Vanha foorumi

Takaisin

Mitäs porukat oikee duunailee?

Yleinen keskustelu
TypoDemon 7. joulukuuta 2003 kello 21.01
Kirjoittaja Viesti
TypoDemon linkki 7. joulukuuta 2003 kello 21.01
TypoDemon 7. joulukuuta 2003 kello 21.01 linkki Ikää ja kaikkea sellaista on kyseltä, mutta mielestäni ei ole vielä kysytty, että mitä sitä elämänsä kanssa tällä hetkellä tekee? Eli siis onko opiskelemassa jotain vai peräti joku on ihan töihinkin päässyt? Itseäni lähinnä tämä kiinnostaa siksi, kun minusta on mukavampi pitää eräänlaista kartoistusta siitä minkälaisten ihmisten kanssa keskustelee. Vaikka sillä nyt niin surta merkitystä olekkaan, mutta kysytään nyt silti. Itse olen opiskelemassa Tietotekniikan insinööriksi (AMK) (Eli siis ammattikorkeassa) Eka vuosi menossa hyvää vauhtia ja siinä sivussa se on mennyt. Tossa heinäkuussa pitäisi sitten intti alkaa ja ties mitä siellä sitten tekee. Alustavasti pioneeriksi Säkylään lykkäsivät, mutta siihen nyt luultavimmin tulee muutos. Ps: Anteeksi jos kyselen yksityisiä asioita, mutta ei tähän nyt pakko ole vastata.
Dovas linkki 7. joulukuuta 2003 kello 22.09
Dovas 7. joulukuuta 2003 kello 22.09 linkki Niinhän se menee, että ehkä mitä erikoisemman alan keskustelufoorumi, sitä korkeampi anonymiteetin suojelemisen halu ihmisillä saattaa olla. Etenkin roolipelaajien keskuudessa se voi hyvin tulla ilmi. Toiset sitten tuovat oman minänsä heti alkumetreiltä esille ja jokaisessa asiassa, toiset välttävät omasta yksityisestä elämästään paljoa paljastamista. Eikä sitä ehkä aina kannatakkaan. Yhteisenä harrastuksena kaveriporukat pelailevat keskenään, mutta kun kyseessä on sitten tuntemattomia joiden kanssa jakaisi harrastusta, jota on frendien kanssa väännetty :) rahattomina viikonloppuina 15 vuotta, kynnys voi olla joillekin suurikin. Eikä siinä mitään. Meitä on joka lähtöön, joka ikään ja se on minusta hemmetin hieno asia. Väittäisin, että kun ottaa askeleen pitemmälle pelkästä kaverien kanssa harrastus-pelailusta, on jo osa kansainvälistä roolipeligenreä, joka ei rajoja tunne. Ehkä siihen kuuluukin ripaus anonymiteettia. Jaa. Opiskelen HYTAKOssa. Taidehistorian ja kritiikkitöiden parissa luomisen tuska on tullut tutuksi. Ottaen huomioon missä kärrynpyörässä sitä vielä jonkin aikaa sitten oli mukana vuodesta toiseen, on rytmi minulle kuin salviaa haavoille. Ehkä se aika ja vuosien kuluminen pistää lopulta rauhoittumaan kaiken jälkeen. Sanotaan näin että olen onnellinen, mitä kuulumisiini kuuluu. Toivon sitä teillekin. Musiikin parissa nuo harrastukset muuten kuluvat. Soittelen parissa bändissä, joista toisessa on vietetty aikaa viimeiset 12 vuotta. Koneella tulee väännettyä kaikenlaista väkivaltaista meteliä. Rakastan kahvia. Ja aamupuuroa. Ja teksti-tv:n uutisia... Käärin itse savukkeeni. Ystävät ovat 'perhe'... Heitäkin rakastan ja en jättäisi pulaan ikuna. Eläimet ovat mukavia.
Marcus Maximus linkki 7. joulukuuta 2003 kello 22.23
Marcus Maximus 7. joulukuuta 2003 kello 22.23 linkki Vasta valmis valtiotieteen maisteri pääaineena viestintä, tosin jatko-opiskelu on suunnitelmissa. Tällä hetkellä olen jumissa byrokratiassa valtion ketjupätkätyöttömänä. Weppisivuillani on lisää viisautta, jos joku haluaa.
Nysalor linkki 7. joulukuuta 2003 kello 22.53
Nysalor 7. joulukuuta 2003 kello 22.53 linkki TypoDemon: [i:6d02950dff]Ikää ja kaikkea sellaista on kyseltä, mutta mielestäni ei ole vielä kysytty, että mitä sitä elämänsä kanssa tällä hetkellä tekee? Eli siis onko opiskelemassa jotain vai peräti joku on ihan töihinkin päässyt?[/i:6d02950dff] Minä opiskelen Helsingin yliopistossa suomen kieli pääaineena ja kotimainen kirjallisuus sivuaineena. Kolmas opiskeluvuosi on menossa ja varmaan sitä vielä aikaa kuluu jatkossakin opiskelun parissa. Hyvinpä ovat opiskelut sujuneet, joten ei ole mitään valittamista, kun siinä sivussa on ehtinyt antamaan ihan kivan panoksen niin foorumille, Kalikokselle kuin yleensäkin Gloranthalle. Enkä näitä harrastuksiani kätke myöskään vakan alle. :)
Northstar linkki 8. joulukuuta 2003 kello 5.51
Northstar 8. joulukuuta 2003 kello 5.51 linkki Töissä (aika monta vuotta jo), eräässä melko isossa (maailmanlaajuisestikin) telealan yrityksessä, T&K puolella.
Ugly Psycho linkki 8. joulukuuta 2003 kello 6.58
Ugly Psycho 8. joulukuuta 2003 kello 6.58 linkki Jyväskylän AMK:ssa paperikoneteknologiaa lueskelen. Tai no, aloittelen, kun koulua syksyllä vasta vaihdoin, eli eipä tuolla paljoa vielä itse alaan liittyvää ole tullut. Tosin tärkeimpänä mitä juuri nyt "teen" lienee pikemminkin muutto, tai oikeastaan sen jälkeinen kämpän järjestely.
Moonson linkki 8. joulukuuta 2003 kello 8.48
Moonson 8. joulukuuta 2003 kello 8.48 linkki Diplomityötä ja paria hassua kurssia vaille DI Tampereen Teknillisestä Yliopistosta. Jatko-opiskelu on myös ollut vähän mietinnän alla, mutta saa nyt nähdä. Työkseni olen vääntänyt koodia n. 4 vuotta (käytännössä koko opiskeluaikani) eräässä pienessä ohjelmistoalan firmassa, ja näyttää pahasti siltä että ohjelmistotekniikan saralla tulee tehtyä töitä aika pitkään. Tai siis en minä oikein mitään muutakaan osaa tehdä, paitsi ryypätä ja pelata roolipelejä. Täytyy silti kyllä olla aika tyytyväinen tilanteeseensa, kun olisi periaatteessa jopa varaa valita itselleen mieluisista työpaikoista. Nykyisessä työpaikassa kuitenkin viihtyy sen verran hyvin, että ei viitsi ihan pelkästään paremman palkan perässä siirtyä pois... ainakaan vielä.
Mostal linkki 8. joulukuuta 2003 kello 11.50
Mostal 8. joulukuuta 2003 kello 11.50 linkki 11 vuotta. Koululainen Valkealan Kirkonkylän ala-asteella. Mun sairaudesta on juttua Intti aiheessa. KERPiä pelailen välillä kavereiden kanssa. Soitan rumpuja ja räplään tietokoneiden kanssa jonkun verran. Jotain muuta lisättävää? Elämä menee hyvin noin pintapuolisesti [/i]
Chividal linkki 8. joulukuuta 2003 kello 13.39
Chividal 8. joulukuuta 2003 kello 13.39 linkki 22 vee. Oulun ammattikorkeakoulussa opiskelen ensihoitajaksi. Eli ampulanssiin olisi tarkotus päästä töihin tässä lähitulevaisuudessa. Vapaa-ajalla harrastukset on aika moninaisia. Liikunta melkein kaikessa muodossa ehkä tärkeimpänä ja varsinkin Le Parkour!! Musiikkia kuuntelen aika lailla ja tietokoneen äärellä tulee vietettyä mukavasti aikaa. Opiskelijayhdistystoimintakin vie pienehkön osan ajasta. Ainiin, ja joskus pelailen myös sellaisia roolipelejäkin. Niistä RQ ja HQ ovat lähimpänä sydäntä. Jos kiinnostuit niin läh... :lol: :lol:
Larppa linkki 8. joulukuuta 2003 kello 13.50
Larppa 8. joulukuuta 2003 kello 13.50 linkki Yläastetta vielä käyn ja ensi vuonna aloitan lähihoitajaksi opiskelemisen ja painoitettuna lastenhoitajan linja. :)
Vesa linkki 8. joulukuuta 2003 kello 16.33
Vesa 8. joulukuuta 2003 kello 16.33 linkki Ikää minulla on mittarissa jo se huimat 19 vuotta, lukio on takana ja ylioppilaaksi tuossa keväällä tuli kirjoitettua. Työskentelen tässä jouluun saakka ala-asteella, kouluavustajana, työmarkkinatuen voimin, eli työharjoittelija olen. Tässä tulevaisuuden suunnitelmia olen pähkäillyt ja olen päätynynt siihen tulokseen että hakeudun joko opettajakoulutukseen ja suuntaudun ala-asteelle opettajaksi, tai sitten menen johonkin yliopistoon historiaa lukemaan. Armeijakin pitäisi lähteä tässä tammikuun 12 päivä suorittamaan, vaikkei yhtään huvittaisi, pakko mikä pakko. :-?
Sampi linkki 8. joulukuuta 2003 kello 18.21
Sampi 8. joulukuuta 2003 kello 18.21 linkki Opiskelen geologiaa Helsingissä, yliopistolla. Kolmas vuosi meneillään. En kalasta. Roolipelejä yliannokseen asti. Hämäläis-osakunnan laulajissa mörisijänä takavasemmalla.
Jucaza linkki 8. joulukuuta 2003 kello 19.11
Jucaza 8. joulukuuta 2003 kello 19.11 linkki 12vee.Kerimäen ala-asteella 6. luokalla jonka älykkäimmät ovat jo laskeneet. Räplään tietokoneilla ja aloitan juuri roolipeli -harrastusta. Kuten #runequest kanavan ihmiset tietävät! :)
black knight linkki 8. joulukuuta 2003 kello 19.31
black knight 8. joulukuuta 2003 kello 19.31 linkki tässähän ens vuona oon kotkan lyseon lukioo menossa... oottelen nyt totareita ja haen sitte niitten perusteella johonkin, mut nyt tähtäimessä on vain koulu
GreepyReaper linkki 9. joulukuuta 2003 kello 7.12
GreepyReaper 9. joulukuuta 2003 kello 7.12 linkki Anonyymisyyden loppu! I rest my case... :lol:
humis linkki 9. joulukuuta 2003 kello 10.57
humis 9. joulukuuta 2003 kello 10.57 linkki Olen bout gradua vaille valmis 25 -vuotias tietojenkäsittelytieteen opiskelija Helsingin yliopistossa. Tällä hetkellä olen myös töissä laitoksella, [url=http://www.cs.helsinki.fi/group/seco/]semanttisen laskennan[/url] tutkimusryhmässä, jossa tuo gradu olisi jossain vaiheessa tarkoitus kirjoittaa työn puitteissa. Samalla solmin vielä viimeisiä langanpätkiä edellisessä työpaikassani Helsingin yliopiston [url=http://www.biocenter.helsinki.fi/bi/]Biotekniikan instituutissa[/url], jossa pyörittelin ihmisten munuaisleikkeistä tehtyjä 3D-rekonstruktioita etsien sen verkon rakennusaineita, joka estää tärkeitä proteiineja päätymästä verestä virtsaan. Kaiken tämän ohella toimin vielä [url=http://www.sange.fi/]Osuuskunta Sangessa[/url], jonka palvelimella nämäkin sivut sijaitsevat. Sangen kautta teen lähinnä yhteistyötä [url=http://www.motor.fi/]Design Motor[/url] -nimisen graafisen suunnittelun lafkan kanssa, vastaan heidän suunnittelemiensa verkkosivujen toteutuksesta. Työnteon ohella harrastan oman [url=http://www.temppeli.org/]palvelimen[/url] ylläpitoa, [url=http://teen.temppeli.org/]teekulinarismia[/url], rooli-, lauta- ja korttipelejä, hyviä oluita ja viinejä, nykyään myös viskejä ja calvadoseja, tarinankerrontaa, islantilaisia saagoja, mytologiaa, tietysti Gloranthaa sekä kaikenlaista ajanviettoa hyvässä seurassa. Menneisyydessä olen myös ollut aktiivinen [url=http://hlz.temppeli.org/]larpinjärjestäjä[/url].
Runemaster linkki 9. joulukuuta 2003 kello 11.27
Runemaster 9. joulukuuta 2003 kello 11.27 linkki 14v. opiskelija Vantaalta. Yläastetta jäljellä 1,5 vuotta, jonka jälkeen luultavasti pyrin urheilu lukioon tai kauppikseen.
Diaidis linkki 9. joulukuuta 2003 kello 17.23
Diaidis 9. joulukuuta 2003 kello 17.23 linkki 24 v. Tietotekniikan opiskelija, Teknillisessä kokeakoulussa. Opiskelin Puunjalostusta ekat 1.5 vuotta, kävin intin ja vihdoin Tietotekniikkaan. Nyt on menossa tätä ainetta 4s vuosi. Olen ollut töissä Lontoossa tajoilijana, Edmontonin yliopistolla vääntämässä koodia, Securitaksella vartijana, istuttamassa puita Metsänhoito... (joku paikka en muista), talonmiehenä, v***u vaikka mitä.... yleensä sellaisia 3kk paikkoja kesäisin / osa-aikaisena. Ei mitään toistamiseen. olen matkustanut varsin paljon, puolet Euroopasta, Kanadassa käynyt kolmesti, Venäjällä varsin paljon (sattunesta syystä). Ai, niin pelaan ropea, käyn salilla ja harastin Tae Kwon Doa kunes multa murrettiin nenä pahasti matsissa ja selkä on mennyt kilpailuissa niin pahaan kuntoon et varmaan se harrastus jää eläkkeelle. (Kuten minäkin :) ,huoh) Tulipas muuten sadas viesti ja Papin virka rikki! Kaljat Mustan ritarin piikkiin! ;)
Häjy linkki 9. joulukuuta 2003 kello 19.05
Häjy 9. joulukuuta 2003 kello 19.05 linkki Neljännesvuosisata tuli täyteen syksyllä. Olen valmistunut AMK:sta henkilöstöhallintolinjalta, sen jälkeen siirryin lukemaan kognitiotiedettä yliopistolle; siellä nyt teoriassa kolmas vuosi meneillään. Roolipelejä, notkumista ja zazenia. Kitaran runnomistakin on jo kymmenisen vuotta takana. Ei kai sen kummempaa. -Simo