Vanha foorumi

Takaisin

Kalikos ja Glorantha-larp

Pelit, pelaajat ja peliporukat
Vesa 14. heinäkuuta 2005 kello 12.19
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 14. heinäkuuta 2005 kello 12.19
Vesa 14. heinäkuuta 2005 kello 12.19 linkki Okei, nyt päätin tuoda esille kaikkein suurimman intohimoni ja haluni, tai ainakin melkein suurimman. :) Humiksella varmaankin samantapaisia ideoita on ollut pitemmällekin suunniteltuna, mutta nyt haluaisin "haastaa" Kalikoslaiset mukaan tällaiseen projektiin jonka tarkoituksena on tuoda Gloranthaa myös liveroolipelaajien keskuuteen. Mitään sinänsä tarkempia suunnitelmia minulla ei ole tätä toteuttaa, muuta kuin että projekti käynnistettäisiin Kalikoksen omana projektina, ei kenenkään omana kyhäelmänä. Peliä voisi mainostaa sitten uniikkina tapahtumana lukuisten tusinafantasialarppien rinnalla :). Itse vuosia sitten tietämättönänä teininä menin tekemään 2 larppikyhäelmää joidenka piti mukamas olla Gloranthaa, mutta ne olivat kaukana siitä ja tämä asia on piinannut minua siitä lähtien ja tavoitteenani tosiaan olisi päästä toteuttamaan oikea Glorantha-larppi, olemalla vaikka vain yksi organisaattoreista. Eli nyt vain viemään projektia pidemmälle, kasaamaan Kalikoksen jäsenistä porukkaa hoitamaan asiaa eteen päin jos nyt tällaiselle projektille tosiaan olisi Kalikoksen keskuudessa kiinnostusta. Itse olisin enemmän kuin valmis osallistumaan tällaisen homman toteuttamiseen, sillä jonkin verran larp-kokemusta pelaajana/kirjoittajana omaan, mutta yksin en kykene moista urakkaa hoitamaan. Ropeconin puitteissa kai voisimme ottaa asiaa tarkemmin esille olusien äärellä? Jos projekti sattuisi vaikka toteutumaankin, niin voisin kai ajankohdaksi tapahtumalle povailla vaikka ensi kesää? Siinä jäisi rutkasti aikaa projektin kasaamiselle ja muulle, sekä pelin pääsymaksuista jos mitä ylimääräistä jää niin plussaa se olisi Kalikokselle. Kiitän ja kumarran jo etukäteen jos tämä saisi tuulta siipiensä alle ja voisimme levittää Gloranthaa vääräuskoisille! 8-)
humis linkki 14. heinäkuuta 2005 kello 12.39
humis 14. heinäkuuta 2005 kello 12.39 linkki Well, niin, minä olen kyllä kiinnostunut, jos vain [b:1c973541d8]luova visio[/b:1c973541d8] saadaan nuijittua kaikille oikeasti sopivaksi. Siihen nimittäin sitten lopulta suureksi osaksi kaatui se mun ja Marcus Maximuksen yhteisprojekti. Minä halusin (ja haluan yhä) luoda lyhytkestoisen avaimenreiän josta katsahtaa toisenlaiseen mahdolliseen yhteiskuntaan, näyttää miten se on aito ja todentuntuinen ja uskottava, lopulta myös kiertotien kautta kohdistaa pohdiskelua siihen, miten kaikin tavoin on mahdollista elää, ja miten yhteiskunnat muokkautuvat ympäristöönsä (jota Gloranthassa suurimpana edustavat jumalat) Markus taas halusi tutkiskella maskuliinisuutta käsitteenä ja voimana, alkukantaisenakin, orlanthien soturikulttuurin kautta. Nyt kun katson asiaa taaksepäin, Markuksen tavassa olisi pointti annettavaa munkin lähestymistapaani. Kokonainen elämäntapa on hankala tuoda esille yhdessä pelissä, ehkäpä minun agendaani ajamaan pitäisi vain siis tehdä useita pelejä. Ensiksi orlanthien maskuliinisuutta, sitten seuraavassa pelissä ernaldojen syviä salaisuuksia. Ei silti, kyllä mä yhä haluan aloittaa kokonaisvaltaisella kuvauksella. Vaikka sitten jos oikein megalomaaniseksi lähtee niin vetää sarja larppeja, jotka alkavat kokonaiskuvauksella, sitten pureutuvat erilaisiin mielenkiintoisiin piirteisiin ja lopulta taas kurovat langat takaisin yhteen, lisäten loppuun vielä pikantin kontrastin alun "mukatodelliseen" kokonaiskuvaan. om.
Vesa linkki 14. heinäkuuta 2005 kello 13.03
Vesa 14. heinäkuuta 2005 kello 13.03 linkki Eli jos oikein käsitin, pointtina olisi "rakentaa" klaani ja tuollaisella pelien sarjalla kuvata klaanin elämää joista jokainen peli käsittelisi jotain tiettyä osaa, juuri sotaa, arkielämää, uskontoa jne.? Tuollainen tosiaan olisi mielenkiintoinen toteuttaa, eikä se oikeastaan noudattelisi niitä ns. perinteisiä suurella juonella varustettuja larp-kaavoja. Tapahtumat keskittyisivät siis pelkästään yhden klaanin sisälle, eivätkä leviä mitenkään maailmanlaajuisiksi maailmanpelastamismeiningeiksi. Tietysti tuollaisen peruslarppaajan, joka saattaa olla tottunut pelaamaan puolihaltia-salamurhaaja-maagia (anteeksi tällainen kärjistetty kommentti), on varmasti vaikea nähdä tuollaisessa sitä kiinnostavuutta, kun ei ollakaan enää maailmanlopun tunnelmissa örkkejä mättämässä. No minusta idea kyllä on loistava, ja varmasti toteuttamisen arvoinen vaan pelipaikaksi ei taida pelkkä metsä, tai piskuinen metsästysmaja välttämättä riittää.