Vanha foorumi

Takaisin

happo

RuneQuestin säännöt
Kymppimies 30. huhtikuuta 2003 kello 16.34
Kirjoittaja Viesti
Kymppimies linkki 30. huhtikuuta 2003 kello 16.34
Kymppimies 30. huhtikuuta 2003 kello 16.34 linkki Enpä tiedä onko tästä puhuttu aikaisemmin mutta mistä sattuisi löytymään säännöt hapoille? Ne syövyttää panssareita ja aseita mutta miten tehokkaasti jne... :roll:
Larppa linkki 30. huhtikuuta 2003 kello 16.58
Larppa 30. huhtikuuta 2003 kello 16.58 linkki Kymppimies kirjoitti: [i:b4eccfcd00]mutta mistä sattuisi löytymään säännöt hapoille?[/i:b4eccfcd00] En ole varma, onko RuneQuestiin tehty erikseen säännöt hapoille. En ainakaan itse ole törmännyt, tai en ainakaan muista jos olisin sellaisia lueskellut. Mutta jos joku tietää, niin sanokaa ihmeessä lähde. [i:b4eccfcd00]Ne syövyttää panssareita ja aseita mutta miten tehokkaasti jne... [/i:b4eccfcd00] No, tehokkuus tietenkin tulee suoraan hapon väkevyydestä/tehokkuudesta. Jos otetaan esim gorpin happo, niin se tekee sen 8 pistettä vauriota. Ensin siis panssari ja sitten vasta osumapaikka ja kokonais kestosta. Sitten Punaisen lepakon happopilvi on omaa luokkaansa ja hieman erinlainen mitä gorpin happo. Enpä pahemmin enempää osaa sanoa, muuta kuin kannattaa verrata gorpin happoa ja tehdä siitä vetäen omia happoja jne. :)
KingofSartar linkki 30. huhtikuuta 2003 kello 19.19
KingofSartar 30. huhtikuuta 2003 kello 19.19 linkki Hapoille ei käsittääkseni ole suoraan sääntöjä kuten ei monelle muullekaan asialle, joten maalaisjärkeä käyttöön. Perusperiaatteena voidaan käyttää, että vahinko tulee iskuhetkellä 10. Voimakkuudet voidaan jättää pelinjohtajan haltuun, jos happoja paljon joutuu käyttämään pitää ne yrittää suhteuttaa toisiinsa jonkinlaiseen voimakkuusasteikkoon. Näitä maallisia happoja voi käyttää esimerkkinä, rikkihappo tekee jo ikävää jälkeä ja kemian kirjoista tai suoraan esim. lukion opettajilta voinee kysyä asiaa. Hehän voivat katsoa sen vallan kiinnostuksen osoitukseksi. Omat lukiovuodet ovat myytteihin jääneitä, joten itse en voi moista kokeilla.
Guzmo linkki 1. toukokuuta 2003 kello 11.17
Guzmo 1. toukokuuta 2003 kello 11.17 linkki Jotain omaa sääntöä väännettiin itsetehdylle velholoitsulle [b:0bc7baa130]Happopallo[/b:0bc7baa130]. Hapon voimakkuutta heitettiin POT tavoin haarniskaa vastaan. Jos onnistui koko happovahinko syövytti (ensin haarniska, sitten nahka), muuten vain puolet vahingosta.
Guardian linkki 1. toukokuuta 2003 kello 16.58
Guardian 1. toukokuuta 2003 kello 16.58 linkki Kuvittelisin ainakin että Gorpin happo on aika voimakasta. Suoralta kädeltä vaikkapa 8 pistettä. Aika rajua :-?
Kasila linkki 4. toukokuuta 2003 kello 14.15
Kasila 4. toukokuuta 2003 kello 14.15 linkki Sinänsä happo on aika voimakasta jos se tekee 8 vaurioo, mutta se miten se syövyttää panssarii on hieman eri asia. Kaikki hapot ei pistä panssareista kuin nahka osat poikkeen... No jos ei oteta huomioon tota niin 0.5 x hapon vaurio on PP kulutus panssareille. Meillä on tosin otettu sillai että monta prosenttii lähteen pansaria pois... esim Gorp ja ketju haarniska... Esim viimekerrasta Covenilla syöpy 25 prossaa oikeen käden ketjuhaarsniskasta.. ja jalasta 50 prossaa... sitten katellaan kun tulee damagee että olikos siinä kohalla panssaria vai ei... Tosin niille joille nopanheitto on vaikeeta niin ei kannata ottaa moista... joutuu vaivautuun heittään kerran noppaa... (menee 2 nS hukkaan)