Vanha foorumi

Takaisin

[Far Place] Yleiskökkö jötkäle

Zin Letters -tekijäfoorumi
Garrik 8. joulukuuta 2007 kello 21.43
Kirjoittaja Viesti
Garrik linkki 8. joulukuuta 2007 kello 21.43
Garrik 8. joulukuuta 2007 kello 21.43 linkki Hei, Nyt on käynyt niinkuin olen jo vähän aikaa ounastellut: aika ja inspis loppuvat, mutta joitakin luvattuja tekstejä on vielä toimittamatta. Säästääkseni omaa aikaani ja Vesan pinnaa, pistän loput itäiseen Kaukalaan liittyvät kamat - sekä kohtuu valmiin että ideatasolla olevat - näytille [url=http://www.saunalahti.fi/~turcca/Ilkka/Eastern%20Far%20Place_Tribes%20and%20Clans.pdf]tähän yhteen fileeseen[/url]. Kuten huomaatte, olen joten kuten saanut yleisskenen kasaan, mutta luonnikkaat yksityiskohdat, useimmat klaanit, monet kultit ja myytit sekä henkilöt asustavat edelleen mun päässäni. (Kirjoitustyylini on myös sellainen rauhallisen kuvaileva ja analyyttinen, ettei se välttämättä johdattele seikkailun äärelle. Se voi myös olla hidas ja puiseva.) [b:2ee22965d4]Pyydän apuanne muutamassa asiassa:[/b:2ee22965d4] 1) Mikä tästä on sillä tavalla valmista ja kiinnostavaa, että se ansaitsee tulla pienellä hionnalla Ziniin, yhtenä tai useampana artikkelina? 2) Mikä keskeneräisistä osioista on sillä tavalla kiinnostavaa, että se ansaitsee tulla kirjoitetuksi auki Ziniin. Tähän liittyen: a) Mikä siinä on kiinnostavaa? b) Tuleeko ideoita, joita haluaisitte sälyttää sekaan? 3) Jos voisitte valita vielä [i:2ee22965d4]yhden[/i:2ee22965d4] pelkästään otsikkoina heitetyistä aiheista ja lukea siitä muutaman kappaleen mittaisen esityksen, mikä tämä aihe olisi? 4) Vesalle erityisesti: kun agimoritavaraa nyt on rutkasti lisää, mitään ehdointahdoin täytettä lehteen ei enää tarvita. Nyt siis voi editoida, lyhentää ja leikata pois. [i:2ee22965d4]Mulle sopii oikein hyvin, että leikkaus kohdistetaan mun juttuihin.[/i:2ee22965d4] [b:2ee22965d4]Lähden nyt Berliiniin, ja palaan tämän threadin äärelle ehkä 15.12.[/b:2ee22965d4] [i:2ee22965d4]tai sen jälkeen kun olen muokannut Yrsana & Sarading -artikkelin toimivammaksi sekä esittänyt tuloksen Alisonin kanssa käydystä Vilinar-seikkailun muokkaamisesta (Alison on mun mielestäni pusertanut kokoon hyvää kamaa, ja reippaasti parantanut seikkailun toimivuutta)[/i:2ee22965d4]. Jos tämä ajankohta on koko homman kannalta liian myöhäinen, niin sitten pitää vain yksinkertaisesti todeta, että tähän vedetään viiva Kaukalan osalta, eikä lisää enää ehdi kirjoittaa. :) Ah ja niin: Yksinäisen artikkeli on muokkauksessa, mutta jysähtänyt samaan yleiseen kiiruuseen ja saamattomuuteen. Tarjoan sitä luultavasti aika lailla sellaisena kuin alun perinkin, mutta toki jonkin verran lisäinfolla ja -värillä höystettynä. Ehkä sellanen sivu lisää. -G
Vesa linkki 13. joulukuuta 2007 kello 12.25
Vesa 13. joulukuuta 2007 kello 12.25 linkki Hei Garrik, Tuolla on ihan hyviä jutunsiemeniä joukossa. Kuitenkin tässä taas on hiukan kiirettä ollut enkä ole ehtinyt kuin pintapuolisesti tuota vilkaista. Silmään tarttui kuitenkin tuolta maininta Elmali -klaanista, ja vähän mietin jo lehden nelosnumeroa silmällä pitäen että siitä saisi mielenkiintoista matskua läjään. Ajattelin lähinnä tuon minun Eldgranin kultti -tekstin kannalta jota ajattelin lähteä työstämään sitten nelosnumeroa silmällä pitäen ja yhteistyöllä varmaan saataisiin toimiva kokonaisuus.
Garrik linkki 14. joulukuuta 2007 kello 1.37
Garrik 14. joulukuuta 2007 kello 1.37 linkki [quote:7b1ea44dac="Vesa"]Silmään tarttui kuitenkin tuolta maininta Elmali -klaanista, ja vähän mietin jo lehden nelosnumeroa silmällä pitäen että siitä saisi mielenkiintoista matskua läjään. Ajattelin lähinnä tuon minun Eldgranin kultti -tekstin kannalta jota ajattelin lähteä työstämään sitten nelosnumeroa silmällä pitäen ja yhteistyöllä varmaan saataisiin toimiva kokonaisuus.[/quote:7b1ea44dac] Juu, mun Gloranthassani itäisen Kaukalan väki on kovin Elmal-myönteistä sakkia. Tänne pakenivat ne Orlanthin ja Elmalin nimeen vannovat kaverit, jotka eivät halunneet jäädä asumaan Harvar Rautanyrkin Yelmaliolaisen hallinnon alle. Elmali-klaaneja on paljon, about yksi jokaisessa kolmessa heimossa. Eli tämän skenen voi jättää siis seuraavaan lehteen. :) -G
Korol linkki 17. joulukuuta 2007 kello 14.03
Korol 17. joulukuuta 2007 kello 14.03 linkki Luin tämän joskus, ja heitän ulkomuistista nyt jotain. Animistiset kultit oli musta erittäin siistejä, mitä olivatkaan Lost Wood & Lizard Woods Practices. Vielä hienompi juttu olis, jos noi kirjottais Spirit Landscape (tms.) olennoiksi, joilta kuitenkin palvomalla saa apua. Tuollanenhan on Gloranthassa varsin yleistä, mutta ei pelitekniikan kautta ole hirveästi näkynyt. Myös heimokuvaukset olivat hyviä. Varmaan parempi kuitenkin jättää suosiolla tuleviin lehtiin - ainakin suurin osa. Jos siellä joku pieni juttu on, minkä tarvitset mukaan tähän lehteen, niin kirjoita se toki, jos kerkiät, mutta itse en osaa sanoa (en varmaan kerkiä perehtymäänkään) mikä se olisi.
Garrik linkki 20. joulukuuta 2007 kello 18.08
Garrik 20. joulukuuta 2007 kello 18.08 linkki [quote:75d61f01ff="Korol"]Animistiset kultit oli musta erittäin siistejä, mitä olivatkaan Lost Wood & Lizard Woods Practices. Vielä hienompi juttu olis, jos noi kirjottais Spirit Landscape (tms.) olennoiksi, joilta kuitenkin palvomalla saa apua. Tuollanenhan on Gloranthassa varsin yleistä, mutta ei pelitekniikan kautta ole hirveästi näkynyt.[/quote:75d61f01ff] Joo, jotain tän kaltaista mulla on mielessäni. Ongelma on lähinnä se, että nää ei lopulta ollut meidän kampanjassa kovin näkyvässä roolissa, joten peli ei kehittänyt niitä. Mutta jonain kauniina päivänä ajattelin näistä jotakin kirjoittaa. :) Ne osiot, jotka tosta jötkäleestä on jokseenkin valmiita, olen siirtänyt omiin ketjuihinsa. Tähän ei siis tarvi enää kirjotella. -G