Vanha foorumi

Takaisin

Sylfit, Maahiset, Salamanterit jne.

RuneQuest hahmot, hirviöt ja olennot
To_The_Hats 27. elokuuta 2007 kello 12.32
Kirjoittaja Viesti
To_The_Hats linkki 27. elokuuta 2007 kello 12.32
To_The_Hats 27. elokuuta 2007 kello 12.32 linkki Eli Mitenkäs nämä ökkömönkiäiset tappelevat ja mitä ne edes ovat ( Jotain Alkeisvoimia???)?!! Otusten säännöt löytyvät ilmeisesti Riimumestarin Kirjasta, jota en valitettavasti omista. Jos saisin nämä tiedot voisin johtaa Aarnikotkien Saari kamppanjaani taas paremmin. Ilman näitä tietoja jotkut kohtaukset voivat mennä ankeiksi, olisin kiitollinen ja voisivat olla pelaajatkin.
Alec linkki 27. elokuuta 2007 kello 18.31
Alec 27. elokuuta 2007 kello 18.31 linkki Sylfi, maahinen, salamanteri ja undiini...eli ilman-, maan-, tulen- ja veden alkeisvoimat. Nämä "ökkömönkiäiset" siis muodostuvat niiden omasta alkeisvoimasta eli sylfi ilmasta, salamanteri tulesta, jne... Jokaisella näillähän on oma tapa tapella. Sylfi hyökkää nappaamalla vihollisesta kiinni ja nostamalla korkealle ilmaan ja päästämällä irti...lopputuloksen hoitelee painovoima. Salamanteri hyökkää ympäröiden vihollisen. Tarpeeksi iso voi ympäröidä koko kohteen ja...no, vaikutus on sama kuin kokkoon heittäisi. Maahinen taas hyökkää alapuolelta ja vetää vastustajan maan alle ja rusentaa. Jälleen isompikokoisempi voi hotkaista koko kohteen, jolloin mukaan tulee myös tukehtuminen, mutta ensisijaisesti se rutistaa murskaksi voimallaan. Undiinilla on kaksi hyökkäys tapaa. Se voi hyökätä ilmaa hengittävän olion esim. pään ympärille ja estää hengittämästä -> tukehtuminen. Vedessä se voi taas vetää ilmaa hengittävän olion veden alle -> tukehtuminen...bonuksena vielä merenpohjaa vastaan takominen -> kätevä vettä hengittäviin olentoihin. Kermavaahtona kakun päällä on vielä Varjo eli pimeyden(?) alkeisvoima. Varjo muodostuu pimeyteen ja hyökkää peittämällä kohteen pimeyteen -> kohde joutuu heittelemään pelko taulukosta, sama kuin riimuloitsu. (Eikös tää varjo homma näin mennyt, siitä on aikaa kun tätä on käytetty ja vähän muisti rakoilee...kuten aina) Statseja ei löydy/ei muista, mutta joku ketä omistaa kirjan voi ne tänne laittaa. Alkeisvoiman tuhoamisesta on meidän peliporukassa ollut ikuista vääntöä. Eli häviääkö alkeisvoimalta kestopisteitä, kuten miltä tahansa muulta olennolta vai pitääkö kp:t saada kerralla 0:aan? Ja miten kp:t palautuvat vai palautuvatko lainkaan?
Bellad linkki 28. elokuuta 2007 kello 8.24
Bellad 28. elokuuta 2007 kello 8.24 linkki alkeisvoimat muistaakkeni löytyvät ihan PJ:n opuksesta, ainakin suomenkielisessä 3.0 laitoksen käännöksessä. Tarkistelen, kun kerkiän... edellislukemast aon jo aika moinen tovi...(5 vuotta)
AtukkA linkki 28. elokuuta 2007 kello 15.37
AtukkA 28. elokuuta 2007 kello 15.37 linkki Ei prkl ei voi kyllä kun arvostaa kun osaatte nuo säännöt noin hyvin ulkomuistista. Mutta muistaakseni PJn kirjassa ei ole kuin Salamanterin tiedot. Undiinit yms on Riimumaisterissa. Katsotaan jos ne joskus vaikka tänne saisin. Tai skannaisin koko opuksen ja jakelisin sitä...
Shireh linkki 28. elokuuta 2007 kello 16.43
Shireh 28. elokuuta 2007 kello 16.43 linkki [quote:034f807fe1="Alec"] Sylfi hyökkää nappaamalla vihollisesta kiinni ja nostamalla korkealle ilmaan ja päästämällä irti...lopputuloksen hoitelee painovoima. [/quote:034f807fe1] Tarpeeksi voimakas Sylfi voi myös murskata vastustajansa painamalla vastustajansa kohti maata kuin suuri paino.
Alec linkki 28. elokuuta 2007 kello 21.18
Alec 28. elokuuta 2007 kello 21.18 linkki [quote:5da88a38ef="Shireh"]Tarpeeksi voimakas Sylfi voi myös murskata vastustajansa painamalla vastustajansa kohti maata kuin suuri paino.[/quote:5da88a38ef] Saa kyllä olla aika jäätävän kokonen sylfi että tähän pystyy!!! Varsinkin kun niiden voima ei ole samaa luokkaa kuin maahisilla...
Alec linkki 28. elokuuta 2007 kello 21.26
Alec 28. elokuuta 2007 kello 21.26 linkki [quote:8392d2c03a="AtukkA"]Ei prkl ei voi kyllä kun arvostaa kun osaatte nuo säännöt noin hyvin ulkomuistista.[/quote:8392d2c03a] Kun ei Gloranthaa osaa, niin jossain pakko päteä...ja yleensä vielä väärin... :roll:
Bellad linkki 29. elokuuta 2007 kello 6.00
Bellad 29. elokuuta 2007 kello 6.00 linkki [quote:bceb43f685="Alec"][quote:bceb43f685="Shireh"]Tarpeeksi voimakas Sylfi voi myös murskata vastustajansa painamalla vastustajansa kohti maata kuin suuri paino.[/quote:bceb43f685] Saa kyllä olla aika jäätävän kokonen sylfi että tähän pystyy!!! Varsinkin kun niiden voima ei ole samaa luokkaa kuin maahisilla...[/quote:bceb43f685] Oletko joskus lukenut "tuuli" säännö..? =) niitä jos katsoo edes hetkisen, kyllä huomaa, että sylfi on voimakkain kaikista ikinä... jo "heikko tuuli" heittelee ihmistä miten haluaa, joten odotahan vain kun vastaan tulee "vahva tuuli" tai "myrsky"...;)
To_The_Hats linkki 29. elokuuta 2007 kello 12.33
To_The_Hats 29. elokuuta 2007 kello 12.33 linkki Kiitosta paljon näistä tiedoista nyt ainakin pelin johtaminen helpottuu. Riimumestarin kirjakin on jo tulossa Tampereen kirjastosta. Ennen aina vain luki Aarnikotkien saaren kirjaa ja yhtäkkiä eteen hyppää ihan outoja juttuja, no nyt olen taas hieman viisaampi.
Alec linkki 29. elokuuta 2007 kello 12.53
Alec 29. elokuuta 2007 kello 12.53 linkki [quote:41701a8aee="Bellad"]Oletko joskus lukenut "tuuli" säännö..? =) niitä jos katsoo edes hetkisen, kyllä huomaa, että sylfi on voimakkain kaikista ikinä... jo "heikko tuuli" heittelee ihmistä miten haluaa, joten odotahan vain kun vastaan tulee "vahva tuuli" tai "myrsky"...[/quote:41701a8aee] Ei käy kateeksi merimiehiä...jo lievä myötätuuli repii mastot irti ja upottaa aluksia. Säätiedoituksessa navakkaa tuulta, meinaakin sitten jo täyttä itsemurhaa...luontoäidille ei kettuilla :-D
Ugly Psycho linkki 29. elokuuta 2007 kello 17.27
Ugly Psycho 29. elokuuta 2007 kello 17.27 linkki Jos ne on vaan halunnu mallintaa sen merten sulun pelimekaniikkaan... :wink:
Bellad linkki 31. elokuuta 2007 kello 8.10
Bellad 31. elokuuta 2007 kello 8.10 linkki [quote:529dda111f="Ugly Psycho"]Jos ne on vaan halunnu mallintaa sen merten sulun pelimekaniikkaan... :wink:[/quote:529dda111f] tai selittävät pelimekaanisesti, miksi orlanthilaiset ovat niin kovasti lunareita vastaan taisteluissa onnistuneet, ja samalla selittyy, miksi "orlanth is dead" aika oli niin kamalaa, kun parhain defence katosi..
drazaw linkki 10. syyskuuta 2007 kello 18.26
drazaw 10. syyskuuta 2007 kello 18.26 linkki Haa Riimumestarin kirja saatu joten to the hrats ei varmastikkaan tarvitse jatkoa ketjuun kiitos.