Vanha foorumi

Takaisin

NettiRope

Pelit, pelaajat ja peliporukat
Zorak Zoran 8. heinäkuuta 2001 kello 8.00
Kirjoittaja Viesti
Zorak Zoran linkki 8. heinäkuuta 2001 kello 8.00
Zorak Zoran 8. heinäkuuta 2001 kello 8.00 linkki Kun tuosta nyt on kyselty niin paljon, ni kerron mitä minä asiasta tiedän Arkatin kaverina. Arkat on viikonlopun matkoilla, ja kun viimeksi häneltä kysyin asiasta, Arkat sanoi että hän hioo juonta / tarinaa. MINUN (huom!!) ymmärtämykseni mukaan nettirope tulee olemaan mutta myöhässä koska Arkat haluaa säätää sen mahdollisimman hyvään kuntoon jotta keskeneräisen pelin ongelmilta vältytään :smile: Saa Arkat sitten itse pistää tänne lisää tietoa kun saapuu, yritän ottaa yhteyttä mutta en paljon viitsisi puhelimellani leikkiä kun lasku tulee jonnekin 600mk hujakoille... On kallista olla Jumala....
Thorinir linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 7.17
Thorinir 14. kesäkuuta 2002 kello 7.17 linkki itse oon pelannu netissä utopiatempleä ihan jees... 8-)
black knight linkki 24. huhtikuuta 2003 kello 10.57
black knight 24. huhtikuuta 2003 kello 10.57 linkki Hei... ois kiva päästä ircin kautta pelailee jotaa ropea.... jos on porukkaa vajaa ni tässä ois vapaa hemppu! :lol: ois kiva päästä ropeilee!!!!
ZamboNet linkki 24. huhtikuuta 2003 kello 21.55
ZamboNet 24. huhtikuuta 2003 kello 21.55 linkki Black knight, kuinkas myöhään sinulla on mahdollista olla netissä? Minuakin kiinnostaisi pelaaminen, mutta Nysalorin pelit pyörivät turhan aikaiseen aikaan, eikä minulla ole siksi mahdollista liittyä niihin. Itse kun pääsen nettiin vasta siinä 20-22. Eli jos sinä jaksat valvoa, niin tässä olisi yksi ehdokas pelikumppaniksi =) Kokemustakin löytyy aika paljon, eli noin 6 vuotta olen pelaillut netin kautta.
black knight linkki 25. huhtikuuta 2003 kello 18.46
black knight 25. huhtikuuta 2003 kello 18.46 linkki no mun netti olot on viikonloppusin siihen23-24ja arkisin n. 22.00 mutta joo. tässä meillä siis kaksi ehdokasta
Nimlas Dagorewen linkki 25. huhtikuuta 2003 kello 23.43
Nimlas Dagorewen 25. huhtikuuta 2003 kello 23.43 linkki Voisin olla myöskin kiinnostunut tuosta nettipelistä kun nyt netissä tulee roikuttua melkos usein eikä keväälle/kesälle näytä löytyvän hommiakaan. Millasesta pelistä olisi kysymys? Lähinnä haluaisi tietää genren ym. pikku nippelit tiedon kappaleet.
ZamboNet linkki 26. huhtikuuta 2003 kello 1.48
ZamboNet 26. huhtikuuta 2003 kello 1.48 linkki Niistä ei ole vielä tietoa. Ei ole pelinjohtajastakaan. Mutta meitä olisi nyt jo neljä halukasta pelaajaa: minä, black knight, wildor (ilmoitti YVnä), sekä Nimals. Helposti tarpeeksi pelin perustamiseen. Millaisia toivomuksia teillä on pelin suhteen? Haluaako joku toimia PJnä? Voin ottaa vastuun siitä, jos kukaan muu ei halua.
GEAS linkki 26. huhtikuuta 2003 kello 6.58
GEAS 26. huhtikuuta 2003 kello 6.58 linkki Minuakin kiinnostaisi, vaikka olenkin jo parissa pelissä mukana. Vähän riippuu siitä kuinka usein pelattaisi. En kyllä mielelläni pelinjohda. RQ:tahan sen pitää olla! :) Oikeastaan kyllä voin pelata mitä vain.
black knight linkki 26. huhtikuuta 2003 kello 8.22
black knight 26. huhtikuuta 2003 kello 8.22 linkki halukkaita kyllä löytyy, muttei peliä..Jospa joku ottaisi hommakseen järkätä jotain peliä?
ZamboNet linkki 27. huhtikuuta 2003 kello 23.05
ZamboNet 27. huhtikuuta 2003 kello 23.05 linkki Voin sanoa, ettei minun Gloranthan maailmankuvani ole sellainen, joka se kirjojen mukaan pitäisi olla =D Mutta jos joku kestää hiukan low-fantasymman maailman niin voin alkaa tekemään kampanjaa. Kuinka monelle käy lauantai klo 21 pelin aloitusajaksi? Tiedän ajan olevan myöhäinen, mutta en saa yhteyttäni sitä ennen käyttöön, koska tämä on kännykän kautta ja kännykkä on äidin työpuhelin (ja äidin työpäivät ovat pitkiä).
Nimlas Dagorewen linkki 28. huhtikuuta 2003 kello 3.00
Nimlas Dagorewen 28. huhtikuuta 2003 kello 3.00 linkki <ZamboNet turisi> Mutta jos joku kestää hiukan low-fantasymman maailman niin voin alkaa tekemään kampanjaa. </turina> Itselläni ei ole mitään low-fantasy maailmaa vastaan kunhan siitä saa tietää etukäteen. Oma käsityksenikään tod.näk. ei ole "virallisen" kuvauksen mukainen mutta eipä tuolla merkitystä ole sen jälkeen kun saa vain sovittua mitä osia virallisesta Gloranthasta käytetään. <ZamboNet turisi> Kuinka monelle käy lauantai klo 21 pelin aloitusajaksi? </turina> Varauksella käy, varmaksi en osaa sanoa ennen perjantaita jolloin ratkeaa lopullisesti mitä pelejä viikonlopulle järjestyy. Tällä hetkellä varmimmat vapaat ajat osuvat maanantai, keskiviikko & perjantai-iltoihin, muuten joutuu jättämään varmaksi sanomisen melkos myöhään että tietää tarkasti mitä on tulossa. Perjantaille pitää tietty varata tila aivojen nollaamista varten. ^.^ Nyt samalla voisikin kysyä että onko mitään ajatusta mihin suuntaan kampanja olisi painottumassa niin voisi ruveta pallottelemaan sopivan oloista konseptia hahmolle minkä sitten voi suht nopeasti räätälöidä peliin sopivaksi.
GEAS linkki 28. huhtikuuta 2003 kello 12.21
GEAS 28. huhtikuuta 2003 kello 12.21 linkki [quote:7b5a4657a5="ZamboNet"]Voin sanoa, ettei minun Gloranthan maailmankuvani ole sellainen, joka se kirjojen mukaan pitäisi olla =D Mutta jos joku kestää hiukan low-fantasymman maailman niin voin alkaa tekemään kampanjaa. [/quote:7b5a4657a5] Kestäähän tuon ja näinköhän kellään on aivan kirjojen mukainen Glorantha käytössään. [quote:7b5a4657a5] Kuinka monelle käy lauantai klo 21 pelin aloitusajaksi? Tiedän ajan olevan myöhäinen, mutta en saa yhteyttäni sitä ennen käyttöön, koska tämä on kännykän kautta ja kännykkä on äidin työpuhelin (ja äidin työpäivät ovat pitkiä).[/quote:7b5a4657a5] Minulle tuo käy näillä näkymin aivan hyvin.
black knight linkki 28. huhtikuuta 2003 kello 15.09
black knight 28. huhtikuuta 2003 kello 15.09 linkki juu sama täällä, eiköhän minullekin
ZamboNet linkki 28. huhtikuuta 2003 kello 20.46
ZamboNet 28. huhtikuuta 2003 kello 20.46 linkki No millaista kampanjaa haluaisitte pelata? Toimintapainotteista? Politiikkaa? Kertokaa ihmeessä, niin voin alkaa tekemään kampanjaa =) Kun ilmeisesti kukaan muu ei ilmoittautunut halukkaaksi pelinjohtajaksi.
Nimlas Dagorewen linkki 29. huhtikuuta 2003 kello 2.36
Nimlas Dagorewen 29. huhtikuuta 2003 kello 2.36 linkki Eep... Ei saa antaa tuommoista kysymystä pohdittavaksi pienelle mielelle, pahimmassa tapauksessa saattaa jopa sanoa jotain järkevää tai vielä huolestuttavampaa on jos sanoo jotain hyödyllistä... Jos nyt sitten jotain toivomuksia omasta mielestä laittaa niin saavat muut sitten ruotia niistä omansa/turhat pois. Oma ihanne olisi tietty jos kampanjassa olisi hieman kaikkea sekaisin, hieman politiikkaa/juonintaa jonka mennessä pieleen tuleekin aika kaivaa heman kättä pidempää. Tuon vastapainona olisi sitten tätä "ihan normaalia elämää"; tilan hoitamista, kaupankäyntiä naapureiden kanssa... Kaikkea mitä normaaliin elämään kuuluu ettei jatkuvasti olla puukottamassa jotain selkään tai juoksemassa astalon kanssa pitkin maita ja mantuja. Hankala sanoa edes mitään summittaisia arvioita miten itse haluaisi noiden vuorottelevan mutta väännetään nyt pakolla jotain suhteita noiden välille. (näyttää pirun tökeröltä vaan ompahan nyt jotain) Toimintaa: 15% Politiikkaa: 15% (Vaikkakin nämä kaksi Juonittelua: 15% menevät melko pitkälle päällekkäin) "Elämää": 30% Draamaa: 15% Suurta ja Mystistä: 10% (eli kaikki muu toiminta) Hmm... Mitähän muuta vielä keksisi... (Jos/)Kun kampanja sijoittuu johonkin päin Gloranthassa niin voisi nyt saman tien pistää omat mielipuolet alueista/kulttuureista. Itselle ei nuo vanhat rodut ole auenneet pelattavina joten itse tod.näk. suosisin ihan normaalia ihmistä hahmonani. Maantieteellisesti katsottuna ei ole merkitystä mihin osaan maailmaa porukka päätyy kunhan ei menisi samaan kuin parissa muussa pelissä on mennyt, eli porukka singahtaa mantereen laidasta laitaan ihan vain kun nyt sattui huvittaan kävellä 2kk tuohon suuntaan. Kulttuureista omaa mieltä lähimpänä ovat ehdottomasti barbaari/Orlanth, lännessä Seshnelan meininki ja idästä Kralorelan elämä. Lunareiden sekasoppa & (lähes) kaikkien kanssa kaveeraus ei yksinkertaisesti vain mene meikäläisen pieneen päähän muuten kuin pahemman laatuisena kasvaimena jonka pikainen ja äärimmäisen varomaton poisto (mieluimmin hilparilla tai vastaavalla) on enemmän kuin suotavaa. Praxin autiomaan elämästä en ole oikeastaan mitään mieltä kun kuuluu niihin osiin maailmasta mistä ei ole tullut paljoa lueskeltua. Ainoat mitä itse haluaisi vältää ovat nämä perinteiset friikkisirkukset mitä seikkailija porukat (turhankin) usein ovat, olisi niin kiva pystyä kävelemään kaupunkiin sisälle ilman että 99.99% kaupungista vihaa jotain seurueen jäsenistä ja se viimeinen onneton ei vain ole kuullut että ovat tulleet kaupunkiin. Samaan kategoriaan osuu hyvin nopeasti kysymys että _MIKSI_ ihmeessä haluaisin olla missään tekemisissä ko. sirkuksen kanssa. Toinen ongelma mikä helpolla latistaa peliä on että etenkin Seshnelassa politikointiin/kähmintään palaa nopeasti ihan tuhottomia summia rahaa. Sinänsä hyvä että rahaa ei ole liikaa mutta kyllä ruokaan ym. välttämättömyyksiin pitäisi saada varat kerättyä jotenkin. (Onhan tietty aina tämä Pelaaja(tm) ratkaisu ^.^) Sitten voisikin jatkaa uteluja systeemistä & muusta hämärästä mitä mieleen nyt pulpahtaa. Itse ei ole tullut netissä pelattua irssin välityksellä joten voikin esittää nyyppä kysymyksen "miten homma sitten loppupeleissa toimii?" Eli PJ tekee ilmeisesti kanavan X serverille Y mihin porukka sitten imestyy sovittuna aikana säätämään lisää vai oliko tarkoituksena tehdä pbem-peli? Johan tuossa tuli turinoitua, asian vierestä tosin taisi suurin osa mennä mutta mitäpä pienistä... ^_^ Nyt romut kasaan & kohti pehmoista sänkyä käypi pienen immisen tie...
black knight linkki 29. huhtikuuta 2003 kello 14.05
black knight 29. huhtikuuta 2003 kello 14.05 linkki mulle kelpaist toimintapainotteinen ps. nämä jutut vois laittaa yksityis viesteihin
GEAS linkki 29. huhtikuuta 2003 kello 16.14
GEAS 29. huhtikuuta 2003 kello 16.14 linkki Minulla kelpaa mikä vain, mieluiten vähän kaikkea sekaisin melko samalla tavalla kuin mitä Nimlas sanoi. Ja minäkään en oikein pidä lunareista. Melkein kaikki muu menee.
ZamboNet linkki 29. huhtikuuta 2003 kello 22.49
ZamboNet 29. huhtikuuta 2003 kello 22.49 linkki [quote:97509e68f0]ps. nämä jutut vois laittaa yksityis viesteihin[/quote:97509e68f0] Minusta tätä keskustelua on ihan hyvä käydä täällä yleisesti. Kaikkien on helpoin pysyä kärryillä näin mielestäni. Mutta mitä olisitte mieltä sellaisesta ratkaisusta, että kampanja toteutettaisiin hiukan Aarnikotkan Saaren tyyliin. Eli rakennan laajahkon saaren jolle tapahtumat sijoittuvat, jossa ei Lunaria ei pahemmin näy =D? Kun kaikki tuntuvat olevan tuota Lunaria vastaan. Tällöin poliittiset konfliktit olisi helppo rakentaa, ilman että tarvitsee ottaa koko maailman tilannetta huomioon. Ja saarelle voisi ujuttaa suht helposti myös seikkailumateriaalia, sekä normaalia elämää. Kaikkea mitä toivotte. What do you think?
Nimlas Dagorewen linkki 30. huhtikuuta 2003 kello 1.39
Nimlas Dagorewen 30. huhtikuuta 2003 kello 1.39 linkki Saarella häröily käy mainiosti ainakin meikäläiselle, etenkin kun itse ei ole tullut tuota kyseistä opusta lueskeltua kuin joskus peruskoulussa ollessa niin ei ole ratkaisua valmiina perusseikkailuihin mitä siinä oli. [quote:115a7b52cb]Kun kaikki tuntuvat olevan tuota Lunaria vastaan.[/quote:115a7b52cb] Eihän sitä vastaan tokikaan olla, Lunareille löytyy monta hyödyllistä käyttötarkoitusta esim. valmisateriana slarkeille ^_^
GEAS linkki 30. huhtikuuta 2003 kello 17.58
GEAS 30. huhtikuuta 2003 kello 17.58 linkki Saari kuulostaa mielestäni erittäin hyvältä. [quote:727551c6a5] Eihän sitä vastaan tokikaan olla, Lunareille löytyy monta hyödyllistä käyttötarkoitusta esim. valmisateriana slarkeille ^_^ [/quote:727551c6a5] Ja niitähän on myös hyvä syöttää Hirviöden äidille sillä aikaa kun itse pakenee paikalta. :)
ZamboNet linkki 30. huhtikuuta 2003 kello 20.42
ZamboNet 30. huhtikuuta 2003 kello 20.42 linkki En tarkoittanut, että Aarniokotkien saarta pelauttaisin =D Anteeksi jos ilmaisin asiani kömpelösti. Tarkoitin vain että luon saaren, joka on sinänsä seikkailupaketti kuten Aarniokotkan Saarikin. Ja ovathan lunarilaiset sotilaat hyvää taisteluharjoitusta alotteville hahmoillekin ;)
black knight linkki 2. toukokuuta 2003 kello 7.31
black knight 2. toukokuuta 2003 kello 7.31 linkki no niin, mutta irkkaatteko missä päin. esim nyt zamboNet ja nimlas... vois siellä puhua kanssa ajan kohtaisesti pelistä, mutta täällä ois hyvä hankkia porukkaa tänne
ZamboNet linkki 5. toukokuuta 2003 kello 23.05
ZamboNet 5. toukokuuta 2003 kello 23.05 linkki Noniin nyt olisi aika pelaajahalukkaiden kirjoittaa hahmonsa tausta. Ne halukkaat jotka eivät ole määräaikaan mennessä kirjoittaneet hahmosta mitään katsotaan sen verran epäaktiiviseksi ettei heitä kannata ottaa peliinkään. Nimlas on ollut ahkera ja kirjoittanut omalle hahmolleen useita sivuja pitkän taustatarinan. Samaa en tietenkään vaadi kaikilta, mutta jonkinlainen kuva hahmon taustasta olisi hyvä saada, että voisin räätälöidä seikkailun mahdollisimman sopivaksi pelaajaryhmälle. Joten halukkaat saavat viikon aikaa kirjoittaa itselleen hahmo (aika loppuu siis 12.5 maanantaina). Paras keino saada hahmon tausta perille on yksityisviestillä. Tässä on lyhyt kuvaus Nimlasin hahmosta Jirasta. Jospa vaikka inspiroisi muita oman hahmonsa suhteen. [i:3fa8e34434]Jira on n. parikymppinen brunette, sorja varreltaan & kaunis katsella. Taistelu ei ole hänen alaansa vaikkakin pakon edessä osaa käyttää hieman keihästä mutta mieluummin jättää taistelemisen muille, itse keskittyen sekä parantamaan haavottuneita sekä tukemaan ystäviään maagisesti. Muuten Jiran päivät kuluvat tehden mitä milloinkin sattuu, tarjoileana majapaikkaa vastaan, parantajan apulaisena, kirjurina... Maksaen ylläpitonsa työllään.[/i:3fa8e34434] [quote:3fa8e34434]no niin, mutta irkkaatteko missä päin. esim nyt zamboNet [/quote:3fa8e34434] Irkissä olen yleensä #kalikos kanavalla. Mutta icq on paljon parempi keino tavoittaa minut.
black knight linkki 6. toukokuuta 2003 kello 15.08
black knight 6. toukokuuta 2003 kello 15.08 linkki hetkinen nyt: tähänkö se hahmon tausta mätkästään!? ei kai? vai kirjotanko sen itekseni ja sendin sulle sitte vaik jossaa vaiheessa icq:hun
ZamboNet linkki 6. toukokuuta 2003 kello 21.48
ZamboNet 6. toukokuuta 2003 kello 21.48 linkki [quote:2256b797d8]Paras keino saada hahmon tausta perille on yksityisviestillä. [/quote:2256b797d8] Siinäpä se tuli jo mainittua, mutta kyllä icq:kin käy.