Vanha foorumi

Takaisin

Uutisia!

Yleinen HeroQuest -keskustelu
newsalor 10. marraskuuta 2001 kello 10.36
Kirjoittaja Viesti
newsalor linkki 26. syyskuuta 2001 kello 14.28
newsalor 26. syyskuuta 2001 kello 14.28 linkki [b:90ed2e479d] Käykää kaikki ihmeessä lukemassa www.glorantha.comin uusimmat HW tiedoitteet![/b:90ed2e479d] Sartarista tulee vielä [b:90ed2e479d] KOLME[/b:90ed2e479d] kirjaa! Tulevat opukset luopuvat pokkariformaatistaan. HW säännöistä on tulossa toinen editio, joka uudistaa shamaanisääntöjä, velhoutta, mystismiä misappied worshippiä sekä virtaviivaistavat systeemiä entisestään. Kaikki muutokset ovat yhteensopivia entisten kirjojen kanssa. Lisäksi suunnitteilla on GM screen, josa on mukana värikartta Sartarista ja muuta sälää... Elämä on ihanaa.
Plentonius linkki 26. syyskuuta 2001 kello 19.29
Plentonius 26. syyskuuta 2001 kello 19.29 linkki Kas, kerkesit ennemmin. Juuri asiasta muualla ilmoitin.
Nysalor linkki 26. syyskuuta 2001 kello 4.06
Nysalor 26. syyskuuta 2001 kello 4.06 linkki [i:41263d725b] Sartarista tulee vielä KOLME kirjaa![/i:41263d725b] Huomasin kyllä tuon. Ensimmäinen kirja vain ei vaikuttanut sisällöltään kovin kiinnostavalta. Toinen taas on sisällön perusteella mielenkiintoinen, kun siinä kai varsinaiset isot tapahtumat lähtevät käyntiin. [i:41263d725b] Tulevat opukset luopuvat pokkariformaatistaan.[/i:41263d725b] Tämä on kyllä minusta erinomainen uudistus, koska pikkukirjat ovat aika ikäviä.
Plentonius linkki 26. syyskuuta 2001 kello 0.28
Plentonius 26. syyskuuta 2001 kello 0.28 linkki Kas, Nysse on ilmiselvä kaappi-HW-intoilija :smile: Ensimmäinen sisältää varmaan aika paljon loistavaa perusmatskua, mitä olen odottanut jo pitkään ja toisessa on sitten tuo kauan odotettu Gregin skenaario, jota olen kuolannut jo pitkään. Minä kuuluin siihen vähemmistöön, joka tykkäsi pokkarimuodosta, mutta se on kyllä yksi ja sama, mikä se formaatti on. Kunhan tekstiä tulee ja se on hyvää. Toivotaan parasta.
Nysalor linkki 26. syyskuuta 2001 kello 4.52
Nysalor 26. syyskuuta 2001 kello 4.52 linkki [i:6719ba15b8] Kas, Nysse on ilmiselvä kaappi-HW-intoilija[/i:6719ba15b8] Ei, Hero Warsin sääntösysteemillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olen kiinnostunut siitä, mihin Hero Warsin Gloranthaa kehitetään – parempaan vai huonompaan suuntaan ja missä määrin ehkä näihin kumpaankin. [i:6719ba15b8] Ensimmäinen sisältää varmaan aika paljon loistavaa perusmatskua, mitä olen odottanut jo pitkään ja toisessa on sitten tuo kauan odotettu Gregin skenaario, jota olen kuolannut jo pitkään.[/i:6719ba15b8] Minusta taas kaikkea perusmatskua on tullut jo paljonkin, joskaan ei kovin tiiviissä muodossa. Thunder Rebelsissä olisi varmaankin voinut olla tätä perusmatskua, joka on nyt tungettu Barbarian Adventures -kirjaseen. Matalan tason orlanthiskenaarioita on kai julkaistu jo aika paljon, jopa RuneQuestin materiaalissa. Sen sijaan todella eeppisiä juttuja on tainnut olla paljon vähemmän, eikä sankarien sotien tapahtumia kai senkään vertaa. Siksipä Orlanth is Dead! kiinnostaa minua – toivottavasti se sitten on mahdollisimman vähän sidottu Hero Warsin sääntösysteemiin. [i:6719ba15b8] Minä kuuluin siihen vähemmistöön, joka tykkäsi pokkarimuodosta, mutta se on kyllä yksi ja sama, mikä se formaatti on.[/i:6719ba15b8] No, kuten aiemmin totesin, olen iloinen, että koko muuttuu suuremmaksi. [i:6719ba15b8] Toivotaan parasta.[/i:6719ba15b8] Jep, sitä tosiaan sietää toivoa.
newsalor linkki 27. syyskuuta 2001 kello 0.14
newsalor 27. syyskuuta 2001 kello 0.14 linkki Perusmatskua on tullut, mutta se on käsitellyt enemmän vaeltavien seikkailijoiden elämää. Tuleva materiaali käsittelee nimenomaan klaanielämää ja kampanjan yhteisöllistä puolta. Mielestäni seikkailut tälle osastolle ovat erittäin tervetulleita varsinkin newbieitä varten. Valmiista seikkiluista saa kuvan siitä, miten yhteisöpohjaista peliä pitäisi johtaa.
Nysalor linkki 27. syyskuuta 2001 kello 2.25
Nysalor 27. syyskuuta 2001 kello 2.25 linkki [i:82ca685d48] Perusmatskua on tullut, mutta se on käsitellyt enemmän vaeltavien seikkailijoiden elämää.[/i:82ca685d48] Kyllä kai King of Sartar esimerkiksi antoi aika paljon tietoa orlanthien klaanielämästäkin. Ja onhan esimerkiksi Questlinesissa esitetty Sartarin orlanthiklaanien levinneisyyttä ja muutakin. [i:82ca685d48] Mielestäni seikkailut tälle osastolle ovat erittäin tervetulleita varsinkin newbieitä varten. Valmiista seikkiluista saa kuvan siitä, miten yhteisöpohjaista peliä pitäisi johtaa.[/i:82ca685d48] Minä taas en suuresti tuollaisia seikkailuja kaipaa, vaan pikemminkin niitä tulevaisuuden tapahtumia, joita jo aikaisemmin lupailtiin. Toivottavasti se toinen kirja sitten ilmestyy aikataulussaan.
newsalor linkki 27. syyskuuta 2001 kello 23.53
newsalor 27. syyskuuta 2001 kello 23.53 linkki Tietoa klaanielämästä on tullut myös esim. thunder rebelssissä, mutta se miten siihen sovitetaan seikkailuita on mielestäni aihe, jota on hyvä käsitellä. On olemassa monia helppoja ratkaisuja, mutta railroadaamiseen sortuminen on liian helppoa. Uskoisin monien sortuvan siihen, että PHt ovat eräänlaisia ongelmanratkaisijoita. Klaanilla on joku ongelma. -> Kutsutaan PHt. -> Ratkaisu. Sukukuntien ja ryhmien rakentelu kiinnostaa itseäni erityisesti.
Waylander linkki 28. syyskuuta 2001 kello 16.20
Waylander 28. syyskuuta 2001 kello 16.20 linkki Mutta tärkeintä lienee kuitenkin se mitä pelaajat haluavat kokea. Minulla on tyylinä yleensä udella vaihvihkaa tai suoraan että minkä TYYLISTÄ peliä hahmot haluavat kokea ja suolaan skenaarion sitten sellaisilla haasteilla jotka parhaiten vastaavat pelaajien yleistä toiveajattelua. Jos pelaajat eivät jostain syystä pidä minun 'lypsetään klaanin kaikki lehmät' - kampanjastani (tämän illan skenussa lypsämme eteläisten laitumien lehmät!) ja pelaajat keskittyvät ryyppäämiseen/naisista jutteluun niin voi olla aiheellista keskustella siitä mikä on hauskaa. Toki olen saanut monella paperilla tylsän näköisillä ideaoilla(diplomaattiset skenaariot) innostuttamaan pelaajani lähes niiden eeppisimpien taisteluiden tasolle..ainakin melkein :smile:
Plentonius linkki 28. syyskuuta 2001 kello 7.27
Plentonius 28. syyskuuta 2001 kello 7.27 linkki Juu siis paljonhan on kiinni rytmisektion pojista, että minkälainen kappale tulee. Jos sooloartisti soittaakin pelkkää ambient tyylistä vinguttelua, niin loistava säestysporukka voi tehdä taustalle vaikka kuinka loistavan jammailun. Itse olen kyllä niin sydämmetön ilkiö, että en juurikaan ajattele pelaajieni haluja kampanjoidessani. Toisaalta, en niin tiukasti miekkosten mielihaluja sidokkaan vaan soitan sooloni heidän valitseman taustan päälle. Mutta asiaan, niin tarkoitin lähinnä juuri tuon kaltaista kehystä, mitä Uusisalor tarkoitti. On siellä myöskin muuta, mutta enpä nuolaise todellakaan ennen kuin tipahtaa.
Nysalor linkki 28. syyskuuta 2001 kello 10.34
Nysalor 28. syyskuuta 2001 kello 10.34 linkki newsalor: [i:6aa024d6c3] Tietoa klaanielämästä on tullut myös esim. thunder rebelssissä, mutta se miten siihen sovitetaan seikkailuita on mielestäni aihe, jota on hyvä käsitellä.[/i:6aa024d6c3] Eikö tämä aihe sitten olisi mahtunut samoihin kansiin muun tiedon kanssa? Jotenkin tuntuu turhauttavalta, että se materiaali, joka minua erityisesti kiinnostaa, näyttää vain siirtyvän kauemmaksi. No, onneksi marraskuuhun ei nyt ole aivan tuhottomasti aikaa, jos aikataulu vain pitää kutinsa. Suomeen saapumisessa menee tietysti vielä lisää aikaa. JJaho: [i:6aa024d6c3] Toki olen saanut monella paperilla tylsän näköisillä ideaoilla(diplomaattiset skenaariot) innostuttamaan pelaajani lähes niiden eeppisimpien taisteluiden tasolle..ainakin melkein[/i:6aa024d6c3] Diplomatiasta saa varmasti kaikkea kiinnostavaa aikaan. Sen sijaan ihan jokapäiväiset jutut eivät ole minun listallani kovin korkealla. Pidän eniten siitä, että seikkailussa on jotakin erikoista ja tavallisuudesta poikkeavaa. Tietysti tuo erikoinen voisi tapahtua tavallisten askareiden parissa, mutta minua ei oikein inspiroi peluuttaa kaikki maatöitä tai muita hommia mahdollisimman yksityiskohtaisesti. No, kaipa se on makuasia.
Waylander linkki 1. lokakuuta 2001 kello 14.49
Waylander 1. lokakuuta 2001 kello 14.49 linkki Äh, en tarkoittanut että pelauttaisin jotain lypsämistä c'moon! Kärjistin vain asioita jotta pointti tulisi esille. Kaikki mikä minun mielestäni on mielenkiintoista (ei kuitenkaan lypsäminen) ei välttämättä ole mielenkiintoista pelaajien mielestä.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 1. lokakuuta 2001 kello 9.14
Topi Hiski Viljami Salmi 1. lokakuuta 2001 kello 9.14 linkki Muuten joo.. Pokkarimuodossa kirjat on kätevämpiä ja paljon helpommin mukana kannettavia, mutta tässä "normaali" muodossa on taas enemmän tilaa kuvitukselle ja selkeämmälle formaatille. Ja tosiaan.. Nyt tämä uusi klaanielämää käsittelevä kirjanen: Toivoisin sen olevan todellakin sellainen kirja, missä käsitellään monenlaisia "seikkailuja" kuten tietokone pelissä KoDp näytettiin. Tosiaan tämä "lypsä lehmää" pelaaminen on varmasti tylsää, mutta kodp:issa oli mielestäni hyvä esimerkki miten klaanielämästä voi tehdä todella mielenkiintoisen ja hauskan. Eli toisaan newsaloriin yhdyn siinä, että toivottavasti kaikki seikkailut ei oo sellasta "sankari" shaittia... Kyllä niitäkin saa olla, mutta toisaalta hauskoja seikkailuita voisi olla monenlaisia aivan varmasti. Seikkailuja ja ideoita voisi olla monen eri ikäluokan hahmoille. Esim. nuorten hahmojen pelaaminen on hauskaa nuorten pelaajien mielestä monesti, koska nuorena pystyy samaistumaan nuoriin hahmoihin helposti (tou..).
Nysalor linkki 1. lokakuuta 2001 kello 9.22
Nysalor 1. lokakuuta 2001 kello 9.22 linkki [i:0ef13b97de] Pokkarimuodossa kirjat on kätevämpiä ja paljon helpommin mukana kannettavia, mutta tässä "normaali" muodossa on taas enemmän tilaa kuvitukselle ja selkeämmälle formaatille.[/i:0ef13b97de] Minusta isokokoisempaa kirjaa on myös miellyttävämpi lukea, kun sivuja ei tarvitse käännellä yhtä paljon kuin pienessä. [i:0ef13b97de] Tosiaan tämä "lypsä lehmää" pelaaminen on varmasti tylsää, mutta kodp:issa oli mielestäni hyvä esimerkki miten klaanielämästä voi tehdä todella mielenkiintoisen ja hauskan.[/i:0ef13b97de] King of Dragon Passissa ei pelatakaan normaaleja hahmoja, eikä suinkaan tehdä aivan arkisia askareita. Pikemminkin siinä kohdataan paljon kaikkea erikoista ja epätavallista, johon klaanin johdon on syytä kiinnittää huomiota. No, oli miten oli, minä olen kuitenkin eniten kiinnostunut kaikesta epätavallisesta roolipelaamisessa – eikä tämä tarkoita mitään pelkkää taistelua. Varmasti sankarien sotien tiimellykseen mahtuisi kaikenlaisia vähemmän väkivaltaisia, mutta erikoisia ja kiinnostavia tapahtumia.
Guzmo linkki 2. lokakuuta 2001 kello 12.02
Guzmo 2. lokakuuta 2001 kello 12.02 linkki Pokkarikirjat menevät näppärästi mukana ja niitä on kätevä lukea bussissa. Tavallisen kokoinen formaatti on kuitenkin ehkä pelatessa käytännöllisempi. Ja pääseepähän taitto ja kuvituskin oikeuksiinsa. Lords of Terroria lukiessa jännitti oikeasti jokainen sivun kääntö, mutta Thunder Rebelssin lukeminen oli kuin Aku Ankan taskukirjan selaamista. Sisältö oli tietysti toiselta galaksilta Akuun verrattuna.. HW 2nd editionin ostamista voisi jo harkitakkin. Jos vaikka pukki olis tänä jouluna hyvällä päällä. HW:n kuvitus on mielestäni mennyt vähän alaspäin RQ kirjoihin verrattuna. Täyttää tehtävänsä, mutta voisi sitä olla enemmänkin. - Guzmo
Plentonius linkki 2. lokakuuta 2001 kello 13.52
Plentonius 2. lokakuuta 2001 kello 13.52 linkki [i:11de4298d1] HW:n kuvitus on mielestäni mennyt vähän alaspäin RQ kirjoihin verrattuna. Täyttää tehtävänsä, mutta voisi sitä olla enemmänkin.[/i:11de4298d1] Kuvitus maksaa rutosti. Jollain GWllä on mahkuja täyttää kirjansa niillä kuvillaan, Issariesillä ei niinkään.
Nysalor linkki 2. lokakuuta 2001 kello 15.33
Nysalor 2. lokakuuta 2001 kello 15.33 linkki [i:ccfd758fca] HW:n kuvitus on mielestäni mennyt vähän alaspäin RQ kirjoihin verrattuna.[/i:ccfd758fca] Tämä näkyy minusta aika selvästi aivan ensimmäisistä Hero Wars -kirjoista, joiden kuvitus oli mielestäni aika kehnoa. No, myönnän kyllä, että olen itse vielä surkeampi piirtäjä, mutta ehkä voin silti arvostella. :smile: Suunta on kyllä parempaan päin, sillä Thunder Rebelsin kuvat ovat paikoitellen ihan hienojakin. Tosin aiheet ovat kyllä melkoisen sotaisia ja aggressiiviselta vaikuttavia. Toivottavasti laatu paranee vielä jatkossa kuvien osalta.
Anonymous linkki 10. marraskuuta 2001 kello 10.36
Anonymous 10. marraskuuta 2001 kello 10.36 linkki Pokkari kirjat olivat todella hyviä. Harmittaa kun menivät muuttamaan..:sad: Ja mitä kuvitukseen tulee, niin mun mielestä ainakin Hero Wars kirjan sarjakuvamaiset piirrokset olivat hienoja. Jotenkin semmoinen tarkka maalaus ei oikein iske.