onkos kukaan lukenut Cerebusta? Minulle on kehuttu sitä hurjasti, mutten ole saanut sitä vielä käsiini niin pitkäksi aikaa, että olisin ehtinyt syventyä siihen.
Sivulan Poika linkki 6. elokuuta 2002 kello 19.19
Sivulan Poika 6. elokuuta 2002 kello 19.19 linkki Itsekkin pienenä tykkäsin Valhalla-sarjakuvista ihan jumalattomasti. Harmi että, muutama silloin omistamani sarjakuva on hukkunut ties minne. :( Elfquesti oli ihan kiva, kun joskus luin. Slaine on kingi! Varsinkin toinen osa, perhana, kun ei kakkosen jälkeen ole uusia nähnyt. Hiltunen, on vielä parempi! Ontot Kukkulat-siinä on hyvä albumi! Paasaanpa taas Kirjaston suloista ilmoittamalla, että enklantin kielisiä elfquest-sarjiksia löytyy kirjastosta mukavassa määrin.
Guzmo linkki 7. elokuuta 2002 kello 0.52
Guzmo 7. elokuuta 2002 kello 0.52 linkki Internettiä (google) ja kirjastojen hakua käyttämällä löytyy muutenkin 99% vastauksia vastaaviin kirjallisuus kysymyksiin. Kannattaa myös yrittää soittaa hyvinvarustettuihin kirjakauppoihin. Mutta kuten jo mainittiin niin marssi kirjastoon ja tilaa vaikka keskuskirjastosta kaikki elfguestit itselle. Huomattavasti halvempaa kuin kaupasta ostaminen.
Juha linkki 23. elokuuta 2002 kello 7.37
Juha 23. elokuuta 2002 kello 7.37 linkki [b:e5ae18a589]< Sori pojat, mutta ootte kaikki väärässä. >[/b:e5ae18a589] ELFQUEST on shittiä. Piirtäminen on semmosta ala-asteen kuviksenopettajan tasoa, ja tarina "sit nää ois syvällisiä ja kiivaita hahmoja" -meiningiä. Oon lukenu sitä pari ekaa albumia, ja se riitti. VALHALLA on hieman parempi: piirtäminen toimii ja tarinakin on "ihan jees". Ongelmanydin on vain siinä, että se on tarkoitettu <10v. pojille jotka leikkii ruusupuskissa ja luulee että merirosvot ja he-man on jännintä mitä maailmassa on. CONAN - on conan. Nyt ilmestyneet uudet Conanit on ollu mulle suuri pettymys. Sillo joskus ennen viime jääkautta kun kaikki oli Busceman kirjoittamaa ja Ernie Changin tussaamaa niin Conan oli valttia. "Taivaan Pilari" -spessu albumi on kiinteetä settiä. Tässä taitaa olla vähän semmonen tilanne, että ollaan innoissaan Jasmin Mäkelästä, kun ei oo koskaan nähty Jari Sillanpäätä :wink: Oikeasti todella hyviä sarjakuvia on mm: [b:e5ae18a589]BLADE OF THE IMMORTAL [/b:e5ae18a589]- Parasta mitä on. Samurai mättöö. [b:e5ae18a589]LAND DER SCHATTEN [/b:e5ae18a589]- jos joku osaa lukea Saksaa, ni tää on ! ! [b:e5ae18a589]RITARI ARDENT [/b:e5ae18a589]- tosi ancent albumeita. very very good, I tell ya. [b:e5ae18a589]HELLBOY [/b:e5ae18a589]- ei todellakaan mtn DD-genree. Erittäin mainio! [b:e5ae18a589]NAUSICA[/b:e5ae18a589] - manga sarjis Princes Mononoke:n tyyliin. ( el Mercenary - löytyy kirjastoistakin. vähä shittiä. ) tästä puuttuu vielä jtn mitä en nyt muista... Puhtaita fantasia (miekka & demoni) -sarjiksia on aika harvassa. Johtuu varmaan Conaninsta. Se on niin umpi fantasiaa kun vain olla voi, ja kukaan ei tahdo leimautua siihen suuntaan...
Sampi linkki 23. elokuuta 2002 kello 7.54
Sampi 23. elokuuta 2002 kello 7.54 linkki Ah, Hellboy... Ei kyllä todellakaan perinteistä fantasiasarjakuvaa, enemmän Cthulhu-tyyppistä tavaraa, mutta Mignolan piirrostyyli on niin hienoa. Kyllä ansaitsee maininnan. Ja sanailu on sen verran äijää, että hauskempaa saa hakea. "You cannot defeat me!" "Gonna try!"
Guzmo linkki 23. elokuuta 2002 kello 7.57
Guzmo 23. elokuuta 2002 kello 7.57 linkki Ei nämä fantasiaa ole, mutta silti kovimmat sävärit viime vuosina ovat tehneet kaksi seuraavaa sarjakuvaa. Sandman Preacher Täytyy tutustua tuohon Hellboyhin.
Sampi linkki 23. elokuuta 2002 kello 8.12
Sampi 23. elokuuta 2002 kello 8.12 linkki Jaa, sinä pidät tuosta genrestä. Myönnän itsekin olevani ajoitttain viehtynyt noihin. Hellboy on oikeaa tavaraa sinulle. Suosittelisin myös Hellblazeria, eli John Constantinea. Kannattaa, jos pitää synkeästä DC-tyylistä. Muuten, kiva että sinäkin päätit tulla tänne, Juha.
Kasila linkki 23. elokuuta 2002 kello 9.39
Kasila 23. elokuuta 2002 kello 9.39 linkki [quote:f22d6c01f8]Sandman Preacher [/quote:f22d6c01f8] On vähän liian kiemuraista. Se on niin abstractia ettei siitä saa mitään otetta. Tylsä lukea tarinaa josta ei voi ollenkaan arvailla mihin suuntaan se kehittyy... tai no ehkä mun olisi pitänyt lukea kaikki sandmanit ennenku olisin huomannu sen hienoudet, mutta ne pari ekaa mitä plarasin esti sen tehokkaasti puuduttamisellaan. Ärsyttää "mää onkin maailman älykkäin kun kukaan ei ymmärrä mun tarinoita" -pätemis kässärit. If ya kno' what I mean. Preacheriä en oo lukenut ollenkaan, mutta pakko sen on olla syövereistä kun se on niin kämäsesti piirettykin :wink: [b:f22d6c01f8]HELLBOY hyvä, BLADE OF THE IMMORTAL parempi.[/b:f22d6c01f8] [quote:f22d6c01f8]Muuten, kiva että sinäkin päätit tulla tänne, Juha.[/quote:f22d6c01f8] heh, kiva että on kivaa. Suolestaisin sut leikkisästi Sampi ellet olisi niin uhanalainen :-D
Juha linkki 23. elokuuta 2002 kello 9.43
Juha 23. elokuuta 2002 kello 9.43 linkki [b:9bea74c893]GU'DITS[/b:9bea74c893] - toi yllä oleva viesti on tietty mun kirjoittama. Essi kävi just avautumassa ni oli sen kirjautumiset vielä päällä... :-x
Sampi linkki 23. elokuuta 2002 kello 10.24
Sampi 23. elokuuta 2002 kello 10.24 linkki Sori, Juha. Olen miespuolinen, en tuota kaviaaria. Kannatta suolistaa joku naikkonen.
Grammund linkki 23. elokuuta 2002 kello 17.26
Grammund 23. elokuuta 2002 kello 17.26 linkki TEX WILLER ainut ja oikea sarjakuva!
Thorinir linkki 13. syyskuuta 2002 kello 17.57
Thorinir 13. syyskuuta 2002 kello 17.57 linkki joo.o sarjiksia ei oo tultuu enemmin lueskeltua.. kerran tai kaksi jotai spider mania ihan luettavaa mutta mieluummin lukisin kyllä kirjoja tai pelaisin ropeja jos sitä siihen voi verrata. :smokin: