Vanha foorumi

Takaisin

Uaattelin vuan esittäytyä..

Yleinen keskustelu
Topi Hiski Viljami Salmi 7. toukokuuta 2002 kello 15.21
Kirjoittaja Viesti
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 25. toukokuuta 2001 kello 21.58
Topi Hiski Viljami Salmi 25. toukokuuta 2001 kello 21.58 linkki Joo kun just tänne satumalta löysin ja ihastuin het ja kun täällä puhuttiin kirjottajien vähyydestä, niin ajattelin kertoa vähän ittestäni! Olen siis Topi Salmi, mutta kun kaikki mahdolliset käyttäjänimet oli global accounteilla viety ja halusin esiintyä omalla nimellä niin piti ottaa kaikki nimet mukaan että sain accountin.Olen kohta 22 vuotta ja jyväskyllässä luurailen. Ja runequestia olen melkein 9 vuotta.. eli joskus 13 vuotiaana aloitettiin kaveriporukalla.. Olen melkein aina ollut pelinjohtaja runequestissa ja kokemuksia on paljon ja hauskoja! Saman kaveriporukan kanssa ollaan pelattu noin 8 vuotta ja koko aika melkein samoilla hahmoilla, ja kamppanioita ollaan käyty aika ropinalla läpi :smile: Aloitettiin joskus hack'n slash tyylillä pelamaan aarnikotka saarta pikkupoikina ja siitä on sitten jatkettu vaikka minne. Pelihahmot on pysynyt samoina ja kun peliporukka on kasvanut, niin ovat myös hahmot muuttuneet ja kasvaneet pelaajien mukana. Peliporukka on hyviä kavereita vieläkin, joskin ollaan hieman pelitahtia hidastettu alkuajoista koska ollaan jo hieman kaukana toistamme kun elämä vetää eri suuntiin.. Nyt taas yritetään alottaa pelaaminen ja siksi tännekkin löysin! Meillä alkaa hahmot lähennellä "sankareita" jo ja odotankin innolla issaries inc:n seuraavaa julkaisua Sartar rising, koska siinä olisi paljon hyvää high level gaming ja sankareitten sotien tulevaisuus matskua. Juuri suunnittelen pelaajien seuraavaa seikkailua eli kehdon pelastusta pavisissa (muuta en sano kun pelaajat kumminkin tän lukee) jossa he varmaan on avain asemassa tai jotain "sankarillista" ja sitten maailmaa pelastamaan :b Joo eipä kai muuta kuin että hyvä että tällänenkin foorumi on! Topi Salmi
Nysalor linkki 26. toukokuuta 2001 kello 3.54
Nysalor 26. toukokuuta 2001 kello 3.54 linkki Toivotanpa sinut omasta puolestani lämpimästi tervetulleeksi tänne maanmainiolle keskustelufoorumille! Uudet keskustelijat eivät tosiaankaan ole pahitteeksi.
Tero Kaija linkki 26. toukokuuta 2001 kello 15.01
Tero Kaija 26. toukokuuta 2001 kello 15.01 linkki Jees, foorumin Administrator tarjoaa myös lämmintä kättä ja toivottaa tervetulleeksi joukkoon.
Juhno linkki 26. toukokuuta 2001 kello 14.51
Juhno 26. toukokuuta 2001 kello 14.51 linkki No tervetuloa minunkin puolestani. Mukavaa saada uutta verta foorumille.
Anonymous linkki 26. toukokuuta 2001 kello 15.40
Anonymous 26. toukokuuta 2001 kello 15.40 linkki OLLOS TERVEHDITTY!!!! Löysin ittekkin tänne muutama viikko sitten, ja kylläpä onni potkaisi. Oon ittekki seikkaillu joskus alkuaikoina Aarnikotkain Saarella!!! Tällaisia foorumeita ei tosiaankaan oo liikaa, ja mitä isompi rupatteluporukka, sitä paremmat kestit! Ilmeisesti kaveriskin on jo rekisteröityneet (viestistä päätellen), joten pistäkääpä sana kiertämään muille vanhoille RQ:n ystäville ja ROPE-henkisille! :smile:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 27. toukokuuta 2001 kello 10.29
Topi Hiski Viljami Salmi 27. toukokuuta 2001 kello 10.29 linkki Joo.. aarnikotkien saari oli kyllä parhaita kampanjoita mitä oon lukenu, koska se sopii hyvin aloitteleville pelinjohtajille sen "avoimmuuden" takia.. eli ei liikaa yksityiskohtia ja aika selvät kuviot, mutta todella helposti omaksi adaptoitavat.. siinä sitä johtamista oppi paljon.. poliittista kuvioista massa taistoihin! Alussa kun emme edes tietäneet kunnolla sääntöjä viholliset eivät koskaan torjuneet koska emme tajunneet ja muistaneet:smile: ja tuli hurjasti "vaeltelevia hirviöitä": dd aikojen jäänne.. Ja kun saari on vielä niin rajattu alue, voi pelinjohtaja keskittyä saaressa tapahtuvaan, eikä tarvitse yrittää huolehtia koko maailmasta (tai siis saari oli maailma..) Mutta parhaita kampanjoita aloittelevalle pelinjohtajalle mielestäni. Aarnikotkien saari ja Pavis siis.. Nyt juuri tosiaan Pavisiin menossa hahmot jälleen.. heidät oli karkoitettu Dorastoriin Pavisista koska he olivat avoimen kapinallisia kaupungin miehitysjoukoille ja pormestarille (Sor-Eel) .. ja punaviittojen kanssa oli vihamiehiä (siis coders) Mutta kyllä huomaa, että paljon ollaan julkaistuja valmiita seikkailuja käyty läpi. Mutta jännä että pelaajat tykkäväät Pavisista kaikista paikosta missä he ovat käyneet eniten. Varmaankin siksi että pavis on niin "nykyaikainen" paikka: siis kaupunki jossa on paljon sekoituksia eri kulttuureista ja roduista. Mutta Pavisilla on silti oma henkensä ja tyylinsä. Jotenkin tuntuu että pelaajat tuntevat itsensä "kotoisammaksi" Pavisissa koska se on samanlainen kuin meidän nyky kulttuurimme ja asuinpaikkamme. He tuntevat voivansa vaikuttaa enemmän asioihin Pavisissa koska he osaavat toimia pavisin kulttuuri kontekstissä. Tai he tietävät miten toimia, koska he elävät sellaisessa kulttuurissa oikeasti.. Jossain maaseutu elämässä Sartarissa voi olla hauskaa, mutta pelaajat eivät tunne samanlaista kuulumisen ja vaikuttamisen tunnetta kuin Pavisissa.. Tai no enpä tiedä onko tuokaan nyt ihan varmaa.. Aarnikotka saarella heillä oli hurjan hauskaa.. ja siellä ei ole edes keskikokoisia kaupunkeja.. Ja on jo pari pelaajaa tulossa tänne: Chividal on yksi porukastamme ja on postaillut jo. Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 5/27/01 5:04:15 pm
Guzmo linkki 27. toukokuuta 2001 kello 10.52
Guzmo 27. toukokuuta 2001 kello 10.52 linkki Tervetuloa vaan remmin jatkoks! -------------------- - Guzmo
Anonymous linkki 29. toukokuuta 2001 kello 12.40
Anonymous 29. toukokuuta 2001 kello 12.40 linkki Ollos tervetullut joukkoomme. Keskustelijoita ei ole koskaan liikaa. ~Galen the Mage
Sonya Blackblade linkki 9. kesäkuuta 2001 kello 5.28
Sonya Blackblade 9. kesäkuuta 2001 kello 5.28 linkki Elikkä, Topi Hiski whatever Salmi osoitti minulle tämän sivun osoitteen ja nyt kun kerkesin/jaksoin niin ilmestyimpä minäkin tänne... (TopiHiskiViljamiSalmi on pelinjohtajani Runequestissa) eli samaa porukkaa ollaan. Eli Eli, Nimi on Miika Lindén ja asustelen myös Jyväskylässä(muutin juuri takas), jaja olen saanut jo jonkinasteisia vierotusoireita kun olen ollut erossa tästä peliporukastamme n. vuoden joten onpas kiva taas päästä jauhamaan. Elikkä olen pelannut tuota runequestia jo aika kauan, muistaakseni Topi jossain tuolla kertoikin jo kuinka kauan, ja olen ehkä ollut se huono-onnisin pelaaja tuossa porukassa, eli hahmot tuntuivat alussa kuolevan ns. vahingossa kokoajan... Mutta, siitä sitten lisää myöhemmin kun aikaa ja voimia on enemmän. Viestitellääääänpä !!! Sonya Blackblade (hahmoni)
Nysalor linkki 9. kesäkuuta 2001 kello 14.53
Nysalor 9. kesäkuuta 2001 kello 14.53 linkki [i:d1cb816d52] Elikkä, Topi Hiski whatever Salmi osoitti minulle tämän sivun osoitteen ja nyt kun kerkesin/jaksoin niin ilmestyimpä minäkin tänne...[/i:d1cb816d52] Mukavaa saada taas uusi henkilö tänne foorumille. Joten tervetuloa vain sinullekin! :smile: [i:d1cb816d52] Nimi on Miika Lindén ja asustelen myös Jyväskylässä[/i:d1cb816d52] Nuo tiedot voisit tietysti laittaa näkymään tunnuksesi tietoihin, jotta kaikki voisivat tutustua perustietoihisi. Minusta on ainakin kiva kurkata tunnusta napsauttamalla, että minkälainen ihminen se tällaisen jutun on kirjoittanut. No, jokainen toki paljastaa itsestään julkisesti vain sen, mitä haluaa, joten enpä mitenkään painosta siihen. Tämä oli ainoastaan ehdotus, jos kerran haluat kertoa itsestäsi.
Anonymous linkki 8. kesäkuuta 2001 kello 22.37
Anonymous 8. kesäkuuta 2001 kello 22.37 linkki Tervetuloa vaan säkin Miika alias Tummaterä! Mukavaa että tulitte mukaan peliporukalla!!! :smile:
Chividal linkki 10. kesäkuuta 2001 kello 15.46
Chividal 10. kesäkuuta 2001 kello 15.46 linkki Samoin samaan peliporukkaan kuulun Topin ja Miikan kanssa minä. Eli taas uusi kirjoittelija. Toivottavasti vielä paljon uusia saapuu. Itse ainakin yritän tehdä PR työtä tämän foorumin puolesta. Ja suuri kiitos perustajalle. Itse en ainakaan olisi tajunnut väsätä moista foorumia!
Anonymous linkki 10. kesäkuuta 2001 kello 23.32
Anonymous 10. kesäkuuta 2001 kello 23.32 linkki Olen uusi täällä mutta en sen enempää esittäydy että nimeni on Timo... Kaverit innoittivat tulemaan tänne ja nytten istun monet tunnit täällä foorumilla... noh kuitenkin toivon kaikille hyvää tulevaisuutta ja hauskoja peli kertoja.
Nysalor linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 15.34
Nysalor 12. kesäkuuta 2001 kello 15.34 linkki [i:eb222f8dc3] Olen uusi täällä mutta en sen enempää esittäydy että nimeni on Timo[/i:eb222f8dc3] Tervetuloa vain sinullekin, vaikka olemme tainneet jo keskustellakin tällä foorumilla. Kyllä te uudet sitten nopeasti kotiudutte! :smile:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 2.19
Topi Hiski Viljami Salmi 12. kesäkuuta 2001 kello 2.19 linkki jeee! Tervettuloa vaan kaikille ja enhän mäkään kauaa vielä täällä ole ollut.. muuten juuri lähetin taas yhdelle pelaajalle tän paikan osotteen.. jos vaikka tulis lisää porukkaa vielä! heh sanon tervettuloa itsellenikin kun mun viesti on tä.. Ja tosiaan kaikki jotka viitsii, kertokaa ittestänne ni tulee vähän kommuuniin meininkiä! :b Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 6/12/01 2:18:02 am
Arkat linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 14.19
Arkat 18. kesäkuuta 2001 kello 14.19 linkki Olen jo kerennyt postitella, mutta kai sitä voi vielä esittäytyä. Minä olen tietenkin Arkat Humaktinpoika, Ensimmäinen Sankari ja Gbajin turma. Eh... Vai olenkos minä vantaalainen lukiolaispoika? No jaa, ei sitä aina voi muistaa kaikkea... Olen iloisesti yllättynyt tämän foorumin tasosta - en uskonut Suomessa olevankaan näin paljon Glorantha-tietoisia ihmisiä (vaikka uskon edelleen olevani Suomen tietäväisin Gloranthan mytoteofilometafysiikan alalla... ;P toisaalta mikään ei olisi mieluisampaa kuin joku joka tahtoo osoittaa tietävänsä enemmän ja osaavansa perustella kantansa niin että vakuutun :smile: ), vaikka täällä paljon meitä Runkkareita (heh) onkin. Enemmän minusta voi lukea roolipelikeskustelujen puolella, niinkuin jotakuta muka kiinnoistaisi... ja lupaan että tulen möyhöämään täällä melkoisesti, etenkin kaikesta Gloranthan mytoteofilometafysiikkaan liittyvästä. :smile: Innolla odottaen mitä tuleman pitää! - Arkat Ja vielä japaniksi... Konnicha wa! Boku wa Tomaso Rindofuorusu desu! Watashi wa gakusei desu. Douzo yoroshiku! Joo no, siihen tän pojan japani lopahti... ;P
Nysalor linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 4.34
Nysalor 18. kesäkuuta 2001 kello 4.34 linkki [i:6ebb24b754] Olen jo kerennyt postitella, mutta kai sitä voi vielä esittäytyä.[/i:6ebb24b754] No, tervetuloa minun puolestani näin jälkikäteen, vaikka olemmekin ehtineet jo kommunikoida foorumilla. [i:6ebb24b754] toisaalta mikään ei olisi mieluisampaa kuin joku joka tahtoo osoittaa tietävänsä enemmän ja osaavansa perustella kantansa niin että vakuutun[/i:6ebb24b754] Jos tiedät paljon Gloranthasta, niin käy ihmeessä testaamassa tekemääni Glorantha-visaa. Siinä vasta todelliset tietäjät punnitaan. Kyseisestä aiheesta on ollut juttua tuolla Glorantha-osastolla ja paras tulos on tähän mennessä yhtä vaille täydet pisteet ja se yksikin virhe vain hiirenlipsahduksen takia. Sieltä löytyy myös reitti visaan. Tosin visassa on aina vain yksi oikea vastaus. :wink: [i:6ebb24b754] lupaan että tulen möyhöämään täällä melkoisesti, etenkin kaikesta Gloranthan mytoteofilometafysiikkaan liittyvästä.[/i:6ebb24b754] Kivaa! Tulet varmaan tuomaan tänne hiukan kaivattua lisäväriä. Tai olet oikeastaan jo tuonutkin.
Arkat linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 6.26
Arkat 18. kesäkuuta 2001 kello 6.26 linkki Kävin heti kun sen huomasin. Kuusi kysymystä meni väärin koko hommassa, kolme toisessa osiossa ja kolme kolmannessa. Miten kummassa en muistanut Naskorionin Herttuaa? Hrmm... Pari muutakin taisi olla ajatusvirheitä, mutta esimerkiksi ne sukupuuttoon kuolleet lisko-oliot tiesin vain koska olin niistä juuri lukenut täällä foorumissa... ;P
Nysalor linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 0.14
Nysalor 18. kesäkuuta 2001 kello 0.14 linkki [i:2ab4295058] Kuusi kysymystä meni väärin koko hommassa, kolme toisessa osiossa ja kolme kolmannessa.[/i:2ab4295058] Aika hyvin kuitenkin. Lensit sentään joissakin kohdissa lankaan. :wink: Olisi aika mälsää, jos kaikki tietäisivät jokaisen kysymyksen.
Salmanuoli linkki 2. elokuuta 2001 kello 16.27
Salmanuoli 2. elokuuta 2001 kello 16.27 linkki Kantakoon tuulet Teron taivaisiin! ...eli kiitos käy. Olet saanut aikaan huiman foorumin. Tosin onhan tänne joku muukin jo ehtinyt kirjoitella. On huimaa huomata että joku muukin harrastaa sitä juuri samaa mitä on itse pimennossa muulta maailmalta päälle 10v. tahkonut. Tervehdys siis kaikille, päädyin Topin (ja muun Jyväskylän porukan) jalankälkiä tänne ja jo muutaman postin jälkeen tuntuu että on täällä kuin kotonaan. Mietin tässä että tämän foorumin kautta vosii näppärästi järjestää parin eri seikkailija porukan kohtaamisen Gloranthan mannnuilla, julkaista tarinoita jne. ilmoittelen... Jatketaan samaan malliin! -Salmis
Tero Kaija linkki 3. elokuuta 2001 kello 12.33
Tero Kaija 3. elokuuta 2001 kello 12.33 linkki [i:9052e54dc6] Kantakoon tuulet Teron taivaisiin! ...eli kiitos käy. Olet saanut aikaan huiman foorumin. Tosin onhan tänne joku muukin jo ehtinyt kirjoitella.[/i:9052e54dc6] Taisin ehtiä ensimmäisenä luomaan RuneQuestia käsittelevän foorumin, mutta keskustelua ei synny ilman keskustelijoita, joten kiitos foorumin huimuudesta kuuluu kaikille keskustelijoille! Kunnia heille!
Manageri linkki 23. marraskuuta 2001 kello 3.44
Manageri 23. marraskuuta 2001 kello 3.44 linkki Kunnioitusta uhkuva tervehdykseni kaikille keskustelijoille kajaanista. Löysin tämän foorumin äskettäin ja huomasin tämän esittelykierroksen ja ajattelin kantaa korteni kekoon. Olen Matti Väyrynen kajaanista ja pelannut RQ-Gloranthaa n.10 vuotta. Olen gloranthafani ja vedän seikkailuita ja kampanjoita jotka sijoittuvat Lohikäärmesolaan. Olen täällä hieman tutkaillut foorumin sokkeloita, ja täytyy myöntää että Tero on tehnyt loistavaa työtä saadessaan Glorantha/RuneQuest pelaajat keskustelemaan mielipiteistään ja näkemyksistään todella hauskassa... ja ah silti niin asiallisessa ilmapiirissä.:smile:
Tero Kaija linkki 23. marraskuuta 2001 kello 19.22
Tero Kaija 23. marraskuuta 2001 kello 19.22 linkki Tervetuloa vaan mukaan! Joukkohan lisääntyy mukavaa tahtia... Ja ei, minun ei ole tarvinnut paljoakaan tehdä, että on jutustelu lähtenyt toimimaan, siitä ovat pitäneet huolen kaikki nämä Glorantha-fanaatikot. :smile:
Waylander linkki 23. marraskuuta 2001 kello 13.08
Waylander 23. marraskuuta 2001 kello 13.08 linkki [i:10204d81ae] Löysin tämän foorumin äskettäin ja huomasin tämän esittelykierroksen ja ajattelin kantaa korteni kekoon.[/i:10204d81ae] Termos vaan sinne Kajaanin suuntaan ja tervetuloa foorumille missä sota on ikuista ja voitot vain väliaikaisia..:smile: Jos havaitset wanhoissakin threadeissa jotain mielenkiintoista kommentoitavaa tai avoimeksi jäänyttä asiaa niin ole hyvä ja tuo uutta verta keskusteluun! Viimeajat ovat olleet aika hiljaista täällä.. Ps. Olenko oululaisena (Kaijonranta) todellakin pohjoisin tyyppi tällä foorumilla..?
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 23. marraskuuta 2001 kello 11.39
Topi Hiski Viljami Salmi 23. marraskuuta 2001 kello 11.39 linkki Suuri tervehdys huuto kajahtaa täältä Jyväskylästä päin myös!
Nysalor linkki 23. marraskuuta 2001 kello 13.33
Nysalor 23. marraskuuta 2001 kello 13.33 linkki [i:ae305c7eff] Kunnioitusta uhkuva tervehdykseni kaikille keskustelijoille kajaanista.[/i:ae305c7eff] Terve vaan minunkin – foorumin Jumalan :wink: – puolesta! Hienoa, että sinäkin liityt meidän muiden fanaatikkojen joukkoon. Tuot tänne varmasti kivan lisän ja uusia ajatuksia.
Plentonius linkki 23. marraskuuta 2001 kello 13.34
Plentonius 23. marraskuuta 2001 kello 13.34 linkki Herve. Ei kannata ujostella, sen kus käyt kimppuun saman tien.
Guzmo linkki 26. marraskuuta 2001 kello 12.51
Guzmo 26. marraskuuta 2001 kello 12.51 linkki Moi mä oon Guzmo. Munkin puolesta lämpimästi tervetuloa märehtimään tänne RQ-foorumille. - Guz-moO
Waylander linkki 27. marraskuuta 2001 kello 20.51
Waylander 27. marraskuuta 2001 kello 20.51 linkki [i:e2583605db] Moi mä oon Guzmo. Munkin puolesta lämpimästi tervetuloa märehtimään tänne RQ-foorumille.[/i:e2583605db] Kuinka sä Guzmo voit toivottaa jonku Munkin puolesta tervetulleeksi ketään..?
Guzmo linkki 27. marraskuuta 2001 kello 20.19
Guzmo 27. marraskuuta 2001 kello 20.19 linkki [i:8d875911f7] Kuinka sä Guzmo voit toivottaa jonku Munkin puolesta tervetulleeksi ketään..? [/i:8d875911f7] Oos nyt... 0] ** GuzmO **
Aztek the Merciful linkki 24. joulukuuta 2001 kello 21.35
Aztek the Merciful 24. joulukuuta 2001 kello 21.35 linkki Oon itsekkin 22 v. ja Jyväskylästä. RQta oon pelannut n. 8 vuotta(kai?) ja samalla tiimillä. Jyväskylässä en ole tosin asunut kuin 3 vuotta, Laukaasta oon kotoisin, kuten kaikki muutkin(tällä hetkellä PJ + 3 pelaajaa) meidän Laukaan RQ killassamme. Meillä on tietysti omat n. 10v. kehittelyn custom säännöt(!) ja muuta max gourmee sälää, niin kuin varmaan monella muullakin. Nykyään olemme levittäytyneet ympäri Suomea, mutta muutaman viikon välein pari päivää laatuaikaa RQ:n parissa kuitenkin irtoaa. Meillä on ollut sama loistava PJ koko ajan, ja en ole itse toiminut ikinä PJ:na joten monet gloranthan salaisuudet ovat pitkälti vielä tuntemattomia. Joka pelikerralla löytyy jotain uutta näkökulmaa tai informaatiota, vaikka pelitunteja on takana jo aika miehekkäästi... Sama kamppanja on pyörinyt kaikki nämä vuodet ja itse asiassa pelin kronologia on edistynyt itse tosielämää hitaammin. Hahmoja on ollut jokaisella toista kymmentä, ellei kymmeniä, mutta on muutama vanha tervaskanto vieläkin, 4 vuoden takaa, hengissä(mm. oma nimimerkkini Aztek Tuulispää) Me pyrimme pelaajina imemään tiedot pelaamisen kautta, ja välillä täytyy jopa välttää liiallisten ennakkotietojen saamista pelaamisen aitouden maksimoimiseksi. RQ, splendid!
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 26. joulukuuta 2001 kello 19.39
Topi Hiski Viljami Salmi 26. joulukuuta 2001 kello 19.39 linkki MOI! Hahaha!! Luin juuri uusimman vastauksesi foorumin "valaisijoille" Glorantha postipalstalla ja luulen, että heillä on kädet täynnä puolustuksen keksimiseksi! Hehhheh... Tännehän tuli oikein Heortin kansan sankari ainesta oleva väittelijä, joka pärjää helposti imperiumin filosofeille!! Tätä Glorantha on parhaimillaan! ps. Tosiaan asutaan mekin kaikki (minä,salmanuoli,sonya,chividal ym.)jkl:ssä ja ollaan samanikäisiä ja samanverran pelattu.. prlks! pidetään joku Jyväskylän partyjen tapaaminen tai jotain!! :D
Aztek the Merciful linkki 27. joulukuuta 2001 kello 5.10
Aztek the Merciful 27. joulukuuta 2001 kello 5.10 linkki Heh, kiitoksia, kiitoksia! Toi väitteleminen on suhteellisen helppoa vilpittömällä ja asiaansa uskovalla hahmolla. Varsinkin jos hahmon maailmankatsomus on kohtalaisen pelkistetty(en sanoisi etteikö se olisi hyvä asia näin In Real Life myöskin!) ja yleisti keskuudessamme hyväksytyn etiikan piirissä. Ja totuuden puolella väitteleminen on aina helpompaa, kuin itsensä pettäminen omia tiedostettuja ongelmia väistellessä... :smile: Aztek on kova jätkä, joka oli itse asiassa yllättävän kärsivällinen lunarilaisia kohtaa tällä kertaa. :wink: Kamppanjassamme Aztekilla on pientä skismaa Terättären kanssa, ja jotain saman suuntaista kielellistä sivaltelua(tosin silloin agressiot estivät perinpohjaisen väittelyyn paneutumisen...) Noi muut heebot asuu jossain hevon kuusessa( :smile:
Plentonius linkki 27. joulukuuta 2001 kello 8.45
Plentonius 27. joulukuuta 2001 kello 8.45 linkki Niin siis, jos en sitä ole aikaisemmin sanonut, niin tervetuloa vaan minunkin puolestani. Jyväskyläläisiä aina tarvitaan, jos ei muuta niin Helsingin parkkipirkoille töitä järjestämään... [i:c832dbeda7] Kamppanjassamme Aztekilla on pientä skismaa Terättären kanssa, ja jotain saman suuntaista kielellistä sivaltelua(tosin silloin agressiot estivät perinpohjaisen väittelyyn paneutumisen...)[/i:c832dbeda7] Siis tuota, ei taida herra Atsteekki olla ihan pieni hemmo, jos JarEel on vertaisia, vai luenko rivien välit huonosti?
Nysalor linkki 27. joulukuuta 2001 kello 12.23
Nysalor 27. joulukuuta 2001 kello 12.23 linkki Aztek the Merciful: [i:85bfbc7261] Morojees![/i:85bfbc7261] Tervetuloa vaan minunkin puolestani! Tosin olemmehan tässä jo muutaman viestin vaihtaneet lunarien ja orlanthien rooleissa väitellessämme. :smile: [i:85bfbc7261] Aztek on kova jätkä, joka oli itse asiassa yllättävän kärsivällinen lunarilaisia kohtaa tällä kertaa.[/i:85bfbc7261] Ettei vain johtuisi siitä, etteivät nämä lunarit ole ihan iskuetäisyydellä. :wink: Mutta tervetuloa joka tapauksessa vielä kerran!
Aztek the Merciful linkki 2. tammikuuta 2002 kello 12.17
Aztek the Merciful 2. tammikuuta 2002 kello 12.17 linkki Yep, pari kiivasta sanaa tuli vaihdettua... hahmon persoonassa tietysti... :smile: Tämä foorumi toimii kivana RQ-muistelo paikkana, kun seuraaviin pelikertoihin on vielä liikaa aikaa.. eli lähes joka päivä. Taitaa olla hiukan off topic, mut jos jotain kiinnostaa tuo Aztek Tuulispään hahmo, niin täältä pesee lyhykäisyydessään: Meillä ei tod. ole high fantasy meininki, mutta tuurilla ja taidolla jokunen hahmo saattaa saavuttaa jopa jonkinasteista legendaarisuutta, ei niinkään ominaisuuksien tai kykyjen muodossa, vaan monien onnistuneiden missioiden summana ja luonteen karaistumisen kautta. 10 vuoden aikana 3-4 hahmoa peliporukassamme on erityismaininnan arvoinen. RQ todellisuutemme on ollut suht karu; "sankari" tai ei, niin vasama päähän, huono tuuri, tms., niin kumi kutsuu. En tiedä kuinka yleinen pelitapa on, että pelaaja huolehtii kaikista hahmon asioista, mutta meillä ainakin esim. vaatetus/ruoka -probleemat vievät usein suuren osan peliajasta. Lyhty ei syty ilman tuluksia, ruokaa ei ole defaulttina mukana matkassa, 2 panssareita ei pidetä päällekkäin ja hahmon päiväkin alkaa usein pelaajan sanoilla "mä heitän kuset ja savet ja vedän aamu-mättöä", eli suomennettuna "aamutoimet ja ruokailu". Tervettä mukavuudenhaluakin hahmoiltamme löytyy, joten myös sillä puolella pyrimme olemaan realistisia; jos on ollut rankka jakso, niin hahmoa saattaa vituttaa. Epä-siveellinen(eli normaali, ei esim. Aztek) hahmo saattaa jopa käydä huoran päällä kääntymässä. Puhdas vesi vaihdetaan leileihin aina kuin mahdollista ja vaatteet todellakin kuluvat käytössä. Tavallisen tallaajan teoreettisella miekkailutaidolla ei paljoa tee, jos kokemuksen puute tai luonteen heikkous ei anna kylmäpäisyyttä aseen heiluttamiseen kuolemanvaarassa. Hahmoa ohjaa henkilökohtaiset motiivit, ei mystinen side juuri tavattuihin parhaisiin kavereihin. On yleellistä pelata näin kokeneessa porukassa, jolle kaikki yllämainitut asiat ovat itsestäänselviä! :smile: Heitämme ominaisuudet järjestyksessä perus 3d6/2d6+6 -systeemillä, ja jos ei onnista, niin yrityksiä on rajallinen määrä ennen kuin aletaan jakamaan sanktioita seuraaviin yrityksiin. Myös ammatti/asema/ikä ammatissa/syntymäpaikka/henkilöhistoria/luonteenpiirteet/lahjakkuudet/heikkoudet/yms. heitetään säälimättä epäonnista pelaajaa... Pelaajan(!), eli minun, näkökanta Aztek vs. Terätär -konfliktista: Aztekin löytämän Tuulenmiekan(nykyään poikki... :sad: ) "suoja taikuudelta 20" mahdollisti Orlanthin noviisin(nykyään riimulordi) mittelön Terätärtä vastaan. Jollain ilveellä Aztek sai kammettua itselleen, sekä hajoitettua, Terättären aseet(myöhemmin melkein myös harpun...) ja Terätär pötki Orlanthin täyttämää, vahvasti panssaroitua, henkiloitsuilla("säälittävillä", pah!) ja mahtavalla aseella buustattua ja erittäin tarkka/kova -iskuista hurjapäätä pakoon. Tapaaminen oli pikainen, mutta ymmärrettävää on, että syntyneet traumat Terättären osalta olivat suuret. Aztek lahjoitti Terättären hajonneet miekat eräälle kääpiölle, joka sulatti kyseisestä jumalmetallista itselleen lentämisen mahdollistavat tossut... :D Barbaarin antama nöyryytys ei ollut yleisesti tiedossa, mutta aikankin levitetty tarina kääpiön tossuista nöyryyttänee JarEliä riittämiin... Myöhemmin lukuisten tapahtumaketjujen jälkeen Aztek Tuulispää Maorth ja Razoress tapaavat jälleen. Syntyy kahakka, jossa Orlanthin, Aztekin painottaman yksilön Jumalan, jumalallinen väliintulo tasasi puntteja riimulordin ja Lunarin puolijumalan välillä. Kumpikin yksilö kärsi mittavia vaurioita aseellisessa yhteenotossa, kunnes tilanne kääntyi eräänlaisen pyörteen sisällä tapahtuvaksi väittelyksi, jonka esteenä aluksi oman orlanthimme agressiot olivat. Aztekin miekka imeytyi pyörteen muodostaman kehän mukaan, mutta hän yritti vielä sinnitellä Terätärtä vastaan luonnollisella aseilla, siinä tietysti onnistumatta. Intensiivisen sanojen vaihdon aikana Terätär huomasi tyrmistyksekseen Aztekin olevan vain Orlanthin täyttämä kuolevainen, ja miltei menetti malttinsa. Huomatessaan sittenkin painivan eri sarjassa kuin Aztek, saamansa itsevarmuuden avulla, puolijumalatar pakotti Aztekin kuuntelemaan häntä. Aina välillä Aztek nousi ja syöksyi naisen kimppuun aseitta, mutta aina hänet syöstiin takaisin maahan. Aztek kirosi Lunaria ja kaikkea sen saastaisuutta, välillä hän jopa perusteli kantaansa. Orlanthin hyvyydestä ja itseään esimerkkinä yksilöstä välittämisen välikappaneena Aztek sai aikaiseksi parhaat argumenttinsa. Syntyi väittely, jossa Terätär painotti Lunarin hyviä aikeita ja Orlanthin jästipäisyyttä. Tuloksena oli Terättären lievä turhautuminen, mutta hän kuitenkin huomasi Aztekin miettivän asiaa edes jollain tasolla, ja täten jätti yrittämättä Aztekin lopullista tappamista. Pattitilanne raukesi ympäröivän pyörteen loppumisella, ja Terättären toteamamaan "ehkäpä vielä on toivoa" -lausahdukseen, jonka jälkeen hän käveli hevoselleen ja ratsasti pois. Ulkopuoliset(n. 15 orlanthia ja 10 lunarilaista) olivat siis nähneet/kuulleet vain pyörteen ulkopuoliset tapahtumat, ja tuloksena oli tarina, jossa Aztek selvisi hengissä(sen jumalallisen väliintulon avulla, siis) Terättären käsittelyssä(keihäs sydämen läpi) ja jopa irroitti naisen oikean alaraajan kertaalleen. Aztek mietti puolijumalattaren sanoja muutaman päivän ja jopa epäorlanthmaista itsesuggestiota harrastamalla. Syntyi epäilyja ulkopuolisten orlanthien taholta Aztekin mielen puhtaudesta, mutta tilanne raukesi(Aztekin oman mielenterveyden osalta) täydelliseen tietoisuuteen Orlanthin tien oikeellisuudesta riemukkaan laulu-seremonian saattelemana. Tuloksena on entistäkin hartaampi, vilpittömämpi ja tinkimättömin Orlanthin soturi, jonka mietteitä voi lukea tämän forumin lunarit -keskustelusta. Aztek on klisheisyydessäänkin erittäin monipuolinen hahmo ja vastaavanlaisia luonteen/mielen/fysiikan koetinkiviä on kertynyt jo melkein 5 vuoden ajalta(real life). Erittäin keskeneräisiltä ja vielä epävirallisilta sivuiltamme löytyy osviittaa statsien osalta enemän: [url=http://www.covenforever.cjb.net]www.covenforever.cjb.net[/url] Aztekin löytää "legends" -osiosta, tosin huomattava päivitys ansioiden/kykyjen(varsinkin miekan)osalta olisi tarpeen, Aztek on näes ehtivä heppu ja päivityksestä on aikaa.. :wink: Sivut ovat vielä lähinnä itseämme varten, joten kaikki ei varmastikkaan sieltä sisäpiirin ulkopuoliselle aukene. Säännöt -osiosta löytyy myös erittäin hyväksi todetut, customoidut ja patentoidut taistelusäännöt ultrarealistisen tuntuman hakemiseksi. Sieltä vielä puuttunee rutkasti sääntötavaraa, mutta taas siis jotain osviittaa tyylistämme... Taikuudesta sen verran, että kamppanjassamme paviaanit eivät ammu salamoita, haavoja, sun muuta järjestelmällisesti joka 5. iskuhetkellä, eikä suurta taikuutta pyöri joka pilttuun nurkassa.
Nysalor linkki 2. tammikuuta 2002 kello 9.32
Nysalor 2. tammikuuta 2002 kello 9.32 linkki [i:787580d3dd] Yep, pari kiivasta sanaa tuli vaihdettua... hahmon persoonassa tietysti...[/i:787580d3dd] Näinhän se on eli ei mitään henkilökohtaista väittelyssä orlanthien ja lunarien kesken. :smile: [i:787580d3dd] RQ todellisuutemme on ollut suht karu; "sankari" tai ei, niin vasama päähän, huono tuuri, tms., niin kumi kutsuu.[/i:787580d3dd] Taitaa tosiaan tuo teidän näkemyksenne olla minun näkemystäni karumpi, sillä minä kyllä varustaisin kunnolliset sankarit aina melkoisilla taikasuojilla, jotteivät vasamat tai satunnainen huono tuuri aivan henkeä veisi. [i:787580d3dd] Heitämme ominaisuudet järjestyksessä perus 3d6/2d6+6 -systeemillä, ja jos ei onnista, niin yrityksiä on rajallinen määrä ennen kuin aletaan jakamaan sanktioita seuraaviin yrityksiin.[/i:787580d3dd] Tuossakin taitaa olla pieni ero, sillä olen taipuvaisempi jättämään hahmonluonnissa nopat pois ja iskemään ominaisuudet sen mukaan, mikä sopivalta tuntuu. Tuntuu myös miellyttävämmältä päästä kirjoittamaan hahmon luonteesta ja muusta sellainen kuin itse haluaa tarvitsematta turvautua nopanheittoihin. [i:787580d3dd] Terätär pötki Orlanthin täyttämää, vahvasti panssaroitua, henkiloitsuilla("säälittävillä", pah!) ja mahtavalla aseella buustattua ja erittäin tarkka/kova -iskuista hurjapäätä pakoon.[/i:787580d3dd] Kuulostaapa kamalalta näin minun näkökulmastani. :smile:
Guzmo linkki 2. tammikuuta 2002 kello 7.33
Guzmo 2. tammikuuta 2002 kello 7.33 linkki Kiinnostava lukea pelityylistänne. Kunnon barbaarimenoa jos ei muuta. Nopat sanoo, että MHT 3 ja maanviljelijä niin sitä sitten pelataan. Asiaa. Sivuistanne kysymys. Kenen tekemiä sivujen piirrustukset hahmoista ovat? Näyttävät tutuin näköisiltä kuvilta ja jos piirtäjä on peliporukkaanne niin hänen taidoilleen olisi varmasti käyttöä myös Kalikos yhdistyksen tulevan lehden kuvittamisessa. Viitsitkö välittää sanan eteenpäin. - Guzmo
Aztek the Merciful linkki 1. tammikuuta 2002 kello 22.17
Aztek the Merciful 1. tammikuuta 2002 kello 22.17 linkki Tosta Aztekin ja JarEl:n 1. kohtaamisesta. Sehän oli niin että Terätär ei silloin tiennyt Aztekin olevan kuolevainen. Puolijumalan kohtaaminen on kamppanjassamme täysin uniikkia laatua, ja Aztekin hengissä selviäminen onkin yleinen ihmettelyn aihe. PJ:mme on tilanteen tasalla 110%:sti ja myhäilee mystisesti pelaajien ihmettelyille, koskaan ei olla lipsuttu kamppanjan linjauksesta ja kaikille asioille löytyy syynsä. Todella optimaalisen herkullisia, ja kutkutusta aiheuttavia aikoja eletään pelillisesti... Jotain loitsuja Razoress yritti(kaikille muille hän oli itse asiassa näkymätön), mutta Aztekin miekan vastataikuus 20 esti siis loitsujen onnistumisen ja aikaa tilanteen pohtimiseen ei Terättärellä ollut, kunnes aseet olivat jo poikki ja oman torsonkin katkeaminen millisekunneista kiinni. Huonoa tuuria, kohtalokasta ylimielisyyttä ja pikaisia ratkaisuita. Toisessa kohtaamisessa Jumalallinen väliintulo tasasi puntteja, mutta jokin motiivi sillä naisella silti oli olla tappamatta Aztekkia kun hänellekkin tilanteen asetelma selvisi. Aztek on tod. näk. yksi Orlanthin lempilapsista uskomattoman vilpittömän ja uskollisen toimintansa ansiosta. Oikein karikatyyri-sankari, "Buzz Lightyear -tasoa". Jotain pienimuotoista sankarivaellusta on todennäköisesti kyseessä ja Aztek buustaa omalla karismallaan(mm. laulu 108+8%), meuhkaamisellaan ja uroteoillaan Orlanthia siihen malliin että kiperissä tilanteissa Orlanth on usein mukavana back-uppina ja lisäämässä täten voimaa tähän positiiviseen oravanpyörään... :wink: Aztekin erikoisuuksia on muuten vielä se että hän ei väistä(nuoruuden väistö-traumat sekä yli-orlanthmainen suoraselkäisen järkähtämätön elämänasenne). Aztek on väistänyt tasan 2 kertaa koko kamppanjan aikana ja alussa kun selvisi ettei hän väistä mitään hiukankin torjuttavissa olevaan objektia, tai edes miekkaa paljain käsin kohdattuna, ajateltiin että se siitä... pari päivää selviää ja henki pois. Hyökkäys/liike/tilanne äly onkin osoittautunut parhaaksi puolustukseksi. Noh, se siitä gubesta... Mut tosta pelityylistä, et harvoin aivan surkeilla hahmoilla aletaan pelaamaan, vaan tehdään uus, mutta joskus keskiverto hahmosta kasvaa tod. mahtava henkilö. Kuten sivuiltamme löytyvä kamppanjamme Fhar Angord; täysin normi orlanth äijä alussa, mutta nykyään ihmissusi-valaistunut(argarathin puoli)-humankt -soturi, jonka persoonallisuus ja sen kehitys hakee vertaistaan... Ne sivujen piirrustukset on tehnyt Juha Harju, joka on yksi 4:stä RQ kiltamme peruspilareista, pelaajan ominaisuudessa. Juha on nykyään siirtynyt puoliammattilaisuuden asteelle piirrustusten, grafiikan ja nettisivujen suunnittelussa. Linkkien lähetys ei tällä kertaa toimi, ja editoimalla linkit aikaisemmasta tekstistä pois ei myöskään tuonut tulosta, joten tämä on 3. postaus(sori), mutta jos tiedätte elfwood sivut, etsikää sieltä Lothorien ja gallery 102. Sieltä löytyy Juhan töitä. Omilta sivuiltamme löytyy Juhan e-mail, ja jos euroja tarjoatte, niin varmastikkin Juhalta liikenee aikaa, mutta kiireisenä/köyhänä miehenä hyväntekeväisyyshommia tuskin liikenee. Juha piirtää mm. Trade Talk RQ lehteen silloin tällöin(harvoista hyväntekeväisyys hommista). Jossain numerossa Juhan piirrustus taisi olla etukannessakin...
Grammund linkki 29. tammikuuta 2002 kello 13.45
Grammund 29. tammikuuta 2002 kello 13.45 linkki Kas täältä löytyi tämmönenkin topic, joten annetaan palaa. "Kuka hän on? tuo viiltävien tundratuulien tuoma salaperäinen hahmo, kääpiö joka on kaikkialla ja ei missään. Paikalla kun tarvitaan ja kun ei tarvitakkaan. Hän on siis GRAMMUND" Niin Grammund on ensimmäinen hahmoni roolipeleissä kautta aikojen joten nostalgia syistä se olkoon nimimerkki. Roolipelejä olen tahkonnut vaihtelevalla innolla n. 15 vuotta. Aloitettiin joskus muinoin RQ:lla jota tahkottiin kosmisia määriä ja hahmoja. Ja sen johdosta into loppui RQ:hun ja siirryttiin Harnin pariin. Pelattuja pelejä yhteensä varmaankin 25, joista kuitenkin eniten Harnia, RQ:ta, megatravelleria, tulhua, twilightia ja nyttemmin HW:tä. Gloranthasta on paljon vaipunut unholaan 7-8 vuoden breikin aikana, mutta nyt HW kautta tulee koko ajan uutta tietoa. Joten ei kannata ihmetellä jos jostain muille glorantha-friikeille itsestään selvästä asiasta olen pihalla kuin ankka.
Nysalor linkki 29. tammikuuta 2002 kello 15.35
Nysalor 29. tammikuuta 2002 kello 15.35 linkki Grammund: [i:2f9a0ec8da]"Kuka hän on? tuo viiltävien tundratuulien tuoma salaperäinen hahmo, kääpiö joka on kaikkialla ja ei missään. Paikalla kun tarvitaan ja kun ei tarvitakkaan. Hän on siis GRAMMUND"[/i:2f9a0ec8da] Tervetuloa foorumille minun puolestani! Minä olen sitten se, joka toimii RuneQuest- ja Glorantha-foorumien moderaattorina ja väittelee siinä sivussa Plentoniuksen kanssa monista asioista. :smile: No, vastailen toki laajemmaltikin viesteihin, joten kirjoittelepa vaan mieleen tulevia asioita, niin saadaan keskustelua aikaan. [i:2f9a0ec8da]Joten ei kannata ihmetellä jos jostain muille glorantha-friikeille itsestään selvästä asiasta olen pihalla kuin ankka.[/i:2f9a0ec8da] Ei täällä tarvitse osata opuksia kannesta kanteen, vaan voi ihan rohkeasti kirjoittaa ajatuksiaan, kysyä tai kommentoida. Näytätpä jo hiukan päässeen vauhtiin. No, tervetuloa siis vielä kerran!
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 31. tammikuuta 2002 kello 21.25
Topi Hiski Viljami Salmi 31. tammikuuta 2002 kello 21.25 linkki Tervettuloa!!! Kääpiö hahmo.. Harvinaista.
Grammund linkki 1. helmikuuta 2002 kello 10.11
Grammund 1. helmikuuta 2002 kello 10.11 linkki Kiitos Kääpiö oli ensimmäinen hahmo RQ:ssa(15v sitten) ja noin niinkuin eka roolipeleissä. Sittemmin on ollut kalastaja Foskandor, jonka joku yahoon lehtiprojektin tekstejä lukenut saattaa tunnistaakkin.
Miika Jooseppi Ahola linkki 25. helmikuuta 2002 kello 17.24
Miika Jooseppi Ahola 25. helmikuuta 2002 kello 17.24 linkki Hei olen mäkin rekisteröityny tänään
Mostal linkki 27. helmikuuta 2002 kello 18.59
Mostal 27. helmikuuta 2002 kello 18.59 linkki Mä olen nyt uusin rekisteröitynyt käyttäjä. Mä olen entinen Miika Jooseppi Ahola. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Lokamayadon linkki 1. maaliskuuta 2002 kello 12.24
Lokamayadon 1. maaliskuuta 2002 kello 12.24 linkki Pakko oli lopettaa lurkkiminen ja rekisteröityä. Pakko myöntää, että yllätys oli melkoinen kun huomasin Suomesta löytyvän näinkin tasokkaan Glorantha foorumin. Siunatkoon Tarumath, ainoa oikea myrsky, tätä foorumia.
Dovas linkki 13. maaliskuuta 2002 kello 18.19
Dovas 13. maaliskuuta 2002 kello 18.19 linkki Estraadi vapaa? Kiitos! Minäpäs olen sitten Dovas, täällä. Anonymiteetti (huvittavaa(?) pelleilyä, mutta hauskaa) kaikkonee varmaa sen saman tien kun kirjoittelen sivuille omaan (hah)omintakeiseen tapaani (luulen että GuzmO ja Plento tietänevät jo kuka olen. Guess right?). Nimi ehkä auken`nee joskus, jahka saan ulostettua kieroista aivonystyröistäni mustaa valkoiselle ja toivottavasti joskus saisi sen pukattua Zin Lettersiinkin. :smokin: Pidetään kaikki peukkua niin hienolle lehtiprojektille ja annetaan sille kaikki tukemme - ENSIMMÄINEN VARSINAINEN GLORANTHAJULKAISU SUOMESTA IKINÄ. IN BRIEF: Ikää 28. Työskenten kovasti, harrastan musiikkia, soitan rumpuja parissa bändissä, maalailen ja piirustelen. Roolipelit alkoivat D&D- ja RQ-linjalla v. 87. Sitten pelattiin Marvel Super Heroesia monia vuosia (ihan tosi) fantasiasysteemillä ja vedettiin se homma siis ihan eri tasolle (lue: vakavaksi)kuin sarjakuvissa. Over the edgeä tullut kanssa pelattua. Muttamutta, Gloranthan maailmassa ollaan aloituksesta saakka pelattu. Sehän on klassinen aika monilla kun aloittavat (heh) pelit ja tekevät aivan naurettavia kampanjoita, joissa hahmot ovat jotain aivan käsittämättömiä ja peli on pelkkää silpomista! No, 90 alussa alkoi todella suurella innolla lukemaan enemmän maailman parhaasta roolipelimaailmasta ja se oli siinä. Tälle polulle minä ja frendini jäätiin... Yhteiskunnan drop-outit, `kele! Hei, mitä helkkaria?! Lähtekää nyt immeiset sinne Saksaan tentaclesiin! (Kummaa sakkia, höh...)
Guzmo linkki 13. maaliskuuta 2002 kello 22.39
Guzmo 13. maaliskuuta 2002 kello 22.39 linkki [quote:633cfa14fd] 13.03.2002 klo 20:19, Dovas kirjoitti: Estraadi vapaa? Kiitos! Minäpäs olen sitten Dovas, täällä. Anonymiteetti (huvittavaa(?) pelleilyä, mutta hauskaa) kaikkonee varmaa sen saman tien kun kirjoittelen sivuille omaan (hah)omintakeiseen tapaani (luulen että GuzmO ja Plento tietänevät jo kuka olen. Guess right?). Nimi ehkä auken`nee joskus, jahka saan ulostettua kieroista aivonystyröistäni mustaa valkoiselle ja toivottavasti joskus saisi sen pukattua Zin Lettersiinkin. [/quote:633cfa14fd] Juu Pavis kommenteista tunnistin aika nopeasti jo ennen esittelyäsi :smile: Tervetuloa remmiin, sanoi Danxive Xaronin Xenobiitti. Eh hehh.. 8o
Nysalor linkki 14. maaliskuuta 2002 kello 14.22
Nysalor 14. maaliskuuta 2002 kello 14.22 linkki Dovas: [i:c12bd429dc]Minäpäs olen sitten Dovas, täällä.[/i:c12bd429dc] Tervetuloa vaan, vaikka olenkin jo lueskellut useita viestejäsi. Oikein hauska lukea tällainen kuvaus sinusta. Muut foorumin uudet kävijät voisivat minun puolestani ottaa sinusta mallia ja esitellä itsensä, jos rohkenevat, vaikka anonymiteettikin on sallittua. On vain mukavaa aina kuulla vähän ihmisistä, joiden kanssa foorumilla keskustelee. Kiitos siis esittelystäsi! [i:c12bd429dc]Pidetään kaikki peukkua niin hienolle lehtiprojektille ja annetaan sille kaikki tukemme - ENSIMMÄINEN VARSINAINEN GLORANTHAJULKAISU SUOMESTA IKINÄ.[/i:c12bd429dc] Joo, sitä olen koettanut edistää Teshnos-kirjoituksillani. Hieno juttu, että sinäkin olet mukana siinä. Varmaan kaiken hienon taiteen ja tekstin avulla saadaan lisättyä suomalaisten Glorantha-fanien mainetta maailmalla. Ja positiivista sellaista. :smile:
Griffon linkki 23. huhtikuuta 2002 kello 17.28
Griffon 23. huhtikuuta 2002 kello 17.28 linkki Welcome niinkuin enkussa sanotaan.lämpimät olot :wink:
Marcus Maximus linkki 6. toukokuuta 2002 kello 20.10
Marcus Maximus 6. toukokuuta 2002 kello 20.10 linkki Joo-o, kaipa sitä on esittäydyttävä kun ihan tällaisenkin threadin löysin täältä. Vaikka on jo tullut pari viestiä paukutettua pitkin foorumeita. -78 -vuosimallin opiskelija, olen lurkkinut täällä jo toisenkin hetken mutta vasta tilanne jossa pitäisi oikeastaan kirjoittaa gradua sai minut aktivoitumaan täälläkin. Mikään ei pura writer's blockia kuin vaahtoaminen ja besserwisseröiminen jostakin -- pahoja tapojani molemmat. :hat: Rüünkvestillä aloitin roolipeluu-urani pari kolme vuotta alaikäisenä, eli sanoisinko että ehkä vuonna 87 -- juurikin näihin aikoihin tullee se maaginen 15 vuotta täyteen. Pitkäaikaisimman kampanjamme (jota Saagaksi kutsumme) kaksi barbaarihahmoa ovat keikkuneet nyt kuviossa yli vuosikymmenen, matkan varrella hahmot kavereineen ovat muunmuassa puolustaneet kehtoa, ottaneet osaa suuren lunartemppelin tuhoamiseen, rökittäneet koodereita ja ystävystyneet heidän kanssaan ja viimeisimpänä johtaneet voitokkaan sodan Ylämaan Suon herraa Delectiä vastaan. Pelaamme kaurismäkeläisellä tahdilla ja valtavalla paatoksella, Suon Sotaa pelattiin ehkä 15 pelikertaa -- se kesti pelissä muutaman viikon, mutta off-game yli vuoden. Konvertoimme pelimme juuri Hero Warsiin kun kaikilla mausteilla höystetty ja tuplattu miekkahyökkäys ylitti sen 300%. Itse olen johtanut Gloranthaa vain lunarperspektiivistä koodinvartijahahmoille, mistä varmaan olette lukeneetkin jo muualta. Enempi olen vedellyt muita pelejä. Lisäksi repertuaaristani on löytynyt Mage, Vampire, D&D eri editioissa ja maailmoissa, Deadlands, Trinity, Rolemaster ja vaikka mitä muuta. Lisäksi on tullut larpattua, mesottua SuoLin listalla, kirjoitettua Magukseen, Larppaajaan ja Panclouhun ja whatnot. :smokin: Gloranthassa 'in' ovat orlanthit, lunarit ja läntiset. Jos Runequestia pelaa, riimupistesysteemi, Sandy Shamanism ja Sandy Sorcery ovat ehdottomia. Näkemyksemme noviisiuden sitovuudesta on ollut aina löyhempi kuin perus-gloranthassa, koska kyllähän hyvä barbaari palvoo Orlanthin ohella myös tavalla tai toisella lukuisia muita jumalia. Oma hahmoni esimerkiksi on tuulilordiuden lisäksi puolen tusinan kultin noviisi. On sitä kyllä toinenkin vuosi pelattu. Mutta joo, sellaista. Onpa minulla [url=http://www.iki.fi/montola]kotisivukin[/url], ihme sinänsä ellen jotakuta teistä jo tunnekin. Sellaista.
Nysalor linkki 6. toukokuuta 2002 kello 21.58
Nysalor 6. toukokuuta 2002 kello 21.58 linkki Marcus Maximus: [i:f0f66b261e]Joo-o, kaipa sitä on esittäydyttävä kun ihan tällaisenkin threadin löysin täältä. Vaikka on jo tullut pari viestiä paukutettua pitkin foorumeita.[/i:f0f66b261e] Jep, tutuksi olet jo tullut viestiesi kautta, jotka ovatkin sitten sisältäneet rautaista asiaa. Joka tapauksessa minun puolestani vielä täälläkin siis tervetuloa foorumille! Ja jos jatkat kirjoittelemista samaan malliin jatkossakin, niin foorumi saa aimo annoksen piristettä. :smile:
Guzmo linkki 7. toukokuuta 2002 kello 6.18
Guzmo 7. toukokuuta 2002 kello 6.18 linkki Tervetuloa lössin jatkoksi.
Marcus Maximus linkki 7. toukokuuta 2002 kello 7.53
Marcus Maximus 7. toukokuuta 2002 kello 7.53 linkki Kattellaan. :smile: On ollut kirjoiteltavaa kun olen vasta lukenut vanhoja threadeja läpi. On muuten pakko sanoa että sairaan makeet sivut noilla Laukaalaisilla. Visuaalisesti varmaan päheimmät mitä olen Glorantha-sivustoja nähnyt.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 7. toukokuuta 2002 kello 15.21
Topi Hiski Viljami Salmi 7. toukokuuta 2002 kello 15.21 linkki [i:cb2e974234]On muuten pakko sanoa että sairaan makeet sivut noilla Laukaalaisilla. Visuaalisesti varmaan päheimmät mitä olen Glorantha-sivustoja nähnyt.[/i:cb2e974234] Niinpä.. Heillä onkin porukassaan herra Juha Harju, jonka piirrustukset koristavat esim. tradetalk lehden sivuja.. Tervettuloa vaan muuten!
Sarmal linkki 5. kesäkuuta 2002 kello 22.14
Sarmal 5. kesäkuuta 2002 kello 22.14 linkki Etsivä löytää ja pyytävä saa.. vai miten se menikään. Tähän aikaan yöstä sitä pitää kai vääntää vitsiä vaikka väkisin. No kun tällaisen kuka-kukin-on aiheen löysin niin kai sitä pitää sanoa jotain itsestä näin yleisellä foorumilla, vaikka omia mielipiteitäni olenkin jo täällä kertonut. Karppinen Pasi on nimeni ja roolipelaaminen on intohimoni. Asuin paikka on Rovaniemi (ei. Pihallani ei ole poroja). Roolipelejä olen harrastanut jo jonkin aikaa. Nopealla päässä laskulla olen pelannut roolipelejä n. 7 vuotta. [url=http://www.8ung.at/earthdawn/]Earthdawn[/url] on lähellä sydäntäni, mutta en ole tavannut kovinkaan monta peliin vihkiytynyttä Suomessa. Windlings Forever!!! Tunteet pääsevät pintaan. Itse asiassa Sarmal on hahmo jota olen pelannut useita vuosia. Olen [url=http://roirope.webhop.org/] Rovaniemen Larppaajien [/url] (epävirallinen seura ja sivut eivät ole vielä valmiit) hallituksen jäsen ja järjestän roolipelioheistoimintaa. Vampire the Dark Ages on työn alla, mutta tarkoitus olisi myös aloittaa RQ pelauttamista Gloranthassa vähän kokemattomille roolipelaajille.
Guzmo linkki 5. kesäkuuta 2002 kello 22.39
Guzmo 5. kesäkuuta 2002 kello 22.39 linkki [quote:76ccabf46e="Sarmal"]Etsivä löytää ja pyytävä saa.. vai miten se menikään. Tähän aikaan yöstä sitä pitää kai vääntää vitsiä vaikka väkisin. [/quote:76ccabf46e] Jaa ompas se kello tosiaan jo paljon. Sain juuri tehtyä karkean kartan Dorastorin Neverdeadista. Huomenna pelaajat ehkä pääsevät jo aloittamaan 600:n zombien tuhoamisen :wink: Niin siis, tervetuloa vaan yhäti kasvavan kommuunimme jäseneksi.
Nysalor linkki 5. kesäkuuta 2002 kello 22.45
Nysalor 5. kesäkuuta 2002 kello 22.45 linkki Sarmal: [i:156fd22b1f]No kun tällaisen kuka-kukin-on aiheen löysin niin kai sitä pitää sanoa jotain itsestä näin yleisellä foorumilla, vaikka omia mielipiteitäni olenkin jo täällä kertonut.[/i:156fd22b1f] Tervetuloa nyt sitten oikein näin virallisesti, vaikka olemmekin jo tainneet vaihtaa ajatuksia foorumilla. Olet jo tuonutkin ihan kivasti keskustelua lisää foorumille, joten ilmestymisesi on ollut oikein piristävä juttu, jottemme me muutamat melkein jatkuvasti kirjoittelevat varasta koko show’ta. :) Tervetuloa siis vielä kerran!
Kasila linkki 6. kesäkuuta 2002 kello 15.37
Kasila 6. kesäkuuta 2002 kello 15.37 linkki Perskuta rallaa... kai se on esiteltävä itsensä... meinaa tuli sellasta palautetta jotta mua knaapiksi luulis... Eli Esko Kasila olen nimeltäni ja RQ on harrastus.. Harrastan myös Airsoftia. Asustelen LPR:ssä ja kuulun maineikkaaseen LAUKAAN rq kiltaan.... Kukaan meistä ei asu laukaassa enää mutta se ei haittaa... PJ:nä olen ollut RQ:ssa n10 vuotta ja ropellusta on 12 vuotta takataskussa... -Säännöt ovat moottori ja maailma on kulissi. Hyvä kertomus on pääasia- ps se juha vois hyvinkin piirtää teille siihen lehteen... Millos teillä se 2 numero tulee... vois issekkin laittaa muutaman sanan siihen... ??
Nysalor linkki 6. kesäkuuta 2002 kello 18.31
Nysalor 6. kesäkuuta 2002 kello 18.31 linkki Kasila: [i:651dcbd911]Esko Kasila olen nimeltäni ja RQ on harrastus..[/i:651dcbd911] Tervetuloa vaan foorumille minun puolestani! [i:651dcbd911]ps se juha vois hyvinkin piirtää teille siihen lehteen... Millos teillä se 2 numero tulee... vois issekkin laittaa muutaman sanan siihen... ??[/i:651dcbd911] Kakkosnumerosta ei ole vielä mitään tietoa. Hyvä, kun saataisiin ensin ykkösnumero valmiiksi. :) Eipä sen puoleen, deadline on jo mennyt ja materiaalia on ensimmäiseen lehteen kaiketi ihan kivasti kasassa, kunhan se saadaan vain lehteen sopivaan kuntoon. Juha Harjua koetettiin kai kysellä joskus lehtiprojektin alkuaikoina, mutten tiedä, tuliko häneltä mitään vastausta. Varmaan kaikki piirtäjät ja kirjoittajat otetaan innolla mukaan sitten joskus, jos ryhdytään työstämään kakkosnumeroa. Kannattaa varmaan aloittaa liittymällä lehtiprojektin postituslistalle.
Guzmo linkki 6. kesäkuuta 2002 kello 22.07
Guzmo 6. kesäkuuta 2002 kello 22.07 linkki Tervetuloa vaan ja sano sille Juhalle, että piirtää sitten lehden kakkosnumeroon jotakin :)
Northstar linkki 7. kesäkuuta 2002 kello 6.10
Northstar 7. kesäkuuta 2002 kello 6.10 linkki Tervehdys puolestani teille! :-x Kun tämmöisen threadin huomasin täällä niin kirjoitetaan nyt sitten jotain pientä taustaa. RPG:tä tullut harrastettua 15-18 vuotta, riippuen hiukan laskutavasta. Aluksi aloitettiin D&D:llä ja siitä vuoden parin jälkeen siirryttiin RQ:n. Sivussa tuli kokeiltua myös Twilightiä ja 2300AD:tä, plääh, eivät jaksaneet innostaa. RQ:ta samalla sivussa pelattuamme palasimme kokonaan takaisin siihen. Vuosia kului ja RQ:ta ryyditettiin Paladiumin paketeilla haarniskoista ja aseista, sekä myös olennoista/hirviöistä. Sen lisäksi vaikutteita tuli myös WarHammerin saralta, joista löytyy myös aimo kasa ohjekirjoja ja muuta lähdemateriaalia. WarHammerin maailman synkkyys se on mikä puree, varsinkin kun slayer kirjoista sai lisäammennusta aiheeseen. Sen lisäksi yleistä suolaa lisää peliin on haettu RoleMasterista ja Harnista, joista myös löytyy opuksia. Toisin sanoen nykyinen RQ on tavallaan melkoinen sulatusuuni meillä mutta todellisuudessa kuitenkin RQ maailma ja "säännöt" ovat ne päällimmäiset. Muista haettiin lähinnä inspiraatiota sekä realismia asioihin. Itse toimin siis PJ:nä (viimeiset 15 vuotta) ja minulle on kaikista tärkeintä se, että pelissä voi tehdä vähintään kaikkea mitä oikeastikin voisi, sekä tietenkin myös niitä asioita mitä fantasia tuo mukanaan. Säännöistä sen suhteen siis viis, jolleivat ne kaikkea mallinna, sen takia olen ymmärtänyt jokaisella meistä on tässä hartioiden välissä pää. Siinä yksi perusmotoista. :) Kampanjamme/maailmamme on täysin Orlanth (pantheon) lähtöisiä, jonka mahdollisesti huomaa jopa joistakin kirjoituksistani (jo kirjoitetuista sekä mahdollisesti tulevista) mutta tavoite on kuitenkin pysyä mahdollisimman avarakatseisena (todellisuudessa). :-o Se lähtökohta vain sopii kaikista parhaiten meille ja antaa kiintopistettä, semminkin kun osa hahmoista on jo todellista elämän aikaa 10 vuotta wanhoja. Hmmh, mitäköhän muuta... Ikää 28 vee, kohta 29 vee. Asuinpakkana Jäke city (city of bastards!), vaikka suurimman osan aikaa tulee vietettyä kyllä Pitäjänmäellä duunin merkeissä. Joops, harrastuksina ehkäpä tärkeinpänä autot (jos saisi ostettua Porschen vielä joskus.. :P). Nooh, siinäpä sitä taisi tullakin jo turinointia. Päästetään välillä muutkin areenalle. [i:1e7998c8dd]Axes High![/i:1e7998c8dd]
Tupew linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 8.12
Tupew 13. kesäkuuta 2002 kello 8.12 linkki Minä olen uusi täällä. koska kaverini kehuivat tätäniin ajattelin rekisteröityä tänne. paikkaa ja olen aika uusi (katsokaa vaikka liittymis päivä.Olen vähän päälle 13v ja runequestia aloitin pelaamaan 11v (vai oliko se 12v) olen joka tapauksessa aika uusi pelaaja mutta olen pelannut saman ikäisen kanssa mutta hän on paljon kokeneempi. oikeaa nimeäni en kerro. en ollut varma että pitääkö tänne ilmoittaa kun on uusi mutta ilmoitin nyt kuitenkin. :)
Kasila linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 8.41
Kasila 13. kesäkuuta 2002 kello 8.41 linkki MUISTA poikanen... Elämiseen käytetty aika on poissa pelaamisesta... ;) Eli siis kultaisina lukio aikoina pelasimme joka JOKA päivä 4h ja oli todella mukavaa... nykyään Nyyh.. ei voi pelata kun 2-3 kertaa kuussa... But nyt on rahaa ostaa airsoftja AHAHAHAahhaha...
Sampi linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 9.19
Sampi 13. kesäkuuta 2002 kello 9.19 linkki Ohhoh, olipa tällainenkin aihe. Tuumasta toimeen: Olen helsinkiläinen opiskelija, vm. -79, ja alani on geologia. Ropeltanut olen seitsenvuotiaasta asti, jolloin naapurin vanhempi poika veti minulle, veljelleni ja isälleni DD:tä. Pelasin varasta, ja hauskaa oli. Muistan erityisen hyvin tapauksen, jolloin lähetin punaisen lohikäärmeen kyysoille hallintajuomalla. RQ olikin sitten ensimmäinen oma roolipelini, vaikka alussa en tiennyt Gloranthasta sitten mitään. Oikeastaan tähän maagiseen maailmaan minut toi sisälle Marcus Maximus, jonka koodinvartijapeli osin avasi silmiäni Gloranthan mahdollisuuksien kannalta. Gloranthassa arvostan eniten juuri sen metafyysistä olemusta ja kaikkeen syvälle tunkeutuvaa erilaisuutta, joka kumpuaa tekijöiden innosta maailmaansa kohtaan. Eikä kukaan ole vielä julkisesti sortunut naurettavuuksiin (tai siis en ole vielä lukenut sellaista. Toinen loistava asia on se, kuinka monet ihmiset ovat Gloranthasta innostuneita. Sitähän tämä foorumikin todistaa. Aina löytyy joku, jonka kanssa voi keskustella kaaoksen ominaisuuksista ja maailman olemuksesta. (Vai ovatko ne sama aihe? En tiedä.) Olen ehtinyt pari viestiä tänne kirjoitella, mutta ehkäpä tämä hieman lähentää minua teille, jotka minusta näette vain lempinimeni Sampi, ja sammen latinalaisen nimen. Oikea nimi on muuten Samppa.
Vash the Stampede linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 19.32
Vash the Stampede 13. kesäkuuta 2002 kello 19.32 linkki Joo, mä oon se Humanoid Typhoon.
Marcus Maximus linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 22.56
Marcus Maximus 13. kesäkuuta 2002 kello 22.56 linkki Olenko aivan väärässä, Sampi, että sulla on töissä a) tylsää ja b) verkkoyhteys? :-) PS. Harkitsen kovasti kooderipelin vetämistä conissa tai conin aikoihin, kun tuo kyljyskin on stadissa kesän. Pitäisi tuo Riimuportti vallata... :wink:
Sampi linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 7.17
Sampi 14. kesäkuuta 2002 kello 7.17 linkki Ei Marcus, päättelet AIVAN VÄÄRIN. (Humaktin totuudenhavainnoinnit eivät sitten toimi.) Jaa että pääsisin taas esiintymään kultakanki takapuolessa? Kivalta kuulostaa!
Vader linkki 3. elokuuta 2002 kello 14.29
Vader 3. elokuuta 2002 kello 14.29 linkki Tällanenkin ketju täältä löytyi, niin kirjoittelenpa tähänkin aikani kuluksi, tai muille iloksi... Olen siis tamperelaistunut opiskelija vuosimallia -78 ja roolipelien kanssa ruvettiin sähläämään joskus yläasteikäisinä eli siinä 13-14 -vuotiaina. CyberPunkista se kaikki kai lähti ja porukkamme taisi testata lähes kaikki siihen aikaan suomeksi ilmestyneet roolipelit aina KERPistä Miekka&Magiaan. Omalle kontolleni johdettavaksi osuivat RQ, KERP (jonka myöhemmin myin) ja Paranoia (sekä Aseistetut Machonaiset). Muuten aika kuluu tietokoneen ja television ääressä sekä tyttöystävän vierelle. Satunnainen(?) oluenjuonti piristää päivää kun työt painavat päälle tai on tylsää... Alkuvuosien pelit olivat sellaista hack&slashia ja muuta järjetöntä touhua pelissä kuin pelissä. Hahmot tappoivat toisiaan edellisten hahmojen tekemisten perusteella ja niin edespäin. Elhendipeleihimme onnistui jotenkin tulemaan myös korkeamman tason roolipelillisiä vaikutteita, ja uusia hahmojakaan ei enää luotu noin kerran pelikerrassa - tästä johtuen myös hahmoista tuli pelaajille tutumpia (ja rakkaampia) ja roolien pelaaminen helpottui. Kitsas ja rahaa vaativa parantaja ja taistelukirvestä heilutteleva kääpiö poukkailivat ympäri Elhendin maailmaa taistellen ainakin Predatoria ja lunarilaisia vastaan - ja tietty lohikäärmeitä. RQ:n pelaaminen oli sellaista mielenkiintoista seikkailua Glorantha-nimisessä paikassa, jossa oli gloranthalaisia paikannimiä ja gloranthalaisia otuksia, kulttuureista ja sen sellaisista ominaispiirteistä ei ollut hajuakaan. Aika paljon niitä opiskelin kirjoista ja muista, mutta pelaajia ei tuntunut kauhesti kiinnostavat ja kun hahmotkin luotiin tiukasti sääntökirjojen mukaan niin Genertela-kirjan perusteella ryhmässä pyöri samanaikaisesti lunarilaisia sotilaita orlanthi-maanviljelijöiden kanssa mukanaan satunnainen peikko, kääpiö tai haltia. Tamperelaistuttuani roolipelaaminen vähän jäi, kun en uuteen porukkaan onnistunut eksymään ja vanha porukka jäi Turun tienoille, satunnaiset RoleMaster-pelit tuli pelattua ja muisteltua menneitä, mutta eipä juuri muuta. Tässä kevään ja kesän aikana on kuitenkin innostus kasvanut ja RQ-pelaamista on potkittu uudelleen käyntiin, tällä kertaa vahvemmin virallisen Gloranthan maailmassa. Varsinaisesti mitään ei oikein ole vielä tapahtunut, hahmot on luotu ja vähän tutustuneet toisiinsa ja maailmaan. mutta eiköhän se tästä urkene.