Vanha foorumi

Takaisin

Minatyyrien käyttö RuneQuestissa.

RuneQuestin säännöt
Mao 28. helmikuuta 2007 kello 17.11
Kirjoittaja Viesti
Mao linkki 28. helmikuuta 2007 kello 17.11
Mao 28. helmikuuta 2007 kello 17.11 linkki Käytättekö te minkäänlaisia minatyyrejä tai fyysisiä hahmoja peleissänne? Olen huomannut että pelkkä suullinen peli on osoittautunut melko hankalaksi, joten olemme alkaneet käyttää muovisia ritareita peleissämme sillä se helpottaa asiaa huomattavasti ja lisää mukavuutta Rune peleissämme. Eihän tämä mikään Warhammer ole mutta ne minatyyrit sopivat vain peliin niin hyvin... Joten sanokaa mielipiteenne asiasta minulle sillä haluan tietää olenko niitä harvoja jotka käyttävät minatyyrejä runessa... :P
Nysalor linkki 28. helmikuuta 2007 kello 18.18
Nysalor 28. helmikuuta 2007 kello 18.18 linkki Mao: [i:6cb2cfb6c5]Käytättekö te minkäänlaisia minatyyrejä tai fyysisiä hahmoja peleissänne?[/i:6cb2cfb6c5] Itse en ole pahemmin käyttänyt fyysisiä esineitä tilanteiden kuvaamiseen. Tosin olen peluuttanut usein irkissä, minkä vuoksi se ei oikein luonnistuisikaan. Jos tilannetta pitää hahmottaa kasvokkaispeleissä, minulle riittää paperille piirtäminen.
Ilkka linkki 28. helmikuuta 2007 kello 18.40
Ilkka 28. helmikuuta 2007 kello 18.40 linkki [quote:1d63839c45="Mao"]Joten sanokaa mielipiteenne asiasta minulle sillä haluan tietää olenko niitä harvoja jotka käyttävät minatyyrejä runessa... :P[/quote:1d63839c45] Vanhoilta hyviltä ajoilta on tallessa muovitettu taistelualusta ja kopallinen muovisia pikku-ukkoja. Ovat monesti avustaneet tilanteen hahmottamisessa, varsinkin kun pelissä on paljon hässäkkää ja monta hahmoa. Digikamera aikana sitä on jopa ruvettu ottamaan kuvia tilanteesta, mikä on muutaman kerran pelastanut tilanteen pöydän keikahdukselta. :-D Koska alustassa on heksat ja päällyksenä muovi, on siihen joskus jopa luolastoa piirretty.
juhanstein linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 10.33
juhanstein 1. maaliskuuta 2007 kello 10.33 linkki itse tutustuin roolipeleihin miniatyyri pelien kautta joten olen aina käyttänyt battle mattia(4'x4') sekä warhammer figuja... muoville on helppo piirtää kaikki maasto vesiliukoisella tussilla. mielestäni peli menee sekaisin ilman fyysistä muotoa
Alec linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 18.09
Alec 1. maaliskuuta 2007 kello 18.09 linkki Meille on yleensä riittänyt ihan paperille piirtäminen ja loput onkin sitten hoitunut omassa pääkopassa. Tästä on kyllä aina välillä seurannut tilanteita, jossa PJ:llä on kartta päässä hieman eritavalla kuin itsellä...näistä onkin yleensä seurannut parhaimmat kommentit tyyliin..."mä juoksen metsään piiloon", jonka jälkeen PJ tuijottaa hetken ja toteaa että "mihin vitun metsään, te ootte avoimella pellolla!"...ja sitten vaan papreille piirtämään :roll:
Shireh linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 10.05
Shireh 6. maaliskuuta 2007 kello 10.05 linkki Paperia ja pääkoppaa tulee käytettyä. En itse oikein tykkää ideasta, että roolipeliin tungetaan miniatyyrejä. En havaitse niitä kovinkaan hyödylliseksi. Ainut missä voisin harkita miniatyyrejä olisivat isomman luokan taistelut.Nyt tarkoitan kahden ison armeijan konfliktia. Pienten taisteluiden kuvaamisesta tulee turhan kaavamaista.
Bellad linkki 6. maaliskuuta 2007 kello 12.17
Bellad 6. maaliskuuta 2007 kello 12.17 linkki minulle on oikeastaan yks ja hailee, mikä on se apunani käyttämä väline, millä kuvaan tilannetta. Onko kyseessä noppia, kyniä, kumeja, laskin ja nitoja pöydällä, vai onko ne warhammer figuja, vai iso paperi, jossa paljon viivoja, suttuja ja kuvia. Tärkeintä on jatkuvuus ja selkeys. Jos kuvaan tilanteen joka auttaa hahmottamaan lyhytaikaisen tilanteen, etäisyyden, kokosuhteen tai jonkin muun asian, mikä on hankala kertoa sanoin, tai en usko että se olisi yhtä vaikuttava tai loisi samanlaisia tuntemuksia ja ajatuksia pelaajissa. JOs taas kuvaan tilannetta, jossa on tarpeen pitkän aikaa musitaa mitä mikäkin palikka edusti, niin miniatyyrit olisivat ihan hyvä vaihtoehto, koska ne ovat paljon konkreettisempia, kuin sininen noppa ja punainen noppa. Miniatyyrien käytön osuus tosin on 1/100000 peliä kohden nopat yms palikat noin 1/100 peliä kohden. piirrokset, kartat tms. itse rustatut pikaraapustuksen pelitilanteen takia. 1/2 peliä kohden.
Fharlanghn linkki 29. maaliskuuta 2007 kello 17.34
Fharlanghn 29. maaliskuuta 2007 kello 17.34 linkki Koska historialliset miniatyyripelit on muutenkin harrastus, tulee niitä luonnollisesti käytettyä... Yksi mieleenpainuvimmista oli Tarsh War freeformissa ollut iso taistelu, jossa käytin 15mm antiikin armeijoita lunarilaisia ja kapinallisia kuvaamaan. Spartalaiset kävi hyvin lunari-falangista ja traakialaiset orlanthibarbaareista, jne. F