Vanha foorumi

Takaisin

Kalikos-esite

Yleinen Kalikos-keskustelu
Shireh 12. joulukuuta 2007 kello 11.53
Kirjoittaja Viesti
Shireh linkki 12. joulukuuta 2007 kello 11.53
Shireh 12. joulukuuta 2007 kello 11.53 linkki Kalikos-yhdistyksellähän on tapana jaella yhdistyksen esitteitä erilaisissa tapahtumissa ja lehtinen palvelee tarkoitustaan mukavasti. Muistelen jonkun ehdottaneen, että esitteeseen voisi kirjoittaa lyhyen esittelyn HeroQuest ja RuneQuest-roolipeleistä. Ihmiset nimittäin kysyvät hyvin usein pelimekaniikkaa ennen maailmaa. Ehdotukseni siis olisi, että lyhyt esittely Hero-/RuneQuest-roolipeleistä esitteeseen. Ehkäpä myös Mongoosen versiosta. Tarvittaisiin siis vapaaehtoisia. Itse en tunne HeroQuestia ja Mongoosen RuneQuestia kovinkaan hyvin jotta osaisin siitä mitään kirjoittaa. Vanha RuneQuest on lähellä sydäntä joten voisin siitä kirjoitella.
Garrik linkki 31. tammikuuta 2008 kello 13.40
Garrik 31. tammikuuta 2008 kello 13.40 linkki Tämä on hyvä ehdotus. Kun katselee ja kuuntelee, saa vaikutelman, että juurikin pelisysteemit ovat ihmisille tärkeitä. Siksi niiden esittely voisi innostaa. Se on myös yksi tie tehdä Gloranthaa tunnetuksi. Onkos tähän jo ruvettu? Vai onko niin, ettei kalikoslaisia innosta moinen? Henk.koht., vaikka idea on hyvä, en itse ehdi nyt ryhtyä moiseen. Tuskin olisin myöskään oikea henkilö hommaan, mulle kun pelisysteemit ei ole kauheen tärkeitä. -G
Shireh linkki 2. helmikuuta 2008 kello 15.00
Shireh 2. helmikuuta 2008 kello 15.00 linkki [quote:81cf231a15]Onkos tähän jo ruvettu? Vai onko niin, ettei kalikoslaisia innosta moinen?[/quote:81cf231a15] Eipä ole vielä mitään yhteydenottoja tullut :) En ole itsekään ollut tämän asian kovinkaan aktiivinen. Suunnitelmissa olisi aloittaa ensiviikolla RQ:sta kirjoitusta. Eipä tällä mitään kiirettä ole. Kivahan se olisi jos seuraavaan Ropeconiin olisi valmista.
Shireh linkki 10. maaliskuuta 2008 kello 10.19
Shireh 10. maaliskuuta 2008 kello 10.19 linkki Pientä päivitystä kehiin. Halukkaita tarvittaisiin kirjoittamaan kuvausta. Olen kirjoitellut RuneQuestista kuvausta, mutta tarvittaisiin juttua HeroQuestista, Mongoosen RuneQuestista ja ehkäpä HeroWarsista mainintaa(?) Kuvausten pitäisi olla lyhyitä ja ytimekkäitä. Tälläistä olin ajatellut: [quote:1f48ea741c] [b:1f48ea741c][Pelin nimi][/b:1f48ea741c] [b:1f48ea741c]Yleistä:[/b:1f48ea741c] Pientä selitystä mistä on kyse. Esimerkiksi RuneQuest on fantasiaroolipeli joka painottuu realismin kuvaukseen tai jotain muuta itsestään selvyyttä. [b:1f48ea741c]Historia:[/b:1f48ea741c] Lyhyt kuvaus pelin historiasta. [b:1f48ea741c]Pelimekaniikka:[/b:1f48ea741c] Tämä on se joka ihmisiä kiinnostaa. Jotain höpinää mitä systeemiä peli käyttää ja mihinkä se painottuu. Muutamia tärkeitä huomiota mitä voi poimia. Esimerkiksi RQ:n puuttuvat ammattirajoitukset, d100-järjestelmä, osumapaikat jne. Tekstin ei tarvitse olla pitkä, sillä tarkoituksena on vastata vain peruskysymyksiin. Jos joku kiinnostuu enemmän vaikkapa HQ:sta, niin eiköhän joku meistä osaa kertoa lisää. :) [/quote:1f48ea741c]
Nysalor linkki 12. maaliskuuta 2008 kello 20.23
Nysalor 12. maaliskuuta 2008 kello 20.23 linkki Shireh: [i:4f4b40caac]Halukkaita tarvittaisiin kirjoittamaan kuvausta. Olen kirjoitellut RuneQuestista kuvausta, mutta tarvittaisiin juttua HeroQuestista, Mongoosen RuneQuestista ja ehkäpä HeroWarsista mainintaa(?)[/i:4f4b40caac] Voin lupautua kirjoittamaan Mongoosen RuneQuestista ja/tai HeroQuestista. Mutta jos joku muu on halukas myös, annan vapaat kädet mielelläni, koska en ole oikeasti pelannut kumpaakaan, ainoastaan lukenut sääntöjä. Tosin tähän mennessä ei nyt niin valtavaa kirjoittajien tulvaa ole tullut...
Shireh linkki 13. maaliskuuta 2008 kello 17.04
Shireh 13. maaliskuuta 2008 kello 17.04 linkki [quote:7c401f230a="Nysalor"] Voin lupautua kirjoittamaan Mongoosen RuneQuestista ja/tai HeroQuestista. [/quote:7c401f230a] Mielelläni pitäytyisin tuossa yksi henkilö/yksi artikkeli-periaatteessa. Eli jos päätät kirjoittaa niin vaan jompikumpi mielummin. Apua kyllä tarvittaisiin. Alunperin ajattelin tämän siksi, että olisi tekemistäkin niille jotka eivät ole voineet Zin Letter´s:n tekoon osallistua syystä tai toisesta ja muutenkin pientä eloa Kalikos ry:n toimintaan. Nähtävästi arvioin tilanteen ja ihmisten kiinnostuksen tälläiseen hommaan täysin perseelleen.