Vanha foorumi

Takaisin

Seurueen sisäinen harmonia & miten sen saa toimimaan...

Roolipelikeskustelu
Anonymous 6. tammikuuta 2002 kello 14.43
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 29. joulukuuta 2001 kello 22.56
Anonymous 29. joulukuuta 2001 kello 22.56 linkki Ajattelinpahan nyt kysyä onko kellekkään tullut eteen tilannetta missä seurueen mukaan tulee uusi jäsen (sekä uusi pelaaja) joka aukoo päätään suurin piirtein jatkuvalla syötöllä. (hahmo, ei pelaaja) Omassa porukassa tämä tilanne meni lopulta siihen että nyyppä katsoi velvollisuudekseen haastaa seurueessa jo olevan Humaktin kaksintaisteluun. Kaksintaistelu olikin sitten huvittavaa katseltavaa kun nopat rullasivat oikein olantakaa. Humakti 80% hyökkäys & torjuntakykyineen lyö ensin ohi ja nappaa heti perään nyypän leveän miekan kämmätyn torjunnan kera kriittisenä vatsaansa => hyvin kuollut Humakti. Tästäkös sitten seurueen BG riemastui ja totesi jotta kun kerran tappoi kaverin kaksintaistelussa saa elää tämän kerran mutta seuraavan kerran tavattaessa ei puhuta vaan toinen jää tantereelle. Tähänkös nyyppä totesi jälleen että mitäs tässä odottelemaan vaan tapellaan heti... ja nopat rullasivat jälleen... 90% kyvyllä BG sai yhden osuman kilpeen, 40% kyvyllä vastaan sanonut nyyppä osui joka kerta. Kunnon noppatuuri piristää peliä kuin peliä <g> Mutta sitten tuleekin se todellinen ongelma, itse en haluaisi hirveemmin pistää 2v reaaliaikaa pelissä ollutta BG:tä vielä jäähylle mutta toisaalta pitäisi kehitellä jokin "järjellinen" peruste miksi ei Babsi lähtisi heti seuraavan tilaisuuden tultua hakemaan nyypän päätä uusintana. Etenkin kun ukko on suurinpiirtein koko ajan vttuillut BG:lle. (Juu, tiedetään. Oma vika kun ei heti alussa listinyt ukkoa mutta 1 mättäjä lisää olisi ollut hyvä porukan kannalta ja toivo oli että olisi oppinut tavoille) Itse en ole vieläkään keksinyt mitään syytä miksi haluaisi olla tuon kyseisen ukon kanssa missään tekemisissä (poislukien kirveshippa) ellei yläkerrasta naksahda nakkia tahi GM käytä tavallista suurempaa luonnontuote annosta uhkana. Samaa aihetta sivuten, onko kukaan tehnyt/nähnyt/kuullut "Mitä isäni kertoi"-palojen tyyppisistä pienistä tietopaketeista mitä voisi antaa aivan untuvikoille jotka eivät tiedä Gloranthasta paljoa mitään? Tapahtuipahan meinaten että tuon epäonnisen kaksintaistelun jälkeen Humaktia yritettiin herättää henkiin kuolleista. Pelaaja ei tiennyt että Humaktilla on pieni este tuon suhteen mutta hahmon olisi kyllä pitänyt se tietää.
Nysalor linkki 30. joulukuuta 2001 kello 4.50
Nysalor 30. joulukuuta 2001 kello 4.50 linkki [i:cc6c2769d7] Mutta sitten tuleekin se todellinen ongelma, itse en haluaisi hirveemmin pistää 2v reaaliaikaa pelissä ollutta BG:tä vielä jäähylle mutta toisaalta pitäisi kehitellä jokin "järjellinen" peruste miksi ei Babsi lähtisi heti seuraavan tilaisuuden tultua hakemaan nyypän päätä uusintana.[/i:cc6c2769d7] Aika hankala juttu, ellei ratkaisuksi kelpaa kielen katkominen suulaalta kaverilta. :smile: [i:cc6c2769d7] Samaa aihetta sivuten, onko kukaan tehnyt/nähnyt/kuullut "Mitä isäni kertoi"-palojen tyyppisistä pienistä tietopaketeista mitä voisi antaa aivan untuvikoille jotka eivät tiedä Gloranthasta paljoa mitään?[/i:cc6c2769d7] Issariesin sivuilla on ainakin englanniksi jonkinlaisia johdantotekstejä, joiden perusteella voi kai hahmottaa Gloranthaa ja sen ihmeellisyyksiä. Ne artikkelit ovat olleetkin alun perin osana RuneQuestin peruspakkausta, joten ehkä niistä olisi jotakin iloa. Tosin ehkä kaikkein paras vaihtoehto olisi kirjoittaa itse jonkinlainen johdanto Gloranthasta, niin saisi ainakin esiin niitä seikkoja, joita haluaa korostaa. Olen itse kirjoittanut suomeksi lyhyitä selostuksia Gloranthan alueista, mutta tämä on todella pintaraapaisu ja lähes pelkästään maantieteellinen kuvaus. Tulevaan Teshnokseen sijoittuvaan irkkiseikkailuun olen kirjoittanut yleisen materiaalin lisäksi myös hahmoille erityistä tietoa, jonka vain he tietävät. Tästä ratkaisusta ei tosin silloin ole apua, jos PJ on laiska kirjoittamaan. :smile: [i:cc6c2769d7] Tapahtuipahan meinaten että tuon epäonnisen kaksintaistelun jälkeen Humaktia yritettiin herättää henkiin kuolleista. Pelaaja ei tiennyt että Humaktilla on pieni este tuon suhteen mutta hahmon olisi kyllä pitänyt se tietää.[/i:cc6c2769d7] Tässä suhteessa olisi varmasti paras antaa pelaajan tutustua hahmonsa kultin kulttikuvaukseen, jotta ymmärtäisi sen kautta hahmon tavoitteita ja toimintaa. Tai jollei koko kulttikuvausta, niin ainakin sellaisia osia siitä, jotka kertovat kultin jäsenen velvollisuuksista, rajoituksista ja sellaisesta. Tällöin humaktin pelaajakin tietäisi, ettei humaktia saa oikein herättää henkiin.
Plentonius linkki 30. joulukuuta 2001 kello 5.12
Plentonius 30. joulukuuta 2001 kello 5.12 linkki Vaikeahan tähän on sanoa hirveemmin, mutta näkisin, että roolipelauksen heikkous tässä on se, että jengi tietää toisten arvot. Oikeassa elämässä tälläistä tappajaa ja mahtavaa soturia alettaisiin aika nopeasti kunnioittamaan. Itse asiassa kannattaa pitää peliarvot salassa, niin realismi tältä osin tulisi mukaan. Siis jotenkin tuntuisi siltä, että hurja mies olisi jo ansainnut BGn ja muidenkin kunnioituksen. Tai ainakin minä kunnioitan. Erinomaista toimintaa. Jos kuitenkin haluaa seurueen pysyvän paremmin kasassa, niin ne samat tavoitteet ja motiivit purevat parhaiten. Mikään sattumalla yhteen kasattu revohka ei toimi mielestäni koskaan jos vähänkään realismia haluaa pitää yllä.
Anonymous linkki 30. joulukuuta 2001 kello 15.30
Anonymous 30. joulukuuta 2001 kello 15.30 linkki Nysalor totesi: [i:9ec66a592c] Aika hankala juttu, ellei ratkaisuksi kelpaa kielen katkominen suulaalta kaverilta.[/i:9ec66a592c] Tuo voisi toimiakkin, pitänee kokeilla seuraavaksi [i:9ec66a592c] Tosin ehkä kaikkein paras vaihtoehto olisi kirjoittaa itse jonkinlainen johdanto Gloranthasta, niin saisi ainakin esiin niitä seikkoja, joita haluaa korostaa. <snip> Tästä ratkaisusta ei tosin silloin ole apua, jos PJ on laiska kirjoittamaan.[/i:9ec66a592c] Totta, pitänee tehdä (tahi kokeilla nakittaa PJ tekeen) porukalle pieni "mitä-olisi-hyvä-tietää" paketti jokaisen hahmon omasta kultista & muun seurueen jäsenten kulteista. Ainakin tällöin saisi (ehkä) estettyä sen että pelaajat/hahmot eivät suoriltaan tallo toistensa arvojen päälle kovinkaan isolla tennarilla. [i:9ec66a592c] Tässä suhteessa olisi varmasti paras antaa pelaajan tutustua hahmonsa kultin kulttikuvaukseen, jotta ymmärtäisi sen kautta hahmon tavoitteita ja toimintaa. [/i:9ec66a592c] Toimiva idea, paitsi kun kyseessä on "sivistynyt" Yelmin kannattaja jonka käsitys noviisina olosta on lähinnä EVVK koko ukosta; olipahan pakko liittyä että sai olla palkkiksena. Mutta pitänee kokeilla nyt tuputtaa lisää kulttitietoa niin saa pelastettua jälleen yhden sielun opiskelun kauheudelta. :b Plentonius totesi: [i:9ec66a592c] Vaikeahan tähän on sanoa hirveemmin, mutta näkisin, että roolipelauksen heikkous tässä on se, että jengi tietää toisten arvot. Oikeassa elämässä tälläistä tappajaa ja mahtavaa soturia alettaisiin aika nopeasti kunnioittamaan. Itse asiassa kannattaa pitää peliarvot salassa, niin realismi tältä osin tulisi mukaan.[/i:9ec66a592c] Totta tuokin, itse ajattelin tehdä seuraava(i)lle hahmo(i)lle (minäkö muka vainoharhainen...) pienen sanallisen kuvauksen sen varalta etten aina itse pääse paikalle pelaamaan niin eivät nuo tarkat arvot pääse leviämään niin paljoa. Toisaalta koko peliporukan pitäisi yhdessä tuumin päättää että tästä lähtien kaikkien hahmikset on ets toisille pelaajille joka taas kaatuu osaltaan siihen että porukkaan kuuluu pari "vierailevaa tähteä". (omaavat muka elämän, kerettiläiset) Tietty jos PJ:n saisi lahjottua jotenkin että suostuu pelaamaan poissaolevia niin sitten olisi suht helppoa pitää tarkat arvot salassa [i:9ec66a592c] Siis jotenkin tuntuisi siltä, että hurja mies olisi jo ansainnut BGn ja muidenkin kunnioituksen. Tai ainakin minä kunnioitan. Erinomaista toimintaa.[/i:9ec66a592c] Kunnioittaisin kyllä jos en olisi nähnyt (tai joutunut kuuntelemaan ukon kitinää) tyypin toimintaa ennemmin, edellisillä kerroilla ukon toiminta oli todella ammattilaismaista... suurella sarkasmilla... [i:9ec66a592c] Jos kuitenkin haluaa seurueen pysyvän paremmin kasassa, niin ne samat tavoitteet ja motiivit purevat parhaiten. Mikään sattumalla yhteen kasattu revohka ei toimi mielestäni koskaan jos vähänkään realismia haluaa pitää yllä.[/i:9ec66a592c] Yhteinen tavoite löytyy ainakin toistaiseksi, koitetaan saada ryssittyä yhden kreivin & paronittaren häät, sen jälkeen ei olekkaan mitään tietoa mitä pitäisi tehdä. Mutta tuo yhteinen tavoite on kyllä paras keino saada porukka pysymään kasassa kunnes kuolo korjaa satoaan ja ummikkoja pitää saada sovitettua seurueen mukaan jollakin tapaa.
Argenteus linkki 30. joulukuuta 2001 kello 15.45
Argenteus 30. joulukuuta 2001 kello 15.45 linkki Jeps, paras konsti on tosiaan saada porukalle yhteiset tavoitteet. Yhteinen arvomaailma myös auttaa kummasti. Itse yritän aina saada PH:t sopimaan taustojensa puolesta yhteen siten, että heillä on vaikkapa yhteisiä sidosryhmiä, tai että heidän pitkän tähtäimen tavoitteensa muuten vain olisivat suunnilleen sopusoinnussa. Kun sitten väistämättä käy aina joskus niin, ettei kaksi hahmoa enää kertakaikkiaan pysty samassa porukassa käppäilemään, on meillä yleensä yksi pelaaja yksinkertaisesti vaihtanut hahmoa. Eli käytännössä se, joka on suututtanut enemmän ryhmän jäseniä :b Plentonius sanoo että [i:57daf9ea4f] Itse asiassa kannattaa pitää peliarvot salassa, niin realismi tältä osin tulisi mukaan.[/i:57daf9ea4f] Riippuu ja roikkuu. Uusien hahmojen ollessa kyseessä tämä on tosiaan fiksuinta, mutta jos nyt peliajassa hahmot ovat vaikka puoli vuotta seuranneet toistensa hektistä toilailua, niin alkaa olla aika hyvä käsitys siitä kuka osaa ja mitä. Siinä vaiheessa se salailu alkaa jo rasittamaan...
Guzmo linkki 2. tammikuuta 2002 kello 9.52
Guzmo 2. tammikuuta 2002 kello 9.52 linkki [i:eb70816ea2] Ajattelinpahan nyt kysyä onko kellekkään tullut eteen tilannetta missä seurueen mukaan tulee uusi jäsen (sekä uusi pelaaja) joka aukoo päätään suurin piirtein jatkuvalla syötöllä. (hahmo, ei pelaaja) [/i:eb70816ea2] Kyllä. Tämä on roolipelaamista pahimmillaan. [i:eb70816ea2] Itse en ole vieläkään keksinyt mitään syytä miksi haluaisi olla tuon kyseisen ukon kanssa missään tekemisissä (poislukien kirveshippa) ellei yläkerrasta naksahda nakkia tahi GM käytä tavallista suurempaa luonnontuote annosta uhkana. [/i:eb70816ea2] Jos hahmoa ärsyttää moinen moottoriturba niin kirvestä vaan. Kyllä se luulis oppivan 10:n hahmonsa tienoilla, että joskus sen suun voi pitää supussa kun BG:llä on hilloviikot :smile: Muutenkin jos peliporukassa on Humaktin ja BG:n hahmot niin ei ilmapiiri taida olla hersyvän hauska tai lempeä... [i:eb70816ea2] Samaa aihetta sivuten, onko kukaan tehnyt/nähnyt/kuullut "Mitä isäni kertoi"-palojen tyyppisistä pienistä tietopaketeista mitä voisi antaa aivan untuvikoille jotka eivät tiedä Gloranthasta paljoa mitään? [/i:eb70816ea2] Itsekin olen näitä etsiskellyt. Peliporukkaamme tuli täysin Glorantha untuvikko mukaan ja koko maailman rakenteen ja hienouden selittäminen on aika vaivalloista. Aikaisemmat kokemukset hänellä on D&D:n Hack & Slashistä. Hauskin kommentti oli alkuun kysymyksen muodossa, että tehdäänkö heti kättelyssä kaksi hahmoa? D&D aikoinahan kaikilla oli kaksi hahmoa, jotta voisi lyödä kahdesti vuorossa :smile: Hahmoksi tuli ehkä yksi vaikeimmin pelattavista eli shamaani (jolla on muuten 2k-miekka), mutta eiköhän se siitä lähde käyntiin. Nopeimmin mun peleissä kuitenkin kuolee kun svittuilee klaanin sisäpiirille. "Hei Grimmin poika. Sinut on valittu tutkimusretkelle Dorastoriin. Kyllä, ole iloinen valinnasta." [i:eb70816ea2] Tapahtuipahan meinaten että tuon epäonnisen kaksintaistelun jälkeen Humaktia yritettiin herättää henkiin kuolleista. Pelaaja ei tiennyt että Humaktilla on pieni este tuon suhteen mutta hahmon olisi kyllä pitänyt se tietää.[/i:eb70816ea2] Hih, hän unohti lukea sen pienen präntätyn tekstin Humaktiksi liittymislomaketta täyttäessään. [i:eb70816ea2] [b:eb70816ea2] Plento[/b:eb70816ea2] Hahmojen tietojen salaaminen[/i:eb70816ea2] Ihan hyvä idea, mutta vaikea tosiaan toteuttaa varsinkin jos pelataan samoilla hahmoilla pitkään. RQ:ssa olen pitänyt erään NPC:n voiman salaisena ja hänen suuri voimansa on monien tarinoiden aihe vaikkei se nyt [b:eb70816ea2] niin[/b:eb70816ea2] suuri olekkaan. Sen numeroarvon näkeminen varmasti romahduttaisi monet pelaajan mehustelut hänen voimastaan. [i:eb70816ea2] [b:eb70816ea2] Argenteus[/b:eb70816ea2] Kun sitten väistämättä käy aina joskus niin, ettei kaksi hahmoa enää kertakaikkiaan pysty samassa porukassa käppäilemään, on meillä yleensä yksi pelaaja yksinkertaisesti vaihtanut hahmoa. Eli käytännössä se, joka on suututtanut enemmän ryhmän jäseniä.[/i:eb70816ea2] Niin ja hahmostahan ei luovuta yleensä kuin väkivaltaisen lopun kautta -> vihapukarit ottavat matsia ja hävinnyt tekee säyseän uuden hahmon jonka ärsyttäminen voi alkaa -> tappelevat kohta uudestaan :wink: HW:n ensimmäisestä pelikerrasta mieleen jäi se kun minun ja Argenteuksen hahmot painivat puolet pelikerrasta keskenään. No, vähän liiottelin. - Guzmo Edited by: Guzmo at: 1/2/02 10:50:49 am
TypoDemon linkki 2. tammikuuta 2002 kello 21.42
TypoDemon 2. tammikuuta 2002 kello 21.42 linkki Niin.. no minun ehdotukseni on harmonian ylläpitämiseksi pelaajien purettava ainakin vihansa toisia kohtaan, niin se ei heijastu roolipelaamisessa. Toinen on sellainen että jos porukkaan tulee suurisuu Seppo ja aukoo päätä kokoajan, niin sellaiselle voisi vaikka tapahtua "onnettomuus" jos se meinaisi pilata pelin, tahi harmonian. Myös yhteinen tavoite on tärkeä. Jos et muuta keksi, niin meilläpäin ainakin tuo PJ:n vihaamien Wluun peleissä on aika yhteinen tavoite. :smile: Kun kuolee hahmoja niissä peleissä (mulla ainakin) kuin Taru Sormusten Herrasta elokuvassa örkkejä. Sitten aluksi sen porukan kasaaminen voisi olla vaikka jotenkin hieman ohjailtu, ettei tule mitään porukkaa missä on 19 vuotias sofali shamaani oppilas, sen "hurja" sofali kaveri, mikä on soturi. Kaksi orlanthia ja yksi ritari Seshnelasta. Ei muuten oikeen sovi yhteen senkään takia kun ei ne osaa puhua keskenään, ja Sofali parka on aika hukassa mitä tapahtuu, kun joutuu suureen kaupunkiin. :smile: (jostakin voi varmaan päätellä että näin on tapahtunut meille :smile: ) Tähän hyvä vaihtoehto olisi vaikka pistää aina porukkaan pari halttua ja kääpiötä, jotta porukkaan tulisi hieman erillaisia näkökohtia, ja olisi vahvuutta metsissä ja luolissa. :smile: Tosin on kyllä ihan hyvä jos on hahmoilla riippuvaisuuksia toisiin hahmoihin. Ei välttämättä mitenkään seksuaalisesti, :smile: vaan ihan vaikka että yksi on tappelia toinen maagi ja kolmas kirjuri. Toivottavasti tästä on jotain hyötyä. :smile:
Wlu 000 linkki 2. tammikuuta 2002 kello 0.55
Wlu 000 2. tammikuuta 2002 kello 0.55 linkki Typodemon: Myös yhteinen tavoite on tärkeä. Jos et muuta keksi, niin meilläpäin ainakin tuo PJ:n vihaamien Wluun peleissä on aika yhteinen tavoite. Kun kuolee hahmoja niissä peleissä (mulla ainakin) kuin Taru Sormusten Herrasta elokuvassa örkkejä. Juholla ja alttilla ei kuollut yhtään, torstillla kuoli yks ja sulta yks per tunti :smile: Johonkin PJ:n on vihansa kanavoitava :smile: Typodemon: Toinen on sellainen että jos porukkaan tulee suurisuu Seppo ja aukoo päätä kokoajan, niin sellaiselle voisi vaikka tapahtua "onnettomuus" jos se meinaisi pilata pelin, tahi harmonian. Aivan. Miksi sitten luulit hahmojesi kuolleen? :smile: Tuo haltia kääpiö asetelma taas minulle ja Typolla, vaikka tuskin haltia ja kääpiötkään toisiaan niin paljon vihaavat. Kerran olimme lapsuuden ystäviä, mutta me yritimme tappaa toisemme kuten tosi lapsuuden ystävät. Eli jos sisäinen harmonia ei toimi niin lohtuna voin sanoa, että se menee varmasti paremmin kuin meillä. :smile:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 6. tammikuuta 2002 kello 15.44
Topi Hiski Viljami Salmi 6. tammikuuta 2002 kello 15.44 linkki Huh! Onneks ei typo ja wlu alkanut taas "selvittelemään" foorumilla asioita. :D Kun roolipelaamisessa pelataan tosiaan roolia, niin jos ne roolit ei sovi yhteen, niin silloin ei oikein voi pelata yhdessä. Monesti mahtava hahmoidea on kaatunut juuri siihen, että se hahmo ei sovi muuhun joukkoon ollenkaan. Typolla oli hyvä esimerkki: Jos on sofali alkukantaisia ihmisiä ja seshnelalaisa ritareita samasssa porukassa, voi olla aika tuskaista, kun hahmoja ei yhdistä mikään. Kun tämä roolipeliporukan peruskokoonpano on "party", niin silloin hahmoilla pitäisi olla jotain yhdistävää. Varsinkin Gloranthassa pelaamisessa korostuu maantieteelliset erot, kun Seshnelalainen ritari ei helposti praxiin tai jonnekkin joudu. Eli aina kun hahmoa on tehnyt, niin jotain sellaista on pitänyt keksiä, miksi hahmo on epätavallisessa seikkailu joukossa. Miks jätti kotimaan jne.. Mut tää uus Heortling kampanja, mitä Issaries inc. tuo on itseasiassa hyvä, kun siinä hahmoilla on yhteinen kulttuuri jossa toimia.
Nysalor linkki 6. tammikuuta 2002 kello 19.32
Nysalor 6. tammikuuta 2002 kello 19.32 linkki [i:ed5bd1c3f1] Huh! Onneks ei typo ja wlu alkanut taas "selvittelemään" foorumilla asioita.[/i:ed5bd1c3f1] Totta. :smile: [i:ed5bd1c3f1] Jos on sofali alkukantaisia ihmisiä ja seshnelalaisa ritareita samasssa porukassa, voi olla aika tuskaista, kun hahmoja ei yhdistä mikään. Kun tämä roolipeliporukan peruskokoonpano on "party", niin silloin hahmoilla pitäisi olla jotain yhdistävää.[/i:ed5bd1c3f1] Niin, yhdistäviä tekijöitä olisi hyvä kaivaa esiin, jotta porukka pysyisi luontevasti koossa. Sofalinkin saa kyllä mukaan kuvioihin, kunhan hän vain on sopeutunut vallitsevaan kulttuuriin sen verran, ettei se aiheuta ongelmia. Toisaalta pieni kulttuurillinen kitka voi ehkä antaa myös lisää makua peliin. [i:ed5bd1c3f1] Varsinkin Gloranthassa pelaamisessa korostuu maantieteelliset erot, kun Seshnelalainen ritari ei helposti praxiin tai jonnekkin joudu.[/i:ed5bd1c3f1] Ei tosiaankaan helposti, muttei tällainen silti aivan mahdotonta ole. Onhan Praxiin eksynyt Strangers in Praxissa seshnelalainen velhokin. :smile: Tämä voi olla sitten todella hauskaa, kun vieraasta maasta saapunut tyyppi yrittää sopeutua paikallisiin oloihin. [i:ed5bd1c3f1] Eli aina kun hahmoa on tehnyt, niin jotain sellaista on pitänyt keksiä, miksi hahmo on epätavallisessa seikkailu joukossa. Miks jätti kotimaan jne..[/i:ed5bd1c3f1] Jep, tuo on tosiaan tärkeää, jos haluaa tehdä pelistä uskottavan. Näitä kaikenlaisia seurauksia, miksi hahmo on juuri tähän jengiin liittynyt, onkin hauska keksiä. :smile: [i:ed5bd1c3f1] Mut tää uus Heortling kampanja, mitä Issaries inc. tuo on itseasiassa hyvä, kun siinä hahmoilla on yhteinen kulttuuri jossa toimia.[/i:ed5bd1c3f1] Jos se nyt joskus vielä ilmestyisikin. :wink: No, kulttuurilliset konfliktit ovat minusta myös mehukkaita, vaikka toki yhdenkin kulttuurin sisällä voi pelailla.
TypoDemon linkki 6. tammikuuta 2002 kello 15.48
TypoDemon 6. tammikuuta 2002 kello 15.48 linkki Topi Hiski Viljami Salmi: "Huh! Onneks ei typo ja wlu alkanut taas "selvittelemään" foorumilla asioita." Voihan tästä taas joku semmonen alkaa. :smile: Wlu: "Juholla ja alttilla ei kuollut yhtään, torstillla kuoli yks ja sulta yks per tunti Johonkin PJ:n on vihansa kanavoitava" Altin hahmo heräsi mystisesti henkiin, ja Juhnon hahmo juoksi aina ennen ku taiselu edes alkoi. :smile: Wlu: "Aivan. Miksi sitten luulit hahmojesi kuolleen?" Mun hahmoja kuoli siksi ku ei sulla ollut mitään suunnitelmia, etkä jaksanut kehittää mitään. Kaikki muut oli vaan kaupungissa. Kaksi niistä oli halttuja, eli ei ikä ala heti painamaan, ja sitten Torsti pääsi etenemään siellä koulussa. :smile: No en jaksanut jostain ihmeen syystä mennä takaisin baariin portasiksi, jossa hakkasin viikossa ainakin yhden kuoliaaksi, kun sattui olemaan semmoinen tuuri että aina päähän iskin, ja ukko kuukahti siihen. Toivoisin että tästä ei kehity mitään ihmeen kymmenien viestien sotaa. :smile: joten jos vaikka lähetät yhden viestin vaikka, ja koita olla liiottelematt amitään suuria, niin sitten päästään yhteisymmärrykseen nopeammin. :smile: Tietenkin jos vain sinulle sopii. voinahn minä tässä ruveta uuteen viestirumbaan.
Wlu 000 linkki 6. tammikuuta 2002 kello 3.57
Wlu 000 6. tammikuuta 2002 kello 3.57 linkki Ugh... Tuo porukka oli vähän "epämääräinen", koska yksi halusi olla välttämättä sofali, muut eivät halunneet olla lainkaan sieltä suunnasta. Mutta eivät kai maantieteelliset seikat saa olla pääasiassa ensimmäisessä kunnolla Gloranthaan sijoittuvassa pelissä, vai kuinka? Jos ruvetaan väittelemään niin tehdään se uudella foorumilla, niin sinnekkin saadaan viestejä Tai sitten mennään ircissä jonnekin puolalaiselle kanavalle :smile:
Juhno linkki 6. tammikuuta 2002 kello 14.43
Juhno 6. tammikuuta 2002 kello 14.43 linkki Itse asiassa tuo peli missä oli Sofalit, kaksi orlanthia ja yksi ritari Seshnelasta... Oli itseasiassa ihan huvittavaa että oli aika.. hajanainen. Kun pelin alussa jouduin keskelle tiellä riehuvaa taistelua (ja varsinkaan kun Gloranthasta en paljoa mitään tiedä) meni hetki aikaa ennenkuin sai päätettyä kenen puolelle sitä asettuu. Lannevaatteisiin pukeutuneiden ja keihäitään heristelevien alkuasukkaiden asettuminen juuri sille puolelle jonka minä olin aikonut valita, aiheutti vielä lisää päänvaivaa. "Tuollaiset otukset eivät voi olla hyvästä..." :wink: Hankaloittaahan se, jos hahmot eivät, pelkästään erilaisuuden takia luottaa toisiinsa. Niin ihme olioita sitä ympärille oli kertynyt. Vaikka peli sijoittuikin Gloranthaan (Josta en perusta. No ei ole paljon kokemuksiakaan, sen puoleen..) se pitää sanoa, että seshnelalainen ritari tuntui ihan hienolta hahmolta. Sen vähän perusteella, kuin sitä ehti pelaamaan. Pelaajat nääs kokivat (Tai oikeammin kolme pelaajaa neljästä) äkillisen kuoleman über-meripeikkojen kourissa..