Vanha foorumi

Takaisin

Työttömyyttä

Yleinen keskustelu
Fourfinger 14. tammikuuta 2004 kello 14.41
Kirjoittaja Viesti
Fourfinger linkki 14. tammikuuta 2004 kello 14.41
Fourfinger 14. tammikuuta 2004 kello 14.41 linkki Nonniin.. sanokaapas foorumilaiset, millä saisimme nostettua hieman Suomen työllisyyslukuja kun laman jäljiltä on vieläkin yli 100 000 väestöstä on työttömiä... En oo ihan sataprosenttisen varma noista työttömyysluvuista mutta te voitte sit oikasta..
Chividal linkki 14. tammikuuta 2004 kello 20.43
Chividal 14. tammikuuta 2004 kello 20.43 linkki Nyt alkaa no haiskahtamaan tämä foorumin toiminta.... moneskohan poliittinen aihe tää on ihan pienen ajan sisään... :) Salaliittoja 8) 8o 0]
Kreifi linkki 14. tammikuuta 2004 kello 21.47
Kreifi 14. tammikuuta 2004 kello 21.47 linkki Nyt vain mietitään, että minkä puolueen... Ja jotta ei ihan spammiksi menisi niin minun on pakko tunnustaa, että en oikeasti tiedä miten työttömyys saadaan kasvuun. Hyvä vienti olisi tietty jees, lisää Nokioita olisi loistavaa, mutta kun kukaan ei osaa noita asioita sormia napsauttamalla tehdä. Joten keskitytään syyttämään lamaa ja kumoamaan nerokkaat työttömyysratkaisut. :)
GreepyReaper linkki 15. tammikuuta 2004 kello 14.22
GreepyReaper 15. tammikuuta 2004 kello 14.22 linkki Luvut vaihtelevat niin paljon laskemis tavan mukaan... Mutta stat sanoo seuraavaa: 2002 237 000 ihmistä, 123 000 miestä, 114 000 naista ja 9,1%.
Pyöveli linkki 18. tammikuuta 2004 kello 11.31
Pyöveli 18. tammikuuta 2004 kello 11.31 linkki [quote:0c380599e8="Chividal"]Nyt alkaa no haiskahtamaan tämä foorumin toiminta.... moneskohan poliittinen aihe tää on ihan pienen ajan sisään... [/quote:0c380599e8] :) heh ... Eikös poliittinen keskustelu oli juuri sitä parasta keskustelua... Ja eikös ropelluksessakin saa parhaimmat juonet aikaiseksi poliittisista juonitteluista. Mutta siihen työttömyyteen: -Sossuturvaa pienemmäksi (siis huomattavan paljon pienemmäksi kuin minimipalkka) -Verotusta kevyemmäksi, jotta kulutus kasvaa ja raha alkaa liikkua. -Kannustetaan kuluttamaan kotimaassa eikä ulkomailla -Ei liikaa sukanvarteen jemmaamista -Paikallista sopimista lisää, SAK on perseestä ja koittaa määrätä ihan liikaa. -Joustavuutta puolin ja toisin -Ihmisten työhönhakeutumismotivaatiota pitää koittaa kasvattaa
black knight linkki 18. tammikuuta 2004 kello 11.32
black knight 18. tammikuuta 2004 kello 11.32 linkki viedään työttömät maailman eri kolkkoihin töihin... ja sossulla elävät ammutaan!
Kreifi linkki 18. tammikuuta 2004 kello 12.10
Kreifi 18. tammikuuta 2004 kello 12.10 linkki [quote:375ef0e889="Pyöveli"]Mutta siihen työttömyyteen: -Sossuturvaa pienemmäksi (siis huomattavan paljon pienemmäksi kuin minimipalkka)[/quote:375ef0e889]Miksi? Jotta voisi muuttaa lehtiroskikseen asumaan? [quote:375ef0e889]-Verotusta kevyemmäksi, jotta kulutus kasvaa ja raha alkaa liikkua.[/quote:375ef0e889]Njaaha.. en ihan tiedä kuinka isoista summista puhut, mutta haluaisin ehdottomasti tietää, että mistä tämä raha otetaan pois? sitten kun sairastetaan, niin lääkärikäynti tuleekin maksamaan 500 euroa. :/ Mutta mutta, todellakin, sen sijaan, että yrityksille ja muille jaettaisiin tukiaisia, voitaisiin yksinkertaisesti keventää heidän verotustaa hiukan, jotta yksi työntekijä tulisi halvemmaksi ja yritys olisi kannattavampi. Sitten kun yrityksellä alkaa mennä paremmin, niin otetaan pari kolme lisää. Nykyinen tukiaissysteemi on epäreilu ja yritykset käyttää sitä vain hyötymistarkoituksessa. Ja mikä tärkeintä, vienti & "tuonti". Viedään tuotteita ulkomaille ja annetaan ihmisten tuoda rahaa tänne. Ja ammutaanko minut kesällä?
Pyöveli linkki 20. tammikuuta 2004 kello 10.23
Pyöveli 20. tammikuuta 2004 kello 10.23 linkki Hah... Vai lehtiroskikseen. Suomessa ei tarvitse kenenkään asua lehtiroskiksessa vaikka työttömyystukiaisista leikattaisiin vaikkapa 10%... Eri asia on sitten se että ihmiset eivät suostu pudottamaan elintasoaan vaikka jäävät työttömiksi tms. Eli ei esim haluta muuttaa siitä kolmiosta keskustassa yksiöön laitakaupungille. Ja mistä raha niihin verokevennyksiin... Lue hyvä ihminen se juttu.. juuri yllä kirjoitin... Sossuturvaa pienemmäksi... Ja lääkärikäynti voisi kyllä maksaa vaikka vähän enemmän... kuitenkin jollain maksukatolla, jotta vanhukset ja pitkäaikaissairaat eivän menisi henk. koht. konkurssiin.
Nysvä linkki 20. tammikuuta 2004 kello 10.51
Nysvä 20. tammikuuta 2004 kello 10.51 linkki [quote:1023c476d5]Miksi? Jotta voisi muuttaa lehtiroskikseen asumaan[/quote:1023c476d5] Siis voi huoh, nimenomaan niinkuin Pyöveli kirjoitti että jos esimerkiksi pudotetaan sosiaaliturvaa 10%, niin tuskin kukaan joutuu lehtiroskikseen asumaan. Tänä päivänä sosiaaliturva on aivan turhan korkea, koska monet ihmiset eivät mene töihin kun eivät saa sen enempää rahaa kuin kotona olemalla. Mitä ideaa on tällaisessa systeemissä? En ole tietenkää sosiaaliturvaa vastaan, mutta eihän sen tarvitse olla läheskään niin suuri kuin minimipalkka... [quote:1023c476d5]Eri asia on sitten se että ihmiset eivät suostu pudottamaan elintasoaan vaikka jäävät työttömiksi tms. Eli ei esim haluta muuttaa siitä kolmiosta keskustassa yksiöön laitakaupungille. [/quote:1023c476d5] Olet aivan oikeassa... Ihmiset on juuri tommosia. Ei voi tiputtaa elintasoa kun menee työpaikka alta..ei vaan sit pitää saada asuu samalla tavalla ku ennenkin...ettei vaikka oo huonompi ku naapuri, kun sillä on kuitenkin samanlainen kämppä ja farmari Volvokin vielä. Eli sit pitäs saada valtiolta rahaa niin paljon että voi elellä samalla tavalla. Pyovelillä oli muutenkin hyvä lista siihen miten saadaan työttömyyttä alas...eri juttu on sitten kauan menee siihen että ihmiset saadaan hyväksymään nuo muutokset... Niin ja poliittiset keskusteluthan on aivan parhaita keskusteluja... ------------------ Nysvä 8o
Kreifi linkki 20. tammikuuta 2004 kello 13.20
Kreifi 20. tammikuuta 2004 kello 13.20 linkki [quote:4c89d723bf="Pyöveli"]Hah... Vai lehtiroskikseen. Suomessa ei tarvitse kenenkään asua lehtiroskiksessa vaikka työttömyystukiaisista leikattaisiin vaikkapa 10%... Eri asia on sitten se että ihmiset eivät suostu pudottamaan elintasoaan vaikka jäävät työttömiksi tms. Eli ei esim haluta muuttaa siitä kolmiosta keskustassa yksiöön laitakaupungille.[/quote:4c89d723bf]Lainataanpa sinua tähän väliin "-Sossuturvaa pienemmäksi (siis huomattavan paljon pienemmäksi kuin minimipalkka)" En nyt osaa tarkaka summaa heittää minimipalkasta... joten mitä tämä huomattavasti pienemmäksi sitten olisi? Turha siinä vinkua lukemisesta, kun itse kirjoittaa niin epämääräistä tekstiä. Ja sitten [quote:4c89d723bf]Ja mistä raha niihin verokevennyksiin... Lue hyvä ihminen se juttu.. juuri yllä kirjoitin... Sossuturvaa pienemmäksi...[/quote:4c89d723bf]Työttömyysprosentti noin 15%. 75/15=5. Eli jos halutaan samanlainen mitätön kevennys, mitä kesällä annettiin, se on minun kukkarostani 100 euroa pois. Toimeentulotukeni olisi 200 euroa. Tästä pois vuokra, sähkö ja muut pakolliset kulut, käteen jää rahaa noin 20-60 euroa. Kiitos loistavista ideoistasi toki. Amerikkaihannointia? Sanomasi 10% tarkoittaa siis aika suoraan (sossutuella laskettuna), että työtätekevät saavat veronalennuksia - tadaa - 5 euroa. No.. nyt kaikki varmasti säntäävät töihin. Köh. Sinun mallisi on kaikessa yksinkertaisuudessaan "rikkaat rikkaammiksi ja köyhät köyhemmiksi". Miksi ihmeessä meidän tulisi nyt huonontaa huonosti toimeentulevien elämää? Toki työstä kuuluu palkita, mutta sossun antama 300 euroa kuussa ei kyllä ihan hivele sitä minimipalkkaasi. Työttömyystuki (ei ansiosidonnainen) on jotain 2000-2400 markkaa, en nyt tarkkaa muista. Käsittääkseni tuokaan ei nyt ihan se minimipalkka ole. Jännä juttu, että aina kun minä olen mennyt töihin, niin ansioni ovat moninkertaistuneet. [quote:4c89d723bf="Nysvä"]Siis voi huoh, nimenomaan niinkuin Pyöveli kirjoitti että jos esimerkiksi pudotetaan sosiaaliturvaa 10%, niin tuskin kukaan joutuu lehtiroskikseen asumaan. Tänä päivänä sosiaaliturva on aivan turhan korkea, koska monet ihmiset eivät mene töihin kun eivät saa sen enempää rahaa kuin kotona olemalla. Mitä ideaa on tällaisessa systeemissä?[/quote:4c89d723bf]Sinäkin voit lukea mitä aikaisemmin kirjoitin. Ja oletan, että puhut näistä "työllistämistyöpaikoista", joista palkkaa saa työttömyystuen + ylläpitokorvauksen. Kuka hullu nyt paskaan duuniin menee paskalla palkalla. Hiukan kunnioitusta ihmisiä kohtaan ja aletaan maksamaan kunnon palkkaa. Ei kukaan ääliö tee töitä 7 euron päiväpalkalla. Daa! Ja nyt vertasin työtä työttömyyskorvauksiin. Sossutukiin verrattuna ero on aivan valtava. Ei silti, myönnän, että sossun rahoista voi välillä nipistää sen verran, että saa telkkarin ostettua (maksetaan sitä kaksi vuotta 50 euroa kuukaudessa), mutta kyllä se silloin näkyy välittömästi ruokapussissa. Sitten sellaisena pienenä vinkkinä, minulla on nyt ensimmäistä kertaa vuosiin juuri ja juuri varaa ostaa vaatteita, kiitos opintolainan. Että minun puolestanne voitte vetää juttunne perseeseen. Ja kyllä, olen ollut töissä, juurikin tuolla seitsämän euron päiväpalkalla. Niin, ja jos lääkärikäynnit olisivat halvempia (pakkokin jo olla jos meinaat työttömien ja sosiaaliturvan varassa olevien tuloja tiputtaa), niin mistä se raha sitten otettaisiin? Puolen vuoden hammashoitokuluni: yli 100 euroa. Jos olisi toiminut aktiivisesti ja varannut aina uuden ajan, kyseinen summa olisi lähempänä 200 euroa. Ja ihan perushoitoa. Jo viisaudenhampaista tulee yhteensä neljä käyntiä.
Nysvä linkki 20. tammikuuta 2004 kello 18.30
Nysvä 20. tammikuuta 2004 kello 18.30 linkki [quote:7186a9b86c]Puolen vuoden hammashoitokuluni: yli 100 euroa. Jos olisi toiminut aktiivisesti ja varannut aina uuden ajan, kyseinen summa olisi lähempänä 200 euroa. Ja ihan perushoitoa.[/quote:7186a9b86c] No jospa ostat 1,5euron hammasharjan ja hammastahnaa etkä syö kaikkea paskaa mikä tuhoaa hampaita :) no joo...ei jaksa nyt jauhaa...elä vedä hernettä nenään tosta :-o ------------ Nysvä 8o
Pyöveli linkki 21. tammikuuta 2004 kello 7.10
Pyöveli 21. tammikuuta 2004 kello 7.10 linkki [quote:2195404bd8="Kreifi"]Sanomasi 10% tarkoittaa siis aika suoraan (sossutuella laskettuna), että työtätekevät saavat veronalennuksia - tadaa - 5 euroa. Sinun mallisi on kaikessa yksinkertaisuudessaan "rikkaat rikkaammiksi ja köyhät köyhemmiksi".][/quote:2195404bd8] No joo.. Ei se malli tietenkään voi ihan noin yksinkertaisesti voi toimia, mutta periaattella kyllä - varmaankin. Talous on kyllä semmoinen aihealue, että jos joku voisi ennustaa miten kehitystä tulee tapahtumaan, hän varmaankin löisi rahoiksi. Mutta kuulostat lähinnä katkeralta. Ja se 10% oli ihan vain stetsonista vetäisty heitto.. prosentti voisi olla ihan yhtähyvin 20...30...40... :) Mutta veronalennuksia tulisi mielestäni antaa prosentuaalisesti rikkaille yhtä paljon kuin köyhille... Eli mitenkään progressiivisesti vain prosenttialennus. [quote:2195404bd8="Kreifi"]Sitten sellaisena pienenä vinkkinä, minulla on nyt ensimmäistä kertaa vuosiin juuri ja juuri varaa ostaa vaatteita, kiitos opintolainan. Että minun puolestanne voitte vetää juttunne perseeseen. Ja kyllä, olen ollut töissä, juurikin tuolla seitsämän euron päiväpalkalla..[/quote:2195404bd8] Siis ei saatana.. Mihin sulla mukamas menee niin pirun paljon massia... Taitaa poju dokata ja vetää pölliä sen verran että fyffet kuluu kaikki muuhun. Kelan sivuilta tarkastettuna peruspäiväraha on 23,16 euroa päivä..., noin 22 arkipäivää kuussa, tekee noin 500 egee kuussa... -nimelliset verot... + asumislisä päälle.. Ei juma, ei pysty tajuun... Vai asutkos siis vielä himassa...?
Kreifi linkki 21. tammikuuta 2004 kello 13.00
Kreifi 21. tammikuuta 2004 kello 13.00 linkki [quote:dea734d4a4="Pyöveli"]Mutta kuulostat lähinnä katkeralta.[/quote:dea734d4a4]Katkeralta ehkä hitusen, sillä olen elänyt koko elämäni siellä "rahaa on ruokaan" -tasolla. Mutta lähinnä kyse on siitä, että minusta olemme saavuttaneet sellaisen alimman tason, jota ei kannata enää tiputtaa. Me pystymme tässä yhteiskunnassa huolehtimaan hyvin huonoitenkin voivista (toimeentulevista). [quote:dea734d4a4]Siis ei saatana.. Mihin sulla mukamas menee niin pirun paljon massia... Taitaa poju dokata ja vetää pölliä sen verran että fyffet kuluu kaikki muuhun. Kelan sivuilta tarkastettuna peruspäiväraha on 23,16 euroa päivä..., noin 22 arkipäivää kuussa, tekee noin 500 egee kuussa... -nimelliset verot... + asumislisä päälle.. Ei juma, ei pysty tajuun... Vai asutkos siis vielä himassa...?[/quote:dea734d4a4]Minä puhuin täysin sossun tuosta (ja paikoin KELAn korvauksista, joskin niitä saadessani asuin vielä kotona, mutta silloin olinkin töissä). Sossusta saa sen 300, siitä sitten laskemaan kun aletaan menoja ja ruokakuluja miinustamaan. Ja tuo laskemasi 500 ei siis missään mielessä välttämättä edes päädy käteesi. Peruspäiväraha on kuitenkin se noin 400 euroa, taitaa olla hiukan alle. Hyvä ratkaisu on aina hyvä ratkaisu ja olen kohtalaisen avoin uusille "malleille", mutta älkää perkele alkako köyhiä köyhdyttämään. PS. Ja jos jätät henkilökohtaiset syytökset/vihjaukset pois. Kiitos.
TypoDemon linkki 21. tammikuuta 2004 kello 14.51
TypoDemon 21. tammikuuta 2004 kello 14.51 linkki Hmm. Tuon nyt oman mielipiteeni tähän kekoon: Sosiaaliturvan ei tarvitsisi olla niin iso, sellaisille jotka tosiaan saavat ihan hyvin. Asiat pakkaa menemään niin, että vaikka saa lopputilin töistä, niin elintaso ei laske entisestä yhtään, kun erinäisiä tukia saa sen verran, että oikeastaan jättää vain jotain pois niin samanlaisesti voi elää kuin ennenkin. Tästä esimerkkinä meidän perhe. Äiti sai lopputilin työstään, olin aluksi huolissani, että mitenkäs tässä talouden käy, mutta tossa juuri ostimme kaksi upouutta autoa pihaan ja asustelemme mukavankokoisessa omakotitalossa. Mistään en ole joutunut luopumaan sen jälkeen kuin äiti sai lopputilin. Kai äidin saama tulo kuussa nyt hieman tippui, mutta kun ottaa huomioon, että palkasta menee isompi osa veroihin. Jokseenkin minusta tuntuu älyttömän typerältä, että talouteemme ei vaikuttanut mitenkään se, että toinen vanhemmistani lopetti työnteon. Toki asia on hieman eri jos elintaso on jo matalalla silloin kun saa lopputilin, mutta se vasta huvittavaa olisikin jos se sen jälkeen nousisi. Jos olet jo valmiiksi "rahaa on ruokaan" -tasolla, niin ei sossun luukin ole tarkoius ketään pelastaa "Minulla on varaa autoon joka viikonpäivälle" -tasolle. Eräs asia minua myös kummastuttaa, että miksi sitten työttömistä ihan oikeasti pitää pitää niin hyvää huolta. Onhan se hyvä, ettei ole mitään pummeja missään kulmissa norkoilemassa, mutta helvettisoikoon jos on jo parikymmentä vuotta ollut työttömänä ja ryyppää saamansa rahan, niin en mielelläni sellaisille rahaa antaisi. Suomen systeemi ajaa liikaa helppo-heikkejä tallaiseen ja se ärsyttää minua. Olen kuullut sanovan. "Saisin töitä siitä kampaamosta, mutta en jaksa mennä töihin. Rahaa ei oikeestaan tule sen enempää ja sit en saa kattoa telkkaria päivisin." Olin kyseisellä hetkellä aika ällistynyt. Miksipää siis mennä 30 tuntia viikossa rehkimään jonnekkin, kun saat miltein saman tekemättä mitään? Mitä opintotukiin tulee, niin minusta ne ovat suht hyvät. Opiskelijoilla on itsellään erinäisiä rahareikiä, kuten esim. ryyppääminen, joka tuntuu olevan hyvin suosittua. Itse asustelen vielä kotona vaikka opiskelen, koska olen alle 20 ja saisin noin 80 e kuukaudessa jos en asuisi kotona. Tällä hetkellä saan 40 e kuussa opintotukea, eli aikalailla vanhempien rahoilla elelen, vaikka se tuntuukin tyhmältä. (Kesällä intiin, ja sitten intin jälkeen onkin pari vuotta vanhempi niin saa kunnon tuet...) Mitä nyt kavereita tuntee, niin kyllä useimmat menevät baariin juomaan muutaman kerran kuussa vähintään. Yksi ilta on helposti 40 e niin ei minusta ihmekkään jos rahat ovat lopussa aina. Myöskin työnteko on ihan kelpo vaihtoehto opiskelujen ohella jos nyt ihan välttämättä haluaa ostaa uuden telkkarin, uudet 5,1 surround kaijuttimet, tv-hyllyn, dvd-soittimen ja muuta roinaa parin kuun sisällä, kuten kaverini teki. Ei ole minusta mitään syytä antaa lisää rahaa niille jotka ryyppäävät rahansa, koska he vain ryyppäisivät sitten enemmän ja vikisisivät saman verran. En itse kuitenkaan haluaisi mitenkään tiputtaa verotasoja. Lähinä itse haluaisin, että niiltä, jotka saavat hyvää työttömyskorvausta saisivat vähemmän, johon itseasiassa kai tuli joku muutos tässä, kun äiti jotain vikisi, että veroprosentti oli noussut kahdella. Laitettaisiin sitten vaikka raha terveydenhuoltoon ja pienten koulujen ylläpitoon. Tuntuu typerältä, jos joutuu menemään pitkiäkin matkoja bussilla kouluun, kun rahaa säästyisi jonkun verran siinäkin, kun ei sen bussin tarvitsisi joka päivä ajaa niin kauas. Haluaisin myös, että Suomi maksaisi velkaan sa pois, eikä perkelevie ottaisi sitä lisää. Ennenpitkää sitä vyöttä pitää kiristää, ja itse olisin sillä kannalla, että olisi hyvä aloittaa jo vyön kiristys ja sitten muutaman vuoden päästä, ehkä seuraavan hallituksen aikana, vedettäisiin kunnon puristus ja päästäisiin huomattavasti alaspäin velassa. Näin korkojen maksamiseen ei kuluisi törkeästi rahaa ja sitä riittäisi vaikka jollekkin Yksinäisten ja syrjäytyneiden taiteilijoiden seuralle. Homman nimi on kuitenkin se, että minimi palkkaa on nostettava, tai sitten työttömiltä pitää ottaa rahaa pois. Rahaa ei saada tyhjästä lisää, eli jos minimipalkkaa nostetaan on otettava lainaa tai muualta pois, ja jos työttömiltä rahaa otetaan pois, saadaan sitä kulutettua sinne, missä sitä myös tarvitaan. Ps: lisää varmaan tulevaisuudessa, mutta nyt on kuitenkin pakko lähteä.
Pyöveli linkki 22. tammikuuta 2004 kello 7.25
Pyöveli 22. tammikuuta 2004 kello 7.25 linkki [quote:a4f7320462="Kreifi"]Minä puhuin täysin sossun tuosta (ja paikoin KELAn korvauksista, joskin niitä saadessani asuin vielä kotona, mutta silloin olinkin töissä). Sossusta saa sen 300, siitä sitten laskemaan kun aletaan menoja ja ruokakuluja miinustamaan. PS. Ja jos jätät henkilökohtaiset syytökset/vihjaukset pois. Kiitos.[/quote:a4f7320462] Jahas... Mä en kyllä vieläkään ymmärrä että miksi puhut vaan sossun tukiaisista. Siis et saa peruspäivärahaa? Eikös se kuulu jokaiselle jolla on jonkinsortin ammattikoulutusta ja jos ei ole niin töhin voi hakeutua työmarkkinatuella...? Ja siis sossutuet tulee sitten siihen päälle jos ei muuten selviä? Mutta selvennä tätä kaaviota niin ei tule sitten vääriä käsityksiä. Ja mitä tarkoitat tuolla henkilökohtaisilla vihjauksilla/syytöksillä...? Jos niitä olisi ollut niin olisin kirjaimellisesti laulanut sut suohon... Mutta sorry, jos olen loukannut herkkiä tunteitasi :)
Daddy-o linkki 23. tammikuuta 2004 kello 8.30
Daddy-o 23. tammikuuta 2004 kello 8.30 linkki Terve! Pitkään olen seurannut foorumin keskustelua, mutta nyt on jo pakko osallistua.... [quote:ed90814399="Kreifi"]Minä puhuin täysin sossun tuosta (ja paikoin KELAn korvauksista, joskin niitä saadessani asuin vielä kotona, mutta silloin olinkin töissä). Sossusta saa sen 300, siitä sitten laskemaan kun aletaan menoja ja ruokakuluja miinustamaan. [/quote:ed90814399] Siis no jos sinä puhut pelkistä sossun tuista niin tarkoitatko nyt että et saa kelalta mitään korvauksia..eli ei asumislisää eikä työttömyyspäivärahaa? Hiukan ihmetyttää miksi et saa jos näin on? Sen sijaan jos saat noita molempia + vielä sossusta käyt hakemassa rahaa niin ihmettelen kyllä todella paljon miten voit elää "rahaa on ruokaa"-tasolla kuten itse sanoit! [quote:ed90814399="Kreifi"] Ja tuo laskemasi 500 ei siis missään mielessä välttämättä edes päädy käteesi. Peruspäiväraha on kuitenkin se noin 400 euroa, taitaa olla hiukan alle. [/quote:ed90814399] Peruspäiväraha on todellakin 23,16e/pvä josta 22 arkipäivällä kuukaudessa laskettuna tulee 509,52e, tämä ei tietenkään jää käteen vaan verottaja vie tästä osan...Jos et ole verottajaan ollut yhteydessä, sinulta menee veroa 20% joten sinulle jää käteen 407,62e eli yli 400e Toki tämä vaihtelee arkipäivien mukaan jos siis jossain kuussa on 21 arkipäivää saat vähemmän. Mutta tietääkseni työttömän on mahdollista hakea ns. työttömänverokortti joka tarkoittaa että veroa menee joku aivan naurettavan pieni määrä...jos muistan oikein se oli 5% tai alle...(tämä siis ainakin kun on työmarkkinatuella hommissa) Niin ja työmarkkina tuella voi siis mennä myös hommiin...raha on taas sama eli 23.16e/pvä Niin sitten se asumistuki...oletan että et siis enää asu kotona. Siis sitähän sun pakko saada tai sitten et vaan hae sitä joka on sitten omaa tyhmyyttäs... Eli noita tukia sun pitäs saada...Jos niitä et saa esim työttömyyspäivärahaa, niin kysyn vaan mikset? Seuraava on suoraan Kelan sivuilta: [quote:ed90814399] Työttömyyspäivärahaa saa 17 - 64-vuotias työtön, joka -asuu Suomessa -ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon -hakee kokoaikatyötä -on työkykyinen ja työmarkkinoiden käytettävissä -täyttää työssäoloehdon. [/quote:ed90814399] Mitä noista ehdoista et täytä? Ilmeisesti asut Suomessa ja varmaankin olet ilmottautunut työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi ja haet kokoaikatyötä. Sitten tietty jos et ole ollut tarpeeksi työelämässä et ehkä saa päivärahaa, mutta silloinkin voit mennä työmarkkinatuella töihin (kyllä johonkin pääsee) ja saat saman rahan kuin tuo päivärahakin on. Ja tietty sinun tulee hakea aina yhteishauissa kouluihin ja mikäli sitä ei tee tulee 6kk karenssi tietääkseni...Mutta se on oma päätös hakeeko vai ei ja saako rahaa vai ei.... Nyt alkaa olla tekstiä jo niin paljon että alan lopetella ... loppuun vain haluaisinkin kysyä että mitä tukia oikeen saat ja jos et edellä mainittuja tukia saa niin miksi? Ihmettelen suuresti jos et saa Kelalta mitään!
Kreifi linkki 30. tammikuuta 2004 kello 12.27
Kreifi 30. tammikuuta 2004 kello 12.27 linkki Nojuu, voisin jatkaa soppaamista vielä hiukan. Aluksi pari lainausta ja yritän lopussa hiukan yksinkertaistaa juttua. [quote:cedd88205c="TypoDemon"]Eräs asia minua myös kummastuttaa, että miksi sitten työttömistä ihan oikeasti pitää pitää niin hyvää huolta.[/quote:cedd88205c]Että ensin valtio vie työt alta ja sitten ei edes huolehdita hylätystä ihmisestä. Oookoo, kuulostaa hyvältä. [quote:cedd88205c]Onhan se hyvä, ettei ole mitään pummeja missään kulmissa norkoilemassa, mutta helvettisoikoon jos on jo parikymmentä vuotta ollut työttömänä ja ryyppää saamansa rahan, niin en mielelläni sellaisille rahaa antaisi.[/quote:cedd88205c]Kyseisessä mainitsemassasi tapauksessa on kyse sairaudesta ja ihmistä tulisi auttaa. Mutta jos ohitamme tuon vain viitteellisenä ja huonona esimerkkinä, niin luuletko, että jokainen 20 vuotta työttömänä ollut nauttii siitä? Luuletko edes, että suurin osa? [quote:cedd88205c]Suomen systeemi ajaa liikaa helppo-heikkejä tallaiseen ja se ärsyttää minua.[/quote:cedd88205c]Mjuu.. onko niitä edes olemassa? :P Vastaukseen ei sitten empiiristä tietoa. Kyllä, minusta asiaa voisi oikeasti tutkia, siihen asti moiset väitökset ovat puhdasta teoriaa. [quote:cedd88205c]Olen kuullut sanovan. "Saisin töitä siitä kampaamosta, mutta en jaksa mennä töihin. Rahaa ei oikeestaan tule sen enempää ja sit en saa kattoa telkkaria päivisin." Olin kyseisellä hetkellä aika ällistynyt. Miksipää siis mennä 30 tuntia viikossa rehkimään jonnekkin, kun saat miltein saman tekemättä mitään?[/quote:cedd88205c]Kuka niin tyhmä on, että menee töihin 30 euron päiväpalkalla? Ja minä voisin tähän sanoa "Olen kuullut monien tuttujeni, jotka ovat aikamoisia lusmuja, sanovan 'sais nyt ees jotain työtä'." Ja opiskelijoiden ruma maalaaminen on typerää. Minä en tiedä mitä opintotuki on, kaipa se jotain 200 euroa taitaa olla minun kohdallani, mutta enpä ole sitä joutunut miettimään, sillä lainan otin. Vaatteisiin, tietokoneeseen ja elämiseen se meni. Ikävää kuitenkin, että olin lähes pakotettu kyseiseen lainaan. [quote:cedd88205c]En itse kuitenkaan haluaisi mitenkään tiputtaa verotasoja. Lähinä itse haluaisin, että niiltä, jotka saavat hyvää työttömyskorvausta saisivat vähemmän --[/quote:cedd88205c]Se on hyvä, että et halua tiputtaa veroja. Siinä on jo hiukan järkeä. Ikävä kyllä sitten sanot jotain mikä ei enää olekaan niin järkevää. Hyvää työttömyyskorvausta saavat OVAT ANSAINNEET TUKENSA. Hyvänen aika, älkää nyt niitä rahoja menkö leikkaamaan. Tämähän menee jo ihan naurettavaksi pelleilyksi, jossa argumentit revitään jostakin tuulesta mitään ajattelematta. Lisää veroista tekstissäni myöhemmin. Kerron, että mitä veroja sitä sitten pitää keventää. [quote:cedd88205c]Haluaisin myös, että Suomi maksaisi velkaan sa pois, eikä perkelevie ottaisi sitä lisää. Ennenpitkää sitä vyötä pittää kiristää, ja itse olisin sillä kannalla, että olisi hyvä aloittaa jo vyön kiristys ja sitten muutaman vuoden päästä, ehkä seuraavan hallituksen aikana, vedettäisiin kunnon puristus ja päästäisiin huomattavasti alaspäin velassa. Näin korkojen maksamiseen ei kuluisi törkeästi rahaa ja sitä riittäisi vaikka jollekkin Yksinäisten ja syrjäytyneiden taiteilijoiden seuralle.[/quote:cedd88205c]Ajattelin melkein täysin samoin pari kuukautta sitten. Sitten tutkin, laskin ja mietiskelin ja totesin, että ei helvetti, me ollaan kusessa, me ollaan todellakin kusessa. Ajattelin "kiristetään hiukan vyötä, pidetään palvelut pystyssä, mutta nipistetään ja maksetaan sitä velkaa pois". Mutta ajatukseni kääntyi muotoon "Tähän maahan vaadittaisiin satoja Nokioita, jotta velka saataisiin maksettua sadoissa vuosissa". Se velka mikä valtiollamme on, on niin järjetön, että me emme pysty sitä maksamaan ikinä takaisin vaikka tekisimme mitä. Lyhentämään pääsemme, jos vienti vetää ja ulkomaalaiset tulevat maahamme tuomaan rahojaan. Olen todella todella surullinen tämän velan takia ja jos voisin, peruuttaisin laman, mutta kun en voi. Se on ikävää, että yleensä aina taloutensa hyvin hoitanut Suomi - hyvinvointivaltio - teki yhden ison virheen ja nyt se on ikuinen taakkamme. [quote:cedd88205c]Homman nimi on kuitenkin se, että minimi palkkaa on nostettava, tai sitten työttömiltä pitää ottaa rahaa pois. Rahaa ei saada tyhjästä lisää, eli jos minimipalkkaa nostetaan on otettava lainaa tai muualta pois, ja jos työttömiltä rahaa otetaan pois, saadaan sitä kulutettua sinne, missä sitä myös tarvitaan.[/quote:cedd88205c]Ei millään pahalla, mutta tiedätkö miksi näin ei tehdä? Koska se yksinkertaisesti on tyhmää. Jos tuo toimisi, niin luulisi, että toimintamallia olisi toteutettu - se kun poistaa työttömyyden. Jos minimipalkkaa nostetaan, niin tuleeko sillon työpaikkoja lisää? Miksi? Miten? Kuka maksaa? Samaa voisin sanoa työttömyystukien tiputtamisesta. Miksi? Ja mitä ihmettä se auttaa? (vastaan kysymyksiin postini lopussa) [quote:cedd88205c="Pyöveli"]Ja mitä tarkoitat tuolla henkilökohtaisilla vihjauksilla/syytöksillä...? Jos niitä olisi ollut niin olisin kirjaimellisesti laulanut sut suohon... Mutta sorry, jos olen loukannut herkkiä tunteitasi :)[/quote:cedd88205c]"Taitaa poju dokata ja vetää pölliä sen verran että fyffet kuluu kaikki muuhun." Ja jotenkin minua huvittaa laulamisesi, mutta tervetuloa toki. :) Kysymyksiin tilanteestani vastaan seuraavassa. [quote:cedd88205c="Daddy-o"]Siis no jos sinä puhut pelkistä sossun tuista niin tarkoitatko nyt että et saa kelalta mitään korvauksia..eli ei asumislisää eikä työttömyyspäivärahaa? Hiukan ihmetyttää miksi et saa jos näin on? Sen sijaan jos saat noita molempia + vielä sossusta käyt hakemassa rahaa niin ihmettelen kyllä todella paljon miten voit elää "rahaa on ruokaa"-tasolla kuten itse sanoit![/quote:cedd88205c]Kaipaatte - suorastaan huudatte - minusta infoa. Saatte haluamanne. Kuten olen jo maininnut, nykyään tulen toimeen opintolainalla ja -tuella. Olen saanut päivärahaa (mutkan kautta) ja olen ollut sossun asiakas monissa erilaisissa tilanteissa (jopa niin, että asuin yksin ja sain kotona asuvan tuet). Luonnollisesti saan nykyään täyden asumistuen. [quote:cedd88205c]Niin ja työmarkkina tuella voi siis mennä myös hommiin...raha on taas sama eli 23.16e/pvä[/quote:cedd88205c]Kyllä, tämä on yksi niistä typeryyksistä, josta puhuinkin jo aiemmin. Toki työhjarjoittelu- ja työkokeilupaikat ovat melkein aina täynnä, mutta.. eipähän niihin mene kuin kaikki innokkaimmat. Itse en ollut työkokoilussa puoli vuotta rahan takia (onko joku?) vaan halusin tutustua alaan miettiässäni, että olisikohan siinä tulevaisuuteni. Kiitos työkokeilun, opiskelen nykyään ihan muuta. Ja voisinpa vielä tämän työkokeilun ja työharjoittelun mainostajille mainita, että minä esimerkiksi jouduin tappelamaan, jotta olisin saanut olla siellä (olin vastoin sääntöjä siellä kesän). psst, ja siihen tulee lisänä ylläpitokorvaus. [quote:cedd88205c]Eli noita tukia sun pitäs saada...Jos niitä et saa esim työttömyyspäivärahaa, niin kysyn vaan mikset?[/quote:cedd88205c]Ai, sitten ne kyllä valehteli minulle työkkärissä. Onkos tuo muuttunut, nykyään ei vaadita ammatillista koulutusta? En viitsi enempää itsestäni puhua, mitään tuskin jäi epäselväksi. Nyt kuitenkin siihen lupaamaani loppuselvitykseen. Eniten minua häiritsee se, että te sanotte suoraan tai rivien välistä, että työttömiä ei kiinnosta tehdä töitä. Ei minuakaan kiinnosta, vihaan perinteistä päivätyötä, jossa herätään aamulla aikaisin ja päästään iltapäivällä pois. Silti ottaisin työtä vastaan heti, kun sitä saisin (paitsi nyt, en halua keskeyttää opintojani) ja aivan varmasti valmistuttuani olen hakemassa töitä, joskus teen varmasti muita suunnitelmia, jotta minun ei tarvitsisi lähteä tuohon tylsään rumbaan. Ihmisiä ei välttämättä innosta, mutta se ei tarkoita, että työttömät mielellään istuvat sohvalla saaden senttejä kouraan, kun töistä saa oikeasti enemmän rahaa. Pienin Suomessa tunnetuin palkka TES:in mukaan on jotain vajaa 1500 euroa. Verrataas tätä siihen toimeentulotukeen tai työttömyyskorvaukseen. Keskipalkka Suomessa on 2200 euroa. En viitsi enää edes alkaa vertaamaan. Missä se ongelma on? Tuleeko meille 100 000 uutta työpaikkaa, kun työttömyystuesta otetaan jokin tietty pala pois? Voitte ottaa vertailukohteita maista, joissa on yli 10% työttömyys, mutta eivät ole hyvinvointivaltioita. Semmoinen Suomesta tulisi. Jiihaa! Jos joku kuitenkin sanoo kyllä, haluaisin kuulla selvityksen, että miten se tapahtuu. Entä kun otetaan esimerkkitapaus Matti P, jonka TES:in määräämä palkka vessanpönttökuurarina on 1500 euroa. Heittäkääpä veikkauksia, kuinka monta euroa Matti P:n on tuotava rahaa yritykselle, jotta Matti olisi ns. kannattava työntekijä. Kyllä, jopa viisinkertainen summa (joidenkin lähteiden mukaan jopa enemmän). Ongelmana on kaikki ne maksut, jotka työnantaja maksaa. Näitä maksuja vähentämällä voisimme saada joitakin työpaikkoja, koska tuolloin yrityksillä olisi todellakin varaa palkata työntekijöitä, koska yksi työntekijä ei enää tulisi niin kamalan kalliiksi. Kuvitelkaapa nyt tuohon kaikkeen minimipalkan nostaminen. Sehän johtaisi SUORANAISESTI työpaikkojen vähenemiseen. Lisäksi peräänkuulutan yritysten hyvinvointia. Vienti ja ulkomaalaiset suomessa, noista kerätään rahat, ja nuo ovat lähes se ainoa keino. (Ja kenenkään on turha kysyä minulta, että miten tämä tapahtuu, en ole talousnero.) Työttömyyteen ei löydy kokonaisvaltaista ratkaisua. Toki voidaan keksiä monia erilaisia ratkaisuja, joilla saadaan joitakin työpaikkoja, mutta merkittäviä korjauksia on hyvin vaikea sormia napsauttamalla luoda. Jos teidän keinonne, nuo yksinkertaiset ja selkeät, toimisivat, miksi niitä ei ole käytetty? LYHYESTI: Tehdään työntekijästä työnantajalle halpa, jotta hän haluaa palkata tämän. Tätä kautta kulutus lisääntyy ja syntyy lisää uusia työpaikkoja. Tämäkään ratkaisu ei tee mitään maagista, mutta on huomattavasti parempi kuin vähäosaisten kiduttaminen. Voimme vain lopuksi sanoa "Helvetin lama, olemme edelleen kusessa, odotamme vain pommin räjähtämistä". PS. Tekstissä voi esiintyä hassuuksia asettelun osalta, koska notepad päätti olla hassu.
Pyöveli linkki 30. tammikuuta 2004 kello 15.34
Pyöveli 30. tammikuuta 2004 kello 15.34 linkki [quote:398d8e0292="Kreifi"]Kyseisessä mainitsemassasi tapauksessa on kyse sairaudesta ja ihmistä tulisi auttaa.[/quote:398d8e0292] Kuinka kyseinen esimerkki oli huono...? Jos joku oikeasti dokaa suuninsa, kämppänsä, perheensä ja vaikka autonsa, niin rahahana kiinni samantien. Ja sairaus... Ehkä alkoholismi on tosiaan sairaus, mutta olen sitä mieltä että suurin osa alkoholisteista on tilaansa itse suurin syypää. Eli jos vaikkapa vaimo lähtee kävelemään, niin ei sitten osata muuta kuin alkaa dokaamaan. ja kierre on valmis. Kyllä sitä apua saa jos vain viitsii etsiä. Eri asia sitten etsiikö, kun kännissä ja itsesäälissä piehtarointi on niin kivaa. Se pieni osa joka sitetn sairastuu vaikkapa genetiikkansa takia on kuitenkin loppupeleissä häviävän pieni osa. [quote:398d8e0292="Kreifi"]Kuka niin tyhmä on, että menee töihin 30 euron päiväpalkalla?[/quote:398d8e0292] Nimenomaan. Juuri tuossaon pointti jolla vetäisit maton jalkojesi alta. Miksi vitussa mennä töihin kun työttömänä hankkii miltei saman rahan kotona makoilemalla... [quote:398d8e0292="Kreifi"]Mutta ajatukseni kääntyi muotoon "Tähän maahan vaadittaisiin satoja Nokioita, jotta velka saataisiin maksettua sadoissa vuosissa". Se velka mikä valtiollamme on, on niin järjetön, että me emme pysty sitä maksamaan ikinä takaisin vaikka tekisimme mitä. Lyhentämään pääsemme, jos vienti vetää ja ulkomaalaiset tulevat maahamme tuomaan rahojaan.[/quote:398d8e0292] Hmmm... Ei se asia kyllä taida ihan noinkaan olla... Valtion velka vuoden 2002 lopussa oli 59 mrd. euroa eli 42,5 prosenttia suhteessa kansantuotteeseen. Tätä velkaa saatiin esimerkiksi Sauli Niinistön 2. valtiovarainministerikaudella lyhennettyä noin 10 mrd euroa. Eli ei siihen ihan satoja vuosia mene. Vuodelle 2004 valtion budjettiin on suunniteltu n. 2 mrd euron lisälainoitusta. Vuoden 2004 budjetti on noin 1,3 mrd. euroa alijäämäinen. Valtiontalouden ja julkisen talouden tasapainolla mitattuna Suomi säilyy edelleen EU:n parhaiden joukossa. Eli kun vyötä kiristetään ja tehdään leikkauksia, niin ei velkataakka jää ikuisiksi ajoiksi taakaksemme - kuten Kreifi väittää... (ja jos joku ei usko minua, niin käy tsekkaamassa valtiovarainministeriön sivut; www.vm.fi ) Luvut ovat sieltä kopioituja. [quote:398d8e0292="Kreifi"]Pienin Suomessa tunnetuin palkka TES:in mukaan on jotain vajaa 1500 euroa. Verrataas tätä siihen toimeentulotukeen[/quote:398d8e0292] Suomessahan ei varsinaisesti ole määrätty laissa mitään ehdotonta minimipalkkaa vaan minimipalkka määräytyy eri ammattijärjestöjen sopimusten mukaisesti, mutta 1500 euroa kuussa on varsin suuri palkka mielestäni. Voisin luetella heti montakin alaa jossa ihmiset tienaavat alle tämän sinun määrittelemän "minimipalkan" Yleensäkin minua alkaa haiskahtamaan tämä asia että ihmiset valittavat ettei rahaa ole ja se vähä ei riitä mihinkään. Kuitenkin Daddy-o laski tuossa edellä selvät faktat ja ihmettelen suuresti miten jotkin ihmiset vielä kehtaavat valittaa ettei rahat riitä. Tietysti kuten aiemmin sanottiin, jos ei olla valmiita tinkimään yhtään elintasosta, niin ehkä se valtionavustus ei sitten riitä. Mutta suu säkkiä myöten. Mielestäni -vaikka se saattaa kuulostaa jyrkältä mielipiteeltä- yhteiskunta ei ole velvollinen korvaamaan ihmiselle vastaavaa elintasoa/asumispaikkaa/mukavuutta kuin ennen työttömyyttä. Jos työttömyys iskee, niin on muutettava sellaiseen asuntoon ja paikkaan jonka kykenee maksamaan - niitä alueita on suomessakin runsaasti - ei kaikkien ns. työttömien tarvitse asua kaupungin keskustassa metrin päässä lähikaupasta.
TypoDemon linkki 30. tammikuuta 2004 kello 16.23
TypoDemon 30. tammikuuta 2004 kello 16.23 linkki Tämä on nyt viimeinen viestini tähän jupakkaan, koska se on mennyt aivan naurettavaksi.Kreifi tuntuu vääristelevän omia tulojaan kokoajan. Kelan sivuilta käy 5 klikkauksella ilmi, että kreifi saisi tuota 200 e opintolainaa jos olisi toisen asteen opiskelija tai jotain. Tässä nyt ei varmaan enää lukiossa / ammattikoulussa olla? Kaikenlisäksi hekin saavat 171 euroa asumislisää. Kreifi: "Kuka niin tyhmä on, että menee töihin 30 euron päiväpalkalla?" Olet koko viestiketjun ajan mouhannut miten työttömien pitäisi saada enemmän rahaa ja sitten menet väläyttämään, että töistä saa niin vähän palkkaa että vittux mua kiinnostaa niinq. En ymmärrä miten voit kestää itseäsi. Haluat vain haalia itsellesi mahdollisimman paljon rahaa tekemättä mitään muuta kuin kertomalla alennettuja rahatuloja. En sinusta tiedä, mutta itse en ainakaan halua elää muiden rahoilla. Tekisin paljon mielummin töitä kun istuskelisin kotona telkkaria katsomassa, vaikka saisinkin aivan samaa rahasummaa. Itse et taida lainkaan ajatella,e ttä sinä tosiaan elät muiden tekemällä työllä ja sitten valitat, että ihan perseestä. ANTAKAA LISÄÄ RAHAA ET MUN EI TARRVI TEHDÄ MITÄÄ! Oletko koskaan myös ajatellut sitä, että ehkä silla on joku syy miksi ei työpaikkaa enää pidetä yllä? Helvetin tyhmää turhia työntekijöitäkin on pitää palkkalistoilla. Ja mitä sitten jos saat potkut? Noniin. Sinuthan potkittiin, joten et ole velvollinen enää työpaikanhakuun ja elelet muiden työllä? Juuri näitä lisää! Kreifi: "Hyvää työttömyyskorvausta saavat OVAT ANSAINNEET TUKENSA. Hyvänen aika, älkää nyt niitä rahoja menkö leikkaamaan. Tämähän menee jo ihan naurettavaksi pelleilyksi, jossa argumentit revitään jostakin tuulesta mitään ajattelematta." HAAHHAHAHAHAHAHAHAHAAH! Suorastaan voisi sanoa vaikka että omglol. Eivätkö työntekijät ole ansainneet palkkaansa? Eipä tietenkään! Sehän kuuluu niille jotka eivät tee työtä! SEN ON PAKKO OLLA NIIN! KYLLÄ! Kreifi: "Ei millään pahalla, mutta tiedätkö miksi näin ei tehdä? Koska se yksinkertaisesti on tyhmää. Jos tuo toimisi, niin luulisi, että toimintamallia olisi toteutettu - se kun poistaa työttömyyden. Jos minimipalkkaa nostetaan, niin tuleeko sillon työpaikkoja lisää? Miksi? Miten? Kuka maksaa? Samaa voisin sanoa työttömyystukien tiputtamisesta. Miksi? Ja mitä ihmettä se auttaa?" No en minä teidä miksi sitä ei olla kokeiltu kunnon mittakaavassa. Minä en päätä sitä. Eduskunnassa on ties millaista Tony Halmetta ja Mikko Alataloa, niin ei siellä mitkään radikaalit teot pääse läpi. Jos minumipalkkaa nostetaan, niin se ei tuo lisää työpaikkoja, vaan täyttää tyhjät paikat. Ja kuka maksaa? Työttömän palkan noustessa niin vähän, kuten tässä nyt on kai marmatettu vuosikausia, niin eihän siihen sitten paljon lisää rahaa tarvitakkaan? Työttömyystukien tiputtaminen ajaisi lisää niitä työttömiä avoimiin työpaikkoihin. Tämä sitäpaitsi vielä lisäisi yriittäjyyttä. Viisas yrittäjä ei aloita silloin omaa yritystä, kun vakaa, muiden työllä saavuttama, elanto pitää hänet hengissä. Silloin yrittämisestäkin tulisi kannattavaa ja sehän nyt on joku trendi-ilmiö muutenkin. Ah, ja ne uudet yritykset luo sii slisää työpaikoja. Kreifi: "LYHYESTI: Tehdään työntekijästä työnantajalle halpa, jotta hän haluaa palkata tämän. Tätä kautta kulutus lisääntyy ja syntyy lisää uusia työpaikkoja. Tämäkään ratkaisu ei tee mitään maagista, mutta on huomattavasti parempi kuin vähäosaisten kiduttaminen. Voimme vain lopuksi sanoa "Helvetin lama, olemme edelleen kusessa, odotamme vain pommin räjähtämistä"." Ihan hyvä idea. Olisihan se hyvä, että palkattu työntekijä ei maksaisi tuplasti sitä mitä palkka on... Onhan se tietenkin kyllä hyvä, että vakuutusten pitää olla kunnossa. Ps: jos notepäd ei toimi, on käyttäjässä vika. Sen yksinkertaisempaa ohjelmaa saa hakea.
Daddy-o linkki 3. helmikuuta 2004 kello 8.40
Daddy-o 3. helmikuuta 2004 kello 8.40 linkki [quote:21c977c8af="Kreifi"]Kuka niin tyhmä on, että menee töihin 30 euron päiväpalkalla?[/quote:21c977c8af] Kuten jo sanottu tällä vetäisit itseltäsi maton jalkojesi alta...siis et viitsi mennä töihin kun melkeen saman verran saat kotona lusimalla.... No mutta siis...olet opiskelija.... Saat siis opintotuen ja täyden asumislisän + olet ottanut opintolainaa... En edelleenkään ymmärrää miten voit elää ns. "Rahaa on ruokaan"-tasolla... Kyllä noilla pitäisi pärjätä aika hyvin ... kun itse olen pärjännyt opintotuella ja asumislisällä aivan hyvin... Ei sillä mitään luksus elämää eletä mutta en sanoisi että myöskään eläneeni "Rahaa on ruokaan"-tasolla... Tingi vähän elintasostasi hyvä ihminen! Asut varmaan jossain 45 neliön kaksiossa yksin .... ei ihme jos ei rahat riitä....Tai vaihtoehtoisesti et osaa käsitellä rahaa kuten eräät ihmiset...tiedän niitäkin jotka saavat rahaa ja samantien pistävät sen palamaan johonkin mitä nyt sattuvat haluamaan. No mutta harjoittele rahan käyttöa tai tingi elintasostasi sanon minä.... :-D Nyt on kiirus joten kirjoittelenpa myöhemmin lisää ----------------- Daddy-o