Vanha foorumi

Takaisin

Argin Kauhu Tinaroksen hallitsija

Gloranthan olennot ja henkilöt
Ferron Säilänsärkijä 3. huhtikuuta 2005 kello 21.42
Kirjoittaja Viesti
Ferron Säilänsärkijä linkki 3. huhtikuuta 2005 kello 21.42
Ferron Säilänsärkijä 3. huhtikuuta 2005 kello 21.42 linkki Onko kukaan tehnyt statistiikkaa kyseiselle hemelille. Pidättekö häntä mahdollisesti kaaoksen tahraamana olentona/ihmisenä? Olen lukenut hänestä hajanaiset kuvaukset genertela kirjasta ja hänen henkilöhahmonsa sinällään kiehtoo minua. Mitä ajatuksia/kokemuksia herroilla on kyseisestä vähän puhutusta Ralioksen maamerkistä?
Nysalor linkki 4. huhtikuuta 2005 kello 1.19
Nysalor 4. huhtikuuta 2005 kello 1.19 linkki Ferron Säilänsärkijä: [i:1f62436126]Pidättekö häntä mahdollisesti kaaoksen tahraamana olentona/ihmisenä?[/i:1f62436126] HW:n Glorantha-kirja tarjoaa sellaisen tiedonmurusen Argin Kauhusta, että hän on Arkat Krjalkin vihitty (devotee), mahdollisesti sama kuin Arkat Paholainen, Arkat Gbaji, Arkat Petturi ja Arkat Paholaisen poika, jota Kaaoksen munkkien kilta palvoo. Epävirallisemmassa The World's Geatest Tournament -opuksessa mainitaan huhuista, joiden mukaan kokoaisi hirviöarmeijaa Tinaroksessa. Hän ei olisi kuitenkaan tehnyt vielä mitään mainittavaa vuoteen 1627 mennessä, jolloin Kustrian suuret turnajaiset pidetään. Syynä Arginin toimettomuuteen on ilmeisesti hänen äitinsä, joka on kääntänyt pojan ajatukset korkeampiin tähtäimiin kuin kaupunkivaltioiden väliseen nahisteluun. Arginin syntyperästä on sanottu, että hän olisi Paholaisen poika. Jos se pitää konkreettisessa mielessä paikkansa, hän lienee jonkinlainen osittain ihmissyntyperää demoni. Jo se antaa hänelle varmasti melkoisia voimia ja kaipa hän on ehtinyt vielä elämänsä aikana opetella lisää syntymästään vuodesta 1597 alkaen. Kaikki tuo viittaisi vahvasti siihen, että sankarien sotien päästessä kunnolla käyntiin liittyy Argin Kauhu myös mukaan Arkatin kaoottisena ruumiillistumana. Jos Kaaoksen munkkien kilta on hänen johdossaan, se tietysti tukee häntä, mikä aiheuttanee hänen vihollisilleen pahoja ongelmia sen lisäksi, että Arginin sanotaan olevan yksi Ralioksen pelätyimmistä velhoista, varmaan Gloranthan mittakaavassakin varteenotettava (anti)sankari. Ralioksessa tulee taatusti pahaa jälkeä, kun kaikki Arkatit ottavat yhteen. :)
Ferron Säilänsärkijä linkki 4. huhtikuuta 2005 kello 2.41
Ferron Säilänsärkijä 4. huhtikuuta 2005 kello 2.41 linkki kiitos nysalor vastauksestasi. Täytyypä lähte kehittämään tuota ideaa kaaoksen munkkien killan palvomasta ylimyksestä. Aloitin tuossa toisen kampanjan sijoittuen juurikin daranmaanhan raliokseen. aloituksena salaliitto-seikkailu eräästä vanhasta maguksesta. Saattaapi kiinnostukseltani kasvaa pitemmäksikin kampanjaksi. Juu tattista vaan...
Nysalor linkki 4. huhtikuuta 2005 kello 13.34
Nysalor 4. huhtikuuta 2005 kello 13.34 linkki Ferron Säilänsärkijä: [i:5498d7ca42]Aloitin tuossa toisen kampanjan sijoittuen juurikin daranmaanhan raliokseen. aloituksena salaliitto-seikkailu eräästä vanhasta maguksesta. Saattaapi kiinnostukseltani kasvaa pitemmäksikin kampanjaksi.[/i:5498d7ca42] Oletko tutustunut [url=http://zin.kalikos.org/index.php?lang=fi]The Zin Lettersin[/url] kakkosnumeroon? Siinä on nimittäin minun kirjoittamani laajempi kuvaus Daranista karttoineen ja skenaarioideoineen. Kuvaus perustuu juuri tuohon samaiseen Salaliitto-seikkailuun, jonka tekijä muuten sanoi pitävänsä artikkeleistani. :) Olen artikkeleissa hiukan mukauttanut Salaliitto-skenaarion kuvaa Daranista, mutta artikkelini ja skenaario sopivat mainiosti yhteen. Oma irkkipelini [url=http://www.nysalor.net/runequest/muuta/irkkipeli/ehilmin/index.html]Ehilmin valo[/url] alkoi Salaliitto-skenaariosta ja jatkoi siinä ehdotetulla tavalla tapahtumia. Pelihahmot ovat nousseet jo kansallisesti merkittäviksi tekijöiksi ja jos peli jatkuu vielä pitkään, he ehkä saattavat joutua kohtaamaan sankarien sotien tapahtumia Argin Kauhun ja kumppanien kera. :) Jos kaipaat ideoita tai keskustelua Daranista, niin ota ihmeessä yhteyttä minuun sähköpostilla tai privaattiviestillä. Julkisesti en viitsi kovin tarkasti kertoilla ajatuksiani, koska saatan käyttää niitä pelissä ja pelaajat voisivat muuten saada ne etukäteen selville.