Vanha foorumi

Takaisin

Samalla porukalla maailman tappiin?

Roolipelikeskustelu
Bellad 7. syyskuuta 2006 kello 18.57
Kirjoittaja Viesti
Bellad linkki 7. syyskuuta 2006 kello 18.57
Bellad 7. syyskuuta 2006 kello 18.57 linkki Onko teillä peliporukoissa sellaisia kampanjoita/hahmoja jota/joilla pelataan aina maailman tappiin saakka? Ja jos on, niin onko silti enemmän ja vähemmän satunnaisia pelejä satunnaisilla hahmoilla? siis tusina sankareilla, joita menee, tulee ja kuolo korjaa.
ZamboNet linkki 7. syyskuuta 2006 kello 19.31
ZamboNet 7. syyskuuta 2006 kello 19.31 linkki Meidän peliporukalla lienee enemmän "tusina"sankareita jotka kuolla kupsahtavat ennemmin tai myöhemmin. Tosin siinä rinnalla on säilynyt peli, jota olemme pelanneet enemmän ja vähemmän (nykyään tosi vähän) aktiivisesti jo 7-8 vuotta kai. Ehkä se ei vielä ole maailman tappi, etenkin kun kukaan hahmoista ei ole edes sairaalloisen hyvä, vaikka toki siinä ajassa jokunen taitoprosentti on kerennyt kertyä, mutta vastaavaa ongelmaa josta Alec esim jossain toisessa threadissa kertoi, ei ole ollut. Varteenotettavia vastuksia löytyy Gloranthasta enemmän kuin tarpeeksi ja usein liikaakin.
Alec linkki 8. syyskuuta 2006 kello 6.50
Alec 8. syyskuuta 2006 kello 6.50 linkki Niinku oon täällä ennenki itkeny, ni kyllä halua olisi ollut tehdä ikuisuus projekti, mutta näköjään olinki sitten ainut. Nykyisin ollaan luisuttu aika pahaan PJ:n ja hahmojen vaihto sykliin. Vähän niinku Heroes of might and magic tietokonepeleissä(tämä esimerkki pelisarjan tunteville), rakentaminen on aina alussa kivaa, mutta kun kaksi kuukautta peliaikaa on mennyt, ei kukaan jaksa enää pelata. Jotenkin pelaajien mielenkiinto on lopahtanut ja kamppanjat kuolee siihen kun tarvittavia pelaajia ei saada kasaan ja tauot venyvat liian pitkiksi. Cara tuossa joku aika sitten sai tuon Itki-kamppanjan läpi vedettyä, mutta tuli siinäkin pelaaja hukkaa ja hetken näytti ettei ratkaisevaa seikkailua saada läpivietyä lainkaan, pelaajien puutteen vuoksi. On se rankkaa olla roolipelaaja.
Bellad linkki 8. syyskuuta 2006 kello 9.09
Bellad 8. syyskuuta 2006 kello 9.09 linkki [quote:8b8d0d33e6="Alec"] Cara tuossa joku aika sitten sai tuon [b:8b8d0d33e6]Itki[/b:8b8d0d33e6]-kamppanjan läpi vedettyä, mutta tuli siinäkin pelaaja hukkaa ja hetken näytti ettei ratkaisevaa seikkailua saada läpivietyä lainkaan, pelaajien puutteen vuoksi. On se rankkaa olla roolipelaaja.[/quote:8b8d0d33e6] Hyvin on kuitenkin nimi valittu kampanjalle... Jotenkin tulee heti sellainen mielikuva, että itkuatihrustaen pelaajat väkisin pelaavat..=) Ja mitä Olen nimeltämainitsemattomasta lähteestä Carasta kuullut, niin on tainnut kampanjan nimi olla viittaus vaihtoehdolle, jos ei peli kiinnosta.. =)
Alec linkki 8. syyskuuta 2006 kello 10.32
Alec 8. syyskuuta 2006 kello 10.32 linkki [quote:8dc2b64044="Bellad"]Hyvin on kuitenkin nimi valittu kampanjalle... Jotenkin tulee heti sellainen mielikuva, että itkuatihrustaen pelaajat väkisin pelaavat..=) Ja mitä Olen nimeltämainitsemattomasta lähteestä Carasta kuullut, niin on tainnut kampanjan nimi olla viittaus vaihtoehdolle, jos ei peli kiinnosta.. =)[/quote:8dc2b64044] :-o , nyt editointi käyntiin ja äkkiä, vielä on aikaa!!! Niin ja jos joku kysyy, ni mä en ollu täällä...
ZamboNet linkki 8. syyskuuta 2006 kello 13.57
ZamboNet 8. syyskuuta 2006 kello 13.57 linkki Alec, iso äijä itkee kun pieni vauva :D Nyt otat kohtalosi vain vastaan kuin mies. Ja mitä mainitsemaasi Heroesiin tulee, niin kyllä minä ainakin jaksan pelata siihen asti kunnes ei löydy enää sellaista sankaria+ryhmää joka pärjäisi omalle ryhmälle. Menee maku jos yhdellä chainilla saa vihollisen "armeijan" hengiltä. Siihen asti on kuitenkin mielekästä yrittää optimoida oma armeija ja talous vastaamaan vihollisen vastaavaa. Etenkin ihmispelaajaa vastaan ei peli yleensä ratkea vielä kahden kuukauden sisässä.
Bellad linkki 8. syyskuuta 2006 kello 19.43
Bellad 8. syyskuuta 2006 kello 19.43 linkki [quote:9ca3c2c6e5="Alec"] :-o , nyt editointi käyntiin ja äkkiä, vielä on aikaa!!! Niin ja jos joku kysyy, ni mä en ollu täällä...[/quote:9ca3c2c6e5] joku kerää turhaan huomiota omaan suuntaansa... varokoot ettei jää vielä kiinni...
Cara linkki 8. syyskuuta 2006 kello 20.38
Cara 8. syyskuuta 2006 kello 20.38 linkki juupajuu... poistetaampa muutama väärinkäsitys nyt tässä vaiheessa. Itki on ko. pelin tapahtumakaupunki, nimellä ei (tiettävästi) ole mitään tekemistä kyynelien kanssa. Enemmät valittelut voipi osoittaa allekirjoittaneelle, niin voin jättää ne huomiotta. Ja itse aiheeseen, pitkäaikaisilla peleillä on toki oma viehätyksensä (varsinkin niitä kokemattomalle), mutta yritykset kaatuvat meillä juuri niin pelaajien puutteeseen, ajan omistamisesta muuhun kuin roolipelaamiseen (hui moista ajatusta) ja pelaajien keskinäiseen kiistaan maailman sosiaalisesta järjestyksestä.
Bellad linkki 9. syyskuuta 2006 kello 6.35
Bellad 9. syyskuuta 2006 kello 6.35 linkki Onhan toki aivan väärin lähteä lähestymään aihetta sellaisesta näkökannasta, joka pakottaa niinkin omiinoloihinsa eristäytyneen ihastuksen, kuin sina Cara, vastaamaan ketjuun vain puolustellaksesi jotakin täysin omaasi, jottei sitä pidetä heikompiarvoisena, kuin sen todellinen olemus on. Tarkoituksellisesti en kampanjaasi paheksuvassa sävyssä käsitellyt, enkä ihan tosissani ollut voimannäyttösikään suhteen, joten oikeutettu olet anteeksi pyyntöön tämän kohdistetun pahan johdosta, ja sen mitä vilpittömimmin tahdon tässä esittää. Anteeksi Cara.