Vanha foorumi

Takaisin

Eteläisestä Sartarista

Gloranthan alueet ja mantereet
Plentonius 14. syyskuuta 2001 kello 11.56
Kirjoittaja Viesti
Plentonius linkki 11. syyskuuta 2001 kello 23.57
Plentonius 11. syyskuuta 2001 kello 23.57 linkki Haluaisin kysyä, että onko kukaan tehnyt materiaalia eteläiseen Sartariin Wilminkirkon ympäristön heimoista ja sen sellaisesta. Jos on halua muutenkin keskustella aiheesta, niin se sopii myös mainiosti. Olen itse kehitellyt alueesta jos jonkinlaista, mutta luova dialogi on aina mukavaa.
Waylander linkki 12. syyskuuta 2001 kello 12.54
Waylander 12. syyskuuta 2001 kello 12.54 linkki Riippuu tietenkin mitä ajankohtaa pelaatte. Wilmskirkistä etelään sijaitsi aina 1617 vuoteen saakka Kultainin heimo jonka lunarit hajottivat ja jakoivat klaanit naapuri heimoihin. En tiedä millainen tilanne on 1621 ja siitä eteenpäin kun en ole peluuttanut siellä päin noihin aikoihin. Sartarin kampanajani elää vuotta 1600. :smile: Locaemin heimo sijaitsee Wilsmkirkin länsipuolella, Balmyrin heimo taas majailee Kotkanpesän ja Wilmskirkin välissä ja Sambarin heimo itäpuolella. Jos en täysin väärin muista niin tätä kutsutaan Wilmskirkin kehäksi. Tästä on netissä referenssiä jonkin verran mutten nyt muista missä päin ja en jaksa alkaa haravoimaan. :b
newsalor linkki 12. syyskuuta 2001 kello 4.53
newsalor 12. syyskuuta 2001 kello 4.53 linkki En ole, mutta luulen, että PHni tulevat tulevaisuudessa osallistumaan lunarien sotiin Sydänmaata vastaan, joko puolesta tai vastaan, riippuen ihan siitä miten diabolinen juoneni onnistuu. Jos nyt kysyttäisiin pelaajilta, että mitenkäs olis, niin lunareita vastaan he olisivat, mutta tarkoituksenani olisi tehdä tästä vaikea valinta. Saattaa jopa olla, että Gwandorin klaani sopeutuu lunarien miehitykseen... No kumminki. IMO veikkaisimpa, että tämä alue on todellakin historian kourissa. Toisaalta lunarit ovat valloittaneet heidät, mutta toisaalta he ovat ikivanhojen heimovihamielisyyksien ansiosta hiukan heikossa asemassa. Volxakiheimon kanssa ei kaiketi olla kovin ystävällisisä väleissä. Varsinkin, kun he tekevät muistaakseni siinä vuoden 1618 tienoilla laajoja ryöstöretkiä pohjoiseen. Volaxakeja erottaa Sydänmaasta taas Faaraolaiset ja länsimaiset vaikutteet, jotka kalvavat muita osia vanhasta maasta. Muualta Sartarista tulee etelään palkkasotureita, jotka saaliin lisäksi toivovat verohelpotuksia, joten Sartarin ja Sydänmaan välit kiristyvät entisestään. Ehkä sopivat sankari onnistuvat voittamaan alueen ongelmat.
Plentonius linkki 14. syyskuuta 2001 kello 11.56
Plentonius 14. syyskuuta 2001 kello 11.56 linkki Selvä, eli ei ketään, joka pelaisi alueella. Kiitos informaatiostanne, tiesin kyllä asiat (ja Kultainin klaani hajoitetaan vasta 1619), mutta kiitos silti. Jos joku haluaa jostain syystä kysellä vastaisuudessa näkemyksestäni alueesta, niin olen enemmän kuin halukas keskustelemaan asiasta.
Waylander linkki 14. tammikuuta 2004 kello 14.09
Waylander 14. tammikuuta 2004 kello 14.09 linkki TotRM nro 6 sisältää hemmetin hyvän kartan Lohikäärmesolan heimoista. Mitään en ole vielä lukenut siitä lehdestä kun se vasta äsken päätyi käsiini.
Nysalor linkki 14. tammikuuta 2004 kello 15.17
Nysalor 14. tammikuuta 2004 kello 15.17 linkki Waylander: [i:40f223af95]TotRM nro 6 sisältää hemmetin hyvän kartan Lohikäärmesolan heimoista. Mitään en ole vielä lukenut siitä lehdestä kun se vasta äsken päätyi käsiini.[/i:40f223af95] Se kartta on tosiaan varsin informatiivinen. Olen tässä miettinyt vähän, piirtäisinkö kyseisen kartan mukaan oman versioni siitä. Sartarin heimojen sijainnit tosin löytyvät [url=http://www.glorantha.com/new/images/MapDragonPass.jpg]King of Dragon Pass -pelin pohjalta tehdystä kartasta[/url]. Talesin numeron 6 karttaan verrattuna Barbarian Adventuresissa olevassa Sartarin heimojen kartassa taitaa olla joitakin pieniä eroja, joista on kansainvälisillä listoillakin puhuttu. Ainakin Balmyrin heimon paikkaa on taidettu hitusen siirtää.
Waylander linkki 14. tammikuuta 2004 kello 17.23
Waylander 14. tammikuuta 2004 kello 17.23 linkki Saattaisi olla melkoinen kulttuuriteko sen kartan uudelleen piirtäminen ja vaikka sinne sun kotisivuille asettaminen. Vai oliko sitä karttaa suojattu tekijänoikeuksilla (voihan Gregiltä aina kysyä lupaa tosin), jos sen vaikka skannaisi näin ensi hätään tarvitseville..?
Nysalor linkki 14. tammikuuta 2004 kello 18.04
Nysalor 14. tammikuuta 2004 kello 18.04 linkki Waylander: [i:360a38bb36]Saattaisi olla melkoinen kulttuuriteko sen kartan uudelleen piirtäminen ja vaikka sinne sun kotisivuille asettaminen. Vai oliko sitä karttaa suojattu tekijänoikeuksilla (voihan Gregiltä aina kysyä lupaa tosin), jos sen vaikka skannaisi näin ensi hätään tarvitseville..?[/i:360a38bb36] Kartta on Walter Mooren piirtämä, joten häneltä pitäisi saada lupa, jos sen haluaisi nettiin. Olen itse asiassa ollut yhteydessä Walteriin Kotkanpesän matkaoppaan tiimoilta ja niihin lupa heltisi helposti. Luultavasti kuitenkin mieluummin piirtäisin kartan itse uudelleen, jolloin se olisi uusi teos ja tekijänoikeudet minun. Täytyy harkita, jos jossakin vaiheessa on inspiraatiota siihen. Olen hiukan väsäillyt jonkinlaista listaa Sartarin heimoista ja sen oheen karttakin sopisi kuin nakutettu.