Vanha foorumi

Takaisin

Animea??

Yleinen keskustelu
Fourfinger 16. joulukuuta 2003 kello 13.30
Kirjoittaja Viesti
Fourfinger linkki 16. joulukuuta 2003 kello 13.30
Fourfinger 16. joulukuuta 2003 kello 13.30 linkki No niin, onkos anime tuttua tavaraa.. Ite oon animen ystävä ja olisi uberhienoa tietää jotain hyviä animeleffoja mitä en ole katsonut ja jos viälä laittaa sen leffan saatavuus, esimerkiksi: onko se sulla jaossa jollain hubilla tai muuta sellaista.. Tässä muutama mun suosikkianimesarjaa/leffaa... Ghost in the shell, Ninja scroll ja Resurrection, Hellsing 1-13 ja Animatrix... etc,etc
Larppa linkki 16. joulukuuta 2003 kello 14.33
Larppa 16. joulukuuta 2003 kello 14.33 linkki No hyi, häpeä. Anime on kaiken pahan alku ja loppu. :P
Kasila linkki 16. joulukuuta 2003 kello 16.27
Kasila 16. joulukuuta 2003 kello 16.27 linkki KAIKKI on katottu animet
Sivulan Poika linkki 16. joulukuuta 2003 kello 16.57
Sivulan Poika 16. joulukuuta 2003 kello 16.57 linkki [quote:09dfe42d7d="Kasila"]KAIKKI on katottu animet[/quote:09dfe42d7d] Ei muuten ole. Ja hei: http://www.kalikos.org/foorumi/viewtopic.php?t=563&highlight=anime
Kasila linkki 16. joulukuuta 2003 kello 17.33
Kasila 16. joulukuuta 2003 kello 17.33 linkki Oikeesti oon kattonut kaikkee.. DC++ on kaikki helevetisti kaikkee shittii... animee ja mangaa... ja kaikki isot sarjat on hallussa--- sailor moon... joo... no ei sentaan kaikkee.. :)
Guzmo linkki 16. joulukuuta 2003 kello 21.23
Guzmo 16. joulukuuta 2003 kello 21.23 linkki Minäkin pidän mm. Hayao Miyazakin elokuvista. Pokemon ei oikein kolahda.
Sampi linkki 17. joulukuuta 2003 kello 5.34
Sampi 17. joulukuuta 2003 kello 5.34 linkki Miyazaki on nero, ihan oikeasti. Ja löytyyhän sitä muutakin hyvää, Shirow sun sellaiset. Harmi vaan, että Ropeconissa näytetään aina sitä paskaa päätä.. Huoh, tähän aikaan ei pitäisi lähetellä näitä enää.
black knight linkki 17. joulukuuta 2003 kello 7.06
black knight 17. joulukuuta 2003 kello 7.06 linkki itse en ole hirveä anime friikki, mutta mitä olen niitä seurannut, niin parastas viihdettä ovat hellsing, full metal panic, ja tottakai hentai habbahabba zoot zoot vaan teillekin
Fourfinger linkki 17. joulukuuta 2003 kello 14.05
Fourfinger 17. joulukuuta 2003 kello 14.05 linkki [quote:29208055a1="Larppa"]No hyi, häpeä. Anime on kaiken pahan alku ja loppu. :P[/quote:29208055a1] En oikein kyllä yhdy tuohon yleistykseen... Esimerkiksi Henkien kätkemä on loistava animeleffa jos hiukankin ymmärtää sitä ja voisin pitää tässä monen rivin mittaisen luennon animesta, mutta se aivan turhaa niin kuin moni muukin asia tässä maailmassa... 8-)
Fharlanghn linkki 18. joulukuuta 2003 kello 18.33
Fharlanghn 18. joulukuuta 2003 kello 18.33 linkki Miyazakin erinomaisuus on selviö. Muusta animesta ainakin Rumiko Takahashin sarjakuviin pohjautuvat viritykset kuten Urusei Yatsura ja Ranma½ ovat jaksaneet kovasti naurattaa. F
Pyöveli linkki 19. joulukuuta 2003 kello 9.36
Pyöveli 19. joulukuuta 2003 kello 9.36 linkki Ok... Itse en koske animeen pitkällä tikullakaan. Muutaman pätkän olen nähnyt enkä pysty ymmärtämään mikä siinä voi viehättää joitain ihmisiä jopa fanaattisuuteen asti. Piirrosjälkikään kun ei ole mielestäni mitenkään ihmeellistä, juonet on vähintäänkin hämäriä ja outoja, hommassa on epäloogisuuksia ja epärealistisuuksia, yms... Voi tiesti olla että olen katsellut jonkin paskapätkän joka on taas aiheuttanut kuuluisan yleistyksen... Mutta korjatkaa jos olen mennyt sudenkuoppaan. Vaatiiko animen syvimmän olemuksen löytäminen jonkin ihmeen kulttuuritietämyksen japseista vai vaatiiko ymmärtäminen jotain kieroutunutta ominaisuutta mielessä... Ok... No voihan se vaatia tiettyä lapsenmielisyyttä -itse tykkään katsella Simpsoneita tai Futuramaa - mutta nehän on pääsääntöisesti kohdennettukin vanhemmalle ikäpolvelle.
Fourfinger linkki 19. joulukuuta 2003 kello 10.46
Fourfinger 19. joulukuuta 2003 kello 10.46 linkki Kyllähän japsit paljon paskaakin animea suoltaa se on ihan selvä juttu, mutta se riippuu vähän asenteistakin kuinka suhtautuu animeen. [i:2b647f2213]Ai niin, Simpsonit rules!![/i:2b647f2213]
TypoDemon linkki 19. joulukuuta 2003 kello 10.56
TypoDemon 19. joulukuuta 2003 kello 10.56 linkki Joo-o joo-o. Nykyään tosiaan tuntuu siltä, että kaikki katsovat/ovat katsoneet animea. Toki eiväthän ihan kaikki, mutta luultavimmin puolet tuntemistani henkilöistä katsovat animea. Itse en muista, että muutamia vuosia sitten vielä olisi sällaista buumia ollut, mutta nyt toki imutusohjelmien, kuten dc++, avulla animen saamismahdollisuudet kasvoivat. Pyöveli: " Piirrosjälkikään kun ei ole mielestäni mitenkään ihmeellistä, juonet on vähintäänkin hämäriä ja outoja, hommassa on epäloogisuuksia ja epärealistisuuksia, yms... Voi tiesti olla että olen katsellut jonkin paskapätkän joka on taas aiheuttanut kuuluisan yleistyksen... Mutta korjatkaa jos olen mennyt sudenkuoppaan." Piirrosjälki nyt lähinnä on sarjakohtaista. Lähinnä yleistä animessa on normaalia pidemmät jalat, mutta sekään ei ole mitään ylilyötyä muutamia sarjoja lukuunottamatta. Mitä epäloogisuuksiin tulee, niin pitäisikö piirrosten olla loogisia? Varsinkin kun itse katsot Futuramaa ja Simpsoneita? Nämä vasta loogisia sarjoja sitten ovat? Juonten hämäryyden kyllä tunnustan, mutta mielestäni olisi harvinaisen typerää tehdä normaalista elämästä piirrettyä. Toki sitä normaalia elämää hömppä-sarjoissa on, missä elämän pienet vaikeudet tulevat esille, mutta sellaiset tosiaan ovat hömppä-sarjoja, eikä niitä normaali ihmismieli kestä. Pyöveli: "Ok... No voihan se vaatia tiettyä lapsenmielisyyttä -itse tykkään katsella Simpsoneita tai Futuramaa - mutta nehän on pääsääntöisesti kohdennettukin vanhemmalle ikäpolvelle." Kuka pakottaa katsomaan Kouluteinityttöjen kosto 2 viidakkojen uumenissa -animea? Vakavamielistä animea on hyvin paljon ja itse en pahemmin söpöilystä pidä itsekkään, mutta aivan naurettavaa väitää animea lapsenmieliseksi. Olisi iavan sama, kun sanoisi kaikkien elokuvien olevan huonoja sen jälkeen kun on katsonut Renny Harlinin Driven-elokuvan, vai mikä liekään sitten sen formulaleffan nimi. Mitä anime asitä itse on tullut katsottua? No eipä sitä kovinkaan paljoa ole tullut katsottua suhteessa tuttuihini. Pahat kaverit ovat vaikuttaneet ja pakostakin tullut katsottua muutamia jaksoja animea, mutta siitä se sitten on lähtenyt. Ranmaa, DiGi charattia, Petshop of Horrors, escaflowne, Azumanga Daioh, Kenshin, GTO ja moniia muita kuuluu katsottujen listaan. Mitä tästä oman kokemuksen perusteella voin sanoa, niin ei kannata alkaa katsomaan sarjaa jossa on yli 40 jaksoa, koska on aivan varmaa, että sarjan idea ei kestä sitä ja se alkaa toistamaan itseään ja hyvin helposti laatu heikkenee ideoiden vähentyessä. Sellaiset 25 tai hieman päälle ovat hyviä. Mitä animen saatavuuteen tule, niin asenna dc++ ja kirjoita hubilistan rajaukseen anime, niin eiköhän sieltä löydy sitä animea. Sarjoja on huono suositella, kun ei voi tietää mistä toiset pitävät. Ai niin. Yhdyn Larppaan siinä, että anime on kaiken pahan alku ja ihmiskunnan loppu. Ps: Kannattaa tosiaan oppia katsomaan onko vanhoja threadeja jo olemassa.
Kasila linkki 19. joulukuuta 2003 kello 12.12
Kasila 19. joulukuuta 2003 kello 12.12 linkki [quote:e39d8f329b]Juonten hämäryyden kyllä tunnustan, mutta mielestäni olisi harvinaisen typerää tehdä normaalista elämästä piirrettyä. Toki sitä normaalia elämää hömppä-sarjoissa on, missä elämän pienet vaikeudet tulevat esille, mutta sellaiset tosiaan ovat hömppä-sarjoja, eikä niitä normaali ihmismieli kestä. [/quote:e39d8f329b] Joops... normaalisti animesta noin 90 % on japsien ihmissuhde skeidaa... Tapahtui se sitten mecha tai blade maailmassa. Mutta juuri japsien tapa tuoda joka vitun paikkaan ihmissuhteet ...tuttaa kaikissa japsien elokuvissa (ei animessa ainoastaan) Ja miksi piirretty pitäs olla epäloogista... ??? Joku Ghost in a shelli ei ole epälooginen ja on siksi hyvä. 99% animesta ei uppoo jonkun ihme 100 käden miekkaa heiluttavan pukkake-pokemonin takia. PS pyäveli alistan sut NS 3.0 millon vaan ... vaikka saat 7 pv ennakkoon tutustua kaikkiin kenttiin...!!!!!!!
Fourfinger linkki 19. joulukuuta 2003 kello 13.09
Fourfinger 19. joulukuuta 2003 kello 13.09 linkki Jeps... No.. Toisaalta melkeinpä kaikki Pokémonin tapaset anime-sarjat ovat Poke-kopioita.. Ensin tulee Pokémon, kun poket on poissa muodista niin sitten joku helevetin Digimón ja mikä sitte... varmaanki Fuckimón..jne.. että sillee ..Eräs japanilainen oli katsonu 36 tuntia putkeen Pokémoneja ja oli sitte se jälkeen kuollu siihen paikkaan.. Sitä voi jo sanoo et on ollu koukussa Pokemoneihin.. :lol:
GreepyReaper linkki 19. joulukuuta 2003 kello 13.58
GreepyReaper 19. joulukuuta 2003 kello 13.58 linkki [quote:88082763c7="Fourfinger"]Ensin tulee Pokémon, kun poket on poissa muodista niin sitten joku helevetin Digimón ja mikä sitte... varmaanki Fuckimón..jne.. että sillee[/quote:88082763c7] Toi pätee kaikkiin mahollisiin TV sarjoihin. Kun yksi on poissa muodista tulee aina suoraan kopioitu klooni korvaamaan sen.
Pyöveli linkki 19. joulukuuta 2003 kello 16.25
Pyöveli 19. joulukuuta 2003 kello 16.25 linkki OK, no ymmärrän.. Ilmeisesti sorruin yleistämään ja tuomitsemaan koko anime-genren paskan kokemuksen takia... Lupaan tutustua paremmin heti keväällä anmen syvimpiin saloihin ja sarjoihin. Tosin tuntuu että anime iskee tietynlaiseen ihmisryhmään paremmin kuin toiseen - no tietysti se on näin joka asiassa, mutta kuitenkin.. Pauli the waremäään hoitakoon sivistysaukkoni kuntoon.
Kasila linkki 19. joulukuuta 2003 kello 21.52
Kasila 19. joulukuuta 2003 kello 21.52 linkki Joo pakko kommentoida sun (pyövelii) sivistys "aukostas" ... Taidat istua sen päällä ? Perkele on saatana mies ilman moottoripyörää täällä foorumilla ? (ton sano Samu "Harrikka1000 kuutioo" Torro ! ALISTU!!! tässä mittään enää oo tapetaan kaikki kaikki !!! kun nyt ollaan vauhtiin päästy niin menen kuselle vessaan ...
Pyöveli linkki 20. joulukuuta 2003 kello 11.34
Pyöveli 20. joulukuuta 2003 kello 11.34 linkki [quote:09c761008a="Kasila"] ALISTU!!! tässä mittään enää oo tapetaan kaikki kaikki !!! kun nyt ollaan vauhtiin päästy niin menen kuselle vessaan ...[/quote:09c761008a] Haha.. On hyvä tietää et sulla on harrastuksia... menitkö lukeen jotain animea "MP":lle...jeah
TypoDemon linkki 21. joulukuuta 2003 kello 11.42
TypoDemon 21. joulukuuta 2003 kello 11.42 linkki Tiedoitus tietämättömille: Pokemon-tyylisiä animesarjoja on jo ollut varmaa 70-luvulla. Pokemon nyt vain santtui olemana ensimmäinen mikä tuli mielettömän suosituksi myös länsimaissakin. kasila: "PS pyäveli alistan sut NS 3.0 millon vaan ... vaikka saat 7 pv ennakkoon tutustua kaikkiin kenttiin...!!!!!!!" Natural selection? 0] Fourfinger: "Eräs japanilainen oli katsonu 36 tuntia putkeen Pokémoneja ja oli sitte se jälkeen kuollu siihen paikkaan.. Sitä voi jo sanoo et on ollu koukussa Pokemoneihin" Kukaan kertonut koskaan, että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä sanotaan/aprillipäivänä julkaistaan? Ps: Elämä on laiffii ja se on ihmisen parasta aikaa.
Fourfinger linkki 21. joulukuuta 2003 kello 12.59
Fourfinger 21. joulukuuta 2003 kello 12.59 linkki Typodemon kirjoitti: Tiedoitus tietämättömille: Pokemon-tyylisiä animesarjoja on jo ollut varmaa 70-luvulla. Pokemon nyt vain santtui olemana ensimmäinen mikä tuli mielettömän suosituksi myös länsimaissakin Joo-o, Typodemon on varmaan asiantuntija joka elämän alalla ja kova nussimaan pilkkua, mut ei se mitään.. Mä kyllä hihkasen ku tarvin tarkennuksia eri asioihin.. :lol: Ja toi japsi juttu oli kyllä heitetty ihan päästä... Ps: Elämä on laiffii ja se on ihmisen parasta aikaa.[/quote] Elämä on paskinta huumetta lopulta siihen kuolee
Pyöveli linkki 21. joulukuuta 2003 kello 13.13
Pyöveli 21. joulukuuta 2003 kello 13.13 linkki [quote:fe58c33644="TypoDemon"] kasila: "PS pyäveli alistan sut NS 3.0 millon vaan ... vaikka saat 7 pv ennakkoon tutustua kaikkiin kenttiin...!!!!!!!" Natural selection? 0] [/quote:fe58c33644] Jops.. Natural Selection hyvinkin... Ja vaikka Kasila uhoaa ja lietsoo, niin kyllä se loppupeleissä on Kasila itse joka jää huutamaan "gimme shotgun" kun tuun alistaan sitä. Ps... Kasila - mä en päästä sua unohtamaan kun uusi NS tulee...
GreepyReaper linkki 22. joulukuuta 2003 kello 11.41
GreepyReaper 22. joulukuuta 2003 kello 11.41 linkki Anime on just asiallista viihdettä... Minkäs sille mahtaa että itämainen kuttuuri taide sai alkunsa kun me vielä maalattiin luolan seiniin. Me olemme niin lapsen kengissä verrattuna esim. japanilaisiin.
Fourfinger linkki 22. joulukuuta 2003 kello 17.30
Fourfinger 22. joulukuuta 2003 kello 17.30 linkki [quote:63df3aad16="GreepyReaper"]Anime on just asiallista viihdettä... Minkäs sille mahtaa että itämainen kuttuuri taide sai alkunsa kun me vielä maalattiin luolan seiniin. Me olemme niin lapsen kengissä verrattuna esim. japanilaisiin.[/quote:63df3aad16] Aivan, meidän on katsottava peiliin eurooppalaiset ja tunnustettava, että kulttuurien kehto on jossain muualla kun Euroopassa.. By the way, tulikohan amerikkalaisille mieleen semmoista asiaa kun pommittivat Irakia, että he tuhosivat samalla länsimaisen kulttuurin kehtoa.. [i:63df3aad16]Iran, Irak all the same[/i:63df3aad16]
Sampi linkki 22. joulukuuta 2003 kello 18.26
Sampi 22. joulukuuta 2003 kello 18.26 linkki Amerikkalaisilla jotain mielessä? Etköhän yliarvioi. Mutta totta, länsimaisen kulttuurin alkulähteet ovat monessa eri paikassa Kiinasta Intiaan ja Babyloniasta keniaan. Ei kuitenkaan kannata unohtaa, että tähän pisteeseen on tarvittu pitkä kehitys länsimaitten sisällä, eikä kulttuuriamme olisi olemassa myöskään ilman länsimaisia ihmisiä. Toisaalta myös muut kulttuurit ovat kehittyneet omaa tahtiaan omassa kehyksessään, enkä lähtisi vertailemaan, tai ainakaan arvottamaan mitään kulttuuria toiseen. Paitsi amerikkalaista.
Fourfinger linkki 23. joulukuuta 2003 kello 9.46
Fourfinger 23. joulukuuta 2003 kello 9.46 linkki Mutta eri kulttuurit eivät ole saaneet olla omassa kehyksessään, ne ovat sekoittuneet kaupankäynnin, valloitusten ja sotien myötä.. Esimerkiksi ilman arabivalloittajia meillä ei olisi niin kehittyneitä tieteitä.. Ja Rooman imperiumin jumalat olivat suoria kopioita Kreikan jumalista kun he valloittivat Välimeren alueen ja saivat vaikutteita Kreikan kulttuurista..
wakboth linkki 23. joulukuuta 2003 kello 10.19
wakboth 23. joulukuuta 2003 kello 10.19 linkki justiinsa näin... ja kaikki lähtee kyllä loppupeleissä sieltä, kun aatami halusi muutakin, kuin maistella eevan kirsikkaa... [quote:fdf6f6ac8c]Me olemme niin lapsen kengissä verrattuna esim. japanilaisiin.[/quote:fdf6f6ac8c] Puhutko animesta vai yhteiskunnasta? Ja jos jälkimmäisestä, niin nyt vai silloin "joskus"... En tiiä, haluaisinko Suomen koskaan pääsevänkään Japsiyhteiskunnan "kenkiin"... omissakin on tekemistä. Itsemurhia taidetaan tehdä yhtä paljon...
TypoDemon linkki 23. joulukuuta 2003 kello 16.15
TypoDemon 23. joulukuuta 2003 kello 16.15 linkki Ruvetkaa kinastelemaan uudessa aiheessa jos haluatte, mutta nykyisellä keskustelulla ei ole enää mitään tekemistä animen kanssa. Kaiken lisäksi on typerää sanoa että japani on jotenkin kehittyneempi, koska hehän meiltä teknologiaa ovat kopioineet. Takaisin animen pariin: Näin yleisestiottaen onko kukaan huomannut, että kaveripiiri on yllättäen alkanut katsomaan animea lähivuosina? Omat kaverini tosiaan lähes kokonaan katsovat animea nykyään. Miltein tekee mieli lopettaa sen katsominen, ettei tule liian massaihmiseksi. :O Itse en pidä oikein mistään mikä on "massojen" suosiossa, koska se vetää aina mukaan bisnekseen kaikkea roskaa. :( Ps: kyllä. Epätoivoinen yritys paranta tässä aiheessa keskustelua, mutta ottaa tuollainen pidemmän päälle off-topic päähän, varsinkin sellaisessa aiheessa joka minua kiinnostaa ja vielä sellaisella väittelyllä joka on miltein järjetön sen takia, kun kukaan meistä ei ole varsinainen asiantuntija ja perusteet jää tasolle "No niin mä olen kuullut." :(
Fourfinger linkki 29. joulukuuta 2003 kello 18.19
Fourfinger 29. joulukuuta 2003 kello 18.19 linkki [quote:25b13f068a]Ruvetkaa kinastelemaan uudessa aiheessa jos haluatte, mutta nykyisellä keskustelulla ei ole enää mitään tekemistä animen kanssa. Kaiken lisäksi on typerää sanoa että japani on jotenkin kehittyneempi, koska hehän meiltä teknologiaa ovat kopioineet.[/quote:25b13f068a] No, [b:25b13f068a]Typodemon[/b:25b13f068a] ottaa näppäimistön kauniiseen käteen ja kirjoittaa meille uuden aiheen, jossa saamme kinastella japsien kulttuurista ja teknologiasta ja etc Siinä oot oikeessa että aihe on vähä karannu :-o
Bragolgurth linkki 15. tammikuuta 2004 kello 18.01
Bragolgurth 15. tammikuuta 2004 kello 18.01 linkki Hopeanuolet on parasta, mitä lapsi voi toivoa saavansa. Siinä kaikki olennainen... :wink:
Bragolgurth linkki 15. tammikuuta 2004 kello 18.17
Bragolgurth 15. tammikuuta 2004 kello 18.17 linkki [quote:3e4545bb5d="TypoDemon"]Miltein tekee mieli lopettaa sen katsominen, ettei tule liian massaihmiseksi. :O Itse en pidä oikein mistään mikä on "massojen" suosiossa, koska se vetää aina mukaan bisnekseen kaikkea roskaa.[/quote:3e4545bb5d] No on siinä meillä aktivisti. Jos vaikka pitäisit jostain tosi paljon, oikein koko sydämelläsi. Sitten koittaakin päivä, jolloin huomaat, että muutkin pitävät siitä, mitä teet? Sinä luovut siitä, koska et halua tulla "massaihmiseksi", vaikka kuinka pitäisit siitä jostain. Tiedoksi, ihminen on sosiaalinen olento, olemme syntyneet massan ympäröimänä, ja usein kuolemme myös massan ympäröimänä. Tietysti on niitä yksinäisiä susia, mutta sinä et ole semmoinen. Olemme joka päivä tekemisissä toisten kaltaistemme kanssa, joten sinäkin olet, anteeksi vain, "massaihminen". Älä nyt liikaa nokkiisi ota, minua vain kismittää hieman tuollainen Wannabe -meininki. Jos haluat olla erilainen, niin ole rohkeasti oma itsesi. Off-topic: sata meni rikki, nauskis! :roll:
GreepyReaper linkki 16. tammikuuta 2004 kello 18.11
GreepyReaper 16. tammikuuta 2004 kello 18.11 linkki [quote:c63813683e="Bragolgurth"]Hopeanuolet on parasta, mitä lapsi voi toivoa saavansa. Siinä kaikki olennainen... :wink:[/quote:c63813683e] Olen nähnyt ne kaikki varmaan 100 kertaa. Just parhaita.
TypoDemon linkki 17. tammikuuta 2004 kello 23.20
TypoDemon 17. tammikuuta 2004 kello 23.20 linkki Pitää varmaan vastata nyt jotain takaisin, kun joku kerran jotain mulle sanoi... eikä edes ollut ignoressa. Bragolgurth: "No on siinä meillä aktivisti. Jos vaikka pitäisit jostain tosi paljon, oikein koko sydämelläsi. Sitten koittaakin päivä, jolloin huomaat, että muutkin pitävät siitä, mitä teet? Sinä luovut siitä, koska et halua tulla "massaihmiseksi", vaikka kuinka pitäisit siitä jostain." Tämä nyt ei ihan päde. 1) Jos jostain pitäisin tosi paljon oikein koko sydämmelläni niin olisin sen kanssa naimisissa, enkä katsoisi sitä monitorista. 2) Lähinnä yritän nyt vain itselleni selittää jotain miksi lopettaisin animen katsomisen kun se vie niin paljon aikaa. Oikeasti mielummin lukisin ja vaikka hölkkäisin kun katsoisin animea, mutta se on perhanan addiktoivaa. Vähän sama kuin irkissä idlaus. Siitä ei jää itselle mitään muuta kuin aivovaurio. Myönnän, että sanoin typerästi, mutta en nyt sitä ihan niin tarkoittanut, mutta on totta, että valitsen asioita, jotka eivät ole yleisessä suosiossa. Kyse ei ole mistään sosiaalisesta pakoilusta, vaan siitä, että ei halua olla kuten kaikki muut. On hienoa, kun tietää jotain mitä muut ei tiedä, osaa jotain mitä muut eivät välttämättä osaa yhtä hyvin. Kyse on nyt kuitenkin animesta, ei koko elämästäni. ----------- Tästä alaspäin on niin off-topic että voisi oikeastaan jättää pois, mutta tulihan se nyt jo kirjoitettua... Bragolgurth: "Tiedoksi, ihminen on sosiaalinen olento, olemme syntyneet massan ympäröimänä, ja usein kuolemme myös massan ympäröimänä. Tietysti on niitä yksinäisiä susia, mutta sinä et ole semmoinen. Olemme joka päivä tekemisissä toisten kaltaistemme kanssa, joten sinäkin olet, anteeksi vain, 'massaihminen'." Toki olen "massaihminen", koska en elä metsässä omassa rakentamassa majassa. Ei silti typerä pidä olla. Vaikka maja onkin metsässä (vanhaa perua), niin asun silti sisällä ja omistan kännykän. Asia on vain niin, että pidän erillaisten asioiden tekemisestä, mutta osaan myös ajatella. Animen voisin helposti jättää, ja haluaisinkin, mutta en voi, kun perhana siihen on jäänyt kiinni. Vähän kuin tupakointi joillekkin ihmisille. Asioita pitää osata suhteuttaa, ja täytyy käyttää mielikuvitusta. Jos muuten ei syntyisi massan ympäröimänä, niin tyhjiössä olisi kyllä aika ikävä olla. "Älä nyt liikaa nokkiisi ota, minua vain kismittää hieman tuollainen Wannabe -meininki. Jos haluat olla erilainen, niin ole rohkeasti oma itsesi." En toki ota nokkiini. Aina saa sanoa kommenttia, ja olen iloinen, että kerrankin oli hieman järkevämpi vastakommentti ja kuka nyt wannabe-hemmoista pitäisikään. Pitänee myöntää että iseäni ottaa päähän pikkaisen pikkaistakin enemmän tietyt tapaukset. En nyt tiedä voiko toimintaani sanoa Wannabe-meiningiksi, koska teen muuta kuin mitä muut tekevät. En juuri esm. halua olla wannabe pop-fani. En pakota itseäni kuuntelemaan poppia kun muut kuuntelevat sitä. Kuuntelen sitä mitä itse haluan kuunnella. Tällä hetkellä taustalla soi Tapio Rautavaaran laulamana Päivänsäde ja Menninkäinen. Jos nyt jostain ihmeen syystä kaikki alkaisivat kuuntelemaan tätä ja puhumaan tästä, niin varmastikkin vaihtaisin musiikkia. Tuollainen wannabe meininki juuri minua nimittäin ärsyttää massatoiminnassa. Sitten tulee niitä kaikkia ihmeen hörhelöitä, jotka selittävät kuinka hienoa se oikein vaikkei asioista mitään tietäisikään. Minusta on helpompi mennä kuuntelemaan toista musiikkia kuin jäädä kuuntelemaan toisten "omia" mielipiteitä asioista. Musiikki on nyt aika helppo vaihtaa toiseksi, muta jos kyse olisi jostain konkreettisemmasta, vaikkapa vaatteiden merkistä. Jos olisin sattunut ostamaan jonkun merkkisen vaatteen mikä olisi hyvä en varmasti heittäisi takkia kulmaan sen takia, kun muut käyttävät samanlaista. En kylläkään varmasti ostaisi enää lisää kyseistä vaatetta kuitenkaan, koska tosiaan minusta tuntuu typerältä olla liian samanlainen kuin muut. Tiedän, voi kuullostaa tyhmältä, mutta niin se minusta on. Ja jos tosiaan en olisi oma itseni, niin ketä minä olisin? Asiaa olen hieman pohdiskellutkin, että millainen minä olen. Olen päätynyt siihen, että toimin aikalailla erillaisesti eri ihmisten parissa. Toisten kanssa jutu sujuu ihan eri tasolla kuin toisten kanssa. Tämä tosin kanssa johtuu eri ystävistäni ja heidän luonteistaan. Olen vain huomannut, että jotkut henkilöt ovat ihan samallaisia joka tilanteessa. En silti pidä eri tapojani käyttäytyä mitenkään esiintymisenä tai muutenkaan huomion hakemisena. Toisessa porukassa voin vain heittää housut pois jalasta puistossa ja toisen porukan kanssa keskustellaan sivistyneesti pöydän ääressä. On siis minusta ainakin vaikea sanoa mikä ei ole omaa itseäni, koska en pakota itseäni kuitenkaan mihinkään mitä en halua, jos nyt toiset sattuvat pitämään siitä. Toki tässäkin pitää osata ajatella eikä ruvetä väittämään vastaan ihan typeristä asioista. Pieni oma "kärsimys" on ihan paikallaan välillä erinäisten suhteiden ylläpitämisenä, eihän sitä aina vain voi saada. Kiteytettynä voisin sanoa, että yritän olla itseni mahdollisimman hyvin ja välttää olematta sitä mitä itse en ole. En halua, että minua liitetään mihinkään mitä minä en ole, joten välillä joutuu muuttamaan jotain noin keskimääräisen minuuteni vuoksi. Epäselvää tuli, mutta on hankala saattaa sanoiksi omaa ajattelutapaa, saati sitten kirjoittaa se viestiin yön pikkutunneilla ilman virikejuotavaa. :P Toivottavasti ei tullut vahingossa selitettyä jotain ihan typerää ja puhuttua pahasti ristiin. Bragolgurth: "Off-topic: sata meni rikki, nauskis!" Jos minun elämästäni puhumen ei ole off topic, niin sitten olen aika kiraffi 0] Ps: Jos joku ymmärtää mitä viestissäni haen, niin olen ihmeissäni. Onnea niille, jotka jaksaa lukea avautumista. Ps2: Jos joku välttämättä haluaa siasta lisää keskustella, niin suosisin yksityisviestiä tai uuden threadin aloittamista. Tämä animekeskustelu kun voisi olla ihan hedelmällistä keskustelua. Irkkiin saa myös tosin tulla avautumaan. Siellä 24/7 päivystys päällä.
Bragolgurth linkki 18. tammikuuta 2004 kello 16.11
Bragolgurth 18. tammikuuta 2004 kello 16.11 linkki Viestisi oli kyllä hieman epäselvä, mutta sen huomasin, että olet lähestulkoon samanhenkinen henkilö kuin minä, annan arvoa samoille asioille kuin sinä. Joten luultavasti tulkitsin ensimmäisen viestisi väärin, ja olen siitä pahoillani :cry: _____
GreepyReaper linkki 20. tammikuuta 2004 kello 7.46
GreepyReaper 20. tammikuuta 2004 kello 7.46 linkki Mutta parasta Animessa on musiikki. Japski-anime-tekno on just parasta musiika mitä olen pitkään aikaan kuullut.
Olorin linkki 23. tammikuuta 2004 kello 12.13
Olorin 23. tammikuuta 2004 kello 12.13 linkki Record of Lodoss War sisältää todella hyvää musiikkia. Ja se tunnari on ihan huippu! :D
GreepyReaper linkki 26. tammikuuta 2004 kello 8.04
GreepyReaper 26. tammikuuta 2004 kello 8.04 linkki [quote:19a44b8664="Galen"]Ota nyt tuostakin selvää...[/quote:19a44b8664] Se tarkoittaa että se saattaa näyttää tyhmältä ja täysin järjettömältä (mitä se on). Mutta sen ajaksi voi joko sulkea aivot pois päältä tai etsiä piilo tarkoituksia täysillä. Joko tai mutta kultaista keskitietä ei ole.