Vanha foorumi

Takaisin

"huono pulla"

Roolipelikeskustelu
Ryytman 14. kesäkuuta 2001 kello 1.46
Kirjoittaja Viesti
Ryytman linkki 5. huhtikuuta 2001 kello 22.06
Ryytman 5. huhtikuuta 2001 kello 22.06 linkki mei peliporukassa on yks tyyppi mil ei vissii oo pullaa ollekaan tai sit se vaa pelaa nii tyhmäst =), ainaku o sen vahtivuoro ni pelottaa maan perkeleesti kerraki pj näytti äijälle lappuu nenän ees n. 30s ja meikä viel kysy et ymmärsitkö nii äijä "joo joo" sit ku alko tapahtuu nii se "mitä mitä" ja sudetha sielt hyökkäs, vissiii sit ain se ite kuolee tommosiin vaik muut taistelee ilma panssarii no tekeehä se n. 2-3 ukkoo ain peli-illas tokasee vaa et hänest o kiva tehä uusii ukkoi =)
Nysalor linkki 6. huhtikuuta 2001 kello 5.54
Nysalor 6. huhtikuuta 2001 kello 5.54 linkki Aika ikävää, jos hahmoilla on tapana aina kuolla. Ei taida tulla kampanjaan silloin oikein vakautta, jos hahmo muuttuu jatkuvasti. Omasta kampanjastani on aivan päinvastainen esimerkki. Eräällä basmolisoturilla oli aika uskomaton tuuri ja hän selvisi todella tiukoistakin tilanteista. Lopulta kaveri onnistui saamaan jonkin pienen haavan, joskaan ei mitään vakavaa. Kumma juttu. Ei millään pahalla, Ryytman, mutta viestiesi lukemista auttaisi kovasti, jos käyttäisit isoja kirjaimia ja välimerkkejä sekä edes hiukan kirjakielimäisempää tyyliä. Ihan vain ymmärtämisen helpottamiseksi. :smile:
Juhno linkki 9. toukokuuta 2001 kello 8.07
Juhno 9. toukokuuta 2001 kello 8.07 linkki Tästä tulee mieleen meidän Twilight2000-pelit. (PJ on yhdistänyt TW:n aseet tms. krääsän RQ:n pelirunkoon. Ihan jännittävää) (vaikka menee taas vähän off topic). Ainoana poikkeuksena on se, että yleensä kuollaan kaikki, ja harvemmin noin suuren mokan takia. Hienoimpia mokia oli se kun eräs hahmo mokasi Jatimaticilla ampumisella... ja tyhjensi KOKO ison lippaan huoneeseen jossa oli. Huoneessa oli myös 2-3 muuta pelaajahahmoa..
Guzmo linkki 10. toukokuuta 2001 kello 16.04
Guzmo 10. toukokuuta 2001 kello 16.04 linkki Ja jatkuu näin... Cyperpunkissa pelaaja yrittää ensiapua toiselle pelaajalle. Kämmi! Haavoittunut pelaaja kuolee koristen kun toinen sorkkii hänen sidottua päätään. Viimeisenä tekonaan tämä kuoleva hahmo laukaisee pistoolinsa autossa. Koska tämä ensiapua antava on vieressä, luoti osuu automaattisesti. Sitten heitetään d10:llä osuuko luoti kranaattivyöhön, joka on pelaajan olkapäillä. Osuu! Kaboom! -> NPC (auton kuski) ja 2 pelaajaa vähemmän :smile: Onneksi RuneQuestissa ei ole ollut näin huonoa pullaa :smile: ------------------------ - Guzmo
newsalor linkki 14. toukokuuta 2001 kello 12.15
newsalor 14. toukokuuta 2001 kello 12.15 linkki Minulla taas on taas tapana heitella kriittisiä (ja RQssa erikoisiakin) ihan oikein työkseni. Eihän siinä muuten mitään ongelmaa ole, mutta pelaajat ovat alkaneet käydä hieman fatalistisiksi. Jostain kumman syystä taistelut kuitenkin etenevät niin, että ensin heitän pari pirun hyvää heittoa ja sitten PH:t selviävät kuitenkin ihmeen kaupalla. Joskus he yrittävät jinksata minua, mutta silloin minä vain innostun ja heitän taatusti pelkkiä kriittisiä. :smile:
Anonymous linkki 15. toukokuuta 2001 kello 13.02
Anonymous 15. toukokuuta 2001 kello 13.02 linkki Kyllähän se uusien hahmojen tekeminen on ihan kivaa mutta jos joutuu tekemään joka pelikerta uuden hahmon niin se rupeaisi jo vituttamaan. Pelinjohtajana minulla samanlaisia kokemuksia kuin newsalorilla. Kriittisiä ja erikoisia tuppaa tulemaan aika reippaasti. Välillä olen hiukan helpottanut ja heittäessäni kriittisen/erikoisen olen ottanut sen normaalina onnistumisena, koska esim. ankka tai haltia ei hirveästi kriittisiä kestä. Pelaajana ollessani olen saanut erittäin "kivoja" kämmäys kokemuksia,esim. Omenakujaa pelatessa olimme Sateenkaarikummuilla siinä käytävässä jossa on terävät reunat joka mutkassa ja tietysti onnistuin telomaan itseni kolmessa kulmassa. Hahmo oli vähän heikkona sen jälkeen. Erään tällä hetkellä pelattavan kampanjan aikana olen "vaihtanut" hahmoa kolmesti. Että silleen.:smile:
Anonymous linkki 10. kesäkuuta 2001 kello 23.51
Anonymous 10. kesäkuuta 2001 kello 23.51 linkki Minulla on sellanen tuntuma että minulla on AINA huono tuuri kun pelaan RQ:ta... viime pelikerroilla minua ei ole osuttu kun päähän, vatsaan ja jalkoihin... kaikki ovat sellisia paikkoja jonka taikia ei oikeen pysty perääntymään... siis tarkoitan pahoja iskua... mutta päähän tulee muutenkin iskuja... esim kun taistelin 3 ukkoa vastaan joilla oli pitkäät keihäät kolmessa vuorossa 2 osumaa päähän... ei hauskaa... Hunoo mäihä on läsnä aina kun eräs pelaaja pelaa kanssamme... pelaaja saa itse paljasaa itsensä jos haluaa... hänen mieletön epäonni on aina läsnä... viimeksi kun aloitimme tekemään hahmoja hän sai yhden kympin ja loput alle sen... ei kovin hääppönen ukko... Myös hänen huono tuuri ilmoittaa itsestään pelin aikanakin aina välillä... Huonosta tuurista hyvään tuuriin... Samassa porukassa on eräs henkilö joka heittää aina... siis AINA kriittistä osumaa ja väistöa/torjuntaa... ellei tule kriittistä niin ainakin erikoinen... mieletön tuuri on hänen puolellaan joka taistelussa ja se johtaa hänet vaikka läpi peikkojen armeejan... Noh ote mielettäömästä tuurista: Erään massiivisen taistelun aikana hän ei menettänyt kuin 1 pisteen energia ja sekin kun hän aikoi vaihtaa hevosta ja hyppäsi hevosesta toiseen jolloin hän epäonnistui ja menetti 1 pistettä enua... HUH! silti sai toisen hepan ja siinä samalla mäiski pari örkkiäkin... Kyllä minullakin aina välilläse tuuri tulee kyläilemään... mutta vähän liian harvoin...
Arkat linkki 13. kesäkuuta 2001 kello 21.38
Arkat 13. kesäkuuta 2001 kello 21.38 linkki (mukailtu jostain Phippin jutusta) AINA, JOKA IKINEN KERTA, kun torjut yöpeikon iskua ja jaat väistösi suurpeikon moukareiden kesken, se pirun peikkolainen puukottaa sinua keihäällä kriittisesti vatsaan... [url]www.geocities.com/Area51/...rames.html[/url] Käykää ihmiset tuolla. Paras RQ site ikinä. Parempaa kamaa kuin missään julkaistussa (mukaanlukien esim. Hero Wars, RuneQuestin sääntökirjat, fanzinet ym.).
Nysalor linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 14.51
Nysalor 14. kesäkuuta 2001 kello 14.51 linkki [i:ee7d16d667] Käykää ihmiset tuolla. Paras RQ site ikinä. Parempaa kamaa kuin missään julkaistussa (mukaanlukien esim. Hero Wars, RuneQuestin sääntökirjat, fanzinet ym.).[/i:ee7d16d667] Enpä nyt tiedä, onko se materiaali nyt noin hyvää, mutta kiinnostavaa se on yhtä kaikki. Löytyy sieltä myös yelmaliolaisvitsejä. Olen jopa innostunut kääntämään muutaman Simonin artikkelin suomeksi. Ehdottomasti yksi parhaita sivuja, vaikka en nyt aivan parhaimman tittelistä tiedä.
Wlu 000 linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 9.57
Wlu 000 14. kesäkuuta 2001 kello 9.57 linkki Minua huono onni vainoaa niin hahmon teossa kuin itse pelissäkin. RQ:ssa minulla on aina tapana heittä kompuroiteja mutta välillä hyvän tuurin osuessa kohdalle saatan heittää vain epäonnistumisen :smile: . nykyään olen jo tottunut huonoon tuuriini ja se vainoaa minua kaikessa paitsi pelinjohtamisessa. Varsinkin erääseen pelaajan minulla on aika usein tapana heittää kriittisiä ja useimmiten ne osuvat vielä päähän... tämän takia hän ei ehkä pidä enää paljon peleistäni mutta minkäs teet. Olin aivan innoissani kun kokeilimme vähän aikaa sitten pelata keskimaa roolipeliä ja kuulin että siinä isot heitot ovat hyviä. Mutta kuinkas ollakkaan heittelin siinäkin lähinnä kämmejä (en sitten siinä voinut heittää isoja vaan tietysti heittelin heittoja jotka olisivat olleet RQ:ssa kriittisiä). sain puolet expasta (pj:n mukaan) siitä että minut hakattiin melkein kuoliaaksi... eli oli tuosta ainaisesta epäonnesta kerrankin hyötyä
Anonymous linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 1.46
Anonymous 14. kesäkuuta 2001 kello 1.46 linkki Jos haluat vastata tähän niin vastaa in oikea elämä. En ole sanonut että en pidä pelistäsi... pidän pelistäsi mielummin kun vihaan sitä! Ja tuosta huonosta tuurista vielä tähän: Tein uuden hahmon ja menin etsimään työtä soturina. Sain töitä sieltä ja käskettiin tulla aamulla kello 6 huomenna. Ajattelin että viimänen päivä vapaalla vietetään bordellissa. Luultavasti ei paljon tullut nukuttua. :smile: ja sitten aamulla kello 6 sinne paikkaan... ajattelin olla reipas ja menin sinnejo kello 5. :smile: mutta portteja ei avattu vasta kun kello 6. Tapaamani henkilö tuli kello 12 tapaamaan minua... eli 6 tuntia siinä vaan seisoskeltiin... no sain hieman harjoitella puumiekalla kun nekattosi ilkeesti kun huitosin oikealla aluksi... kun tapasin henkilön niin meni päivä paikkoihin tutkimisessa. Tottakai pääsin heti yövuoroon ja rupesi satamaan... Kun olin päässyt nukkumaan ovelta huudettiin: Nytten minä otan jonkun vapaaehtosen... tietenkin onnistuin nousemaan sängystä ekanajaolin se vapaaehtoinen. ja en päässyt nukkumaan... joutusin johonkin tehtävään... pelikerta loppui siihen eli luultavasti en pääse vieläkään nukkumaan kun alotetaan seuraavaksi... olen ollut luultavasti joku 30 h hereillä putkeen. erittäin nälkäinen kun ei oikeen saanut murkinaakaan. Sade laski mielentilan taivaisiin luultavasti (vahdissa ringmail+kovanahka+asepaita). miten voisi peli alkaa huonommin... no on se alkanut kuten esim. menetät 2000 rahaa ja sinulla ei ole jalat ehjät ja ei hevosta ja keskellä mettää... se oli hauskaa... :smile:
Thorinir linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 19.17
Thorinir 13. kesäkuuta 2002 kello 19.17 linkki eräs kaverini hoki pelissä nimeltä master RP varmaan noin puolen tunnin verran samaa -ostatteko muonaa -joo paljo maksaa -10 kultapalaa 3 päivää -joo ostetaan muonaa -ai, ostatteko te nyt sitä hemmetin muonaa se oli puoli tuntia tollasta Ps:olisi tehnyt mieli tukehduttaa pelinjohtaja huonoon pullaan! :smokin:
Guzmo linkki 13. kesäkuuta 2002 kello 22.26
Guzmo 13. kesäkuuta 2002 kello 22.26 linkki [quote:72f1895d12="Thorinir"]itse olen cyberpunkissa minigun mies... tosi hyvä peli muuten... :x[/quote:72f1895d12] Niin tämähän liittyy "huono pulla" topicciin tavalla? Jottei menisi asiattomaksi nillittämislinjaksi niin vedetään tähän vielä asian tiimoilta kyssäri. Huijaatteko PJ:nä nopanheiton tuloksissa jos tärkeä NPC on kuolemassa eeppisen lopputaistelun ensimmäisellä vuorolla? Minä huijaan, välillä 8-)
Wlu 000 linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 14.00
Wlu 000 14. kesäkuuta 2002 kello 14.00 linkki Guzmo: [i:f836a10f08]Huijaatteko PJ:nä nopanheiton tuloksissa jos tärkeä NPC on kuolemassa eeppisen lopputaistelun ensimmäisellä vuorolla? [/i:f836a10f08] Onko poroilla sarvet? :D
Vash the Stampede linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 20.15
Vash the Stampede 14. kesäkuuta 2002 kello 20.15 linkki Yritän päästä irti siitä "huijaamisesta". En nyt tiedä onko se ees huijaamista, mutta silti. Joku voisi väittää, että PJ ei voi huijata, mutta en ehkä ole yhtä ankara. Huonosta mäihästä sen verran, että meidän pelissä pelaajat eivät millään pärjää aika helpoille hahmoille. Mutta ootas kun hieman äkäsempi pahis, niin korkeintaan kaks meleevuoroa ja ötiäinen on raatona. Ja niitä naurattaa itteäki. Ja mua vituttaa. Tai ainaki melkein. Hauskanpito kai se tärkeintä on. Ainakin meillä. Onneksi pelaajat eivät ala avautumaan kaikesta mikä ei ole heidän mieleensä. Saattaahan niitä ottaa päähän, mutta pieni vitutus kuuluu asiaan.
GEAS linkki 23. huhtikuuta 2003 kello 20.02
GEAS 23. huhtikuuta 2003 kello 20.02 linkki Minulla on legendaarisen huono tuuri. Varsinkin pelatessani Ehilmin valoa sillä N. 40 pelikerran aikana en onnistunut tekemään vastustajiin vahinkoa kuin kaksi kertaa ja kompuroiteja ja yleisiä epäonnistumia tuntuu tulevan kokoajan. Jos heitto on alle 50 niin voin juhlia. Nysalor voi sitten todistaa tämän jollei joku usko. Näin esimerkkinä: yritän laskeutua laatikko pinon päältä, no kompurointi kiipeilyssä, vahinkoa 6 pistettä d6:lla ja paikaksi pää. Eli puhdas pääedeltä hyppy.
ZamboNet linkki 23. huhtikuuta 2003 kello 20.12
ZamboNet 23. huhtikuuta 2003 kello 20.12 linkki Minulla ei yleensä ottaen ole kovin huono tuuri ropeissa, mutta eräs todella epäonnekas sattuma tulee kyllä mieleen. Se tapahtui CyberPunkissa teknolla. Eli olin jengin (räjähde)teknikko ja melko tasokas sellainen vielä. Vaivalla saimme käsiimme pari kiloa C6:ta ja minun käskettiin asettaa siihen virittimet käyttöä varten. No minä tein työtä käskettyä, mutta minulla oli valmiiksi hiukan huono maku suussa homman suhteen ja päätin varmistua ettei kukaan (ylimääräinen) voisi loukkaantua kun asennan viritintä ja menin jengin kämpän (pohjakerros) lattian alle kaivettuun asekätköön tekemään työtäni. Koska olin taidoiltani hyvä, niin pelinjohtaja sanoi, että vain kahdella ykkösellä tyrisin homman. Ensimmäinen heitto, yksi! Lievää kiroilua ja naurua ilmassa, mutta tuudittauidin siihen, että toinen ykkönen peräkkäin olisi epätodennäköistä. Toinen heitto, ykkönen! Porukka repeää totaalisesti. Kun olemme saaneet pelaajat rauhoitettua pelinjohtaja sanoo, että heitän kuinka pahasti tyrin homman. Heitto, kymppi! Siinä tuli jengin lattiaan ammottava aukko ja jengissä oli yksi teknikko vähemmän =D
Wildor linkki 24. huhtikuuta 2003 kello 7.41
Wildor 24. huhtikuuta 2003 kello 7.41 linkki [quote:121347afca="Guzmo"]Huijaatteko PJ:nä nopanheiton tuloksissa jos tärkeä NPC on kuolemassa eeppisen lopputaistelun ensimmäisellä vuorolla?[/quote:121347afca] Ei IKINÄ. Eeppinen loppumättö on just paras tehdä tälläin. "[color=darkred:121347afca]Orlanthin pappi nostaa katseensa kohti taivaita ja myrskypilvet kokoontuvat päidenne yläpuolille. Hänen taikuutensa kutoo maailmankaikkeuden rakenteet uusiksi ja pyytää jumalaltaan voimia.[/color:121347afca]" "No mä potkasen sitä päähän..tähtään." "okei..heitäs.." "Jaa..olikos sulla sitä aseetonta taistelua?" "Tota..joo, joku 7 prossaa sain siellä gladiaattorikoulussa..kui?" "noku..heitin kriittisen ja se ei ees torjunu..no..okei. Tapahtuu seuraavaa." "[color=red:121347afca]Pappismies kohottaa kätensä ja hänen sormenpäissään kihisee sähköinen taikuus, käsistä iskee kipinää taivaita kohti, mutta Gorgunin peikkojalka pysäyttää hänen elintoimintonsa, kuin taaseri sydäntahdistimen."[/color:121347afca] Kaikkein parhaiten mieleen jää tommonen huvittava PAM - kuollut tyyppinen loppuratkaisu, mutta toisaalta ne ei ehkä ole järin palkitsevia pidemmän päälle. Loppumätössä tulee olla haastetta, ettei pelaajille jää pelistä pahaa makua suuhun. Kriittinen onnistuminen on kuitenkin kriittinen onnistuminen ja joka kerta, kun pelaajat saavat sellaisen, niin se on täysin hyväksyttävää, että mölli kuolee. Kritulit on kuitenkin kaksiteräisiä miekkoja joten Sudden Death on aina pelaajienkin persuuksissa. Pientä armoa pitää antaa, mutta ei koko ajan. Tyhmyydestä sakotetaan (tm).
KingofSartar linkki 24. huhtikuuta 2003 kello 11.26
KingofSartar 24. huhtikuuta 2003 kello 11.26 linkki Joo, samaa mieltä tuosta. Ei näissä asioissa huijata. Eikä omissa peleissä turhan usein ole tapahtunutkaan. Näin äkkiseltään muistan vain yhden, jossa pelaaja heittää ensimmäisellä kierroksella kriittistä ja perään erikoista kun vastustaja vuorostaan kompuroi ainakin kerran. Useimmiten käy niin, että seikkailijat (tai itse asiassa pelaajat) ovat liian tyhmiä ymmärtääkseen olevansa ylivoiman edessä. Muutenkin tuntuu, että pelaajilla on suunnaton vastustus vangiksi joutumista vastaan. Ihan ymmärrettävää mutta hankalaa pelinjohtajalle, kun mokovat sattuvat olemaan etsintäkuulutettuja mutta eivät tajua pysyä piilossa. Kerran taisivat olla saman viikon aikana muutaman kerran sellissä. Yritä siinä sitten aina miettiä järkeviä pakenemiskeinoja. Viila kakun välissä ei toimi aina ja saa vangitsijat näyttämään pirun tyhmiltä, mikä ei ole (aina) pelin tarkoitus. Mutta jos palaa tuohon huono-onnisuuteen, niin ehdotan erästä pitkäaikaista pelaajaani tähän kategoriaan. Peliuransa alussa hänellä taisi kulua neljä-viisi hahmoa puolessa vuodessa (hmm, yksi tappoi itsensä kriittisellä iskulla päähän omalla perintöisollamiekallaan, yhdestä tuli jalkapuoli krokotiilin syödessä toisen jalan, yksi taisi tippua kuolemaansa, myöhemmällä hahmolla kompuroi oman ensiapunsa ja kuoli verenhukkaan). Tämän jälkeen hän on tullut tunnetuksi toisten hahmojen tappajan, tähän mennessä kaksi entistä parasta/lähellä seisonutta ystäväänsä. Joista toinen taas ensiavulla "taidanpa painaa tämän varsijousen vasaman rinnasta läpi". Nopat vain eivät pyöri hänelle.