Vanha foorumi

Takaisin

Munkittavat lunarit

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Nysalor 21. toukokuuta 2004 kello 23.45
Kirjoittaja Viesti
Nysalor linkki 21. toukokuuta 2004 kello 23.45
Nysalor 21. toukokuuta 2004 kello 23.45 linkki Tanan: [i:708d775cbb]P.S Lunarit ovat tietääkseni RQ:n munkitetuin "kansa" koska heillä on paljon OMHJVEVP:tä [Outoja Maagisia Hyökkäyksiä Joita Vastaan Ei Voi Puolustautua].[/i:708d775cbb] Kuulostipa niin kiinnostavalta maininnalta, että ajattelin siirtää tästä keskustelun tälle puolelle. OMHJVEVP:stä tuli lähinnä mieleen Ajatusisku, joka ei loitsun kuvauksen mukaan tuntuisi vaativan taikapisteiden voittamista; itse tosin olen sitä kyllä vaatinut. Muita hyökkääviä lunarilaisia riimuloitsuja ei tullut sitten mieleen kuin Hulluus ja Henkikatko, joita vastaan pystyy puolustautumaan. Henki- ja velholoitsujen saralta löytyisi sitten kyllä enemmänkin loitsuja, mutta niissä kai vähän kaikissa pystyy puolustautumaan. Yleisesti kai RuneQuestin loitsuissa tuntuu olevan sellainen taipumus, etteivät ne usein vahingoita ihan noin vain, ellei loitsuja voita kohteen taikapisteitä. Joka tapauksessa olen samaa mieltä siitä, että lunarit ovat erinomainen kansa maagiseen sääntötaktikointiin, sillä he pystyvät varsin joustavasti soveltamaan eri taikuustyyppejä, etenkin jos sattuvat olemaan valaistuneita. Maagista väkeä on todella moneen lähtöön carmanialaisista velhoista ja darahappalaisista papeista char-unien shamaaneihin ja kaaosta hyödyntäviin taikureihin, puhumattakaan kaikista erikoistuneista poppoista. Jos hyödyntää HeroQuestin kirjojen kultteja esimerkiksi [url=http://www.geocities.com/Area51/Rampart/1481/hwconv04.html]Simon Phippin loitsumuunnoksina[/url] saa varmasti hurjasti tehoa maagikkoihin. Luonnollisesti maagikoilla tulee olla taikapistekristalleja, taikapistematriiseja, sidottuja henkiä ja muuta kivaa antamassa energiaa loitsimiseen. No, tässä jotakin alustavaa ajatusta siitä, miksi lunarilaiset voivat olla kovia RuneQuestin säännöillä.
newsalor linkki 22. toukokuuta 2004 kello 11.17
newsalor 22. toukokuuta 2004 kello 11.17 linkki Lunehulluutta vastaan on kohtuu hankala puollustautua.
Assath linkki 22. toukokuuta 2004 kello 12.08
Assath 22. toukokuuta 2004 kello 12.08 linkki [quote:38cb5330ce="newsalor"]Lunehulluutta vastaan on kohtuu hankala puollustautua.[/quote:38cb5330ce] Sanoppa muuta. Oltiin Tananin (siis tällä kertaa meidän RQ hahmot) kanssa mukana Kotkanpesän taistelussa ja saatiin se karvaasti kokea. Ne kirotut, likaiset ja kunniattomat lunarit ei oo koskaan tapelleet reilusti. Hrmph...
Nysalor linkki 22. toukokuuta 2004 kello 12.51
Nysalor 22. toukokuuta 2004 kello 12.51 linkki newsalor: [i:40572341d5]Lunehulluutta vastaan on kohtuu hankala puollustautua.[/i:40572341d5] Henkikilpeä vain päälle ja mätkimään lunea tehokkaasti; sen alkeisvoimarakenne ei tunnetusti ole kovin kestävä. Velholoitsu Suoja hengiltä on myös kätevä. Jos ensimmäisestä hulluushyökkäyksestä selviää, on täysi vuoro aikaa ennen kuin lune voi yrittää uudelleen. Täysikuun aikaan luneista on kyllä tavallista enemmän harmia, kun niiden taikapisteet ja kestopisteet kohoavat.
Assath linkki 22. toukokuuta 2004 kello 18.42
Assath 22. toukokuuta 2004 kello 18.42 linkki [quote:754ff754f5="Nysalor"]Henkikilpeä vain päälle ja mätkimään lunea tehokkaasti; sen alkeisvoimarakenne ei tunnetusti ole kovin kestävä. [/quote:754ff754f5] Sä et ollut siellä (ainakaan tietääkseni :) ). Me Kotkanpesän arpiset veteraanit tiedetään miltä tuntuu, kun kimppuun hyökkää oikea lune, eikä jonkun syrjäkylän juopon papin esillekutsuma mitättömyys.
Tanan linkki 23. toukokuuta 2004 kello 10.39
Tanan 23. toukokuuta 2004 kello 10.39 linkki Kotkanpesän taistelu oli kyllä legendaarinen. Jokainen kunnon Orlanthi venyi äärimmilleen eikä se siltikään riiittänyt. Kasilla ei silmäkään räpsähtänyt ilmoittaessaan: Lune MHT 35 hyökkää kimppuunne, pyörittääkää vastustusheitto iskuhetkellä 1. X)
Assath linkki 26. toukokuuta 2004 kello 6.24
Assath 26. toukokuuta 2004 kello 6.24 linkki [quote:658a083575="Tanan"]Kasilla ei silmäkään räpsähtänyt ilmoittaessaan: Lune MHT 35 hyökkää kimppuunne, pyörittääkää vastustusheitto iskuhetkellä 1. X)[/quote:658a083575] Mää muistelen, että sillä oli mahtia joku 58 ja, että se jysäytti kerralla vielä koko meidän "sotasakkimme" nurin, eikä vain pelaajia. Sen ainakin muistan, että Kasi kyseli huolella meidän taikapisteemme vastustusheittoa ajatellen niinkuin jollakin meistä muka oilisi mahti voinut olla jotain 40 luokkaa. Sanoi vielä että pakkohan ne on tarkistaa, ettei ole epäreilu pelaajia kohtaan.
Nysalor linkki 26. toukokuuta 2004 kello 14.49
Nysalor 26. toukokuuta 2004 kello 14.49 linkki Assath: [i:88d16e9c8c]Mää muistelen, että sillä oli mahtia joku 58 ja, että se jysäytti kerralla vielä koko meidän "sotasakkimme" nurin, eikä vain pelaajia. Sen ainakin muistan, että Kasi kyseli huolella meidän taikapisteemme vastustusheittoa ajatellen niinkuin jollakin meistä muka oilisi mahti voinut olla jotain 40 luokkaa. Sanoi vielä että pakkohan ne on tarkistaa, ettei ole epäreilu pelaajia kohtaan.[/i:88d16e9c8c] Ei tuo ole aivan yhdentekevää, sillä lunen erikoisonnistuminen tekee uhrista vainoharhaisen ja kriittinen taas vähentää uhrilta peräti ÄLY:ä. Olisi muuten Kotkanpesän sankarien kannattanut käyttää heittoaseita ennen kuin lune ehti ympäröimään, sillä jos kymmenenkin tyyppiä heittelee tai ammuskelee isoa lunea, niin kyllä se nopeasti tuhoutuu. Mutta eiväthän ne barbaarit ymmärrä sodankäynnin jaloja taitoja... :) Tämän aiheen kannalta olisi kyllä kiinnostavaa lisää perusteluja väitteelle, että lunareilla olisi "paljon OMHJVEVP:tä". Luneja ja Ajatusiskua tuskin voi vielä sanoa paljoksi, joten lisää perusteluja kaivataan.
Tanan linkki 26. toukokuuta 2004 kello 19.58
Tanan 26. toukokuuta 2004 kello 19.58 linkki [quote:a45c9b9f10]Tämän aiheen kannalta olisi kyllä kiinnostavaa lisää perusteluja väitteelle, että lunareilla olisi "paljon OMHJVEVP:tä".[/quote:a45c9b9f10] Valaistuneet, kaaos, vampyyrit, lunartaikuus, lepakko, riimuloitsut. Eipä löydy orlantheilta vastaavia... (Tai no uber henkikatko). [quote:a45c9b9f10]Olisi muuten Kotkanpesän sankarien kannattanut käyttää heittoaseita ennen kuin lune ehti ympäröimään, sillä jos kymmenenkin tyyppiä heittelee tai ammuskelee isoa lunea, niin kyllä se nopeasti tuhoutuu. Mutta eiväthän ne barbaarit ymmärrä sodankäynnin jaloja taitoja... [/quote:a45c9b9f10] Siis juttuhan toimii niin, että ko. lune pidetään (sidottuna?) jossain piilossa ja heitetään vastustajien naamalle kun he ovat 5 metrin päässä. PH:t olivat etulinjassa.
Nysalor linkki 28. toukokuuta 2004 kello 14.27
Nysalor 28. toukokuuta 2004 kello 14.27 linkki Tanan: [i:0e88131477]Valaistuneet, kaaos, vampyyrit, lunartaikuus, lepakko, riimuloitsut. Eipä löydy orlantheilta vastaavia... (Tai no uber henkikatko).[/i:0e88131477] Eikös nyt ollut kysymys maagisista hyökkäyksistä, joita vastaan ei voi puolustautua? Valaistuneet tuskin ainakaan ovat sellainen. Kaaoskin on aika yksilöimätöntä ja luullakseni varsin monia RuneQuestin kaaosloitsuja vastaan voi puolustautua. Vampyyrien taikapisteimua ja lumousta vastaan voi puolustautua, sillä se ei ole automaattinen. Lunarien hyökkäysloitsuja, joita vastaan ei voi puolustautua, on kai nostettu esiin vain Ajatuslinkki ja sekin sillä edellytyksellä, että noudatetaan täsmällisesti loitsun kuvausta, jossa ei mainita vastustusmahdollisuudesta. Punaisella Lepakolla on toki silmäsylki, joka tuhoaa taikuutta ilman vastustusheittoja. Lisää perusteluja tuolle keskustelun aloittaneelle väitteelle kaivataan yhä. Sen olen kyllä jo myöntänyt, että lunarilaiset ovat oivallinen kansa sääntötaktisesti ja nuo kaikki mainitsemasi pointit tukevat sitä. Kiinnostukseni kohdistuu kuitenkin mainitsemiisi paljoihin maagisiin hyökkäyksiin, joita vastaan ei voi puolustautua. Mainittakoon tässä vielä yksi lunarien sääntötaktinen pointti, jota itse olen hyödyntänyt. On nimittäin varsin kannattavaa käyttää cuirboullipanssaria silmukkahaarniskan kanssa, koska ne antavat yhteensä kahdeksan pisteen suojan mutta painavat paljon vähemmän ja ovat halvempia kuin yhtä paljon suojaava levyhaarniska. Yksi Lunarin armeijan ylivertaisuuden salaisuuksista minun Gloranthassani. :) [i:0e88131477]Siis juttuhan toimii niin, että ko. lune pidetään (sidottuna?) jossain piilossa ja heitetään vastustajien naamalle kun he ovat 5 metrin päässä. PH:t olivat etulinjassa.[/i:0e88131477] Tuo voi olla tosiaan pelihahmojen kannalta hankalampaa. Tosin jos etulinjan takana on heittoaseilla varustettua porukkaa, niin ehkä he voisivat tuollaisessa tilanteessa auttaa. Valtavan kuunvaloa hohtavan lunen pitäisi olla helppo nakki ampuma- tai heittoaseilla varustetuille taistelijoille. Mutta tietysti kaikki on kiinni pelistä ja pelitilanteesta.
Tanan linkki 28. toukokuuta 2004 kello 15.23
Tanan 28. toukokuuta 2004 kello 15.23 linkki Valaistuneet: Eipä mitään ihmeellisempää. Henkikatko tappaa valaistuneen kuin valaistumattoman yhtä helposti. Liittyy kaaoksesta saataviin etuihin. Kaaos: Hmm. Melkein laskisin kaaoksen oudoksi maagiseksi hyökkäykseksi. On siinä niin veikeitä mahdollisuuksia. 12 panssaria lisää joka paikaan, 15 MHT:tä tai tulihenkäys ovat hyviä esimerkkejä voimakkaista kaaosominaisuuksista. Kaaosloitsuista Luo Gorp (muista heittää se maahan joka on vastustajan jalkojen alla) ja Kaaoottinen Ominaisuus tulevat ensimmäisenä mieleen. Lunartaikuus = Vahvistettu henkitaikuus + riimuloitsut + kuunkiertoon sidottu voimakkuus = Onko parempaa (muuta kuin uber-henkikatko)? Lepakko: Tämän lentävän atomipommin...Se varmaan riittää kuvauksesta. Kultti lataa loitsunsa kirjaimellisesti lennosta. Vampyyrit: Ominaisuuspisteiden imu, taikapisteiden imu. Korkeat taikapisteet. Sumumuoto. Fanaattiset seuraajat jotka luovuttavat mahtia. Armoton kestävyys, voima ja iästä seuraava taito. Jokainen kunnon vampyyri tietää rajansa ja heikkoutensa, eikä joudu tilanteisiin, jossa niitä voitaisiin käyttää sitä vastaan. [quote:f717002634]Valtavan kuunvaloa hohtavan lunen pitäisi olla helppo nakki ampuma- tai heittoaseilla varustetuille taistelijoille. [/quote:f717002634] Eikö lunen ihme rakenne antanut jotain haittaa osumiseen? -50%? Se lunen hyökkäys ja siitä seurannut häviö oli kyllä niin ennalta määrätty juttu kun olla voi. Kasi osaa juuri oikein tasapainoittaa vapaan tahdon ja hyvän juonen.
Nysalor linkki 28. toukokuuta 2004 kello 16.09
Nysalor 28. toukokuuta 2004 kello 16.09 linkki Tanan: [i:5faccdceb5]Kaaos: Hmm. Melkein laskisin kaaoksen oudoksi maagiseksi hyökkäykseksi. On siinä niin veikeitä mahdollisuuksia. 12 panssaria lisää joka paikaan, 15 MHT:tä tai tulihenkäys ovat hyviä esimerkkejä voimakkaista kaaosominaisuuksista.[/i:5faccdceb5] Joo, kaoottiset ominaisuudet saavat aikaan ihan veikeitä juttuja, mutta kaiketi useimpia kaoottisia ominaisuuksia vastaan voi puolustautua. Esimerkiksi lunarilaisen kaoottisen paha haju ei lamaannuta automaattisesti orlanthisoturia tai hämäännytyskyky ei toimi ilman taikapisteiden voittamista. [i:5faccdceb5]Kaaosloitsuista Luo Gorp (muista heittää se maahan joka on vastustajan jalkojen alla) ja Kaaoottinen Ominaisuus tulevat ensimmäisenä mieleen.[/i:5faccdceb5] Muuten hyvä, mutta molemmat ovat rituaaleja, joiden suorittamisessa kestää aikaa, Kaoottisessa ominaisuudessa peräti 12 tuntia. Siinä ajassa orlanthi ehtii jo niitata kummia rituaaleja suorittelevan lunarilaisen. :) [i:5faccdceb5]Lunartaikuus = Vahvistettu henkitaikuus + riimuloitsut + kuunkiertoon sidottu voimakkuus = Onko parempaa (muuta kuin uber-henkikatko)?[/i:5faccdceb5] Edelleenkin loitsijan täytyy voittaa uhrinsa taikapisteet esimerkiksi Hämäännyksen ja Masennuksen kohdalla. Näin ollen niitä ei voi oikein laskea mukaan OMHJVEVP-kategoriaan, vaikka ne toki tekevät lunarilaisista vaarallisia vastustajia, kunhan kuu sattuu olemaan suotuisa. [i:5faccdceb5]Vampyyrit: Ominaisuuspisteiden imu, taikapisteiden imu. Korkeat taikapisteet. Sumumuoto. Fanaattiset seuraajat jotka luovuttavat mahtia. Armoton kestävyys, voima ja iästä seuraava taito. Jokainen kunnon vampyyri tietää rajansa ja heikkoutensa, eikä joudu tilanteisiin, jossa niitä voitaisiin käyttää sitä vastaan.[/i:5faccdceb5] Joo, ihan hyviä vampyyrien vahvuuksia, mutta niitä vastaan pystyy verrattain helposti puolustautumaan, eivätkä ne ole outoja maagisia hyökkäyksiä, joita vastaan ei voi puolustautua. Vampyyreillä on toki vastapainoksi heikkouksiakin. [i:5faccdceb5]Eikö lunen ihme rakenne antanut jotain haittaa osumiseen? -50%?[/i:5faccdceb5] Ei ainakaan Gloranthan kulttien kuvauksen mukaan. Sen sijaan Annillan seleenit ovat rakenteeltaan löyhiä ja miltei näkymättömiä, joten niitä vastaan hyökättäessä miinuksia on 75 %. [i:5faccdceb5]Se lunen hyökkäys ja siitä seurannut häviö oli kyllä niin ennalta määrätty juttu kun olla voi. Kasi osaa juuri oikein tasapainoittaa vapaan tahdon ja hyvän juonen.[/i:5faccdceb5] Joo, pelillisesti sellainen on ymmärrettävää. Minullakin on pelinjohtajana taipumusta välillä valinnoillani pakottaa juonta haluamaani suuntaan, vaikka pelaajat pyristelisivät vastaan. :)
newsalor linkki 28. toukokuuta 2004 kello 16.40
newsalor 28. toukokuuta 2004 kello 16.40 linkki Eikös Kaaoslahjan voi heittää nopsasti omiin miehiin? Valitaan lahjaksi jumalallisella väliintulolla simona lisää mahtia ja sitten paukutellaan niitä hyökkäysloitsuja vastustajista läpi. Daka Falin shamaanit ovat muuten varsin kovia vesseleitä. Sellaista olisi sitäpaitsi RQ:ssa aika siistiä pelata. He saavat mukavia riimuloitsuja. Ne ovat ensinnäkin tehokkaita, mutta lisäksi ne poikivat paljon roolipelaamista ja omaavat rutkasti MGF-potentiaalia. Sulautumalla tarpeeksi vahvan esi-isän henkeen, shamaani pystyy puolustautumaan ties kuinka voimakkaita loitsijoita vastaan. Esi-isän ruumiillistamalla taas esi-isä voi käyttää sille opettamiasi järettömän kovia loitsuja vihollisiasi vastaan. Ukkoskiveä muuten monesti aluarvioidaan. Ovathan nuo lunaritkin kovia, mutta ukkoskivi rokkaa kyllä silti. Meneehän ukkoskiven luomiseen yksi mahti, mutta se ei paljon vastustajaa lohduta, kun tulee 10d6 vahinkoa ja lähteen 10d6 taikapistettä. Voihan tuota vastaan puollustautua, mutta monilla ei ole yhtäaikaista kymmenen pisteen suojaa taikapisteiden menetystä ja vahinkoa vastaan. Taikapisteitähän ei tarvitse voittaa. Paljonkos sillä Lepakolla oli kestopisteitä? Entäpä kun sen taikapisteet laskevat? Syökö se omat joukot mikäli muita ei ole saatavilla. BTW, Ajatuslinkin avulla olisi kai mahdollista luoda vaikka 100+ pisteen ukkoskivi, linkkaamalla 10+ Orlanthin pappia yhteen. Yksi pappi käyttää muiden loitsut ja pinoaa ne oman lumoamisensa kanssa. . . 100+ ukkoskiven lumoamisen hinnaksi tulisi suolainen yksi mahtipiste. Niin oliko sillä Punaisella Keisarilla Kilpi XIIM? [b:06d726d313]*CRACK![/b:06d726d313]
Tanan linkki 28. toukokuuta 2004 kello 17.23
Tanan 28. toukokuuta 2004 kello 17.23 linkki Olet kyllä Nysalor siinä oikeassa että RQ:n taikuudessa voittaa se jolla on isoin MHT ja suurinta osaa kaaosominaisuuksia vastaan voi puolustautua. Sanon kuitenkin että lunareiden taistelutaikuus on kuitenkin äärimmäisen voimakasta RQ:ssa. Mutta ehkä lunareiden munkitus on enemmän todellisuutta HQ:ssa. :) Kaaosloitsuista ja luneista: Burb. Minulla näyttää olevan toi RQ tietämys hieman ruosteessa. (Vaikka tarkoitin että Kaoottinen Omianisuus-loitsu tekee perusjantteristakin todella vaarallisen. Kunnon pahiksesta se voi tehdä lähes voittamattoman). [quote:db484b002c]Joo, ihan hyviä vampyyrien vahvuuksia, mutta niitä vastaan pystyy verrattain helposti puolustautumaan,[/quote:db484b002c] Siis kyllähän ne on jotenkin tasapainossa olisivat jos ne tappelsi reilusti. Mutta kun ne eivät tappele. [quote:db484b002c]eivätkä ne ole outoja maagisia hyökkäyksiä, joita vastaan ei voi puolustautua.[/quote:db484b002c] Hmm. Meillä on selvästi käsite eroja mikä on maagista ja mikä ei. [quote:db484b002c]Vampyyreillä on toki vastapainoksi heikkouksiakin. [/quote:db484b002c] Sano yksi heikkous jota voi käyttää helposti hyödyksi. Sillä ristillä ei muuten tee mitään. Kokemus opettaa.
Nysalor linkki 28. toukokuuta 2004 kello 19.15
Nysalor 28. toukokuuta 2004 kello 19.15 linkki newsalor: [i:d93933e52c]Eikös Kaaoslahjan voi heittää nopsasti omiin miehiin? Valitaan lahjaksi jumalallisella väliintulolla simona lisää mahtia ja sitten paukutellaan niitä hyökkäysloitsuja vastustajista läpi.[/i:d93933e52c] Eipä onnistu, sillä Kaaoslahjan voi heittää vain itseensä. :) Jumalallinen väliintulokaan ei taida olla ihan yksinkertaista esimerkiksi Seitsemän äidin papille tai papittarelle, koska se heitetään normaalisti d100:lla. Vaikutus olisi ilman jumalallista väliintuloa satunnainen. Tanan: [i:d93933e52c]Sanon kuitenkin että lunareiden taistelutaikuus on kuitenkin äärimmäisen voimakasta RQ:ssa.[/i:d93933e52c] Näin varmasti onkin ja vielä vahvempaa, jos muunnetaan esimerkiksi HeroQuestin kirjasta lisää loitsuja. [i:d93933e52c](Vaikka tarkoitin että Kaoottinen Omianisuus-loitsu tekee perusjantteristakin todella vaarallisen. Kunnon pahiksesta se voi tehdä lähes voittamattoman).[/i:d93933e52c] Vaarana on tosin se, että tuleekin hyödyllisen ominaisuuden sijasta haitallinen ominaisuus. Jos hankkii kaksikin ominaisuutta, niin on 75 %:n todennäköisyys saada vähintään yksi haitallinen kaoottinen ominaisuus. Haitalliset kaoottiset ominaisuudet saattavat tehdä voittamattomastakin pahiksesta hyvin haavoittuvaisen, joten menee se niinkin päin. Tuuri on tärkeässä roolissa yksilön kohdalla, mutta laajempaan porukkaan sovelluttuna hyödyllisten edut ja haitallisten haitat kai kumoavat jossakin määrin toisiaan. [i:d93933e52c]Hmm. Meillä on selvästi käsite eroja mikä on maagista ja mikä ei.[/i:d93933e52c] Tuossa vampyyrin kohdalla korostin enemmänkin sitä, että vampyyrin hyökkäyksiä vastaan voi puolustautua. Jos nyt maagisuutta pohdin, niin ehkä ne eivät ole maagisia hyökkäyksiä siinä mielessä, että esimerkiksi taikuudelta suojaavat loitsut eivät auta taikapisteimua tai lumouskykyä vastaan. Sanoisin, että ainakaan vampyyrin iästä seuraavassa taidossa ei taida olla mitään maagista. Vampyyrin erikoiskykyjen kohdalla voi tietysti miettiä, missä määrin kysymys on rodullisesta (mahdollisesti myytteihin pohjautuvasta) ominaisuudesta ja missä määrin taikuudesta. [i:d93933e52c]Sano yksi heikkous jota voi käyttää helposti hyödyksi. Sillä ristillä ei muuten tee mitään. Kokemus opettaa.[/i:d93933e52c] Auringonvalo on varsin hyvä ase vampyyreitä vastaan. Jos vampyyri uhkaa hyökätä, heitäpä Yelmalion Auringonpaiste ympärillesi, niin johan vampyyrin into hiipuu. :) Tuli on myös erinomainen ase, joten vampyyriä voi olla hyvä hutkia vaikka Tulimiekka-loitsulla varustelulla aseella, sillä tulen aiheuttamat haavat paranevat vasta seuraavana pyhäyönä. Vampyyriä vastaan myös tehokasta käyttää undiinia siten, että vampyyri joutuu kokonaan veden alle ja kuolee. Tippakin Styxin vettä ajaa toki saman asian, mutta sen saaminen lienee ongelmallisempaa. Risti ei ole noihin verrattuna kovinkaan tehokas apuväline. Sen teho riippuu vähän siitä, millä tavalla soveltaa Kauhun ja pimeyden kultin ja Riimumestarin kirjan hiukan sekavia mainintoja. Kauhun ja pimeyden kulttien mukaan Kuoleman riimua polttopisteenä käyttävät Haava-loitsut läpäisevät vampyyrin puolustuksen 95 %:n todennäköisyydellä sen taikapisteistä huolimatta. Toisaalta riimu estää vampyyriä lumoamasta henkilöä, joten pientä suojaa vampyyrin kykyjä vastaan siitä saattaa silloin olla. Ristillä lyöminen aiheuttaa Riimumestarin kirjan mukaan d3 pistettä automaattista vahinkoa. Eivät nuo silti kovin suuri juttuja tosiaan ole.
Olorin linkki 31. toukokuuta 2004 kello 11.26
Olorin 31. toukokuuta 2004 kello 11.26 linkki Tuosta vampyyrien ristillä lyömisestä, askarrellaan sellaisia heittämiseen sopivia ristejä noin 100 kpl, jaetaan ne kymmenelle miehelle. Riittävän harjoituksen jälkeen pistetään ne vampyyriä vastaan. Kymmenenkin osumaa sadasta voi tehdä todella mukavaa jälkeä. 8-)
Guzmo linkki 31. toukokuuta 2004 kello 20.52
Guzmo 31. toukokuuta 2004 kello 20.52 linkki Plunarit on munkittajia. Koskaan aikaisemmin pelaajia ei ole kiinnostanut mikä viikonpäivä pelissä on paitsi nyt kun kahdella on Lunarihahmot ;) Pelkästään ajatusisku tekee osasta lunarikulttien palvojia melko tylyjä vastustajia.
Assath linkki 31. toukokuuta 2004 kello 21.00
Assath 31. toukokuuta 2004 kello 21.00 linkki [quote:28db606495="Galen"]Tuosta vampyyrien ristillä lyömisestä, askarrellaan sellaisia heittämiseen sopivia ristejä noin 100 kpl, jaetaan ne kymmenelle miehelle. Riittävän harjoituksen jälkeen pistetään ne vampyyriä vastaan. Kymmenenkin osumaa sadasta voi tehdä todella mukavaa jälkeä. 8-)[/quote:28db606495] Jos se typerä pilinnysvääjä vampyyri on maisemissa ja sallii tuollaista tapahtua niin ansaitsee kyllä kohtalonsa moninkertaisesti, eikä ole vuosisatoja kestäneen elämänsä aikana juuri taktiikasta oppinut. Vampyyrien edelleen tehokkain kyky on mielestäni usvamuoto. Etpä sitten tee mulle mitään kun mää karkaan jonnekkin paranemaan. Lunareiden munkitetusta taikuudesta on jäänyt mainitsematta toistaiseksi vielä pinottavat henkiloitsut (joita Tanan minulle pari päivää sitten mainosti). Salamanuoli 10 pisteen voimistuksella ei juurikaan naurata, eikä sille kyllä voi juuri mitään tehdä (kilpi voi auttaa tuurilla). Sama pätee myös tulinuoleen, tosin jousiammunta taitoa tarvitaan tällöin vähäsen ja kilpikään ei auta.
Nysalor linkki 31. toukokuuta 2004 kello 21.48
Nysalor 31. toukokuuta 2004 kello 21.48 linkki Guzmo: [i:6d61853821]Pelkästään ajatusisku tekee osasta lunarikulttien palvojia melko tylyjä vastustajia.[/i:6d61853821] Erityisesti silloin, jos Ajatusiskun vaikutus on automaattinen. Onhan se muutenkin kohtuullinen hyökkäysloitsu, vaikka kalpenee Henkikatkon tehon rinnalla. Assath: [i:6d61853821]Vampyyrien edelleen tehokkain kyky on mielestäni usvamuoto. Etpä sitten tee mulle mitään kun mää karkaan jonnekkin paranemaan.[/i:6d61853821] Ellei satu olemaan sylfiä mukana, jolloin vampyyrille aiheutuu ongelmia. Suosikkikikkani sylfillä vampyyrin sumumuotoa vastaan on koota vampyyrin sumu sylfin avulla yhteen ja tunkea se tarpeeksi kestävään purkkiin (mieluiten lumottu syranilainen lasipurkki). Aina kun vampyyri yrittää muuntua sitten kiinteäksi, se kärsii vahinkoa ja muuttuu takaisin sumuksi. :) [i:6d61853821]Salamanuoli 10 pisteen voimistuksella ei juurikaan naurata, eikä sille kyllä voi juuri mitään tehdä (kilpi voi auttaa tuurilla).[/i:6d61853821] Saman asian tosin ajaa myös velholoitsu Vahingon lisäys intensiteetillä 13, joten siinä mielessä tuo ei ole aivan poikkeuksellista.
Chividal linkki 1. kesäkuuta 2004 kello 12.10
Chividal 1. kesäkuuta 2004 kello 12.10 linkki [quote:0b583d54ae]Erityisesti silloin, jos Ajatusiskun vaikutus on automaattinen. Onhan se muutenkin kohtuullinen hyökkäysloitsu, vaikka kalpenee Henkikatkon tehon rinnalla.[/quote:0b583d54ae] Tosin ajatusiaku lienee yleisesti uusiutuva loitsu siinä kun henkikatko vain harvalle. Onko missääs muuten selitetty tai osaako joku johtaa tuon ajatusiskun mistään myyttisestä tapahtumasta. Henkikatkohan on aika helppo, itse kuolema. Henkiinherätyskin löytyy Chanala Arroyn historiasta, mutta itse en ainakaan tuota ajatusiskun myyttistä alkuperää keksi.
viljo linkki 1. kesäkuuta 2004 kello 12.35
viljo 1. kesäkuuta 2004 kello 12.35 linkki Seitsemän äitiä "loivat" Punaisen jumalattaren ja antoivat jokainen siinä ohella itsestään kappaleen uuden jumalattaren olemukseen. Siinä missä esim. tosimiekka -loitsu tulee Yanafalilta, voisi ajatusiskun kuvitella tulevan vaikkapa Jakaleelilta(tosin hulluus taitaa tulla sieltä). Toinen idea voisi olla Punaisen jumalattaren ja Nysalorin linkki: ajatusisku täyttää kohteen jumalattaren ylitsepursuavalla viisaudella, jota kuolevainen ei voi ymmärtää tms. Pelkkiä spekulaatioita osaltaan molemmat, vaikka niissä piileekin totuuden siemen.
Assath linkki 1. kesäkuuta 2004 kello 16.58
Assath 1. kesäkuuta 2004 kello 16.58 linkki [quote:558556783e="Nysalor"]Ellei satu olemaan sylfiä mukana, jolloin vampyyrille aiheutuu ongelmia. Suosikkikikkani sylfillä vampyyrin sumumuotoa vastaan on koota vampyyrin sumu sylfin avulla yhteen ja tunkea se tarpeeksi kestävään purkkiin (mieluiten lumottu syranilainen lasipurkki). Aina kun vampyyri yrittää muuntua sitten kiinteäksi, se kärsii vahinkoa ja muuttuu takaisin sumuksi. :)[/quote:558556783e] Onnistuuko moinen? Ainut kirja, jossa muistan asiasta puhutun oli kauhun ja pimeyden kulttit ja niissä sanottiin muistaakseni vain, että Sylfi voi hajottaa sumun estäen vampyyriä tiivistymästä x:ään (en muista moneenko) vuoroon. [i:558556783e]Salamanuoli 10 pisteen voimistuksella ei juurikaan naurata, eikä sille kyllä voi juuri mitään tehdä (kilpi voi auttaa tuurilla).[/i:558556783e] [quote:558556783e]Saman asian tosin ajaa myös velholoitsu Vahingon lisäys intensiteetillä 13, joten siinä mielessä tuo ei ole aivan poikkeuksellista.[/quote:558556783e] Totta kyllä. Kuitenkin salamanuoli tuolla ylimääräisellä 13 pisteellä nostaa myös vahinkoa yhteenä 16 pistettä ja osumaa 80% jolloin velhon ei oikeastaan ole koskaan tarvinnut jousta aikaisemmin nähdäkkään. Edelleen se lisää dramaattisesti mahdollisuuksia taistelun lopettajiin eli kriittisiin ja erikoisiin (aagh tää nuoli tarttu kiinni). Jos taas kysesssä on taitava jousimies ja tavoitteena ainoastaan kasvattaa vauriota niin vahvistetti tulinuoli toimii noin 2 kertaa tehokkaammin. Velhot siis pystyvät sinänsä samaan kuin lunarit, mutta lunarit munkittavat paremmin.
Guzmo linkki 1. kesäkuuta 2004 kello 18.27
Guzmo 1. kesäkuuta 2004 kello 18.27 linkki [quote:825ea98cc4="Nysalor"] Erityisesti silloin, jos Ajatusiskun vaikutus on automaattinen. Onhan se muutenkin kohtuullinen hyökkäysloitsu, vaikka kalpenee Henkikatkon tehon rinnalla. [/quote:825ea98cc4] Meneekö tämä nyt aiheettomaksi inttämiseksi? Ajatusisku oli muistaakseni monelle lunarkultille saatavilla oleva loitsu. Henkikatko ei ole. Fakta on, että lunartaikuus on pirun näppärää. Hehkulinjan sisälle ei kannata tulla urpottamaan. Mutta on muillakin kulttuureilla ja pantheoneilla omat niksinsä.
Nysalor linkki 1. kesäkuuta 2004 kello 19.30
Nysalor 1. kesäkuuta 2004 kello 19.30 linkki Assath: [i:7ebfb224d4]Onnistuuko moinen? Ainut kirja, jossa muistan asiasta puhutun oli kauhun ja pimeyden kulttit ja niissä sanottiin muistaakseni vain, että Sylfi voi hajottaa sumun estäen vampyyriä tiivistymästä x:ään (en muista moneenko) vuoroon.[/i:7ebfb224d4] Se on tietysti pelinjohtajasta kiinni. Itse en näkisi estettä sille, etteikö sylfin avulla voisi tehdä kaikenlaista kätevää, olipa se sitten tuulen mukaan lähteneiden yrttilehtien keräämistä vai vampyyrin sumun nappaamista. Mutta MGMV. [i:7ebfb224d4]Kuitenkin salamanuoli tuolla ylimääräisellä 13 pisteellä nostaa myös vahinkoa yhteenä 16 pistettä ja osumaa 80% jolloin velhon ei oikeastaan ole koskaan tarvinnut jousta aikaisemmin nähdäkkään.[/i:7ebfb224d4] No joo, myönnettäköön, että jonkin verran tehokkuutta tuossa on enemmän. Velho voisi tietysti käyttää Vahingon lisäystä ja Siunaa jousta Moniloitsun avulla ja päästä lähemmäs tuota. Hiukan enemmän taikapisteitä tosin kuluu ja aikaa menee paljon runsaammin. Toisaalta velhoilla on etuna se, että he voivat käyttää matriisiin lumottua intensiteettiä ja vetäistä todella vahvoja loitsuja vapaan ÄLY:n rajoittamatta. Guzmo: [i:7ebfb224d4]Meneekö tämä nyt aiheettomaksi inttämiseksi? Ajatusisku oli muistaakseni monelle lunarkultille saatavilla oleva loitsu. Henkikatko ei ole. Fakta on, että lunartaikuus on pirun näppärää. Hehkulinjan sisälle ei kannata tulla urpottamaan. Mutta on muillakin kulttuureilla ja pantheoneilla omat niksinsä.[/i:7ebfb224d4] Eipä yleisyydestä ollut kysekään vaan tehosta. Jos Ajatusiskua pystyy vastustamaan, Henkikatko nähdäkseni nousee tehokkaammaksi, sillä se epäonnistuessaankin aiheuttaa haittaa kohteelle. Ajatusiskun voivat kyllä varmasti saada lunarien keskuudessa useammat kuin Henkikatkon orlanthien parissa, muttei Ajatusisku minun nähdäkseni mitenkään valtavan yleinen ole lunarilaisilla ihmisillä, vaikka useat jumaluudet, kuten Punainen Jumalatar, Seitsemän äitiä, Jakaleel ja Irrippi Ontor, taitavat sen omistaa.