Vanha foorumi

Takaisin

Uusien loitsujen teko HeroQuestilla

HeroQuestin säännöt
humis 18. maaliskuuta 2004 kello 19.56
Kirjoittaja Viesti
humis linkki 18. maaliskuuta 2004 kello 19.54
humis 18. maaliskuuta 2004 kello 19.54 linkki [quote:c02e9a0dca="Ananias"]Olisi kiinnostavaa kuulla myös miten loitsunkehittely sääntöjen puolesta hoidettaisiin HQ:ssa? Ideoita?[/quote:c02e9a0dca] Esimerkiksi usean pelikerran yli pelattavana laajennettuna otteluna. Loitsulle vaan hyvä määrä etupisteitä aluksi ja sitten joka kerta kun jotain loitsun oppimisen kannalta oleellista tapahtuu niin heitetään: "Ai olet Joninkaupungin kirjastossa, no ok, heitä tiedonetsintäkykyä, vastus on Sekava Kirjasto 15W" "Hmm vai vietät koko viikon mietiskellen loitsua, ok, heitä meditaatiotasi, vastus on Obskuurit Kaavat 18" "Ai muistinsyöjä imaisi juuri puolet muististasi. Heitänpä samantien 25 EP:n verran peliin sen taidolla että ne olivat juuri loitsupäätelmäsi"
Juha R linkki 19. maaliskuuta 2004 kello 7.25
Juha R 19. maaliskuuta 2004 kello 7.25 linkki Jeah. Lisäksi HeroQuestin kannalta kannattaa muistaa se, että oikeat velhot perehtyvät yhteen tai useampaan loitsukirjaan (grimoire) jotka EIVÄT ole pelkästään kokoelmia yksittäisistä loitsuista vaan enemmän verrattavissa vaikka jostain fysiikan osa-alueesta kertovaan oppikirjaan: mitä paremmin hahmo kirjan sisällön ymmärtää sitä paremmin hän voi sieltä irrottaa maagisia efektejä käytettäväksi. Toisin sanoen: jos 'uusi' loitsu on täysin grimoiren hengen mukainen ja kuviteltavissa siinä olevaksi taiaksi voisi minun pelissäni uuden loitsun siitä kirjasta saada yksinkertaisesti maksamalla hp:ita ajatuksella 'loitsu on pelille ja pelaajille uusi mutta hahmoille ja maailmalle ei'. Siis analogisesti sille että jumalisti improvisoi uuden jumalteon jonka hänen jumalansa toki on tehnyt myyteissään mutta on pelissä uusi. Kokonaan, jopa pelimaailmalle uusien loitsujen teosta ei humiksen esimerkkiin ole lisättävää.
newsalor linkki 20. maaliskuuta 2004 kello 13.45
newsalor 20. maaliskuuta 2004 kello 13.45 linkki Luulenpa, että minun peleissäni olisi kaiken muu lisäksi vielä tärkeää se loitsun kokoon kutominen tuonpuoleisessa, mutta muuten ei kyllä ole lisättävää edelliseen.
viljo linkki 21. maaliskuuta 2004 kello 11.37
viljo 21. maaliskuuta 2004 kello 11.37 linkki Samoin minun pelissä olisi ehkä tarpeen käydä kyhäämässä myyttinen olemus tai sijaintipaikka loitsulle Founders planelle. Vastuksen kuitenkin laittaisin melko korkeaksi extendedissä, koska on kuitenkin mielestäni niin, että omien loitsujen tekeminen on isojen poikien hommaa. Sankarimatkoilta voi tietysti ryöstää itselle uusia loitsuja... Muuta lisättävää minullakaan ei ole aiheeseen. Entäpä loisujen pieni muokkaus? Esimerkiksi hallitse tulialkeisvoimaa muuttaminen hallitse tuliolemusta -loitsuksi? Extended contest, mutta alhaisempi vastus? Niin itse tekisin...
Moonson linkki 21. maaliskuuta 2004 kello 14.36
Moonson 21. maaliskuuta 2004 kello 14.36 linkki Etenkin teistisessä taikuudessa, jos ollaan esimerkiksi tutkittu ahkerasti jotain useita (mahdollisesti keskenään ristiriidassa olevia) myyttejä, pitää tietty "todistaa" sankarimatkalla oman tulkinnan oikeellisuus, jonka jälkeen saadaan kyseiseen myyttiin liittyvä [i:2c524fc967]feat[/i:2c524fc967] käyttöön. Mitä paremmin tutkinnan tulokset ovat edenneet ja mitä vähemmän myyttiä "sovelletaan" oman mielen mukaan sitä helpompi sankarimatka on.