Vanha foorumi

Takaisin

Samat hahmot useissa peleissä.....

Roolipelikeskustelu
Anonymous 9. toukokuuta 2002 kello 19.44
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 3. heinäkuuta 2001 kello 17.19
Anonymous 3. heinäkuuta 2001 kello 17.19 linkki Ajattelin kysellä että onko kenelläkään teistä sellaista hahmoa jonka nimeä ainakin käytätte vähän kaikkialla ja joka on "kehittynyt" monen mutkan kautta. Oma hahmo esimerkkinä: Pelailin joskus vuosia sitten peliä nimeltä Solar Vengance ja joskus niihin aikoihin sain mielestäni hyvän idean fantasiatarinalle. ( en edes muista mikä se idea oli ) Tarina tarvitsi henkilöitä.. Vengancea pelatessa huomasin että sen generoimat planeettojen nimet ovat varsin mielenkiintoisia. Nappasin pelistä nimet Valax ja Othor. Othorin muutin tosin O'Thoriksi. Tarina ei saanut koskaan edes alkuaan joten enpä saanut tietää millaisia heistä olisi tullut. Valaxista oli tarkoitus tulla haltia ( jousiampuja ) ja O'Thorista ihminen. ( soturi ) Nimille ei ollut sitten ollut lopulta mitään käyttöä kunnes aloin pelata Baldur's Gatea. Tein hahmokseni ihmis-soturin jonka nimeksi tuli O'Thor. Soturilla oli kuitenkin tylsä pelata ja teinkin ihmis-velhon, Valaxin. Eipä silläkään tullut kovin paljon pelattua ja tein muistaakseni hahmokseni jonkin rangerin. Jälleen hahmot pölyttyivät nurkassa. Sitten aloimme pelata RQ:ta ja tein hahmokseni ihmis-jousiampujan joka sai nimekseen Valax.... Valaxkin jäi kuitenkin ajan myötä jonnekkin ja tuli Ishorin vuoro. Valaxille ja O'Thorille tuli käyttöä taas kun piti väsätä aine koulussa. Valax oli velho ja älykkäämpi osapuoli ja O'Thor puolestaan soturi ja Valaxin veli. ( miksiköhän kuulostaa tutulta ? ) Mutta Valax sai kuitenkin vielä ottotyttären ja sukunimen.. Kopioin noin 3kk sitten joltakin abandoware-sivulta Princess Maker kakkosen. Tyttö tarvitsi nimen.. Päätin ottaa nimen BG kakkosen hahmoltani Alexandralta. ( velho/pappi 18v. ) Piti saada sukunimi.. Silverstar kuulosti hienolta. Ja vielä kasvattajan nimi.. No Valaxhan sai kunnian. Eli teoriani näistä kolmesta hahmosta: Valax Silverstar, Alexandra Silverstarin kasvattaja niin kauan, että Alexandra täytti 18 vuotta. ( PM2 loppui siinä iässä ja BG2 puolestaan alkoi ) Valax on neutraali hyvä velho joka viihtyy punaisessa kaavussa. O'Thor Silverstar, Valaxin veli, tyhmä, käyttää kahdenkäden miekkaa, hyvä. Alexandra Silverstar, Valax Silverstarin ottotytär, velho ja pappi, ( sai PM2:ssa sekä uskonnollista että maagin koulutusta ) neutraali hyvä, käyttää puna-oranssia pukua. Käytän Valaxia vielä nimenäni monissa peleissä ja jos joku sattuu pelaamaan Team Fortress Classicia Peliportin servereillä, saattaa hän nähdä vakoojan nimeltään Valax... Onkos teille sattunut samanlaista ? Ps: Ja jos joku vihjasee että valas ja Valax kuulostavat samalta niin.... enpä tiedä mitä sitten..
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 6. heinäkuuta 2001 kello 8.37
Topi Hiski Viljami Salmi 6. heinäkuuta 2001 kello 8.37 linkki Monesti kun on jossain ottanut jonkuin hahmon nimen niin sitä tuppa käyttään useasti muissakin yhteyksissä. Mutta ei kovin usein roolipelatessa, mutta ircissä ja muutenkin niccinä usein.
Arkat linkki 10. heinäkuuta 2001 kello 14.40
Arkat 10. heinäkuuta 2001 kello 14.40 linkki Itse luon aina pelatessani hahmot täysin uusiksi omin nimin, persoonallisuuksin yms. (tietysti en paljon pääse pelailemaan muutoin kuin netissä, esim. UO ja EQ). Erilaisuus virkistää. Esimerkiksi UOssa pelasin pari vuotta ritari-bardi Yeowyniä - vanha 60+ känkkä joka meni juomiin, lauloi ja soitti sekä taisteli pahuutta vastaan (huonolla menestyksellä useimmiten). EQssa lyhytaikainen hahmoni taas oli muihin maailmoihin kadonneen Yeowynin lapsenlapsi (pidän jonkin sortin jatkuvuudesta :wink: , puolhaltiasamooja joka mielellään vaelteli yksin ihailemassa pelin tarjoamia mainioita näkymiä ja jäämässä aina silloin tällöin erään kukkulan yli ryntäävän NPC necromancerin ja tämän superluurangon alle... ;b Mielestäni nimi on melko oleellinen osa hahmoa (Yeowyn on kelttivivahteinen ja hahmo on bardi; esimerkiksi Eldricht Blackheart taas viittaa melko hyvin hahmon luonteeseen ;b), ja muutenkin pidän uuden roolin omaksumisesta (pelottavaa kyllä ajatusmaailmani tuntuu jopa yksinpelatuissa tietokoneropeissa sulautuvan hahmon ajatusmaailmaan ;b).
Sivulan Poika linkki 9. toukokuuta 2002 kello 15.43
Sivulan Poika 9. toukokuuta 2002 kello 15.43 linkki Jeps, vaikka täällä olenkin Sivulan Poika, enkä Eetupatukka. Enpäs sinua täällä tuntenutkaan senkin pukki! Muille huomiona, että tämä on sisäpiiriin juttua FFfinin foorumeilta http://www.fffin.com
Marcus Maximus linkki 9. toukokuuta 2002 kello 19.42
Marcus Maximus 9. toukokuuta 2002 kello 19.42 linkki Jokainen hahmo on oma yksilönsä. Hahmo voi seikkailla useissa kampanjoissa, jos kampanjat kertovat samasta maailmasta tai hahmo ihan aktuaalisesti siirtyy maailmasta toiseen. Muuten tällainen on mahdotonta. Samojen nimien käyttäminen pelistä toiseen on ehdottoman kiellettyä, mutta tietokonepeleissä olen kyllä moista tehnyt itsekin. Tämä kertoo siitä, että tietokoneroolipelit eivät ole roolipelejä. Ehdottomuuttani voinen höystää suosittelemalla MUDisteille ja MUCKisteille tehtyjä kymmentä käskyä siitä, mikä on hahmo. Hyvät naiset ja herrat, [url=http://users.utu.fi/miveso/Veritas.html]Veritas 2000[/url].
Marcus Maximus linkki 9. toukokuuta 2002 kello 19.44
Marcus Maximus 9. toukokuuta 2002 kello 19.44 linkki (Siksipä en käytä täälläkään hahmonnimiä nicknamena).
Tupew linkki 3. marraskuuta 2002 kello 19.55
Tupew 3. marraskuuta 2002 kello 19.55 linkki [quote:7eba7fefce="Topi Hiski Viljami Salmi"] Monesti kun on jossain ottanut jonkuin hahmon nimen niin sitä tuppa käyttään useasti muissakin yhteyksissä. Mutta ei kovin usein roolipelatessa, mutta ircissä ja muutenkin niccinä usein. [/quote:7eba7fefce] Näin on. usein on tullut käytettyä samaa nicciä eri paikoissa. Mutta peleissämme olemme usein käyttäneet samaa hahmoa. Onhan se minusta ihan mahdollista että jos pelataan samalla alueella niin toisessa pelissä voi olla tämä sama hahmo.(Nyt puhun siis hahmosta kokonaisuutena, en sillä että käytettäisiin vain samaa nimeä ja hahmo on muuten erilainen.Ei siinä ole mitään järkeä)Ja säästäähän se vaivan jos pystyy pelaamaan samalla hahmolla eikä tarvitse tehdä uutta hahmoa. Olen käyttänyt nimimerkkiä Tupew tällä foorumilla ja ircissä.Muualla en ole tätä Tupew nimimerkkiä käyttänyt mutta minulla on sitten eräs toinen "suosikki" nimimerkki jota käytän muualla. Mutta onhan siinä järkeä käyttää samaa nimimerkkiä eripaikoissa nimittäin silloin tunnistaa paremmin. Kuten minä kävin tällä foorumilla ennenkö sain ircin. Kun sain ircin olin tullut jo tunnetuksi tällä foorumilla ja kun menin sinne runequest kanavalle ircissä nimimerkillä Tupew niin lähes kaikki siellä jotka käyvät myös foorumilla tunnistivat kuka minä olen. Mutta en kyllä käyttäisi jotain hahmonimeä fooruminimenätai jonain ircci nimimerkkinä. Voisin keksiä jonkun nimen jota käytän joka paikassa mutta en käyttäisi kyllä hahmonimeä. [quote:7eba7fefce="Sivulan Poika"] tämä on sisäpiirin juttua FFfinin foorumeilta[/quote:7eba7fefce] Joo tuolla foorumilla olen myös hengaillut.(nyt tulee vähän off topiccia mutta en pysty kirjoittamaan ainoattakaan viestiä sinne foorumille.Osaisiko sivulan poika kertoa miksi en)
Chividal linkki 4. marraskuuta 2002 kello 10.33
Chividal 4. marraskuuta 2002 kello 10.33 linkki Itse kehitän kyllä useimmiten uuden nimen hahmoille. Mudeissa tosin sama nimi on ihan jees. (ihan kuin pelaisin niitä vielä) Täällä olen nimeltäni Chividal, koska RQ hahmoni nimi on sama. Kerron siis omien mielipiteideni lisäksi Chividalin mieleipiteitä asioista, mutta yritän kyllä tuolloin mainista asiasta :) Voisin yhtä hyvin olla nickiltäni vaikkapa Seppo, mutta mitäpä se kenelekään kertoisi!?!