Vanha foorumi

Takaisin

musta raamattu??

Yleinen keskustelu
Fourfinger 28. helmikuuta 2004 kello 12.59
Kirjoittaja Viesti
Fourfinger linkki 28. helmikuuta 2004 kello 12.59
Fourfinger 28. helmikuuta 2004 kello 12.59 linkki Tämä aihe voi herättää joissakin pientä närkästystä mutta kun tämä asia on jyllännyt päässäni kauan aikaa niin ajattelin kirjoittaa tänne.. Eli siis, katselin kerran Keltaista Pörssiä ja sielä joku jamppa/tytteli halusi ostaa mustan raamatun noh, tää jäi kaiveleen mua, että mikä helevetti on musta raamattu??? Jotkut voi pitää mua tyhmänä kun en tiä mikä on musta raamattu mutta kun en ikänä sellaisten kirjojen kanssa ole ollut tekemisissä niin en voi tietää.. Mulla on aavistus, että musta raamattu liittyy jonkinlaiseen okkultismiin, saatananpalvontamenoihin tai mustaan magiaan. No se oli pelkkä aavistus.. Mutta tietääkö kukaan mikä tämä opus on mitä se sisältää ja mihin sitä tarvitaan??
Guzmo linkki 28. helmikuuta 2004 kello 13.24
Guzmo 28. helmikuuta 2004 kello 13.24 linkki 1. Avaa selain. 2. Mene osotteeseen www.google.fi 3. kirjoita hakukohtaan "musta raamattu" 4. Paina "Google haku" painiketta Kirjassa tuskin on mitään mielenkiintoista. Sijoita rahasi mieluummin vaikka Glorantha-aiheisiin kirjoihin ;)
Kymppimies linkki 28. helmikuuta 2004 kello 13.27
Kymppimies 28. helmikuuta 2004 kello 13.27 linkki http://www.juplin.net/myytit/noituus/saatanan.htm Vilkaise vaikka tuota sivua, siellä on ainakin maininta. Nyt ei tule mieleen sivuja joissa siitä kerrottaisiin tarkemmin vaikka olen kerran eksynyt sellaisellekin sivulle missä on koko kirja...
Kreifi linkki 28. helmikuuta 2004 kello 14.05
Kreifi 28. helmikuuta 2004 kello 14.05 linkki No.. mustasta raamatusta on puhuttu useammassakin yhteydessä ja kummasti sen merkitys on eri. :P Mooseksen kuudes kirja voisi kuitenkin olla se aito ja alkuperäinen. En muista olisiko se nimetty jotenkin "Mooseksen noitaoppi". Tylsä tekele, osta RQ-kirjoja.
Fourfinger linkki 10. maaliskuuta 2004 kello 18.55
Fourfinger 10. maaliskuuta 2004 kello 18.55 linkki Eli en ole kuitenkaan ostamassa kirjaa mutta olen taas hieman viisampi Kreifi: [i:2ab03ae1a9]Mooseksen kuudes kirja voisi kuitenkin olla se aito ja alkuperäinen[/i:2ab03ae1a9] eli se on siis jonkinlainen "loitsukirja", no kysymys kuuluu: No, miksi sitä ei ole Raamatussa jos se on Mooseksen 6. kirja, senkö takia kun siinä on niitä "loitsuja" :lol:
Wildor linkki 10. maaliskuuta 2004 kello 22.43
Wildor 10. maaliskuuta 2004 kello 22.43 linkki Koska se oletettu Mooseksen 6. kirja todettiin joskus 1300-luvulla kirjoitetuksi väärennökseksi joskus hamassa menneisyydessä.
Northstar linkki 11. maaliskuuta 2004 kello 6.20
Northstar 11. maaliskuuta 2004 kello 6.20 linkki [quote:c37dac6a88="Wildor"]Koska se oletettu Mooseksen 6. kirja todettiin joskus 1300-luvulla kirjoitetuksi väärennökseksi joskus hamassa menneisyydessä.[/quote:c37dac6a88] Nyt omaa [i:c37dac6a88]mutu tietoa[/i:c37dac6a88], elikkä varmaankin syy voi olla tämä yllä esitettykin ja vaikka olisikin aito niin uskoisin, että sekin lisää pois jättöä "virallisesta" laitoksesta, kun suurin osa sen opetuksista hiukan horjuttaa sitä "pääsanomaa". Elikkä laittaa ihmiset empimään, että mitenkäs se juttu oikein olisikaan. Kun massoille tehdään jotain, niin silloin se "ohjenuora" pitää olla aika yksinkertainen ja helposti ymmärrettävissä. Jos liikaa lähdetään seilailemaan niin osa putoaa jo alkumetreillä pois veneestä ja aika iso joukko sitten myöhemminkin. Jotenka -> helpompi tajuinen = parempi. Kirkolla on varmasti oma osansa nykyisen laitoksen sisältöön ollut jo aika kauan... Mutta joo, mutua tämä vain, ei mitenkään mihinkään tutkimukseen taikka muutenkaan faktaan pohjautuvaa. Kannattaa käyttää omaa ajattelukykyään ja niin poispäin. Jopa sitä virallista laitosta kohtaan = mitäköhän on muuteltu kirkon toimesta ajan saatossa, mitä jätetty pois, mitä lisätty... Joskus itse lueskelin tuota mustaa ramattua ja siinä on juuri jotain (ei siis tarkalleen näin mutta mielikuvituksen käyttö on sallittua jopa RPG areenalla): tee kultainen päähän laitettava boxi ja about kusase sen päälle ja kun käytät tätä viikon niin seuraavana viikkona onnetar suosii sinua arpapeleissä... En kuitenkaan "viitsinyt" koittaa toimisiko, mistäänhän sitä ei tiedä... :)