Vanha foorumi

Takaisin

Mikä suunnitteilla olevista HQ -kirjoista kiinnostaa eniten?

Yleinen HeroQuest -keskustelu
newsalor 3. elokuuta 2003 kello 19.42
Kirjoittaja Viesti
newsalor linkki 3. elokuuta 2003 kello 19.42
newsalor 3. elokuuta 2003 kello 19.42 linkki Issariessin julkaisuaikataulut nyt ovat sellaisia, kuin ovat, mutta minua kiinnostaakin se, mikä teitä kiinnostaa. Minulla kun on oma lehmäkin jopa ojassa. ;)
Guzmo linkki 3. elokuuta 2003 kello 19.57
Guzmo 3. elokuuta 2003 kello 19.57 linkki Tulevat Lunar kirjat kiinnostaa selkeästi eniten. Pavisiksesta ja peikoista on jo mielestäni melko hyvin matskua tarjolla.
Fharlanghn linkki 3. elokuuta 2003 kello 20.18
Fharlanghn 3. elokuuta 2003 kello 20.18 linkki Pistin Kralorelan, vaikka en pitäisi pahana jos mikä tahansa noista ilmestyisi lähi aikoina. Mieluummin kuitenkin aina jotain tosissaan uutta materiaalia kuin vanhan uudelleenjulkaisua tai revisiota (Prax ja Sartar alkaa olla aika lailla katettu). F
Larppa linkki 3. elokuuta 2003 kello 21.48
Larppa 3. elokuuta 2003 kello 21.48 linkki Jees, hyviä kirjoja varmaan kaikki. Tosin saa nyt nähdä, tuleeko noita ja tuleeko silloin, kuin pitäisi tulla. :) Mutta toivotaan parasta. Hankala sanoa parasta noista, mutta kiinnostavin on Blood and Iron, Player's Book for Dwarves. Kun hauska nähdä, millainen olisi esim. rautakääpiön työaikataulut. ;) Niistä ei varmaan hullukaan saa selvää. Ei ehkä niin pelattavuuden kannalta paras, mutta mielenkiintoinen on juu.
Nysalor linkki 3. elokuuta 2003 kello 22.28
Nysalor 3. elokuuta 2003 kello 22.28 linkki newsalor: [i:40267b0751]Issariessin julkaisuaikataulut nyt ovat sellaisia, kuin ovat, mutta minua kiinnostaakin se, mikä teitä kiinnostaa.[/i:40267b0751] Jos joku täytyy valita, niin se on kyllä minulla Lords of the West, Player's Book for Western Knights. Gloranthan länsi kiehtoo minua kovasti, eikä siitä aiheesta ole todellakaan liian paljon tietoa olemassa. Täytyy kyllä myöntää, että enemmän kuin Kralorelasta, mutta toisaalta länttä koskeva materiaali on ollut suureksi osaksi Raliokseen keskittyvää ja epävirallista. Länteen liittyen myös Iron Virtue olisi kiinnostava opus, joskin arvaan, ettei sitä tulla ihan pian näkemään, jos koskaan. Minulla on sellainen käsitys, että joskus aikaisemmin tuo länttä koskeva pelaajan kirja oli nimeltään Sorcerer Knights, että se koski vain Loskalmia ja että sen vastuuhenkilönä oli Jamie Revell. Onkohan suunnitelmat pistetty sitten siltä osin uusiksi vai olenkohan käsittänyt ihan väärin? Loskalm olisi kyllä kiinnostava paikka lännessä, varmasti yksi sankarien sotien mahtitekijä. Kyllähän se sotilaallisessa voimassa ja mahtavuudessa vetää vertoja Lunarin imperiumille. Jos pitäisi vielä lännen jälkeen kiinnostavimpia aiheita miettiä, niin Kralorela ja meret tulisivat kyllä seuraavaksi kiinnostavimpina noista kyselyn kirjoista. Peikot, haltiat tai kääpiöt eivät ole ensisijaisin kiinnostuksen kohteeni, Praxista ja Paviksesta on paljon materiaalia ja Lunarin imperiumista olen hetkeksi riittävän annoksen saanut ILH 1:n kautta. :) Meristä piti/pitäisi tulla juttua Drasticin nelosnumerossa. En vain tiedä, onko sitä nyt koskaan enää tulossakaan. Jos ei, niin sääli.
Chividal linkki 4. elokuuta 2003 kello 5.26
Chividal 4. elokuuta 2003 kello 5.26 linkki Eihän noista nyt osaa valita vain yhtä. :) Peikot ja haltiat kiinnostavat, samoin paljon myös sekä Kralorela että länsi. Pavis kiinnostaa, mutta siitä on tosiaan jo paljon materiaalia. Sanotaanko nyt sitten, että mitkä eivät kiinnosta niin paljoa. Praxin nomandeista en ole kovinkaan kiinnostunut, samoin kuin kääpiöistä. Lunareista en ole jotenkin koskaan innostunut, vaikka tulevat opukset varsin hyviä varmasti ovatkin, kun Lunareita ei epäoikeudenmukaisesti ole ennen paljoa käsitelty.
epaz linkki 4. elokuuta 2003 kello 5.26
epaz 4. elokuuta 2003 kello 5.26 linkki Eniten kiinnostavat aldryamit, Prax ja ennen kaikkea Kralorela. Asiasi eivät, Olli, ole huonolla tolalla ;) -Sampo
Dovas linkki 10. elokuuta 2003 kello 15.20
Dovas 10. elokuuta 2003 kello 15.20 linkki Julkaistavan materiaalin määrä on kyllä huikea. Vaikka "isolla-iillä" lujaa meneekin niin huvittaa miettiessään kauanko saamme puoliakaan noista edes odottaa :roll: . Siinähän sammaloituu jo järki ja samassa ajassa vaihtuu Kalikoksen puheenjohtaja 10 kertaa. Kaikki kiinnostavat minua kyllä ja kaikki ovat osaa tavalla tai toisella Gloranthasta. Beast ridershan se minua kiinnostaa ja odotan mielenkiinnolla senkin takia mitä luulen ja toivon ns. Prax packin pitävän sisässään. Mikäli samasta julkaisusta on kyse mitä Chris Lemens & co digestillä ovat kertoneet... Hiki otsassa mietin mitä nomadien kulttuurista mahdollisesti saatetaan tullaan muuttamaan sitten vanhojen runqimista tukevien systeemien osalta. Pavisista on tosiaan paljon ihan hyvää työtä Thomson jo tehnyt, mutta Pavis ja Beast riderit ovatkin eri asia.
Moonson linkki 12. elokuuta 2003 kello 7.55
Moonson 12. elokuuta 2003 kello 7.55 linkki Greghän on ilmoittanut että hän ei erityisesti pidä kääpiöistä, joten voi olla että sellaista kirjaa ei ihan heti nähdä. Jotenkin on aika vaikea kuvitella että pelaajille tarkoitettua haltiakirjaakaan heti saataisiin... Meinaan vaan sitä että kääpiöt ja haltiathan ovat aika vaikeita ja hmmm... epätavallisia/outoja kulttuureita joka tapauksessa, ja ainakaan aloittelevan pelaajan on sellaista aika turha lähteä sellaista pelaamaan, jos haluaa pelata "oikein". Molempia kansoja vaivaa joitakin poikkeuksia lukuunottamatta aika iso eristäytymisen tarve, mikä voi tehdä pelaamisesta rajoittunutta ja tarpeettoman hankalaa. Tai noh... kai joka porukkaan aina yksi rautakääpiö mahtuu :P Kumminkin jotenkin tuntuisi, että olisi helpompi lähestyä näitä kahta jotenkin muuten kuin "Player's Book" näkökulmasta. Molemmista kulttuureista piisaa varmasti mielenkiintoista matskua ihan tarpeeksi, jos vaikka tekisi jotakin alue-/kulttuurikuvauksia ja kampanjakirjoja johonkin kääpiö- tai haltiayhdyskuntiin. Tällaisia kirjoja olisi ehkä helpompi sitten itse kunkin soveltaa käynnissä oleviin kampanjoihin, ja niille olisi ehkä siten enemmän käyttöä. Mutta, saa nähdä mitä II saa aikaiseksi. Niin joo, äänestin Lords of the Westiä, koska länsi kiinnostaa meikäläistäkin.