Vanha foorumi

Takaisin

Far Place kokonaisuus

Zin Letters -tekijäfoorumi
Vesa 2. helmikuuta 2008 kello 10.45
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 2. helmikuuta 2008 kello 10.45
Vesa 2. helmikuuta 2008 kello 10.45 linkki Olen nyt käynyt alustavasti läpi tuon Garrikin tekemän kokonaisuuden Far Place -materiaaleista. Luen vielä syvällisemmin tässä viikonlopun kuluessa sen. Yleissilmäys on minusta ihan hyvä ja kokonaisuus ei ole liian hajanainen. Nuo yksittäiset, Bachadin heimon ulkopuoliset klaanikuvaukset ja nuo erikoiskultit ehkä vähän erkanevat kokonaisuudesta erilleen mutta minusta ei mitenkään häiritsevästi. Onko tuo järjestys mikä tuossa isossa kokonaisuudessa on, tarkoitus olla järjestys jossa nuo olisivat lehdessä? Omasta mielestäni järjestystä voitaisiin hiukan muutta siten, että nuo irallisemmat klaanit ja kultit tulisivat vasta viimeisenä. Sitten ainakin tuo Far Place Gazetteer toimisi heti tuon Far Placen yleiskuvauksen jälkeen. Sen jälkeen vasta tuo History of the Alone Confederation, johon ehkä voisi sitten jatkeeksi lisätä Yksinäisen kaupungin kuvauksen jos se on vielä tuloillaan tähän. Seuraavaksi sitten toimisi tuo Bachad juttu ja siihen liittyvät klaanit. Viimeisenä sitten esiteltäisiin nuo Yrsanan kultti ja Ordaylan kultti ja muut Bachadista erillään olevat tekstit. Tämmöistä nyt tuli ensimmäisenä mieleen, mutta paneudun vielä tarkemmin itse tekstiin viikonlopun kuluessa.
humis linkki 2. helmikuuta 2008 kello 19.01
humis 2. helmikuuta 2008 kello 19.01 linkki Mul oli täsmälleen sama ehdotus järjestyksestä kuin Vesalla. Kokonaisuutena toi on musta sekä riittävä, toimiva että hyvä, tarpeeksi monipuolinen ja miellyttävä lukea. Alonen kaupunki ois tosi kiva, mutta toimii ilmankin. Tosin, vaaka on niin selvästi vinossa Bachadeihin että oikeampi otsikko lieneisi "The Bachad tribe and Eastern Far Place". Tarkempia kommentteja mulle ei aikaisempien iteraatioiden jälkeen paljon jäänyt, mutta lähetin ne mitä tuli suoraan Ilkalle.