Vanha foorumi

Takaisin

Seikkailuidea (drakoliskot)

Yleinen Glorantha-keskustelu
Fharlanghn 25. toukokuuta 2007 kello 14.36
Kirjoittaja Viesti
Fharlanghn linkki 25. toukokuuta 2007 kello 14.36
Fharlanghn 25. toukokuuta 2007 kello 14.36 linkki Pallottelin tässä mielessäni seikkailuideaa, jossa drakolisko-pappi (tailed priest) värväisi pelaajahahmoporukan hakemaan takaisin edellisessä elämässään menettämänsä "dragonewt armorin" eli drakoliskon nahasta tehdyn haarniskan. Kyseinen esinehän löytyy joko [i:fe919bfcca]Plunderista [/i:fe919bfcca]tai viimeisimmästä [i:fe919bfcca]Glorantan Classicsista[/i:fe919bfcca] ja nahkojen menettäminen on drakoliskolle ns. paha juttu. Ne ovat osa drakoliskon "henkistä kokonaisuutta" tms. Palkkaamisen motivaatioksi ajattelin nahan menettämisestä tullutta häpeää ts. pappi ei halua paljastaa muille drakoliskoille tapahtunutta. Miten näette drakoliskojen sielunelämän tuon tapaisessa tilanteessa, kuulostaisiko loogiselta sinun Gloranthassasi (YGMW, tiedän :)) ? Tuntevatko drakoliskot häpeää tms? Hahmot ovat kyseisen drakoliskon jo aiemmin tavanneet eli mistään "ilmoitus majatalon seinällä" -tyyppisestä jutusta ei ole kyse :) Toistaiseksi olen käyttänyt peleissä drakoliskoja melko säästellen enkä ole niiden ajatusmaailmaa joutunut tarkemmin pohtimaan. Tailed priesthän hallitsee jo kaikki perustunteensa, mutta esim. Dishonorable-Honorable tulee omaan hallintaan vasta full priestinä. Jos jotain kiinnostaa, niin nykyään haarniska olisi Sog's Ruinsissa Praxissa. Kaaosta, drakoliskoja ja jumaltietäjäraunioita samassa seikkailussa eli pelkkää parhautta :) F
AtukkA linkki 26. toukokuuta 2007 kello 10.23
AtukkA 26. toukokuuta 2007 kello 10.23 linkki Hjuvaltahan tuo kuullostaa.
Chividal linkki 26. toukokuuta 2007 kello 14.11
Chividal 26. toukokuuta 2007 kello 14.11 linkki Dracoliskoja käsittelevissä teksteissä tuo kunnia on suurin dracoliskoja ajava voima. Eli kaikessa mitä dracoliskot tekevät ne pyrkivät toimimaan kunniallisesti. Tämä kunniallisuus ei tarkoita välttämättä ihmisten käsitystä kunniallisuudesta, vaan lähinnä pyrkimystä draconiseen elämään. Yksi esimerkki kunniallisesta toiminnasta on nimen omaan tuo oman nahan takaisinsaanti, josta ääriesimerkki on Delectin dracoliskoarmeija (ei siitä sen enempää ettei spoilata). Kunniaton toiminta johtaa lopulta erkaantumista draconisesta elämästä ja lohikäärmeiden suvusta. Tällöin dracolisko menettää uudelleensyntymiskykynsä tai syntyy dinosauruksena seuraavassa uudelleensyntymässä. Itse en näkisi varsinaista ihmisten käsittämää yhteisöllistä häpeää tärkeänä asiana dracoliskoille. Nahan menettämisen "häpeä" olisi helposti korjattavissa hakemalla (tai ainakin yrittämällä hakea) nahka takaisin itse. Sen sijaan tuli pari ajatusta: -Kyseinen dracolisko on tehnyt niin paljon kunniattomia tekoja, että kuollessaan se on vaarassa joutua alemmalle kehitysasteelle tai kokonaan ulos draconisesta elämästä. Tämän vuoksi sen pitää saada joku muu tekemään työ, ettei vahingossakaan kuolisi itse. -Dracoliskolla on muita tärkeitä tehtäviä, joita ei voi jättää kesken. Aika laimeaa, mutta voisi pitää paikkansakin, onhan kyseessä pappi. -Dracoliskon pitää esimerkiksi tehdä päätös kahden asian väliltä, jotka molemmat ovat kunniaan liittyviä. Jos hän valitsee toisen niin ei voi tehdä toista. Hän päättää olla hakematta nahkaansa ja lähettää seikkailijat matkaan puolestaan. Oikeastaan sama kuin tuo edellinen siis.
Fharlanghn linkki 26. toukokuuta 2007 kello 15.27
Fharlanghn 26. toukokuuta 2007 kello 15.27 linkki [quote:603daa8d32="Chividal"]Itse en näkisi varsinaista ihmisten käsittämää yhteisöllistä häpeää tärkeänä asiana dracoliskoille. Nahan menettämisen "häpeä" olisi helposti korjattavissa hakemalla (tai ainakin yrittämällä hakea) nahka takaisin itse.[/quote:603daa8d32] Joo, joku tuossa motivaatiossa minustakin vielä klikkaa ja siksi postasinkin pohdiskelua. Nahan menettämisen salaaminen ja ihmisten palkkaaminen sitä hakemaan ei olisi kunniallista. [quote:603daa8d32="Chividal"] -Kyseinen dracolisko on tehnyt niin paljon kunniattomia tekoja, että kuollessaan se on vaarassa joutua alemmalle kehitysasteelle tai kokonaan ulos draconisesta elämästä. Tämän vuoksi sen pitää saada joku muu tekemään työ, ettei vahingossakaan kuolisi itse.[/quote:603daa8d32] Tämä on tosi hyvä idea. Alunperin ajatuksena oli, että drakolisko olisi seurannut porukkaa hakureissulle, mutta pitää vielä pohtia muuttaisinko sitä. [quote:603daa8d32="Chividal"] -Dracoliskolla on muita tärkeitä tehtäviä, joita ei voi jättää kesken. Aika laimeaa, mutta voisi pitää paikkansakin, onhan kyseessä pappi. [/quote:603daa8d32] Hmmm... Pitäisin nahkojen hakemista aika korkealla prioriteettilistalla. Pääongelma mulla tuon motivaation suhteen on, miksi drakoliskopappi värväisi nimenomaan ihmisporukan (+ yhden paviaanin :) ) eikä lähetä laumaa drakoliskosotureita, newtlingejä, triceratopseja jne. Tuli aloitettua tämän seikkailun suunnittelu väärästä päästä: ensiksi encountereita, karttoja jne ja sitten vasta taustatarina :) Ehkä keksin jonkun ratkaisun, joka liittyy nahkojen nykyiseen omistajaan (jota en vielä ole tarkemmin pohtinut). Tyypillä voisi olla vaarallista anti-lohikäärmetaikuutta tms. ...back to the old drawing board... F
Chividal linkki 27. toukokuuta 2007 kello 14.18
Chividal 27. toukokuuta 2007 kello 14.18 linkki [quote:56d41969d4]Pääongelma mulla tuon motivaation suhteen on, miksi drakoliskopappi värväisi nimenomaan ihmisporukan (+ yhden paviaanin icon_smile.gif ) eikä lähetä laumaa drakoliskosotureita, newtlingejä, triceratopseja jne.[/quote:56d41969d4] Entäpä jos nahka on jossakin sellaisessa paikassa, johon dracoliskot eivät syystä tai toisesta voi/pysty/uskalla mennä. Onko kyse sitten uskonnollisesta syystä vai vain siitä ettei dracoliskoja kovin hyvin suvaita isossa kaupungissa? :) Tailed priestit ovat johtajia ja lähetiläitä. Suurin osa juuri muiden rotujen kieltä puhuvista dracoliskoista ovat tätä kolmatta kehitysvaihetta. Niillä saattaa olla myös paljon tietämystä ihmisten tavoista ja kulttuurista. Siksi se voisi hyvinkin kehittää suunnitelman, jossa käyttää hyväkseen ihmisiä.
newsalor linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 9.55
newsalor 27. kesäkuuta 2007 kello 9.55 linkki Joko pääsit seikkailusi vetämään? Miten se meni?
Fharlanghn linkki 1. heinäkuuta 2007 kello 19.23
Fharlanghn 1. heinäkuuta 2007 kello 19.23 linkki En oo vielä vetäny. Kokoonnutaan vanhan peliporukan kanssa viikonlopuksi pelailemaan elokuun puolella. F