Vanha foorumi

Takaisin

Omat RuneQuest Sivut!!!

Päivitykset
Mao 6. maaliskuuta 2007 kello 13.12
Kirjoittaja Viesti
Mao linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 13.12
Mao 6. maaliskuuta 2007 kello 13.12 linkki Tein tossa vähänaikaa sitten omat RuneQuest sivut. :P Joten käykää ihmeessä katsomassa sivujani ja laittakaa vieraskirjaan palautetta ja vinkkejä joita voisin laittaa sivuilleni. :-D (Sivut ovat vielä aika mauttoman ja köyhän näköiset, joten älkää ihmetelkö...) :wink: Osoite:http://www.freewebs.com/lebacord/
caramon linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 13.45
caramon 6. maaliskuuta 2007 kello 13.45 linkki Ainakin innostusta riittä :-D Mutta vaihda nyt herran jumala tuo sivun template, se oksettaa ja on muutenkin kamala. Ja onko tuolla sivulla nyt sitten virkaa? onhan meillä jo kalikos joka opastaa runkuttajia, täältä minäkin suurimman osan opeistani joskus aikoinaa sain. Jos nyt välttämättä haluat oman sivun tehdä, niin tee sitä vaikkapa kampanja sivusto peliporukalessi, sellaista olisi huomattavasti mielekkäänpi lukea kuina ympäripyöreää höpöheinää runequestistä.
Bellad linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 14.45
Bellad 6. maaliskuuta 2007 kello 14.45 linkki Caramon ainnut taas pelailla D&D:tä...
caramon linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 16.48
caramon 6. maaliskuuta 2007 kello 16.48 linkki Hyvä! joku poisti tripla postaukseni. Koko sivusto oli postaus hetkellä niin jumissa että en tiedä mitä tapahtui, ja kun yritin editoida niin meni koko netti lukkoon :) Ja ei en ole pelannut viimeaikoina dd :wink:
newsalor linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 16.51
newsalor 6. maaliskuuta 2007 kello 16.51 linkki Ihan siistit sivunalut. Pitäkäähän lippu korkealla!
Mao linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 17.46
Mao 6. maaliskuuta 2007 kello 17.46 linkki Se sivun jumitus saattaa johtua siitä että Freewebsillä on niin iso käyttäjämäärä että sivun ylläpitojärjestelmä tuppaa hidastella... :wink:
caramon linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 18.28
caramon 6. maaliskuuta 2007 kello 18.28 linkki [quote:80462c22a5="Mao"]Se sivun jumitus saattaa johtua siitä että Freewebsillä on niin iso käyttäjämäärä että sivun ylläpitojärjestelmä tuppaa hidastella... :wink:[/quote:80462c22a5] Tarkoitin tätä kalikoksen sivustoa, joka toisinaan iskee täysin jumiin ainakin minulla
Zero linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 20.06
Zero 6. maaliskuuta 2007 kello 20.06 linkki [quote:c70a8f48fa="caramon"][quote:c70a8f48fa="Mao"]Se sivun jumitus saattaa johtua siitä että Freewebsillä on niin iso käyttäjämäärä että sivun ylläpitojärjestelmä tuppaa hidastella... :wink:[/quote:c70a8f48fa] Tarkoitin tätä kalikoksen sivustoa, joka toisinaan iskee täysin jumiin ainakin minulla[/quote:c70a8f48fa] Et oo ainut... Mutta noista sivuista sen verran, että kyllä toi kuva ainakin hymyn iski naamalle. :-D (Itekkö väsäsit?) Ja eiköhän ne tosta vielä kohennu eli onneva vaan valitsemallesi tielle.
AtukkA linkki 7. maaliskuuta 2007 kello 16.26
AtukkA 7. maaliskuuta 2007 kello 16.26 linkki Hienot sivuthan nuo on. Ei se tekstin väri edes ole niin paha. Pahempaakin on nähty. Oikeastaa tykkäsin tuosta uolkoasusta. Hyvä dzemppiä vaan.
Mao linkki 8. maaliskuuta 2007 kello 13.55
Mao 8. maaliskuuta 2007 kello 13.55 linkki Ajattelin vaihtaa sivujen ulkomuotoa ja vähän uudistaa sitä. Sivujen uusi osoite on: http://www.freewebs.com/lebacord/ (Tämä osoite on pysyvä.) :wink:
caramon linkki 8. maaliskuuta 2007 kello 14.33
caramon 8. maaliskuuta 2007 kello 14.33 linkki [quote:39a853383d="Mao"]Ajattelin vaihtaa sivujen ulkomuotoa ja vähän uudistaa sitä. Sivujen uusi osoite on: http://www.freewebs.com/lebacord/ (Tämä osoite on pysyvä.) :wink:[/quote:39a853383d] no nyt näyttää mukavalta, jatkas samaan malliin.
Mao linkki 8. maaliskuuta 2007 kello 15.10
Mao 8. maaliskuuta 2007 kello 15.10 linkki Kiitti teen parhaani... :wink:
Bellad linkki 8. maaliskuuta 2007 kello 18.21
Bellad 8. maaliskuuta 2007 kello 18.21 linkki Uuu.. ompas gloranthan suomenkielisten painosten hinnat tippuneet. Ihmettelen, mikä tuossa sinun logossasi on, kun minun 4MB kaapeli lataili sitä yli 12 sekuntia. Se on toki bmp muodossa (suosittelisin jotain pakkausta kuiten, esin png, jpg niillä saa ihan hyvää jälkeä, ja png varmaan paremmin kauniit värisi säilyttää), mutta luusisin silti, ettei sen koko voi olla niin iso, että se takkuaisi... ehkäpä freewebsissä vika, kun vajaa 300kt noin kovasti takkuaa..=) Ehdotan seuraavaksi laajennussuunnaksi että noiden mainittujen lisäosien nimistä muodostaisit linkkejä, joista avautuisi sinun lyhyt näkemys kirjasta, omia kokemuksiasi sen tarpeellisuudesta ja jos koet siinä jotain puutteita tms. ymmärrät varmasti =)
Vesa linkki 8. maaliskuuta 2007 kello 19.18
Vesa 8. maaliskuuta 2007 kello 19.18 linkki Näin ohimennen, tietääkseni RuneQuest ei käytä D20 systeemiä ;). Muuten ihan hyvät sivut aloittaa. Noista on hyvä jatkaa, ja pidä Glorantha harrastuksena läpi ikäsi, äläkä anna mopojen tai punttisalien viedä kiinnostustasi Gloranthaa kohtaan. :)
Wlu 000 linkki 9. maaliskuuta 2007 kello 7.10
Wlu 000 9. maaliskuuta 2007 kello 7.10 linkki Sivuilta lainattua: "Jos en pelaa olen joko koulussa tai foorumeilla." Nuku nyt myös välillä (vitsi, vitsi) Sivuille kannattaa tosiaan liittää kertomuksia pelikerroistanne ja hahmoistanne. Niistä on aina mielenkiintoista lukea - eikä niitä tietoja löydy varmasti kenenkään muun sivuilta. Lebacordin hahmotiedothan tuolta jo löytyvätkin... Pelikerroilla sattuneet hauskat tapahtumat ja sankariteot on myös siinä mielessä hyvä panna kirjoihin ja kansiin, että ne voivat unohtua itseltäkin.
Bellad linkki 9. maaliskuuta 2007 kello 9.50
Bellad 9. maaliskuuta 2007 kello 9.50 linkki Itse olen sitä mieltä, että jos jokin pelikerta ei muistu mieleen, tai ei musita mitään sen tapahtumista, niin siinä ei ollut mitään muistamisen arvoista. itse muistan noin parisataa pelikertaa viimeisen 19 vuoden ajalta. Muilla pelikerroilla olen siis jossain määrin epäonnistunut, joko pelaajana tai pelinjohtajana, kun en muista niitä. Tai ainakaan peli ei ole ollut missään mielessä merkittävää, erilaista tai muistamisen arvoista. Tämä on minun tapani ajatella asiaa. Mutta tosiaan, itsetehdyt seikkailut, hahmot yms. on monesti ihan mielekkäitä lukea, ja niistä usein etsin ideoita, kun jaksan etukäteen suunnitella jotain leikkiäkseni taas PJ:tä. ja tarttuakseni muutamiin pieniin asiavirheisiin, ihan vaan viilatakseni pilkkua. [quote:0f4dacdbba="Lecobard"] Mahti ei auta mitään Henkitaikuuden kanssa ja on täten hyödytön taito Velholle joka harrastaa Henkitaikuutta [/quote:0f4dacdbba] mahti on ominaisuus, ei taito. Mahti vaikuttaa henkitaikuuteen seuraavalal tavalla: perusosaaminen on 5xmahti% (eli jos mahti on 13 on onnistuminen jokaisessa henkiloitsussa 5x 13% eli 65% + taikuusmuutos) [quote:0f4dacdbba="Lecobard"] Niiden oppimiseen täytyy liittyä johonkin sellaiseen kulttiin mikä palvoo jotain Jumalia.[/quote:0f4dacdbba] kultit palvovat pääsääntöisesti jumalaa, ei jumalia. [quote:0f4dacdbba="Lecobard"] Velhotaikuuden huono puoli on se että ne ovat vain väliaikaisia ja pitävät ostaa käytön jälkeen uudelleen... [/quote:0f4dacdbba] riimutaikuus pitää ostaa uudelleen, mutta siitäkin osa on papistolle ja riimulordeille uusiutuvaa. velhotaikuuden vahvuus on siinä, että opiskellaan vain loitsu, ja sen voimakkuuteen ja yhdistelmiin muiden kanssa voidaan vapaasti vaikuttaa omien kykyjen, vapaan älyn ja taikapisteiden rajoissa. [quote:0f4dacdbba="Lecobard"] RuneQuestin pelaamisesta hän voi ruveta Velhoksi. Velhot voivat osata kolmenlaisia taikoja. [/quote:0f4dacdbba] Pääosa velhoista ei osaa eikä opiskele muuta taikuutta kuin velhotaikuutta. henkitaikuuden mestarit ovat shamaaneja (henkimanaajia, animisteja yms). Riimutaikuuden massakäyttäjiä on papisto ja riimulordit (eli jumalien ylimmät työntekijät). [quote:0f4dacdbba="Lecobard"] Kulteissa on voimakkaita velhoja jotka antavat opetusta.[/quote:0f4dacdbba] Pääosassa kulteissa opettajina toimii papisto (akolyytit, papit, ylipapit, riimulordit...) vain parissa kultissa on velhoja. [quote:0f4dacdbba="Lecobard"] Glorantha koostuu kahdesta isosta mantereesta jotka ovat nimeltään: Genertela ja Pameltala [/quote:0f4dacdbba] tähän kohtaan voisi lisätä maininnan itäisistä saarista ja parista muusta hieman merkittävämmästä paikasta merillä, sekä sen että glorantha on litteä. Hieman apua löytynee wikipediasta, missä on Nysalorin kirjoittama artikkeli [url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Glorantha] Gloranthasta.[/url] [quote:0f4dacdbba="Lecobard"] Pelaaja taulukoita joihin merkitään pelaajan tiedot ja taidot... [/quote:0f4dacdbba] onhan ne tavallaan taulukoita joo, mutta ne tavallisesti tunnetaan nimellä "lomake", eli puhutaan hahmolomakkeista, tai pelaajalomakkeista. ja loppuhuomiona. Se lisäämäsi kartta on loistelias. Kirjoitusvirheistä en sano mitään, koska oma tekstini pursuaa niitä enemmän.
Shireh linkki 9. maaliskuuta 2007 kello 10.53
Shireh 9. maaliskuuta 2007 kello 10.53 linkki Hienoa nähdä tuollaista innokkuutta! Itsekin kallistun sille kannalle, että sivuihin kannattaa lisätä teidän omianne pelikokemuksianne. Niitä on kiva lukea (ei, en mielistele) ja voivatpa antaa virikkeitä muille peliryhmille. Lhankor My antaa siunauksensa projektille.
Wlu 000 linkki 9. maaliskuuta 2007 kello 14.14
Wlu 000 9. maaliskuuta 2007 kello 14.14 linkki Bellad: "Itse olen sitä mieltä, että jos jokin pelikerta ei muistu mieleen, tai ei musita mitään sen tapahtumista, niin siinä ei ollut mitään muistamisen arvoista. itse muistan noin parisataa pelikertaa viimeisen 19 vuoden ajalta. Muilla pelikerroilla olen siis jossain määrin epäonnistunut, joko pelaajana tai pelinjohtajana, kun en muista niitä. Tai ainakaan peli ei ole ollut missään mielessä merkittävää, erilaista tai muistamisen arvoista. " Totta tämäkin. Omien pelikertojen lukeminen on kuitenkin kuin vanhojen päiväkirjojen lukemista tai vanhojen valokuvien katsomista. Joka pelikerta ei ehkä satu mitään kovin merkittävää, mutta kirjoituksissa heijastuu myös silloinen aika ja ajatusmaailma. Myöhemmin aika kultaa helposti muistot. Ainakin meidän peliporukassamme vanhojen hahmojen päiväkirjat ovat varsinainen mielenkiintoisuuden aarreaitta. Harmi, että niitä on kovin vähän ja että hajonneet kovalevyt ovat syöneet niistä vähistäkin suuren osan.
Bellad linkki 10. maaliskuuta 2007 kello 23.12
Bellad 10. maaliskuuta 2007 kello 23.12 linkki juu, sanoinkin sen vain lohduttaakseni itseäni, sillä ne ajat miltä haluaisin nyt lukea ajatuksiani, ja minkä kautta haluaisin löytää osan itsestäni jonka uskon kadottaneeni, ei ole mihinkään kirjoitettuna. Kadehdin niiden ihmisten vanhoja itse kirjoitettuja kakara-aikaisia tarinoita yms kirjoitelmia, mistä näkee heidän ajatuksia. Omat henkilökohtaisesta elämästä kertovat päiväkirjat ovat luku erikseen, lähinnä tarkoitan jotain osin tai kokonaan mielikuvituksen tuotteena tehtyä kirjoitelmaa.
Mao linkki 11. maaliskuuta 2007 kello 17.10
Mao 11. maaliskuuta 2007 kello 17.10 linkki Ok! Kiitos neuvoista! Olen tehnyt pieniä päivityksiä sivuilleni joka kerta kun huomaan tehneeni virheitä sääntöihin liittyvissä kirjoituksissani. Sivuille tulee vielä paljon pieniä neuvoja ja tietoja minun pelikerroistani. :rollin:
Diaidis linkki 17. maaliskuuta 2007 kello 12.40
Diaidis 17. maaliskuuta 2007 kello 12.40 linkki Mukavat, hyvännäköiset sivut R&Q:sta, onnittelen. Muistui itselleni mieleen ne 7 kertaa kun luin perusäännöt läpi 14 vuotiaana, ennen kuin oppi / ymmärsi kaikki seikat pelistä. Tuosta "Noloin kuolemani" kohdasta... Pieni vinkki joka ei liity sivuihin, hahmot yleensä kuoltuaan, pysyvät kuolleena, ellei niitä nimenomaan henkiinherätetä kavereiden toimesta. Mikä on erittäin harvinaista, vaikeata ja kallista. Kyseinen loitsu löytyy yleisenä vain pienen kultin jäseniltä nimeltään Challana Arroy ja se on erittäin kallis (MHT:ssa) hankkia jopa heille. Näin ollen hahmojen jotka haluaa henkiin herättää kaverinsa pitää löytää Challana Arroyn kultistin joka osaisi kyseisen loitsun ja maksaa n. 4500 lunaria (riippuu tietysti PJ:stä ) tai sitä vastaava summa tavarana. Tämä taas on erittäin harvinaista. Tämän takia oikeat roolipelit eroaa netti "roolipeleistä" siinä että hahmot jotka on tahkonut vuokausia voivat kuolla yks kaks eikä niitä saa takaisin. Siinä voi tulla aikuiselle miehellekin tippa silmään, kun hahmo jota on pelannut 7 vuotta heittää veivin ja ymmärtää ettei sitä voi pelastaa enää.
Mao linkki 18. maaliskuuta 2007 kello 10.21
Mao 18. maaliskuuta 2007 kello 10.21 linkki Se kyseinen hahmo oli eri mutta saman niminen. Kun aloitin pelaamisen niin tein vain nopeasti jonkun hahmon että pääsisin pelaamaan... Elikkä ei me olla herätetty sitä henkiin. (jos sait sellaisen käsityksen...) :-D
Mao linkki 20. maaliskuuta 2007 kello 13.23
Mao 20. maaliskuuta 2007 kello 13.23 linkki Tein päivityksen nettisivuilleni! Tein uuden osion joka käsittelee hahmoja ja hirviöitä. Näin aluksi en ole ehtinyt laittaa muuta kuin tietoja lohikäärmeistä mutta, eiköhän se riitä ainakin vähäksi aikaa... 8-)
AtukkA linkki 21. maaliskuuta 2007 kello 14.01
AtukkA 21. maaliskuuta 2007 kello 14.01 linkki Hienot kuvat lohikäärmeistä. Ehkä olisit voinut kertoa niistä vähän enemmän kyllä. Mutta hienoa että joku jaksaa vääntää tällaista. We want more! Ainakin minä haluan.
Mao linkki 21. maaliskuuta 2007 kello 17.22
Mao 21. maaliskuuta 2007 kello 17.22 linkki Lisää tekstiä tulee kunhan löydän lisää tietoa lohikäärmeistä. Sivuthan ovat hyvin nuoret... :wink:
Bellad linkki 1. huhtikuuta 2007 kello 21.24
Bellad 1. huhtikuuta 2007 kello 21.24 linkki Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi noiden englannin kielisten linkkien edellä on englannin lippu, eikä esim. Britannian lippua..? tai britannian ja amerikan lippua... Ja tuo seikkailu... hmm.. avaan siitä uuden threadin, sillä se on kovin mielenkiintoinen ja monisuuntainen. http://www.freewebs.com/lebacord/ohjeetjatiedot.htm
Mao linkki 2. huhtikuuta 2007 kello 13.51
Mao 2. huhtikuuta 2007 kello 13.51 linkki Okei... Juttu on näin... Aluksi minun piti laittaa sivuilleni britanian lippu, mutta se oli niin vaikea piirtää että päädyin englannin lippuun... Itseänikin hävettää laittaa englannin lippu siihen, mutta aion korjata asian niin pian kuin voin... Kiitos kommentistasi. :D
Mao linkki 29. huhtikuuta 2007 kello 9.59
Mao 29. huhtikuuta 2007 kello 9.59 linkki Nyt sen englannin lipun tilalla on sopivampi lippu. Meinaan että siellä on paintilla piirretty Iso-Britanian lippu. :)
Bellad linkki 29. huhtikuuta 2007 kello 21.14
Bellad 29. huhtikuuta 2007 kello 21.14 linkki juu... mutta miksikäs nyt tuon seikkailun jätillä on liike nopeutena 1/15m eli 1 liike per 15m pituutta, eli siis liike olisi tässä tapauksessa 1. ?? Tarkoitatko siis että liike on 1 vai että liike on 15..? Sen voisi kirjoittaa ihan haluamaksesi kokonaisluvuksi ilman osamääriä ja metrikertoimia..=)
Vesa linkki 4. toukokuuta 2007 kello 5.54
Vesa 4. toukokuuta 2007 kello 5.54 linkki Täytyy nostaa Mao sinulle hattua kyllä. Olet osoittanut valtaisaa kiinnostusta Gloranthaa kohtaan ja saanut foorumillekin aikaan aktiivista keskustelua. Jatka vain samaan malliin, melkein kyynel kihoaa silmäkulmaan kun tuon sinun selvän innostuksesi asiaan näkee. Toivottavasti vielä Kalikoksen riveihin ja aktiivijäseneksi uskaltautuisit, sillä yhdistys tarvitsee tuollaista nuorta ja innokasta uutta jäsenistöä wanhojen partojen rinnalle.
Mao linkki 4. toukokuuta 2007 kello 11.24
Mao 4. toukokuuta 2007 kello 11.24 linkki Kiitoksia kovasti! Olen vielä sen verran nuori että minulla ei ole vielä ikää jotta voisin liittyä kalikoksen täysi jäseneksi, mutta se on varmaa että aion liittyä kalikokseen täytettyäni 18 vuotta. Olenhan jo kirjoittanut kalikoksen sivuille kuukauden tarinan mikä on melko lyhyt muihin tarinoihin verrattuna. Tarinan nimi on: Taru Ridzgarin sauvasta.
Nysalor linkki 4. toukokuuta 2007 kello 13.03
Nysalor 4. toukokuuta 2007 kello 13.03 linkki Mao: [i:b41a64a663]Olen vielä sen verran nuori että minulla ei ole vielä ikää jotta voisin liittyä kalikoksen täysi jäseneksi, mutta se on varmaa että aion liittyä kalikokseen täytettyäni 18 vuotta.[/i:b41a64a663] Kalikoksen täysjäseneksi voi liittyä, jos on täyttänyt 15 vuotta, joten ei sentään tarvitse 18. ikävuotta odottaa, mikäli Kalikos kiinnostaa. :) Ikäraja juontuu yhdistyslaista, koska sen mukaan 15 vuotta täyttäneet ovat yhdistyksissä äänioikeutettuja.