Kalikos \ HALLITUS \ VUOSIKERTOMUS 2003
Kalikos

Kalikos - Suomen Glorantha-seuran toimintakertomus vuodelle 2003

Yleistä

Kalikos - Suomen Glorantha-seura on joulukuussa 2001 perustettu rekisteröity yhdistys, joka on perustettu fantasiamaailma Gloranthan harrastajien maanlaajuista yhteistoimintaa tukemaan. Glorantha on 60-luvulta saakka kehitelty kollektiivinen interaktiivisen kirjallisuuden projekti ja harrastuksena Glorantha pitää sisällään roolipelaamista, tarinoiden lukemista ja niiden kirjoittamista. Yhdistyksen painopiste on puolestaan on julkaisutoiminnassa ja yhteisten kokoontumisten järjestämisessä sekä harrastajien välisen keskustelutoiminnan edistämisessä. Jäseniä oli vuoden 2003 lopussa 51.

Varainhankinta

Jäsenmaksu vuodelle 2003 oli kymmenen euroa, nuorisojäsenten (alle 16-vuotiaat) ja kannatusjäsenten 5 euroa.

Tiedottaminen

Jäsenille tiedotettiin sähköpostitse niille, joilla e-mail-osoite on. E-mail-jäsenkirje, jossa tiedotettiin tulevista tapahtumista lähetettiin jäsenille vähintään neljännevuosittain. Yhdistyksellä oli lisäksi tiedotuspostilista niille, jotka eivät ole jäseniä mutta olivat kiinnostuneita toiminnasta.

Seuran ulkopuolisille seura tiedotti www-sivuillaan ja newsien kautta sekä mahdollisuuksien mukaan myös suomalaisten roolipelilehtien, -liikkeiden ja -tapahtumien välityksellä.

Kokoontumiset

Yhdistys järjesti vuonna 2003 kolme ensisijaisesti jäsenille suunnattua tapahtumaa: vuosikokouksen keväällä Jyväskylässä, lehdenjulkistamistilaisuuden kesällä Helsingissä ja syystapaamisen loppuvuodesta Helsingissä. Niissä järjestettiin ohjelmana mm. pelitapahtumia, tarinankerrontaa, kerskakilpailu, lautapelejä, saunontaa, Glorantha-aiheinen tietokilpailu ja peikkopalloa.

Omien kokoontumisten lisäksi Kalikos lähetti edustusta myös suomalaiseen roolipelitapahtumaan, Ropeconiin, jossa jäsenten järjestämällä ohjelmalla (pelidemonstraatiot, Glorantha-maailmanesittelyluento) tehtiin samalla yhdistystä ja Gloranthan maailmaa tunnetuksi. Jaettiin yhdistyksen tuottamaa ilmaista tiedotuslehteä ja myytiin yhdistyksen lehteä. Jäsenet myös päivystivät Kalikoksen pöydän luona ja vastasivat uteliaiden kysymyksiin sekä värväsivät uusia jäseniä.

Jäsenille tarjottavat palvelut

Yhdistys vahvisti Suomen Gloranthayhteisön yhteishenkeä ylläpitämällä www-sivuillaan (http://www.kalikos.org) Glorantha-keskustelufoorumia (http://www.kalikos.org/foorumi/). Foorumin tarkoitus oli mahdollistaa jatkuva eri puolilta Suomea olevien käyttäjien ajatustenvaihto ja helpottaa uusia tuttavuuksia pääsemään sinuiksi Gloranthan laajan maailman kanssa.

Yhdistys tarjosi jäsenilleen mahdollisuuden tilata kauttaan luottokortilla Glorantha-aiheisia tuotteita. Mahdollisuus oli erityisesti tarkoitettu jäsenille jotka halusivat tilata ulkomailta Glorantha-aiheisia tuotteita joita ei saanut Suomesta, mutta eivät omistaneet omaa luottokorttia.

Yhdistys painoi jäsenilleen Kalikos-tekstillä ja -riimulla varustettuja t-paitoja kahdeksan euron hintaan.

Julkaisut

Yhdistys julkaisi ensimmäisen numeron omaa lehteään, Zin Lettersiä (http://zin.kalikos.org). Sitä painettiin 300 kappaleen painos, jonka lisäksi vielä 200 kappaleen lisäpainos. Lehdessä oli 48 sivua värilliset kannet mukaanlukien, aiheina Teshnos, ralioslainen Kärppäklaani, Orlanthit sekä Mineraalibroot. Se toimitettiin kaikille täysjäsenille ilmaiseksi,minkä lisäksi sitä myytiin ulkomaille 300 kappaletta (mm. Saksaan, Ranskaan, Englantiin ja Yhdysvaltoihin), Fantasiapelit -roolipelikauppaan 20 kappaletta sekä Ropecon-tapahtumassa 18 kappaletta.

Yhdistys jatkoi jäsenistönsä tuottaman soveltuvan suomenkielisen materiaalin julkaisua www-sivuillaan, Glorantha-käännöstietokannan (http://www.kalikos.org/kaannoksia/haku.php) ja kuukauden tarinan (http://www.kalikos.org/tarinat/) muodossa.

Yhdistyksen jäsenen Olli Kantolan Kadotettu Kuolematon -tarinasarja (http://kalikos.org/tarinat/) oli Issariesin "Best of Glorantha 2003" -äänestyksessä ehdokkaana "Best Gloranthan Fiction" -sarjassa. Tulokset eivät ehtineet tulla ennen vuosikokousta.

Muutettu 01.01.1970
(Webmaster)