Vanha foorumi

Takaisin

Miten valitsette pelinjohtajanne???

Yleinen Glorantha-keskustelu
Mao 12. kesäkuuta 2007 kello 13.44
Kirjoittaja Viesti
Mao linkki 12. kesäkuuta 2007 kello 13.44
Mao 12. kesäkuuta 2007 kello 13.44 linkki Tuli sellainen asia mieleeni, että minkä perusteella valitsette pelinjohtajanne??? Me valitsemme pj:mme aina sen perusteella kuka on kiinnostunein pelistä... eli siis minä... :D
Bellad linkki 12. kesäkuuta 2007 kello 14.21
Bellad 12. kesäkuuta 2007 kello 14.21 linkki No yleensä meillä PJ on se, jolla on idea jonka pohjalle muodostaa tarina, ja pelaajat on komponetteja tässä tarinassa. Kun tarina on lähtenyt liikkeelle, säilyy PJ samana, kuin se oli aloittaessa. Joskus ollut puhetta, että saman tarinan sisällä voisi PJ:kin vaihtua, mutta toistaiseksi se on ollut puhetta. Yleensä samanaikaisesti on yksi tarina, mutta nyt viimeaikoina on alkanut olemaan enemmänkin sääntö, kuin poikkeus, että on samanaikaisesti useita pitkiä tarinoita (kampanjapelejä) ja näidenkin lisäksi vielä lyhyitä tarinoita (yhden kahden pelikerran pelejä), ja kun jokaisessa tarinassa on oma PJ, voi siis periaatteessa kaikkikin peliporukan jäsenet olla PJ:nä, mutta eivät siis samassa tarinassa, vaan jokaisella PJ:llä on oma tarina, missä muut esiintyvät pelihahmoina.
AtukkA linkki 13. kesäkuuta 2007 kello 7.53
AtukkA 13. kesäkuuta 2007 kello 7.53 linkki En vastannut mitään, koska meillä PJnä toimii se joka jaksaa suunnitella pelit. Minä olen tosin ainut joka jaksaa niitä suunnitella. Muita aina täytyy patistaa ¨Pidähän pelit senki vanha runkku!¨
Turkka linkki 15. kesäkuuta 2007 kello 10.50
Turkka 15. kesäkuuta 2007 kello 10.50 linkki Pelinjohtajat valitsevat meillä itsensä. Jos kukaan ei ryhdy pelinjohtajaksi, niin sitten itkettää kun ei ole peliä. Ja jos kaikki haluaa vetää peliä, niin meillä on sitten monta pelinjohtajaa, joka kai sitten tekee kaikki pelaajiksi. Eli pelaajan ja pelinjohtajan ero lienee siinä, että kuka on järkkäämässä peliä ja kuka surffaa heidän nostattamilla aalloilla.
Assath linkki 19. kesäkuuta 2007 kello 14.28
Assath 19. kesäkuuta 2007 kello 14.28 linkki Sama vastaus kuin tuossa monella muulla aikaisemmin, eli pj on se joka suostuu/jaksaa pelin suunnitella ja sitä vetää. Pelaajia meidän porukasta kyllä löytyy.
zjimi linkki 15. syyskuuta 2008 kello 14.42
zjimi 15. syyskuuta 2008 kello 14.42 linkki PJ yleensä valitaan kuka osaa säännöt parhaitten, myös uskaltaa puhua ja löytyy mielikuvitusta.
To_The_Hats linkki 16. syyskuuta 2008 kello 14.07
To_The_Hats 16. syyskuuta 2008 kello 14.07 linkki Meiän peleissä kaikki ovat ainaki kerran johtaneet. Sitten siinä vuosien saatossa on osa pelaajista johtanut vähän enemmän. Säännöt menee kaikilota ulkoa. Meikältä, jopa taikuudet ( ehkä...). Eli sen perusteella ei joheta. Ollaan sitä johettu ilman sääntötietämystäkin. Eikä ketään säästetty. Eli se johtaa, joka päättää johtavansa tai sitten se jolla on seikkailu valmiina. Jos ei heti johtajaa löydy niin sitten, joku inspiroi. Hyvin on toiminu ainaki tähän mennessä. Eikä ketään säästetty.
Ferron Säilänsärkijä linkki 19. marraskuuta 2008 kello 23.03
Ferron Säilänsärkijä 19. marraskuuta 2008 kello 23.03 linkki Minä se vain 90% ajasta olen ollut, koska olen niin kaunis ja viisas. My Ass :)
Gilgames linkki 1. toukokuuta 2010 kello 8.30
Gilgames 1. toukokuuta 2010 kello 8.30 linkki To the Hats: [i:109aa10981] Säännöt menee kaikilota ulkoa. Meikältä, jopa taikuudet ( ehkä...). Eli sen perusteella ei joheta. Ollaan sitä johettu ilman sääntötietämystäkin. Eikä ketään säästetty.[/i:109aa10981] Samaa porukkaa, ja se taidan olla lähinnä mie, joka olen yrittänyt ilman sääntöjä johtaa. Siinä on puolensa... hyvät ja huonot. Mutta meillä on tosiaan kaikki vissiin ainakin kerran johtaneet, joskin vakituisia pelinjohtajia taitaa olla kolme. Eikä ketään tosiaan säästetty.
Chaosworm linkki 21. lokakuuta 2010 kello 7.24
Chaosworm 21. lokakuuta 2010 kello 7.24 linkki Nyt kun kerran ketju nostettiin ylös, vastailen minäkin. Minun peliporukassani pj:nä toimii yleensä se, joka ensimmäisenä ilmoittaa vapaaehtoisuudestaan. Koska (nykyään harvemmin osallistuvaa isoveljeäni lukuunottamatta) kaikki täällä ovat vielä aika aloittelevia pelinjohtajia, luonnollisesti virheitä tulee tehtyä aika paljon; mutta niistähän sitä oppii.