Vanha foorumi

Takaisin

MRQ: Sleight vs. Perception

RuneQuestin säännöt
Tero Kaija 3. elokuuta 2007 kello 21.25
Kirjoittaja Viesti
Tero Kaija linkki 3. elokuuta 2007 kello 21.25
Tero Kaija 3. elokuuta 2007 kello 21.25 linkki Moni ilmoittautui MRQ:n pelaajaksi aiemmassa ketjussa, joten yritetään nyt sitten saada keskustelua aikaiseksi koskien MRQ:ta. Mitenkäs olette toimineet sen suhteen, kun pelaaja haluaa piilottaa tavaraa käyttäen Sleight-kykyä? Heitetetäänkö kykyheitto heti kun tavaraa piilotetaan vai vasta sitten kun joku yrittää sitä löytää? Jos noppia heitetään heti, tuloshan tulee silloin muistaa, jotta kun joku yrittää tavaraa etsiä, niin Sleight- ja Perception-kyvyt laitetaan vastustustaulukkoon. Entäpä kun joku on piilottanut luolaan jonkun tavaran ja pelaajat yrittävät sitä löytää. Heitetäänkö tuo Sleight-heitto kerran ja pelaajat yrittävät saada tuloksen yli (mutta kuitenkin alle Perception-kykynsä), vai tulisiko Sleight-heitto heittää uudelleen jokaisen etsijän kohdalla? Itsestäni ainakin kuulostaa järkevimmältä, että Sleight-heitto heitetään vain kerran ja saatua tulosta verrataan jokaisen etsijän Perception-kykyyn. Yritän tässä ajaa sitä takaa, että seikkailuissa piilotetuille tavaroille olisi varmaankin järkevintä heittää valmiiksi Sleight-heitto ja laittaa tulokset ylös (esim. 34/60%). Kun pelaajat sitten tutkivat aluetta, onnistuessaan Perception-heitoissaan he löytävät tavarat, jos heidän heittonsa on yli heitettyjen Sleight-kykyjen. Jos heitto on alle, he toki onnistuvat Perception-kyvyssään, mutta eivät löydä mitään. Vai onko jolla kulla muunlaisia ehdotuksia?
Bellad linkki 3. elokuuta 2007 kello 23.36
Bellad 3. elokuuta 2007 kello 23.36 linkki no itse tekisin niin, että jos sleigh on pienempi kuin hahmon perception, hahmo huomaa asian ilman heittoa. Jos taas sleigh on suurempi kuin perception, toimisin kuten sinä, eli pelaajat heittävät perception arvoaan, ja itse heitän sleight arvoa. En pitäisi huonona heittää kaikillekin pelaajille omaa sleight vastusta, koska eri paikoista asiat näkyy eritavalla, ja se mitä ei yhdestä kulmasta edes pysty huomaamaan, voi toisesta olla ihan selkeästi näkösällä, ja tällöin ei myöskään tule heiteltyä sellaista "tätä ei voi ikinä kukaa teidän partystä löytää" tilannetta, jonka päätteeksi sit vaan todetaa "no oisitte heittäny paremmi"... Ei sillä, etteikö välillä olisi OK, jos on pakko onnistua siinä yhdessä heitossa tai koko party kuolee, kun ei tajuta että se rätisevä lasiseinä, johon muodostuu halkeamia, voisi hajota (D&D ansa, heitä alle INT/2, tai ei tajua) (ja lasiseinän takana on toki sitten instakill happoa)