Vanha foorumi

Takaisin

Alueiden ilmasto

Gloranthan alueet ja mantereet
Waylander 2. maaliskuuta 2007 kello 10.57
Kirjoittaja Viesti
Waylander linkki 2. maaliskuuta 2007 kello 10.57
Waylander 2. maaliskuuta 2007 kello 10.57 linkki Mietiskelin tuossa oman 1622 vuodessa kahlaavan kampanjani osalta, jotta jäätyyköhän Haltiameri talvella? Myyttisistä syistä tuo ilmaston määrittely on hieman mutkikasta alueittain mutta silti voidaan vetää se johtopäätös että pohjoisessa kylmää, etelässä lämmintä. Balazarissa mainitaan elävän dinoja, joten veikkaisin ettei siellä kovin ankarat talvet ole. Dinoja asuu myös lohikäärmesolassa ja siellä nyt ainakin on lunta talvella, ja maasto on selvästi Balazarista etelään. Onko kukaan miettinyt näitä skismoja ja saanut jotain kuviota aikaiseksi? Itse vedin raa'asti Vanhat Erämaat vastaamaan keski-eurooppaa (Ranska, Belgia).
Mao linkki 2. maaliskuuta 2007 kello 11.47
Mao 2. maaliskuuta 2007 kello 11.47 linkki Luulisin että meri jäätyy talvella ainakin osittain mutta en ole perehtynyt Gloranthaan niin että ymmärtäisin että onko Glorantha pallon muotoinen planeetta vai onko se planeetta ollenkaan vai onko se Maagejen luoma fyysinen ulottuvuus... Joten vastaukseni on: Kyllä se jäätyy 40% todennäköisyydellä... :P
Bellad linkki 2. maaliskuuta 2007 kello 13.37
Bellad 2. maaliskuuta 2007 kello 13.37 linkki no en minä mitään tarkkoja ilmastoalueita ole koskaan miettinyt, niin että ne joka pelikerralla olisivat samoja. Varsinkin kun tuo talvi muutenkin tuppaa vähän olemaan sellainen "ohimennen lausuttu maininta", jolla ei ole niin kovin suurta merkitystä itse peliin. Siihen olen kylläpyrkinyt tekemään muutoksia tässä aikojen kuluessa, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä. Gloranthan ilmastosta tiedän, että siellä on "normaali" ilmastonvaihtelu, ja sitten "pyydetty" ilmaston vaihtelu. Ja noilla vesialueilla onkn sitten vähän omituisempia nuo jutut, kun niillä on niitä omia sopimuksiaan ja tapojaan, mutta väittäisin että talvisaikaan koko genertela on lumen vallassa, ainakin osan vuotta, sillä tämä kevääntulon myytti, jossa lumidemonit voitetaan, on hyvin tavanomainen myytti vähän joka kolkassa. merien jäätymisestä taas minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että isotmeret ei jäädy, pienet meret jäätyy, ellei erikseen ole jossain mainintaa. Ja ankarina vuosina myöskin isojen merien rannikkoalueet jäätyy.