Vanha foorumi

Takaisin

Koneen rauniot

Gloranthan alueet ja mantereet
JiiVee 29. tammikuuta 2006 kello 22.27
Kirjoittaja Viesti
JiiVee linkki 29. tammikuuta 2006 kello 22.27
JiiVee 29. tammikuuta 2006 kello 22.27 linkki Onko missään Glorantha julkaisussa tai netissä mitään tietoa kyseisestä paikasta? Ainoa mitä olen netistä onnistunut kaivamaan on Peter Metcalfen kirjoittama suppeahko kuvaus.
Kultainen Kuningas linkki 30. tammikuuta 2006 kello 13.55
Kultainen Kuningas 30. tammikuuta 2006 kello 13.55 linkki Voisitko laittaa sen kuvauksen osoitteen
newsalor linkki 30. tammikuuta 2006 kello 14.12
newsalor 30. tammikuuta 2006 kello 14.12 linkki Itse olen varsin henkilökohtaisella tasolla sitä mieltä, että Peterin tuotokset ovat miltei aina olleet tuubaa. Tässäkin tapauksessa olen sitä mieltä. Hänen versionsa on käsittääkseni jonkun vanhan scifi-kirjan siirtäminen Gloranthaan. Vastaava kulttuuriteko oli 10 000 Maagin kaupungin esittäminen halpana Matrix-kopiona. Sanoisin, että aika turvallisesti voit keksiä itse mitä siellä kaupungissa on. Sinne on varmasti aikojen kuluessa sijoitettu vaikka minkälaisia seikkailuja. Olihan se noiden vanhempien Glorantha-kirjojen seikkailukeskuksia. Pavis, Koneen Rauniot, oi noi dungeonit, jotkä jäivät kokematta aikoinaan. Jos haluat jotain ideoita siitä, millainen paikka Koneen Rauniot voisi olla, niin sanoisin, että joudut hakemaan kontaktia sisäisen pirusi kanssa. Mitä voi syntyä Jumaltietäjien raunioista, joissa kummittelee ja jotka kääpiöt ovat ansoittaneet? Katastrofi seikkailijoille, jotka tunkioita kehtaavat tutkia. Voisin kuvitella, että sieltä löytyy erillaisia jolanteja ja riiviöitä, magneettisia ja eksoottisempia kenttiä, velhoutta, joka on karannut hallinnasta jne. Tulee mieleen jotenkin, kuin mekaanisten otusten täyttämä Borvaria.
JiiVee linkki 30. tammikuuta 2006 kello 15.55
JiiVee 30. tammikuuta 2006 kello 15.55 linkki http://www2u.biglobe.ne.jp/~BLUEMAGI/QAclankingcity.htm Mutta kuten kuten ylempänä sanottiin tuo ei ole mikään kovin hyvä kuvaus ja varsinkaan omaan silmääni tai omaan Gloranthaani tuo ei sovi. Mitäs Newsalor tarkoitat noilla vanhemmilla Glorantha kirjoilla?
Kultainen Kuningas linkki 31. tammikuuta 2006 kello 14.53
Kultainen Kuningas 31. tammikuuta 2006 kello 14.53 linkki okei 0] en kyllä minäkään pitänyt tuosta
newsalor linkki 7. helmikuuta 2006 kello 10.03
newsalor 7. helmikuuta 2006 kello 10.03 linkki Nyt, kun muistiani pinnistelen, niin jossain Pavis, sekä Griselda-kirjoissa oli mainintoja siitä, että joku oli raunioilla käynyt. Ennen kaikkea tarkoitin kuitenkin ihan suomenkielisinäkin saatavilla olevaa Genertela boksia, joka on kuitenkin jo aika iäkäs. Noista vanhoista julkaisuista paistaa silmään paikat, kuten Koneen Rauniot, Pavis, Käärmepiipun syvänne, Than Ulbar ja Dorastor, sellaisina paikkoina, jotka sopivat seikkailijan ja aarteenetsijän koluttavaksi, kuin tuoppi uroxin käteen. Pavis, Dorastor ja Käärmepiipun Syvänne ovat esimerkkejä siitä, miten noita paikkoja kansoitettiin Chaosiumin toimesta. Sandyt ja kumppanit ovat miettineet, että mikä olisi siistiä, kehitelleet mytologiaa ja historiaa tukemaan sitä ja lopulta siitä historiasta ja mytologiasta on kummunnut uusia hienoja ideoita. Sitten 1000 peliporukkaa on kompannut noissa paikoissa ja jok'ikinen PJ on keksinyt omia juttuja noihin paikkoihin ja osa siitä on sitten julkaistu edelleen joko lehdissä tai netin keskusteluissa. Näin me kaikki kanavavoimme sitä Gloranthaa, joka on sekä uni, että tosi, siitä huolimatta, että keksimme sen. ... [b:2da840a733]* [newsalor][/b:2da840a733] toipui juuri pitennetystä viikonlopusta, jonka vietti kuumeillen ja Kralorela-kampanjaa suunnitellen.