Glorantha-foorumi

Kalikos – Suomen Glorantha-seura ry:n keskustelufoorumi
Tänään on 20.10.2018 03:00

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.2002 16:34 
Poissa
Ouroboros
Ouroboros

GEAS:
Mielenkiintoinen seikkailu tosin hahmojen luonteet tuntuvat mahdollisimman inhottavilta.

Se on tarkoituskin, sillä halusin saada peliin jotakin muuta kuin tavanomaisia kilttejä ja avuliaita tyyppejä. Kaiken lisäksi tuollaiset vähän ikävät tyypit saattavat muuttua aika persoonallisiksi, kun he eivät toimi suoraan pelaajan moraalin mukaan. No, seikkailussa on toki sekin mahdollisuus, että siinä käytetään muunlaisia hahmoja. Karhunkaadossa on vain sellaisia kohtia, jotka voivat saada paljon hauskaa aikaan juuri näillä valmiiksi annetuilla hahmoilla.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.2002 16:50 
Poissa
Hallitsija
Hallitsija

Muutenhan tuo on hyvä idea mutta pelaajat ei kyllä tollaisia mielelään pelaa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.2002 16:55 
Poissa
Ouroboros
Ouroboros

GEAS:

No, jos pahishahmot eivät pelaajia miellytä, niin aina voi tehdä toisenlaiset hahmot, kuten jo aikaisemmin totesin. Minun vetämissäni peleissä taas nuo valmiit hahmot tuntuivat kyllä kelpaavan, vaikka en tarjonnutkaan kyllä muuta vaihtoehtoa. :smile: Joka tapauksessa Karhunkaadon valmiit pelihahmot ovat vain ehdotus. Voithan halutessasi muuttaa heidän luonteitaan ja tarjota pelaajillesi kiltimmät hahmot, jos siis seikkailu tuntuu muuten pelaamiseenne sopivalta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.2002 23:02 
Poissa
Valtija (admin)
Valtija (admin)

Lainaa:
10.03.2002 klo 15:50, GEAS kirjoitti:

Jaa, musta (pelasin irkkiversiossa sitä kaikkein pahaisinta öykkäriä Sir Grafinia) juuri tuo ilkeiden ja "pahojen" hahmojen pelaaminen loi koko pelin. Tavallaan sai tutkia vaarattomasti ihmisyyden pimeää puolta ja sellaista yhteiskuntaa, jossa ritarit potkii maaorjia päähän jatkuvasti sitä yhtään enemmin ajattelematta, vaan se on täysin hyväksyttyä ja valtion politiikka.

Minä olin julma, minä olin ilkeä, minä pidin maaorjia pelsossa ja herran nuhteessa ja heitin siinä sivussa likaista läppää muiden kelvottomien ritaritovereiden kanssa.

(Nysalor, milloin muuten tarina tulee nettiin?)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.2002 23:20 
Poissa
Ouroboros
Ouroboros

humis:
Nysalor, milloin muuten tarina tulee nettiin?

Enpä tiedä vielä, sillä vasta ensimmäinen osa on tarinan muotoon kirjoitettuna. Täytyy katsoa, jos sopivaa aikaa ja innostusta siunaantuu, niin saattaisi tuonkin irkkipelin logit tarinaksi muutella. Pääsisivät Jyväskylän poppoot näkemään, millä tavalla heidän pelinsä erosi irkissä pelatusta Karhunkaadosta. :smile:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.03.2002 17:26 
Poissa
Ouroboros
Ouroboros

Voin nyt kaikkien tarinannälkäisten iloksi ilmoitella, että olen saanut kirjoitettua koko Karhunkaato-irkkipelin logit tarinoiden muotoon. Homma oli melkoinen, sillä kaikkien tarinoiden yhteenlaskettu pituus on perätä 34 sivua tekstiä Wordissa! Pienoinen romaani siis ja sivujeni toiseksi pisin irkkipelitarina. Tarinan voi lukea neljässä osassa pelikertojen mukaan jaoteltuna tai yhtenä pitkänä tarinana, jossa pelikertojen välit eivät näy.

Suosittelisin silti, etteivät sellaiset pelaajat, joiden peliporukka aikoo joskus pelata Karhunkaadon, lukisi tarinaa, jottei jännitys menisi pilalle. Sen sijaan ehkä Jyväskylän Karhunkaatoon osallistuneita kiinnostaa nähdä, millaiseksi peli muodostui irkissä. Siitä tuli luonnollisesti pidempi ja myös joiltakin osin erilainen. Loppu jäi Jyväskylässä aikapulan vuoksi aika pikaiseksi, mutta tarinasta voi nyt lukea, mihin alun perin pelin olisi pitänyt päättyä.

No, selittelyt sikseen ja antaa tarinan puhua puolestaan. Karhunkaadon nettisivu löytyy täältä ja sieltä löytyy enemmänkin peliin liittyvää höpinää ja tietysti pelin tarinat. Vielä kerran kiitokset pelaajille, joiden osuus tarinassa oli todella suuri.

Viimeksi muokannut Nysalor päivämäärä 28.02.2004 03:44, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.03.2002 00:57 
Poissa
Keisari
Keisari

Minä pelasin Sir Grafinia Jkl;n vuosikokouksessa ja voin sanoa että hauskaa oli! Juuri tämä anti-sankari meininki oli aivan loistavaa. Tosiaan Sir Grafin uhkaili maaorjia(esim. nousi aina epävarmasti hevosen selkään siten, että käski lähimmän maaorjan mennä nelkinkontin hepan viereen ja kiipesi orjan selän avittamana), menetti hermonsa täysin sir Lujakäden "kesteillä" ja muuta mukavaa. Erinomainen sessio ainakin minusta oli karhunkaato.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.06.2002 16:09 
Poissa
Sankarimatkaaja
Sankarimatkaaja

Jälleen kerran loistava seikkailu sinulta!!!

Ihan hyvä ja aika jännäkin on tuo ja pelaajat tykkäs pelata sen läpi innokkaina aina loppuun asti!!! :wink:

Ps:Sanon tässä sullekkin, että kannattaisi pistää lisää seikkailuja nettiin jos energiaa piisaa!!! :P

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.06.2002 16:11 
Poissa
Sankarimatkaaja
Sankarimatkaaja

Taas hyvä seikkailu paitsi pelaajat kävi hyppimässä siellä haudassa ja 2 delas niistä!!! :cry:

HARMITTAVAA!!!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.06.2002 16:18 
Poissa
Sankarimatkaaja
Sankarimatkaaja

:-o

Kerrassaan loistava juttu!!!

Paitsi seikkailijat eivät ole ihan tarpeeksi eteviä lähteä noin haastaviin matkoihin, ei ainakaan vielä :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.06.2002 16:21 
Poissa
Sankarimatkaaja
Sankarimatkaaja

HuHoo!!

Kiitti tästä pitäis lahjoittaa oikein shekki loistavasta työstä!!!

:-D :-D :D :-D :-D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2002 15:05 
Poissa
Hallitsija
Hallitsija

Tuo sanakirjasi on ollut jo suureksi avuksi mm. kääntäessäni Orlanthien sotatapoja suomeksi. Kuitenkaan en löydä sieltä vastinetta loitsulle Seal Wound. Mikähän olisi sopiva vastine. Loitsu itse ilmeisesti estää haavan maagisen parantamisen.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2002 15:52 
Poissa
Suuren neuvoston jäsen
Suuren neuvoston jäsen

Jos puhutaan siitä Zorak Zoranin loitsusta, niin Gloranthan Kulttien mukaan kyseessä on Kestohaava.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2002 15:58 
Poissa
Ouroboros
Ouroboros

Sampi:
Tuo sanakirjasi on ollut jo suureksi avuksi mm. kääntäessäni Orlanthien sotatapoja suomeksi.

Hieno juttu. :) Sanasto on tosiaan suurimmaksi osaksi kerätty suomennetuista RuneQuest-kirjoista, joten siellä on myös virheellisiä käännöksiä siksi mukana. Suunnitelmissa olisi tehdä ainakin paikannimistä kattavampia listoja, kunhan siihen vain aikaa ja jaksamista siunaantuu.

Kuitenkaan en löydä sieltä vastinetta loitsulle Seal Wound. Mikähän olisi sopiva vastine. Loitsu itse ilmeisesti estää haavan maagisen parantamisen.

Kuten Marcus sanoi, Seal Wound on tosiaankin Kestohaava ja se löytyy ainakin Zorak Zoranilta ja Veriseltä Torahampaalta. Ja tämä loitsu kyllä löytyy kulttiloitsujen listastani ja peräti kahteenkin kertaan. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2002 16:03 
Poissa
Hallitsija
Hallitsija

Kiitos avusta, enpä vain osannut etsiä oikein.

Profiili  

ViestiLähetetty: 27.06.2002 03:27 
Poissa
Ouroboros
Ouroboros

RuneQuest-seikkailuja ei löydy netistä koskaan liikaa tai ainakin sitä mieltä minä olen. Niinpä ajattelin taas kartuttaa tätä joukkoa uudella seikkailullani nimeltä Kadonneet lapset. Tämä seikkailu toimi alun perin osana Riskimaa-irkkipeliäni, mutta kirjoittelin siitä nyt sitten ihan kokonaisen seikkailun juonineen kaikkineen. Seikkailu sijoittuu Dorastorin tienoille ja on tosiaan sen verran kamala, etten suosittele herkkäluontoisten ihmisten lukevan sitä. Ja tietenkään pelaajienkaan ei kannata lukea tätä seikkailua etukäteen, jottei koko seikkailun jännitys menisi pilalle.

Jos kiinnostaa, miten tämä seikkailu toimi omassa irkkipelissäni, Riskimaa-pelin sivulta löytyy tarinat meidän pelistämme peliselostuksista kolme ja neljä. Seikkailun itsensä voi ladata seikkailusivultani. Toivon mukaan tuosta on jotakin iloa tai edes viihdettä lukea aikaansaannostani. Kommentit ovat tervetulleita, jos sellaisia herää, ja virheistäkin kannattaa mainita. Kiitokset joka tapauksessa seikkailun irkkipelin yhteydessä pelanneille sekä Guzmolle, joka antoi hyödyllistä palautetta ja lisäksi seikkailun karttaan hyvän efektin!

Viimeksi muokannut Nysalor päivämäärä 28.02.2004 03:45, muokattu yhteensä 2 kertaa

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2002 15:15 
Poissa
Kuningas
Kuningas

Joo tuo seikkailu on tullut pelattua.

hyvin on kyllä keksitty idea mutta kyllä se sen verran creep oli että....

Profiili  

ViestiLähetetty: 08.09.2002 22:50 
Poissa
Ouroboros
Ouroboros

Lisäsin juuri RuneQuest-sivuilleni aika ison kasan tavaraa, suureksi osaksi käännöksiä Simon Phippin kirjoituksista. Olen kääntänyt Simonin kirjoittaman moniosaisen sankarimatkan nimeltä Kultakukkula ja laitoin tämän nyt nettiin kaikkine osineen. Se on tarkoitettu Inoran, Orlanthin, Yelmalion ja Zorak Zoranin palvojille ja sitä voisi varmasti hienosti peluuttaa neljälle pelaajalle, jotka edustaisivat näitä jumalia. Itse en ole tätä sankarimatkaa testannut, mutta toivottavasti suomennettu versio herättäisi kiinnostusta sitä kohtaan.

Sankarimatkapuolelta olen kääntänyt lisäksi Pimeyden sandaalien matkan, joka löytyy Hero Wars -versiona myös Unspoken Wordin numerosta kaksi ja pohjana oleva myytti on tämä samainen. Ideana on varastaa sandaalit Kyger Litorilta. Kääntelin vielä suomeksi Simonin artikkelit Riimutaikuussankarimatkat ja Taika-aseiden matkat antamaan inspiraatioita sankarimatkojen luomiseen. Kaikkia näitä sankarimatkoihin liittyviä artikkeleita kannattaa vilkuilla käännössivultani. Kaikkiin niihin on oikein luvatkin Simonilta.

Jotain olen sentään kirjoitellut itsekin, nimittäin kuvaukset ja arvostelut kaikista suomenkielisistä RuneQuest-kirjoista ja kahdesta englanninkielisestäkin. Kirjojen sisältöä kysellään toisinaan täällä foorumillakin, joten toivottavasti näistä kuvauksista olisi apua silloin, kun miettii, mitä kirjoja ostaisikaan. Vasta pienestä osasta kokoelmaani olen kirjoitellut kuvaukset ja arvostelut, mutta saatan tulevaisuudessa kirjoitella niitä vielä lisää, jos vain jaksan ja ehdin. Kuvauksia kannattaa katsella omistamieni tuotteiden listasta.

Tässäpä oli sitten tämän ison päivityskerran anti. Toivottavasti uusista jutuista on iloa ja hyötyä. Kommenttia saa heittää vapaasti, kunhan se liittyy aiheeseen.

Viimeksi muokannut Nysalor päivämäärä 28.02.2004 03:46, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: 09.09.2002 00:57 
Poissa
Kerskamestari
Kerskamestari

Nysalor kirjoitti:
Olen kääntänyt Simonin kirjoittaman moniosaisen sankarimatkan nimeltä Kultakukkula ja laitoin tämän nyt nettiin kaikkine osineen. Se on tarkoitettu Inoran, Orlanthin, Yelmalion ja Zorak Zoranin palvojille ja sitä voisi varmasti hienosti peluuttaa neljälle pelaajalle, jotka edustaisivat näitä jumalia. Itse en ole tätä sankarimatkaa testannut, mutta toivottavasti suomennettu versio herättäisi kiinnostusta sitä kohtaan.

Ohhoh. Täytyypä käydä vilasemassa.

Mutta hei, löytyisikö innostusta lähteä vetämään Hill of Goldia Jyväskylään?! Tiedä oletko tulossa, mutta eihän mikään estä kysymästä. Siinähän voi olla itse asiassa useampikin kun 4 pelaajaa. Ainakin Enclosure II:n RQ formaatissa puhutaan kymmenkunnasta osanottajasta; "taustajoukkoja".

Sandals of Darkness on ideana myös kiehtova, varsinkin kun voi kuvitella että HoG on tutumpi monille, mutta "sandaaleista" kaikilla ei välttämättä ole niin paljon tietoa etukäteen.

No, kysynyttä ei laiteta... :roll:

-But the Golden Age is not for us. Men will not be men any longer. Impalas will not be beasts. The Way of Waha will be lost. The Storm Bull will be slain. Eiritha will wear shackles. The spirits will go away-

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.09.2002 02:04 
Poissa
Ouroboros
Ouroboros

Dovas:
Mutta hei, löytyisikö innostusta lähteä vetämään Hill of Goldia Jyväskylään?! Tiedä oletko tulossa, mutta eihän mikään estä kysymästä. Siinähän voi olla itse asiassa useampikin kun 4 pelaajaa. Ainakin Enclosure II:n RQ formaatissa puhutaan kymmenkunnasta osanottajasta; "taustajoukkoja".

Enpä ole tulossa Jyväskylään, mutta tietysti joku muu saa minun puolestani ihan vapaasti soveltaa kääntämääni Kultakukkulaa peluutettavaksi siellä. Sankarimatkassa voi toki olla taustajoukkojakin, vaikka se voisi olla kiinnostavaa peluuttaa ihan pienellekin porukalle. Itse asiassa voisi olla kivaa peluuttaa Kultakukkulaa irkissä, kun sankarimatkaajien kohtaamiset voisi helposti järjestää toisiltaan salassa. Tosin minulla ei nyt taida olla oikein aikaa väsätä sellaista irkkipeliä, kun on muitakin pelejä tässä menossa.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia