Vanha foorumi

Takaisin

miten toimia??

Yleinen RuneQuest-keskustelu
caramon 18. toukokuuta 2005 kello 13.48
Kirjoittaja Viesti
caramon linkki 18. toukokuuta 2005 kello 13.48
caramon 18. toukokuuta 2005 kello 13.48 linkki miten toimia tämän kaltaisessa tilanteessa: joku eph käyttää suostuttelu kykyä onnistuneesti pelaaja hahmoon?
Alec linkki 18. toukokuuta 2005 kello 14.00
Alec 18. toukokuuta 2005 kello 14.00 linkki Me ollaan tehty siten et PJ on päättäny mitä tapahtuu. PJ:n täytyy kuitenkin ottaa huomioon pelaajan hahmon luonne ja vaikka neuvotella pelaajan kanssa mitä oikeasti tapahtuisi. En itse tiedä että moisesta olisi kirjasääntöä olemassa, mutta PJ on jumala ja kaikki kumartavat hänen edessään :-D !
Chividal linkki 18. toukokuuta 2005 kello 14.45
Chividal 18. toukokuuta 2005 kello 14.45 linkki Jos peliporukka on hyvä ja ymmärtänyt _rooli_pelaamisen idean, niin minusta voi antaa kohteena olevan hahmon pelaajan päättää mitä tapahtuu ja miten hahmo reagoi suostutteluun. Tietysti siten, että onnistumisen aste ja taustatekijät huomioidaan. Esim. onko suostuttelulla edellytyksiä edes onnistua? Mahdotonta asiaa voi olla mahdoton suostutella (eli vaatii sankarillista onnistumista :)) Jos pelaaja ei ole halukas tai kykenevä itse määrittelemään sopivaa ratkaisua niin tietysti pj viime kädessä voi päättää asiasta.
Assath linkki 18. toukokuuta 2005 kello 16.34
Assath 18. toukokuuta 2005 kello 16.34 linkki Joo mustakin PJ:n tarvitsee puuttua asiaan lähinnä, jos tuntuu että pelaaja ei hoida hommaansa kunnolla. Itse olen yleensä vetänyt peliä siltä pohjalta, että onnistunut suostuttelu heitto omillaan ei tee muuta kuin esittelee asian hyvin hyvin ja järkevän kuuloisesti. Sama pätee niin pelaajien hahmoihin kuin eph:oihinkin. Hahmon/eph:n tahdonvoiman voi tietenkin ajatella myös vaikuttavan asiaan, tämän alkuperäisen suhtautumisen lisäksi. Eli heikkotahtoisia (lue janttereita) on paljon helpompaa saada taipumaan tahtoonsa sulavalla puheella kuin henkisesti vahvoja hahmoja.