Vanha foorumi

Takaisin

Pelatut pelit

Roolipelikeskustelu
Anonymous 7. toukokuuta 2002 kello 17.01
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 17. huhtikuuta 2001 kello 15.12
Anonymous 17. huhtikuuta 2001 kello 15.12 linkki Ajattelin aloittaa keskustelun tälläkin osastolla ja siksi kysynkin, että mitä kaikkia roolipelejä olette pelanneet ? Siis ihan mitä tahansa jota roolipeliksi voi kutsua. Omiin kokemuksiini kuuluuvat Lohikaermeksen vetämä RuneQuest, Cyberpunk 2020, jokin Kaermeksen oma tietääkseni nimetön roolipeli, ja lähes legendaksi porukkamme keskuudessa muodostunut Illun balettivihko-roolipeli jota Illu itse veti.( Legenda peli on lähinnä hölmön nimensä puolesta :smile: ) Lisäksi olen aloittelemassa Vampire : The Masqueraden vetämistä mutta aikaisempaa kokemusta ei ole. Ishor
Guzmo linkki 17. huhtikuuta 2001 kello 0.23
Guzmo 17. huhtikuuta 2001 kello 0.23 linkki D & D Twilight 2000 Ankh Keskimaa Rolemaster Cyperpunk 2020 Vampire the Masquerade Stormbringer Changeling Sitten tietysti kavereitten tekemät omat räpellykset. ------------- - Guzmo
Tero Kaija linkki 17. huhtikuuta 2001 kello 19.08
Tero Kaija 17. huhtikuuta 2001 kello 19.08 linkki D&D Keskimaa Rolemaster Cyberpunk 2020 Tie tähtiin 2300 AD Twilight 2000 Elhendi Jotain varmaan unohtui, mutta eipä kai mitään merkittävää. :smile:
Nysalor linkki 17. huhtikuuta 2001 kello 6.43
Nysalor 17. huhtikuuta 2001 kello 6.43 linkki Olen aika innokas RuneQuestin kannattaja. Enpä ole pelannut tai peluuttanut juuri muuta.
Anonymous linkki 18. huhtikuuta 2001 kello 18.28
Anonymous 18. huhtikuuta 2001 kello 18.28 linkki Eipä noita ole paljon tullut pelattua. Enimmäkseen Runea, se vaan on niin hyvä. Muuten on tullut pelattua vain Twilightia ja jotain omaa juttua.
Guzmo linkki 18. huhtikuuta 2001 kello 9.49
Guzmo 18. huhtikuuta 2001 kello 9.49 linkki RuneQuest on kyllä loistava, mutta välillä virkistävää pelata muutakin. Vampire on kerrassaan loistava peli jos sen pahimmat sääntöbugit korjataan ja hommaa ohjaa hyvä storyteller. Olemme huomanneet, että pelaajien hölmöillessä, saa hyvä GM kuitenkin pidettyä enemmän tai vähemmän pelin kasassa. ------------------ - Guzmo
Wlu 000 linkki 18. huhtikuuta 2001 kello 10.55
Wlu 000 18. huhtikuuta 2001 kello 10.55 linkki Tosiaan. RuneQuest on loistava peli mutta vaihtelu virkistää. Esim. Warhammer fantasy on loistava peli kun pelinjohtaja ja itse peli ovat kohdallaan (Juhnolle terveisiä). Lähinnä Runen ja Warhammerin lisäksi on tullut pelattua Twilightiä ja tietenkin kaikkea omaa sähläystä.
Juhno linkki 4. toukokuuta 2001 kello 9.28
Juhno 4. toukokuuta 2001 kello 9.28 linkki No kiitos kiitos, wlu. I try to do my best. (jos vain motivaatiota riittää) Pelejä: *KERP (merp) *RQ *Twilight2000 *Cyberpunk *TsH-seikkailupeli *Rolemaster (kokeillut) *Sitten muutamaa erilaista kaverien tekemää viritelmää *Ja paranoijaa joskus kokeillut.
Anonymous linkki 6. toukokuuta 2001 kello 2.00
Anonymous 6. toukokuuta 2001 kello 2.00 linkki Joo, joitain pelejä on tultu kokeiltua: -RuneQuest -Shadowrun -Mechwarrior -Wraith -Twilight 2k -D&D Parhaat seikkailut on tullu RQ:ssa.
Anonymous linkki 9. toukokuuta 2001 kello 14.10
Anonymous 9. toukokuuta 2001 kello 14.10 linkki D&D Ankh Twilight2000 RQ Cyberpunk2020 Tie Tähtiin 2300 Call Of Ctulhu (Ctulhu Now) KERP Sekä joskus muinoin erästä omaa scifikehitelmää. Onhan noita näemmä muutama kertynyt. Täytyy sanoa ettei RQ:n voittanutta ole löytynyt.
Anonymous linkki 9. toukokuuta 2001 kello 23.01
Anonymous 9. toukokuuta 2001 kello 23.01 linkki Hmm... näytti aivan siltä, että kukaan muu kuin minä ei olisi pelannut Hero Warssia... kannattaa kokeilla voi olla ihan mukavakin kokemus..:smile: Hero Warssin lisäksi suosittelen lämpimästi kauhupeliä Kult, jonka sääntö systeemi on itseasiassa aika samanlainen kuin HW:een.
newsalor linkki 14. toukokuuta 2001 kello 19.50
newsalor 14. toukokuuta 2001 kello 19.50 linkki JEW. Hero Wars rulaa! KAuan eläköön Issaries. All Hail the Reaching Storm! RQ:ta tuli säädettyä ja pelattua aika lailla. House ruleja on kertynyt aika nippu, mutta loppuen lopuksi systeemi ei taipunut magian osalta tarpeeksi pitkälle. Miltei kaikki Chaosiumin pelit on kans hyviä. Elric, Call of Cthulhu ja Pendragon ovat ehdottomasti kokeilemisen arvoisia pelejä. Unknown Armies oli aika mielenkiintoinen. Se ei ole perinteistä kauhua, vaan uudet kauheat kuviot odottavat pelaajia, jotka ne oppisivat. Sitten kun ne on opittu ja tiedetään miten maailma toimii, niin ei enää olekkaan nin kauheaa.
Anonymous linkki 19. toukokuuta 2001 kello 5.34
Anonymous 19. toukokuuta 2001 kello 5.34 linkki Itse olen pelauttanut aika montaa peliä. Runequest Twilight 2000 2300AD Cyberpunk 2020 Shadowrun AD&D ja D&D 3Ed. Praedor Earthdawn Mechwarrior Fallout (kyllä, P&P-rope, en tarkoita sitä tietokonepeliä) Traveller: New Era Fudge Lukuisat omat sekoilut Lisäksi olen pelannut Vampire: Dark Agesia. (Jos se nimi nyt oli tuo.) Saatoin toki unohtaa jotain. Irc tag: Nightway "Death is more universal than life: everybody dies, but not everybody truly lives."
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 27. toukokuuta 2001 kello 22.54
Topi Hiski Viljami Salmi 27. toukokuuta 2001 kello 22.54 linkki Kyllä on tullut tahkottua paljon pelejä.. -D&D :b entuna -AD&D :teininä -Twilight 2000 :teininä -tie tähtiin 2300 ad. (hieno maailmankuvaus):b entuna -Cyberpunk 2020 & Cybergen 2027 :vieläkin joskus -Keskimaa : teininä -Call of Ctulhu (hienoja hetkiä muistuu) :teininä - Gurps : kauhu ja scifi maailmoissa joskus ihan pentuna -Stormbringer :teininä kokeiltiin -Rolemaster: ihan pari sessiota vuos sitten. - Mechwarrior 1st ja 2nd ed. :teininä Ja ainakin pari omaa systeemiä kehiteltiin 12-15 vuotiaina.. ja uusin on todellakin mahtavan lupaava Hero Wars! Tuntuu parhaimmilta systeemeiltä mitä oon koskaan vetänyt! tunnelma kohdallaan oikeastaan kaikessa.. Edited by: Topi Hiski Viljami Salmi at: 5/28/01 5:41:51 pm
Sonya Blackblade linkki 9. kesäkuuta 2001 kello 12.45
Sonya Blackblade 9. kesäkuuta 2001 kello 12.45 linkki Kylläpä ollaan Topi pelattu monia pelejä =) Suurinta osaa kyl samas porukas ku nyt, kai? Mutta tässä jonkinmoinen lista: -D&D -AD&D -Twilight 2000 -tie tähtiin 2300 ad. -Cyberpunk 2020 & Cybergen 2027 -Keskimaa -Call of Ctulhu -Gurps -Stormbringer (en oo saletti mut voi olla et oon tätäkin pelannu(Topi muistakko?)) =) -Rolemaster -Mechwarrior 1st ja 2nd ed. -Merc2000 -Rapier -Warhammer Fantasy Roleplay(joku tuommonen) -Astra (muistaakseni kokeillu tuotakin kerran/kaks) -AINII!!! Runequest... (meinas unohtua!) -Ja sit tämä uusi hieno Herowars josta en pidä kyllä pätkääkään =( (no ehkä vähän) ..... vähän -Ja sitten aika läjä oman porukan tekemiä pelejä -Ja luultavasti vielä jokunen peli mitä ei nyt tähän hätään keksi.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 10. kesäkuuta 2001 kello 16.23
Topi Hiski Viljami Salmi 10. kesäkuuta 2001 kello 16.23 linkki muah... unohin ton warhammerin ja merc2000 pelit.... ja muuten ollaan pelattu peliä nimeltä Dark conspirancy: sellanen merc2000 sääntöihin pohjaava kauhupeli.. Ja stormbringerist: en muista ees pelattiinko vai tehtiinkö vaan hahmot joskus... mä tein eph:n semmosen enkeli muijan siihen... chat chat ja nukkuun
Anonymous linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 3.14
Anonymous 12. kesäkuuta 2001 kello 3.14 linkki Onkosta kukaan teistä pelannut Ankh nimistä ropea... Suomessa tehty se oli joku Aivan Nihkeä Karjala Roolipeli... ei kovin hyviä mistoja siitä pelistä... mutta onko joku pelannut?
Guzmo linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 10.38
Guzmo 12. kesäkuuta 2001 kello 10.38 linkki [quote:39a216a6a6] Onkosta kukaan teistä pelannut Ankh nimistä ropea... Suomessa tehty se oli joku Aivan Nihkeä Karjala Roolipeli... ei kovin hyviä mistoja siitä pelistä... mutta onko joku pelannut? [/quote:39a216a6a6] Jos ei muisti nyt tee teniä niin olen peliä pelannut kerran tai kaksikin kertaa. Pelissähän oli systeemi suunnilleen suoraan pöllitty RQ:sta ja D&D:tä. Taide oli surkean ja kohtalaisen väliltä (Hiltunen ei vielä silloin ollut loistava piirtäjä) Aika hirveä tekele, yritti varmaan D&D hypeen mukaan. En sitten tiedä kuinka hyvin meni kaupaksi. ------------------------------------------ - Guzmo
Nysalor linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 16.52
Nysalor 12. kesäkuuta 2001 kello 16.52 linkki [i:3cd0b4ef0b] Onkosta kukaan teistä pelannut Ankh nimistä ropea...[/i:3cd0b4ef0b] Täytyy tunnustaa, että olen tuota kyllä jonkin kerran pelannut. Ideana aika kiinnostava, mutta eipä Kalevalan maailma ole mitään Gloranthaan verrattuna, eikä sääntösysteemikään tee suurta vaikutusta. Tuskin Ankh kovin hyvin menestyi, koska aloituspakkauksessa lupailtuja lisäseikkailuja ei tietääkseni koskaan ilmestynytkään. Mutta olipa ensimmäinen roolipelikokemukseni.
Anonymous linkki 13. kesäkuuta 2001 kello 14.55
Anonymous 13. kesäkuuta 2001 kello 14.55 linkki Uusi kirjoittaja ilmoittautuu, terve vaan kaikille, all hail the reaching moon tai jotain... Ei tohtinut uutta ketjua avata tälleen alkuun, joten kommentoidaan tälläistä yleistä ensin. Tottakai olen Ankhia pelannut. Ensimmäinen ropeni vuonna 89... pelattiin 2 seikkailua, kaveri piti sen malliseikkailun ja sitten ite pidin siihen yhden. Funtsittiin hetki, että onpa hauskaa, painuttiin kauppaan, ostettiin RuneQuest ja sitten ei enää muuta ollutkaan... eikä vieläkään ole. 12 vuotta pelattuna, likimain puolet elämästä ja aina se viehättää. Kerran tosin nostalgian puuskassa pelattiin ANkhia kokonainen viikonloppu, monta skenua ja oli perhanan hauskaa... Se tietty kalevalalainen metsäläistunnelma oli hauskaa. Kyllähän niistäkin myyteistä pelejä saisi ja taustoja, kun jaksaisi oikein paneutua. Nojoo, kaikkeahan on kokeiltava, joten ne kokeilut: Merp/Kerp 2300 A.D Twilight 2000 Cyberpunk 2020 Call of Cthulhu Stormbringer Aseistetut Machonaiset (en kyllä muista pelattiinko tätä koskaan) Paranoia (tämäkin on hyllyissä, mutta en muista pelasinko kokonaista peliä) Astra Voihan noita olla vielä muitakin, mutta ei muista. DD/ADD en oo pelannu. 97% peleistäni on muuten ollut pelinjohtajana oman peliporukan kanssa. Jostain syystä meillä ei ole kukaan vuosiin yrittänyt johtaa peliä, vaan meikä rulettaa. Jep, eka postitus on tässä. Jatkoa toivottavasti seuraa...
Nysalor linkki 13. kesäkuuta 2001 kello 0.40
Nysalor 13. kesäkuuta 2001 kello 0.40 linkki [i:9285c87c1e] Uusi kirjoittaja ilmoittautuu, terve vaan kaikille, all hail the reaching moon tai jotain...[/i:9285c87c1e] Tervetuloa vaan sydämellisesti minun puolestani. Kiva, että täällä joku viitsii kunnioittaa hiukan kuutakin, kun muilla tuntuu olevan niin antilunarilaiset mielialat. :smile:
Anonymous linkki 13. kesäkuuta 2001 kello 23.17
Anonymous 13. kesäkuuta 2001 kello 23.17 linkki jop, meitsin pelaajatkin tahtovat jostain syystä käyttäytyä vähintään nihkeästi lunareita kohtaan. PJ:na mun täytyy pitää niittenkin puolia... sitäpaitsi, lunareista saa aina revittyä vaikka minkälaisia juonia, kun ne on niin monisyistä porukkaa. Loistavia pahiksia, joiden ei aina edes tarvitse olla pahiksia. On niin mukavaa, kun pelaajat joutuvat kiitollisuuden velkaan jollekkin mukavalle lunarilaiselle tyypille, kyllä on jätkät happamina.
Arkat linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 6.50
Arkat 18. kesäkuuta 2001 kello 6.50 linkki Olen vähintään kokeillut melkein kaikkia tunnetuimpia... (99% ajasta PJ:nä) AD&D D&D (vanha ja 3rd Ed.) RuneQuest Shadowrun Cyberpunk Twilight 2000 Elhendi Call of Cthulhu (lukuisat laitokset) Keskimaa Warhammer Fantasy Roleplaying Game (WHFRPG) Stormbringer Elric GURPS Tie Tähtiin 2300 AD Ja varmaan puoli tusinaa joita en heti muista. Omistan jotain 16+ roolipeliä... ja aioin lähiaikoina (miel. tänä vuonna) koittaa pelauttaa Hero Warsia, BESMiä (Big Eyes, Small Mouth - erinomaiselta vaikuttava anime/manga rope; ottaen huomioon että anime/manga ovat parasta maailmassa ystävien, kirjojen ja ropejen jälkeen, uskon pitäväni... :wink: ja varmaan jotain muutakin.
Anonymous linkki 29. kesäkuuta 2001 kello 18.04
Anonymous 29. kesäkuuta 2001 kello 18.04 linkki Itte on tullu ropellettua ties mitä, pääasias samoja virityksiä mitä edellä jo lueteltiin. Mutta muistaako kukaan teistä lautapeliä nimeltä Hero Quest? Peli oli lautapeli, siinä trampattiin pitkin samaa pelikenttää, jossa oli luolastoissa huoneita. Mätkittiin hirviöitä, etsittiin aarteita, suoritettiin jonkun vanhan velhon antamia tehtäviä. Pelaajahahmoina olivat barbaari, kääpiö, velho ja haltija. Monsterit olivat goblineja, örkkejä, luurankoja et cetera, et cetera... Tekeleeseen ilmestyivät myös jatko-osat Kellarin Linnake ja Noitaherran Paluu. Kuinka moni muistaa pelanneensa tätä legendaa? Pelattiin serkkujen kanssa Hero Questia, kun vanhempi serkkupoika sanoi, että hän on hankkinut pelin, jossa ei käytetä ku sääntökirjoja, lomakkeita ja eksoottisia noppia. Mentiin naapuriin pelaamaan. Se peli oli uunituore sinikantinen Rune Quest-pakkaus Riimumestarin kirjalla ryyditettynä. Alettiin pelata. Jäin koukkuun. Ja koukussa olen edelleen. :smile:
Nysalor linkki 29. kesäkuuta 2001 kello 7.08
Nysalor 29. kesäkuuta 2001 kello 7.08 linkki [i:01ba1925c8] Kuinka moni muistaa pelanneensa tätä legendaa?[/i:01ba1925c8] Minä olen pelannut tai pikemminkin johtanut sekä peruspakettia että molempia lisäosia. Silloin nuorempana ne tietysti tuntuivat mahtavilta, kun sai liikutella kaikkia kivoja hirmuja laudalla ja koota peliä pelaajien tekojen mukaan. Kieltämättä HQ oli silloin oikein viihdyttävä peli, mutta tuskinpa se enää nykyään maistuisi. Silti se on historiaa ja kenties jonkinlainen alkukimmokkeeni fantasialle, vaikka roolipelaaminen onkin kaukana.
Arkat linkki 10. heinäkuuta 2001 kello 10.04
Arkat 10. heinäkuuta 2001 kello 10.04 linkki Kyllä minäkin muistan tuota pelanneeni joskus historian hämärissä (ehkä vajaat 10 v sitten, mutta minulle 2 min sitten on historian hämärissä)... ei muista mitään, mutta jos muistaisi niin olisivat kivoja muistoja. ;b
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 10. heinäkuuta 2001 kello 16.59
Topi Hiski Viljami Salmi 10. heinäkuuta 2001 kello 16.59 linkki HERO QUEST oli aivan mahtava! Meillä oli kummatkin lisäpakkaukset ja aivan tajuttomasti tyyppejä maalattuina! Kaverillani on sellainen peli kuin ADVACED HEROQUEST, jossa voi nousta enemmän tasoja ja joka on hieman monipuolisempi kuin alkuperäinen sankarimatka(tm). Kaverini johti sitä tyylillä pj vastaan pelaajat ja aina jos huoneessa oli örkkejä niin ne ei tullut ovesta vastaan vaan odotti että pelaajat tuli huoneeseen ja oven ympärillä oli aina valtava örkkilauma niin että vain yksi ruutu oven edessä oli vapaa ja vain yksi pelaaja kerralla pääsi huoneeseen :b Mutta hienoja pelejä kummatkin.
Juhno linkki 18. heinäkuuta 2001 kello 15.47
Juhno 18. heinäkuuta 2001 kello 15.47 linkki Heh. Samanlaisia muistoja. "Oi niitä aikoja". Kun muistelee, itse olin lähes aina "pj", vai mikä pahis se olikaan. Ja minä mitään kirjan seikkailuja vetänyt (paitsi ehkä alussa). Omiahan sitä tuli väännettyä. Laadukkaitahan ne luultavimmin eivät olleet. Mutta annan sen itselleni anteeksi, sillä jos ikää on 6-8v ei laadulla ole merkitystä. Pääasia vain, että hauskaa oli....
Arkat linkki 18. heinäkuuta 2001 kello 8.41
Arkat 18. heinäkuuta 2001 kello 8.41 linkki Kummasti me PJt tunnumme saavan tuon manttelin jo varhain ja kantavan tämän raskaan, vastuullisen taakan kauan ja uskollisesti... ;P Onkohan se geenivirhe? Vähän niinkun psykologiaan suuntautuminen, hehee...
Guzmo linkki 20. heinäkuuta 2001 kello 15.29
Guzmo 20. heinäkuuta 2001 kello 15.29 linkki Yleensä GM on se, joka ostaa pelattavan pelin. Yleensä pelin ostanutta henkilöä kiinnostaa sen pelaaminen (pelauttaminen) eniten, joten hän alkaa vetämään peliä. - Guzmo
Anonymous linkki 27. syyskuuta 2001 kello 19.10
Anonymous 27. syyskuuta 2001 kello 19.10 linkki Itse olen pelauttanut/pelannut aikoinaan... nykyään pelaan vain HW:ta -RQ(pelannut Gloranthassa ja pelauttanut fantasia euroopassa... lähinnä viikinkitouhuja...) -Marvel Super Heroes -D&D -Harn -Top Secret -Call of C....(en edes kirjoita kun ei tuu oikein kuitenkaan) -Twilight 2000 15 vuotta on tullut pelattua enemmän ja vähemmän aktiivisesti... oli tossa pari vuotta, että ei juurikaan kerennyt pelaamaan(tuli väännettyä pari muksua), mutta nyt tulee pelattua kerran viikossa...
Vaakkujaakko linkki 30. marraskuuta 2001 kello 2.37
Vaakkujaakko 30. marraskuuta 2001 kello 2.37 linkki Mun listassa näyttää olevan joitakin, joita ei aikaisemmin ketjussa osunut silmään... - RQ (johtanut PALJON ja pelannut pari kertaa) - Kerp/Merp/Rolemasteria Keski-Maassa - Pendragon - CoC - Stormbringer - WFRP sekä sitten vielä tämä omituisten otusten kerho - ANKH - D&D - Twilight 2000 - Palladium RPG - Tales from the Floating Vagabond - Tie Tähtiin 2300 - Paranoia nämä ei ole roolipelejä, mutta jotain sinne päin kuitenkin - Mini Car Wars - Blood Bowl - WH40k
Guzmo linkki 30. marraskuuta 2001 kello 17.14
Guzmo 30. marraskuuta 2001 kello 17.14 linkki [i:ff9e81d23f] nämä ei ole roolipelejä, mutta jotain sinne päin kuitenkin - Mini Car Wars - Blood Bowl - WH40k [/i:ff9e81d23f] Kyllähän ainakin BB:ssä pelaajat kehittyvät jos pelaa kampanjasäännöillä, mutta... - Guz-guz
newsalor linkki 30. marraskuuta 2001 kello 13.04
newsalor 30. marraskuuta 2001 kello 13.04 linkki [rant] Joo. Ne on niitä roolipelimäisiä elementtejä. Se, jos jossain tietokonepelissä esim. saa kokemusta, jolla voi oppia uusia rullalautailutemppuja, on roolipelimäinen elementti. Kokemus on myös roolipelimäinen elementti. Sinänsä hauskaa, että itse tietokoneroolipelit sitten ovatkin sitten pelkästään kokoelma "rooolipelimäisiä elementtejä", mutta eiväthän ne ole, vaan ne on ihka oikeita roolipelejä. Muka. [/rant]
Juhno linkki 6. tammikuuta 2002 kello 0.03
Juhno 6. tammikuuta 2002 kello 0.03 linkki On myös tullut peluutettua etästä peliä jota en maininnut tuolla aikaisemmin, koska peliä ei edes ollut silloin. D20-systeemiin perustuva Wheel of Time rpg. On nyt 10-11. sessio peluutettu. Eli mukavasti menee. Peli on muuten ihan mainio, mutta kaikenkarvaiset typot, copy-paste errorit ym. häiritsevät, varsinkin kun kirja on englanniksi, ja sitä on muutenkin hidasta lukea. Mutta kuitenkin, mainio peli, jos sitä tulkitsee vähän vapaammin, ettei käytä aikaa jatkuvaan kirjan selailuun pelin aikana.. =)
GEAS linkki 15. helmikuuta 2002 kello 19.44
GEAS 15. helmikuuta 2002 kello 19.44 linkki Mä oon pelannut Tie tähtiin,keskimaa roolipeliä,runequestia ja kalmoa.
Daedra linkki 15. helmikuuta 2002 kello 23.10
Daedra 15. helmikuuta 2002 kello 23.10 linkki RuneQuest D&D1E AD&D1E AD&D2E D&D3E Dragonlance: Fifth Age (Saga-rules) Tutustunut muttei pelannut: kaikki se D20-crap Mythus Pendragon HârnMaster Pallandium Middle-Earth Roleplaying (MERP) Ala-Keski-Maa Roolipelijärjestelmän (ALKSKMRLPLJRST) Adventures of the North: Kalevala Heroes (ANKH) Generic Universal RolePlaying System (GURPS) Ultima Thule Praedor Legend of the Five Rings (L5R) 7 Seas Deadlands Marvel Superheroes Aeon: Trinity Aberrant Vampire: Masquerade Vampire: Dark Ages Mage: The Ascension Mage: Sorcerors Crusade Changeling: The Dreaming Wraith: The Obvilion Hunter Star Trek (Games Workshop) Star Trek (Last Unicorn Games) Star Wars RPG Traveller Tie Tähtiin 2300 Twilight 2000 Cyberpunk 2020 Shadowrun Call of Cthulhu Battletech Big Eyes - Small Mouth (BESM) Bubblegum Crisis RPM Tenchi Myuo RPG Sengoku HeroWars Feng Shui Hong-Kong Action Theatre (HKAT) Elric RPG Drakan och Demoner RAPIER (ei voi muistaa mistä tuo oli lyhenne, oliko edes) Se haltiaroolipeli jonka kannessa kaksi haltiaa ja kääpiö, käännetty suomeksi. Muistaakseni siinä oli "muodonmuutos"-loitsu jota eräs pelaajistani yritti työllä ja tuskalla munchkinoida "No jos sillä voi kasvattaa pitkän nenän, niin kasvatan sen sen örkin pään sisään, niin että se kuolee." Warhammer (RPG) Blue Planet Vielä yksi ainakin on kielenpäällä, mutten saa sitä millään mieleeni. Tosin suurinta osaa noista on tullut pelattua juuri se pari pelikertaa ja sitten "Äh, ei tätä jaksa - otetaan se RQ esiin." Plus sitten vielä ne monet "systeemittömät"-rpgt, erityisesti oneshotit, joita on pelattu. On sitä pari kampanjaakin ollut ihan d20n varassa. -Daedra
GEAS linkki 16. helmikuuta 2002 kello 13.44
GEAS 16. helmikuuta 2002 kello 13.44 linkki Kiva lista oma on hiukkasen lyhyt verrattuna tohon.
Miika Jooseppi Ahola linkki 25. helmikuuta 2002 kello 10.14
Miika Jooseppi Ahola 25. helmikuuta 2002 kello 10.14 linkki Joo että semmonen kysymys yleisesti vaan että onko kellään seikkailuideoita peliin nimeltä: Tie Tähtiin 2300
Miika Jooseppi Ahola linkki 25. helmikuuta 2002 kello 10.38
Miika Jooseppi Ahola 25. helmikuuta 2002 kello 10.38 linkki On noita tullu pelattua tosin vähän: -Tie Tähtiin 2300 -Runequest No ei oo paljoo tullu pelattuun.
Mostal linkki 28. helmikuuta 2002 kello 8.12
Mostal 28. helmikuuta 2002 kello 8.12 linkki Nyt Mostalina (olen entinen Miika)on tullu yksi uusi pelattu roolipeli : Hero Wars.
Lokamayadon linkki 1. maaliskuuta 2002 kello 12.47
Lokamayadon 1. maaliskuuta 2002 kello 12.47 linkki Tuli aikanaan aloiteltua uraa legendaarisella Adventures of North Kalevala Heroesilla eli ANKH:illa. Seikkailu päättyi nolosti sankariemme juostessa pakoon henkensä edestä paikkoja, mutta pienestä en lannistunut. ANKH jäi aika pian taakse, mutta kiinostus syntyi. Myöhemmin: -D&D kampanja, joka kesti vuosikausia (PJ:nä) -Tarua Sormusten Herrasta melko vähän. -Keskimaata sitäkin enemmän. -Lisää Keskimaata roolimestarin säännöillä. -Twilight 2000:tta hyvin vähän. -Cyberpunk 2020:tä paljon. -Muutamia erilaisia kaverien tekemiä viritelmiä. -Runequestia pelinjohtajana noin 40 lahdatun pelihahmon verran. (Pari legendaarisinta hahmoa oli tosin pirun sitkeitä.) -Hero Warsia tätä nykyä. Erikoismaininta täytyy myös antaa Paranoialle. En ole sitä juuri pelannut, mutta sen ohjekirja on paras minkä olen nähnyt. Kirjasesta ovat peräisin myös monet kuolemattomat lentävät lauseet, joita tulee pelaajille vakuuteltua. Esim. "Tottele pelinjohtajaa, pelinjohtaja on ystäväsi.", "Seikkailu on kaikille aivan erityisen hauska ja helppo." ja "Ehkä seuraava hahmosi onnistuu paremmin."
Mostal linkki 2. maaliskuuta 2002 kello 13.48
Mostal 2. maaliskuuta 2002 kello 13.48 linkki Olenko pelannut Hero Warsia jos ne oli netistä tulostetut säännöt?
Gralak linkki 13. maaliskuuta 2002 kello 20.40
Gralak 13. maaliskuuta 2002 kello 20.40 linkki Nonih, tässä onkin sopiva paikka ensimmäiselle viestille... Ensimmäinen kosketus roolipeleihin tuli kauan sitten ala-asteella, kun pari kaveria kehitteli Koululainen-lehdestä napatun idean (jonkinlainen intiaanirope) pohjalta scifististä roolipeliä. Koska kenelläkään ei ollut minkäänlaista kokemusta roolipeleistä, peliin napattiin paljon ideoita tietokonepeleistä (Lääkelaukut ja ruoka paransivat, omat hahmot kestivät monta kertaa NPC-hahmoja enemmän...). Ja hauskaa oli. Mutta eihän tämän ketjun tarkoituksena ollut muistella pelaamisen aloittamista joten seuraavana on listattu kaikki ei-omatekemät ropet: -Taru Sormusten Herrasta -Cyberpunk -Tie tähtiin 2300 -Twilight 2000 -Kerp -Rolemaster -Paranoia -Runequest -Stormbringer (+joitakin yhden pelikerran ropeja)
Squirrel linkki 15. maaliskuuta 2002 kello 11.58
Squirrel 15. maaliskuuta 2002 kello 11.58 linkki Joo tuota onhan sitä vaikka mitä pelailtu, että tässähän ne: -Keski-Maa (ensimmäinen) -Twilight 2000 (sain halvalla ostettua) -Cyberpunk -Star Wars (siis se Wizards of Coastin) -RQ -plus lukuisia omia räpellyksiä :wink: ja tietysti sitten Games-Workshopin figupelejä esim. Fantasy Battle, Mordheim ja Bloobowl. Mutta en tiedä onko ne ihan roolipelejä no ihan sama... [ Tätä viestiä on muokannut: Squirrel 2002-03-15 14:03 ] [ Tätä viestiä on muokannut: Squirrel 2002-03-15 14:04 ]
late linkki 7. toukokuuta 2002 kello 17.01
late 7. toukokuuta 2002 kello 17.01 linkki Tuo Gralakin mainitsema Koululaisessa ollut inkkaripeli on mullekin tuttu. Ei siinä tainnut pahemmin roolipelaamiseen kyllä tilaa olla, mutta ei kai se ala-asteikäisiä vaivannutkaan. Varsinaisista roolipeleistä on tullut pelattua RuneQuestin lisäksi Cyberpunkia ja Tarua sormusten herrasta. Lisäksi joku kumma suomalainen peli, jonka nimeä en muista.
Larppa linkki 4. elokuuta 2002 kello 12.44
Larppa 4. elokuuta 2002 kello 12.44 linkki Jeps Tässä on pelit mitä oon pelannu: -RuneQuest -D&D -D&D 3rd edition -Strombringer -Keskimaa -Roolimestari Siinäpä on ne jotka tuli mieleen!!!
Kasila linkki 12. elokuuta 2002 kello 15.22
Kasila 12. elokuuta 2002 kello 15.22 linkki Pelattiin ekana ropena omaa tekelettä YKSI peli... Kaverit ei saanut nukuttua seuraavana yönä... Bohahaha... sitten meni vuos ja ostin RQ (heti ekana ;) ) joskus 89.... DD ostin joskus 91 Cyperi twilight tie tähtiin...kerta... RQ,,,, Ja niin shadow run... Paskin on DD... sitten on... no ei oo paskaa mikään muu... Rq loppupeleissä ole edes ollut itseni mielestä paras engine mutta Glorantha ja omat muunnelmat RQ sääntöihin niin ihan siistii... But kyllä shadow runnin maailma olis PJ:n unelma... IHAN minkälaisia kamppanjoita sais
Gerenth Rohkea linkki 15. huhtikuuta 2005 kello 6.00
Gerenth Rohkea 15. huhtikuuta 2005 kello 6.00 linkki en ole hirveenä pelannut, mutta runequest on minusta paras :D . cyberpunkia olen myös vähän pelannut
black knight linkki 15. huhtikuuta 2005 kello 13.00
black knight 15. huhtikuuta 2005 kello 13.00 linkki suina osottautu aika hyväksi, vaikka olenkin henkilökohtaisesti pelannut sitä hyvin vähän.
Fourfinger linkki 20. huhtikuuta 2005 kello 16.05
Fourfinger 20. huhtikuuta 2005 kello 16.05 linkki Tässä myös minun listaukseni: AD&D (OK) D&D (painajainen, joka jatkuu edelleen) Runequest (brilliant!) Heroquest (klassikko) Warhammer (mainio) KeskiMaa (ihan hyvä peli) Call of Cthulhu (IÄ, IÄ SHUB-NIGGURAT! Aivan ylitsepääsemöttömän mahtava peli minun mielestäni)
humis linkki 20. huhtikuuta 2005 kello 20.05
humis 20. huhtikuuta 2005 kello 20.05 linkki RuneQuest Dungeons & Dragons Tunnels & Trolls Donjon Dust Devils Great Ork Gods The Pool Snowball Cold Mountain Dogs in the Vineyard Snow Day -or- Fort Joey Must Fall Paranoia Cyberpunk 2020 Shadowrun Teenage Mutant Ninja Turtles Changeling: The Dreaming Mage: Sorcerers Crusade Nobilis Twilight 2000 HeroWars HeroQuest Unknown Armies Sengoku The Riddle of Steel Refreshing Rain My Life with Master / Kätyrin osa Scarlet Wake Sorcerer Universalis
Sampi linkki 21. huhtikuuta 2005 kello 7.13
Sampi 21. huhtikuuta 2005 kello 7.13 linkki RQ HW HQ [b:54d9a17075]Ars Magica[/b:54d9a17075] Cyberpunk 2020 Twilight 2000 Tie tähtiin 2300 Mechwarrior [b:54d9a17075]GURPS[/b:54d9a17075] DD ADD [b:54d9a17075]DD3 - 3.5[/b:54d9a17075] Paranoia Rifts Star Wars RPG Call of Chtulhu [b:54d9a17075]Earthdawn[/b:54d9a17075] Marvel Superheroes Hârnmaster Rulemaster MERP ANKH Stormbringer WHFRP Teenage Mutant Ninja Turtles Vampire: the masquerade Vampire: the Dark Ages Mage Werewolf Wraith James Bond RPG Elfquest RPG +joitakin omasäätöisiä ja joitakin joita varmasti olen unohtanut. Tällä hetkellä aktiivisesti pelatut on lihavoitu.
Moonson linkki 21. huhtikuuta 2005 kello 13.02
Moonson 21. huhtikuuta 2005 kello 13.02 linkki RuneQuest HeroWars HeroQuest Cyberpunk 2020 The Babylon Project Rifts Ars Magica DD ADD DD3 - 3.5 Wheel of Time GURPS Hârnmaster Paranoia Call of Cthulhu Rolemaster MERP WHFRP Shadowrun Mage Werewolf Vampire Changeling +joitakin omia virityksiä
Fharlanghn linkki 21. huhtikuuta 2005 kello 14.31
Fharlanghn 21. huhtikuuta 2005 kello 14.31 linkki 2300AD AD&D AD&D2 Amber ANKH Ars Magica Call of Cthulhu (BRP) Changeling the Dreaming Cyberpunk 2020 D&D D&D3 [b:00d4eb4914] D&D3.5[/b:00d4eb4914] Elric HeroWars HeroQuest Kult Mage the Ascension Marvel Superheroes Mechwarrior MERP Miekka & Magia [b:00d4eb4914]Morrow Project[/b:00d4eb4914] Palladium Paranoia & Paranoia XP Rapier Recon Rolemaster (Keski-Maassa ja Kultheassa) [b:00d4eb4914]RuneQuest[/b:00d4eb4914] (RQ2 ja RQ3) SpaceMaster Star Trek (FASA) Star Wars (WEG) Star Wars (WotC) Stormbringer Teenage Mutant Ninja Turtles Toon Top Secret\SI Trinity [b:00d4eb4914]Unknown Armies[/b:00d4eb4914] Vampire the Dark Ages Vampire the Masquerade Warhammer FRP Werewolf the Apocalypse Wraith the Oblivion (boldilla elossa olevat pelit) ...ja sitten on kaikki ne mihin on tehty hahmot, mutta ei koskaan saatu pelattua :) F EDIT: Lisätty SpaceMaster
viljo linkki 22. huhtikuuta 2005 kello 9.25
viljo 22. huhtikuuta 2005 kello 9.25 linkki ANKH, 1994-1995(?) Cyberpunk 2020, silloin sun tällöin, viimeksi ehkä 2000 D&D, 1995-1997(?) HeroWars, muutama peli [b:8d854350ad]HeroQuest[/b:8d854350ad] lunarilainen veronkerääjäkampanja 2003-2004 harvakseltaan muutama peli; loskalmiin sijoittuva sankareiden sodat kampanja 2002-> Paranoia, muutama peli joskus reptilian aikoihin Reptilia, itse kehittämämme maailma(cyberpunk henkeen) ja systeemi(ankh ja rq -hybridi) 1998-1999 RuneQuest, 1998(?)-2003 Stormbringer, muutama peli joskus menneisyydessä Vampire the Masquerade, muutama peli joskus menneisyydessä Lihavoitu on ainoa hengissä oleva kampanja, joka onneksi on kohtalaisen aktiivinen.
jaxen linkki 22. huhtikuuta 2005 kello 11.18
jaxen 22. huhtikuuta 2005 kello 11.18 linkki D&D : 1989-1990? RQ : Kerran Merp : 1990-92 93-94 --- Piiiiiiiiiiitkä tauko --- 2000 --> Rolemaster Sengoku D&D 3ed Conan d20 Feng Shui Warhammer FRP
jaxen linkki 28. huhtikuuta 2005 kello 17.29
jaxen 28. huhtikuuta 2005 kello 17.29 linkki [quote:513d69a197="jaxen"]D&D : 1989-1990? RQ : Kerran Merp : 1990-92 93-94 --- Piiiiiiiiiiitkä tauko --- 2000 --> Rolemaster Sengoku D&D 3ed Conan d20 Feng Shui Warhammer FRP[/quote:513d69a197] Lisätään nyt Deadlands, kun pääsin sitä pelaamaan.
jaxen linkki 25. toukokuuta 2005 kello 11.30
jaxen 25. toukokuuta 2005 kello 11.30 linkki [quote:be2589b87e="jaxen"]D&D : 1989-1990? RQ : Kerran Merp : 1990-92 93-94 --- Piiiiiiiiiiitkä tauko --- 2000 --> Rolemaster Sengoku D&D 3ed Conan d20 Feng Shui Warhammer FRP Lisätään nyt Deadlands, kun pääsin sitä pelaamaan.[/quote:be2589b87e] Muistin nurkista kaivettuna lisää: Warhammer 40k Rpg (netissä pyörinyt viritys, paska setting roolipelaamiseen..) Palladium Ja nyt masteroin Heroquestia.
Assath linkki 25. toukokuuta 2005 kello 13.50
Assath 25. toukokuuta 2005 kello 13.50 linkki [quote:91b53b3978="jaxen"]Warhammer 40k Rpg (netissä pyörinyt viritys, paska setting roolipelaamiseen..)[/quote:91b53b3978] Miksi se on paska? Itse olen haaveillut vaikkapa Necromundaan sijoittuvasta kamppanjasta.
jaxen linkki 25. toukokuuta 2005 kello 14.02
jaxen 25. toukokuuta 2005 kello 14.02 linkki [quote:ca3f10d418="Assath"][quote:ca3f10d418="jaxen"]Warhammer 40k Rpg (netissä pyörinyt viritys, paska setting roolipelaamiseen..)[/quote:ca3f10d418] Miksi se on paska? Itse olen haaveillut vaikkapa Necromundaan sijoittuvasta kamppanjasta.[/quote:ca3f10d418] Pelaamani versio (niitähän pyöri netissä kaksi) oli ympätty edellisen Warhammer FRP:n säännöille. Kun itse emopelinkin moottori lonksuaa aika pahasti, tuollaisen überhahmoja vilisevän maailman ymppääminen ei oikein siihen sopinut. Osasyy oli tietysti huonolla pelijohtajalla, jonka peliä pelatessa tuli lähinnä mieleen Half-Life pöydän ääressä. Oma hahmoni oli kuitenkin roguemainen 'Mutant hunter', joten räiskintään kyllästyi kahden kerran jälkeen. Ja yksi ongelma 40k:n maailma, jossa on kuitenkin "vain SOTA". Necromunda-kampanjan saisi varmaan aikaan paremmin Necromundaa ja Inquisitoria yhdistelemällä? Kyllähän Hivesissä seikkailemisessa tosiaan olisi enemmän järkeä, kuin ympäri galaksia juoksemisessa.
Marcus Maximus linkki 25. toukokuuta 2005 kello 19.44
Marcus Maximus 25. toukokuuta 2005 kello 19.44 linkki Laittakaapa linkki tuohon WH40K-peliin. Houkutteleepi.
jaxen linkki 26. toukokuuta 2005 kello 6.53
jaxen 26. toukokuuta 2005 kello 6.53 linkki [quote:58fe61a214="Marcus Maximus"]Laittakaapa linkki tuohon WH40K-peliin. Houkutteleepi.[/quote:58fe61a214] Täältä taitaa löytyä: [url]http://membres.lycos.fr/nurglephp/rpg40k/[/url]
Assath linkki 26. toukokuuta 2005 kello 9.45
Assath 26. toukokuuta 2005 kello 9.45 linkki [quote:515a074a7a="jaxen"]Necromunda-kampanjan saisi varmaan aikaan paremmin Necromundaa ja Inquisitoria yhdistelemällä? Kyllähän Hivesissä seikkailemisessa tosiaan olisi enemmän järkeä, kuin ympäri galaksia juoksemisessa.[/quote:515a074a7a] Ahaa no nyt ymmärrän. Luulin, että tarkoitit ettei wh 40k universumi (johon Necromunda kuuluu) oikein sovi roolipelaukseen, kun ilmeisesti tarkoitit että vihollisten lanaaminen 40k universumissa perinteiseen figupeli tyyliin oiken iske. Pitääpä silti syventyä tuohon antamaasi linkkiin.
jaxen linkki 26. toukokuuta 2005 kello 10.48
jaxen 26. toukokuuta 2005 kello 10.48 linkki [quote:35352038ef="Assath"] Ahaa no nyt ymmärrän. Luulin, että tarkoitit ettei wh 40k universumi (johon Necromunda kuuluu) oikein sovi roolipelaukseen, kun ilmeisesti tarkoitit että vihollisten lanaaminen 40k universumissa perinteiseen figupeli tyyliin oiken iske. Pitääpä silti syventyä tuohon antamaasi linkkiin.[/quote:35352038ef] Jotakuinkin näin. Kaivelin muistin sopukoista juttuja tosta pelistä. Ammuskelu oli muistaakseni hankalaa, koska siinä heitettiin WHFRP:hen verrattuna tuplasti enemmän nopanheittoja per vuoro. Sitten maailmalle uskollisesti boltteria pienemmät ovat hernepyssyjä teholtaan vähänkään pahempia vihollsia vastaan.