Vanha foorumi

Takaisin

The Zin Letters #3 Julkistamistilaisuus.

Tapahtumat
Vesa 21. marraskuuta 2008 kello 9.26
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 21. marraskuuta 2008 kello 9.26
Vesa 21. marraskuuta 2008 kello 9.26 linkki No niin arvon ystävät ja toverit. Tässä vaiheessa varmaan on jo ilo ilmoittaa että The Zin Lettersin odotettu(?) kolmosnumero on valmistumassa. Taitto on oikolukua ja tarkistusta vailla valmiina, jonka jälkeen lehti olisi tarkoitus saattaa painoon. Koska emme täksi syksyksi saaneet minkäänlaista paikkaa järjestää Kalikoksen syystapaamista, niin olemme suunnitelleet järjestävämme jonkinlaisen julkistamistilaisuuden lehdelle. Näillä näkymin paikkakuntana toimisi Helsinki/Pääkaupunkiseutu. Ensimmäiseksi ajankohdaksi on kaavailtu itsenäisyyspäivää, eli 6.12. Varmuutta minulla ei ole onko tuona päivänä minkäänlaisia rajoituksia aukioloajoista tai vastaavaa. Seuraava viikonloppu voisi olla toinen ehdotus, mutta itselleni ei taas se lauantai 13.12 käy. Perjantai 12.12 kyllä sopii jos se muillekin on sopiva. Mutta pistetään vielä äänestys niin nähdään mikä päivä olisi paras vaihtoehto.
Ugly Psycho linkki 21. marraskuuta 2008 kello 10.25
Ugly Psycho 21. marraskuuta 2008 kello 10.25 linkki Itsepäisyyspäivän tienoilla en ainakaan pääse paikalle, mutta toisaalta, ei ole kyllä mitään takeita, että ois budjettiä lähteä matkaan ylipäätään...
Garrik linkki 21. marraskuuta 2008 kello 12.31
Garrik 21. marraskuuta 2008 kello 12.31 linkki Luulen, ettei meillä ole vielä painettua lehteä 6.12. Kyseinen aika on muutenkin kovin kortilla. Laitoin lauantain 13.12., mutta myös pe 12.12. käy. Mitään kovin ihmeellistä paikkaa tuskin saamme enää hankittua, koska pikkujoulukausi yleensä syö pääkaupunkiseudun vuokratilat. Toisaalta, Kalikos tuskin pystyisi mitään vuokria maksamaankaan. Kokoonnummeko sitten jossakin julkisessa tilassa? Tai jos paikalle pääsee vain kourallinen ihmisiä, ehkä jonkun kotona? -G
Vesa linkki 21. marraskuuta 2008 kello 12.50
Vesa 21. marraskuuta 2008 kello 12.50 linkki Eikös Kalikos ole aina noissa pienimuotoisissa miiteissä kokoontunut tuolla kahvila Soihdussa? Humis ilmeisesti on sen paikan aina onnistunut Kalikokselle järkkäilemään. Joo, 6.12 on aika likellä ja lehtihän ei saata ehtiä vielä silloin painosta ulos. Tulisi turhan kiirus muutenkin.
Bellad linkki 22. marraskuuta 2008 kello 1.51
Bellad 22. marraskuuta 2008 kello 1.51 linkki Joulun lähestyessä on aika kovin kortilla. Tosin on mahdollisuus siihen, että on joitain 3 päiväisiä viikonloppuja, ja jos sellainen sattuu sopivasti väärään aikaan, niin on mahdollista, että voin osallistua pällistelemällä paikanpäällä.
humis linkki 23. marraskuuta 2008 kello 11.36
humis 23. marraskuuta 2008 kello 11.36 linkki Oli milloin tahansa, niin [url=http://www.soihtu.org/]Soihtuun[/url] tosiaan varmaan päästään.
Nysalor linkki 27. marraskuuta 2008 kello 20.34
Nysalor 27. marraskuuta 2008 kello 20.34 linkki Täytyy kertoa tänne, että perjantai 12.12. on minulle mahdoton aika, koska silloin on verkkokurssini kontaktitapaaminen kello 20.30:een asti. Lauantai onnistuisi, joskin silloin pääsisin paikalle ehkä vasta viiden tai kuuden aikaan. No, joka tapauksessa aika on kiinni siitä, milloin lehti saadaan painetuksi. Painosta on saatu tarjous, ja taitto kuuluu olevan enää hyvin pieniä viilauksia vaille valmis. Kunhan lehti menee painoon, niin 4-5 päivän kuluttua pitäisi olla lehti painettu ja periaatteessa valmis julkistettavaksi.
Vesa linkki 27. marraskuuta 2008 kello 22.16
Vesa 27. marraskuuta 2008 kello 22.16 linkki Mitenkä sitten ihmisille kävisi seuraava viikonloppu, 19.12 tahi sitten 20.12? Minulle varmaan kyllä molemmat päivät passaavat.
Garrik linkki 28. marraskuuta 2008 kello 21.13
Garrik 28. marraskuuta 2008 kello 21.13 linkki Zinin julkkareista ei Kalikoksen nykyisellä aktiviteetilla luultavasti tule kovin suuria hippoja. Eivätkä kaikki aktiivit kuitenkaan ehdi/pääse paikalle. Mun mielestäni pidetään julkkarit 12./13.12., jos paikalle saadaan 5+ ihmistä. Tai sitten julkaistaan Zin joulun jälkeen. -G
Juha R linkki 29. marraskuuta 2008 kello 21.23
Juha R 29. marraskuuta 2008 kello 21.23 linkki 12-13. on ainoa jota voi ees harkita. Muuten ens vuonna.
newsalor linkki 30. marraskuuta 2008 kello 3.24
newsalor 30. marraskuuta 2008 kello 3.24 linkki Vaikka kyllä olisi muuta menoa, niin [i:c4f3e69e23]helvetti[/i:c4f3e69e23] pakko se on paikalle vääntäytyä. Ihan sama oikeastaan minä päivänä se on. Tulen Zinini noutamaan, jos saadaan aikaan pelit tai jotain muuta hienoa. Coppertown? HQ?
Garrik linkki 30. marraskuuta 2008 kello 10.25
Garrik 30. marraskuuta 2008 kello 10.25 linkki Lasketaanpas 13.12. vaihtoehtoa: minä, Vesa, Juha R, Olli, Matti sekä ehkä Juha M ja Turkka tähän mennessä. Eetunkin läsnäoloon uskoisin. Ja aina paikalle kömpii vielä pari, jotka eivät foorumilla puhu tai pukahda. Copper Town kulkee paikalle helposti, ja yleistä höpinää uskoisin riittävän Gloranthasta, Far Placesta, Glorantha skenen tilasta, Kalikoksen tilasta ja Zin nelosen tuottamisesta. Sanoisin, että se on siinä. Soihtu la 13.12. vaikkapa neljästä etiäpäin. Kiireiset ehtivät vielä illaksi pippaloimaan tai kotimatkalle kauas, ja vähemmän kiireiset vaikka ravinteliin illalliselle. Voin majoittaa yhden ulkopaikkakuntalaisen. Lehti olisi lähdössä huomenna painoon. Kalikoksen hallituksen pitäisi ASAP saada aikaan päätös maksujen hoitamisesta ja valtuuttaa Matti (ja taloudenhoitaja, jos se on joku toinen) hoitamaan homma. Minä koetan repiä jostakin aikaa vedoksen tarkistamiseen painopaikassa. -G
Vesa linkki 30. marraskuuta 2008 kello 11.02
Vesa 30. marraskuuta 2008 kello 11.02 linkki Siis nimenomaan minulle ei tuo 13.12 käy. 12.12 kylläkin.
Korol linkki 30. marraskuuta 2008 kello 11.42
Korol 30. marraskuuta 2008 kello 11.42 linkki Mulle kävis vasta 19.-20. päivä. Mutta pitäkää, jos pitädätte. Nähdään vuodenvaihteen jälkeen sitten.
Garrik linkki 30. marraskuuta 2008 kello 13.16
Garrik 30. marraskuuta 2008 kello 13.16 linkki [quote:791cafc4e7="Vesa"]Siis nimenomaan minulle ei tuo 13.12 käy. 12.12 kylläkin.[/quote:791cafc4e7] Sori, en kelannut ketjun alkuun. 12.12. jää Matti pois. Varsinkin, jos Matilla on lehdet, homma menee kinkkiseksi. Mutta lehtiä saa varmaan liikuteltua viikolla. Mulle (ja käsittääkseni useimmille muillekin) sopii tuo pe 12.12. Ehkäpä kuudelta, kun duunista ei neljäksi minnekään kerkeä. -G
Vesa linkki 30. marraskuuta 2008 kello 13.52
Vesa 30. marraskuuta 2008 kello 13.52 linkki Pakkohan minun takiani ei ole siirtää miittiä perjantaille. Jos enemmistölle lauantai on parempi niin pitäkää vain silloin. Muutenkin kun perjantain miitti näyttäisi sitten menevän noin myöhälle niin en välttämättä ehtisi paikalla olla kuin sen parisen tuntia kun viimeinen juna lähtee Jyväskylään joskus puolen yhdeksän maissa. Tosin ehtiihän sitä parissa tunnissakin jotain tarinoida ja yösijan tarvittaessa varmaan saan.
humis linkki 30. marraskuuta 2008 kello 14.26
humis 30. marraskuuta 2008 kello 14.26 linkki Lauantaina 13.12. Soihtu on jo varattu klo 12-15, joten siihen väliin ei käy ([url]http://www.soihtu.org/tapahtumat[/url]). Neljästä eteenpäin taas onnistunee ja toisaalta myös perjantai on tällä hetkellä vapaana.
Vesa linkki 1. joulukuuta 2008 kello 13.24
Vesa 1. joulukuuta 2008 kello 13.24 linkki Jos päätetään että perjantai on päivämäärä, niin onnistuuko esimerkiksi että aloiteltalsiin viideltä? Siis jos monellekin tuo aika käy, sitten vaikka kuudelta aloiteltaisiin se virallinen osuus. Meinaan viimeinen juna Jyväskylään lähtee jo 20:06.
Garrik linkki 1. joulukuuta 2008 kello 13.29
Garrik 1. joulukuuta 2008 kello 13.29 linkki Aloitus pe 12.12. viiden-kuuden aikaan Soihdussa, höpinät ja vähän pelailua, ja kasilta (tai kun peli on valmis) syömään/tuopilliselle. Kuulostaa jo nyt onnistuneelta sessiolta. :) -G
Nysalor linkki 1. joulukuuta 2008 kello 14.03
Nysalor 1. joulukuuta 2008 kello 14.03 linkki Garrik: [i:b27082206c]Aloitus pe 12.12. viiden-kuuden aikaan Soihdussa, höpinät ja vähän pelailua, ja kasilta (tai kun peli on valmis) syömään/tuopilliselle. Kuulostaa jo nyt onnistuneelta sessiolta.[/i:b27082206c] Minun puolestani sama aikataulu mutta lauantaina. :) Viisi on ihan hyvä aloitusaika.
humis linkki 2. joulukuuta 2008 kello 7.34
humis 2. joulukuuta 2008 kello 7.34 linkki Päättäkää nyt joku niin voin varata.
Garrik linkki 2. joulukuuta 2008 kello 14.00
Garrik 2. joulukuuta 2008 kello 14.00 linkki [quote:b6e35484c4="Nysalor"]Garrik: [i:b6e35484c4]Aloitus pe 12.12. viiden-kuuden aikaan Soihdussa, höpinät ja vähän pelailua, ja kasilta (tai kun peli on valmis) syömään/tuopilliselle. Kuulostaa jo nyt onnistuneelta sessiolta.[/i:b6e35484c4] Minun puolestani sama aikataulu mutta lauantaina. :) Viisi on ihan hyvä aloitusaika.[/quote:b6e35484c4] Jos toinen päätoimittaja aikoo raahautua perjantaina Sydän-Suomesta paikalle, mun mielestäni kokoonnutaan perjantaina. Tiedän, ettei se sovi Matille, mutta joko-tai tilanteessa kallistun pitkämatkalaisen (ja päätoimittajan!) kannalle. Eli pe 12.12. klo 17 alkaen. Matti ehtii verkkokurssilta hyvin jatkoille yhdeksäksi. :) Lupaan ottaa hoitaakseni sen, että meillä olisi lehtiä paikan päällä perjantaina. Se merkinnee, että valmiit lehdet voisi itseasiassa toimittaa mulle. Matti, ollaanko yhteyksissä työnjaosta ja Picaset-käynneistä vaikka sähköpostitse? Julkkareitahan ei tule, jos Picaset ei saa työtä valmiiksi pe mennessä... -G
Nysalor linkki 2. joulukuuta 2008 kello 15.09
Nysalor 2. joulukuuta 2008 kello 15.09 linkki Jos aika on lyödään nyt lopullisesti lukkoon perjantaiksi, niin täytynee laittaa asiasta viestiä Kalikoksen tiedotuslistalle. Mitä todennäköisimmin en enää yhdeksän jälkeen jaksa mukaan tulla, koska on jo aamusta asti töitä ja seuraavana päivänä lisää opiskelua. Tietysti harmittaa, mutta pakko asia on tosiaan johonkin suuntaan ratkaista. Mitäs olette muuten mieltä, sopisiko asiasta tiedottaa Roolipelaaja-lehden suuntaan, mikäli heillä olisi kiinnostusta olla julkistamistilaisuudessa mukana? Ainakin Zinin ilmestymisestä täytyy saada uutinen Roolipelaajaan. Vesan kanssa puhuimme, että voisin olla yhteyksissä siihen suuntaan. Voin hoitaa lehdet Picasetista, kunhan ne on painettu, koska lupauduin hoitamaan niiden lähettämisen siten jäsenille. Picasetista kerrottiin, että lehdet tulevat viimeistään ensi viikon alussa eli ne pitäisi saada ihan hyvissä ajoin ennen julkistustilaisuutta. Ilkan tehtävä olisi sitten hakea tarvittava määrä lehtiä julkistamistilaisuuteen. Asiasta voitaneen tarkemmin sopia sitten vaikka sähköpostitse.
Garrik linkki 3. joulukuuta 2008 kello 12.30
Garrik 3. joulukuuta 2008 kello 12.30 linkki Picasetin alustavasta arviosta ekstrapoloiden lehdet ehtivät hyvin valmiiksi pe 12.12. mennessä. Voidaan siis lyödä lukkoon tuo päivä. [quote:0991420433="Nysalor"]Mitäs olette muuten mieltä, sopisiko asiasta tiedottaa Roolipelaaja-lehden suuntaan, mikäli heillä olisi kiinnostusta olla julkistamistilaisuudessa mukana? Ainakin Zinin ilmestymisestä täytyy saada uutinen Roolipelaajaan. Vesan kanssa puhuimme, että voisin olla yhteyksissä siihen suuntaan.[/quote:0991420433] Mun mielestäni OK idea. Annetaanko Roolipelaajalle arvostelukappale? Ehdotan, että annetaan, vaikkei kukaan lehdestä ehtisi itse tilaisuuteen. On kuitenkin ainoa alan säännöllinen yleisjulkaisu Suomessa. [quote:0991420433="Nysalor"]Ilkan tehtävä olisi sitten hakea tarvittava määrä lehtiä julkistamistilaisuuteen. Asiasta voitaneen tarkemmin sopia sitten vaikka sähköpostitse.[/quote:0991420433] Jep. -G
newsalor linkki 3. joulukuuta 2008 kello 21.44
newsalor 3. joulukuuta 2008 kello 21.44 linkki Perjantai passaa mullekkin paremmin. Haluan sitten haastatella väkeä podcastiini aiheena Kalikos, Glorantha ja Zin Letters.
Nysalor linkki 11. joulukuuta 2008 kello 9.07
Nysalor 11. joulukuuta 2008 kello 9.07 linkki Kerrottakoon, että The Zin Lettersin kolmas numero on tullut painosta. Se julkistetaan siis sovitusti huomenna perjantaina 12.12.2008 kello 17.00 Helsingissä kahvila Soihdussa osoitteessa Aurorankatu 13 B 16, mikäli joku ei ole vielä asiaa kuullut Kalikoksen tiedotuslistan kautta. Vielä muistin virkistämiseksi sanottakoon, että Soihdun yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.soihtu.org/sijainti. Zinin kolmosnumero lähetetään tämän vuoden täysjäsenen jäsenmaksun maksaneille jäsenille ilmaiseksi, joten kiireesti maksamaan jäsenmaksu, jos sitä ei ole vielä maksettu. Julkistamistilaisuudessakin voi maksaa jäsenmaksun tai vaikka liittyä Kalikokseen uutena jäsenenäkin. Kannattaa pitää huolta, että Kalikoksen jäsenrekisterissä ovat ajantasaiset osoitetiedot, jotta lehti löytää perille.